Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Според мен, смисълът на сухия запис е да се добавят точно желаните реверберации в последствие. Отраженията от помещението не могат да бъдат премахнати от записа, но почти всичко би могло да бъде добавено към един сух запис. В този смисъл, сухият запис е най-гъвкавото решение, освен ако не става въпрос за запис в зала с уникална акустика, въпреки че и това вече се емулира достатъчно точно.

Редактирано от blr
Отговорено

Честно казано, след слушане в момента на свежа глава ... и аз до тоя извод стигам :)

Отговорено (Редактирано)

Ривърб и щипка стерео дилей на първия трак... втория е с естествения ривърб на стаята :)

 

https://soundcloud.com/darth_jabs/gibson-wwo-artificial-reverb

 

И с това тая част на експеримента си намери отговора (поне за мен) :)

Редактирано от jabs
Отговорено

В скоро време ще помоля някой от модовете да прекръсти темата на "Дневника на един луд".

Сега, пиша си, който му е интересно да чете, който не му е, да не чете :)

Така де, лошо не правя никому, безобиден съм :)

 

Днешния "ice bucket challenge":

 

Модване на евтин китайски Ribbon Микрофон.

 

Само това не бях правил, четох в нета, страшно било, фолиото тънко, да се работи с предпазна маска, успяваш (само ако си ама много сръчен)

на петия път, пък не кихай, пък това, пък онова .... викам си, те за мене работа, те....

 

Пациент: T-bone RB500

 

IMG_2998.jpg

 

Подозрителни симптоми: китайски трансформатор и вероятно дебел рибън (фолио от порядъка на 6 микрона). Възможен недобър баланс на рибъна (увисване, познато като ribbon sag и срещащо се в >50% от

азиатските рибъни).

 

Поръчани лекарства: 

- фолио 2.5 микрона 

- нов трансформатор Lundahl LL2912

- изстисквачка за пасти за зъби.... защо ни трябва - по-долу ...

 

1) Разглобено тяло:

IMG_2981.jpg

 

2) Разкачен траф. Изненада: екраниран в стоманена капсула. Плюсче за отбора на КНР ! Бравос !

IMG_2984.jpg

 

3) Изваден траф. Нов траф.

IMG_2987.jpg

 

4) Новия траф монтиран в старата капсула:

IMG_2988.jpg

 

5) Капсулата готова и монтирана обратно:

IMG_2990.jpg

 

 

6) Опа.

Почва се. Дотук беше лесната част. Отворен рибън. Свалени двата държача (горен и долен):

IMG_2992.jpg

 

7) Взети мерки от място, рязане на новата лента. Подложката трябва да е твърда и гладка, ножчето: НОВО !:

IMG_2994.jpg

 

8) Ето за какво ни трябва изстисквачката:

IMG_2995.jpg

 

8) Новият рибън е монтиран:

IMG_2996.jpg

 

9) Неколко вметки:

 

- Фолиото е крехко, спор няма. Въпреки това пълни булшити са приказките за маски, да не дишаш и едва ли не да не го гледаш лошо щото се къса. Къса се, ако бързаш и не си прецизен;

- Работи се БАВНО и ВНИМАТЕЛНО :)

- Накрая се пуска в действие мултицета: първо се проверява да няма някакъв контакт между фолиото и магнитите. После се мери съпротивлението между двата "полюса" на фолиото, което

би следвало да е в порядъка 0,7 - 1,5 Ома. При мене показа 0,9 Ома. Хепи съм.

 

10) Сглобяване.

 

11) Я !

 

12) Тръгна !

 

13) Дали има разлика? Преценявайте сами:

 

https://soundcloud.com/darth_jabs/rb500-ribbon-upgrade

 

В следващия епизод: рибън микрофон пълна самоделка, с тяло - донор от стар бракуван китайски кондензаторен микрофон (неработещ) и части подръчни.

Лудийот ке се врати скоро, не го сменяйте каналот :)

Айде лека на всички :)

 

ПиЕс: Шмъ прощавате за повторението на темичката, бях записал стария мик миналата седмица и повтарям същото, за лесно сравнение :)

Записа е абсолютно чист. Няма никакви обработки, дори и ривърб.

Отговорено

Ако някой реши да повтори опита, това е сайта на който има най-пълна информация по темата.

Хоства се от изключително симпатичен, знаещ и можещ латвиец на име Артур Фишер.

Човека не само знае и може, а и помага, включително отговори изчерпателно на всичките ми въпроси.

Пак от него могат да се купят доста компоненти. Аз взех фолиото, тъй като май той е единствения наличен сериозен доставчик на дребно на територията на ЕС :)

 

Ако някой има микрофон за модване (стига да не е R121 или някой Beyer, че там рибъна е с изчанчени грайфери и форма),

да пише, имам фолио за поне още 10 микрофона :)

Отговорено

Една корекция, забелязана от Артур: фолиата са разбира се 6 и 2,5 микрона (а не 0,6 и 0,25).

Блял съм нещо при писането.

Отговорено

Въпросче по отношение на експеримента с акустиките - пода в трите експеримента какъв е и има ли килим?

 

Относно лентовият микрофон - доста по-добре звучи, но е далече от истинският звук, дано да си оправдае инвестициите иначе хвала за труда и резултата!  :thumbup:  

Отговорено (Редактирано)

Пода на студийцето е дъбов паркет, на банята теракот, на хола килим.

 

За инвестицията: напълно съм съгласен че едва ли е оправдана.

Самият микрофон е около 90 Евро нов (ако не ме лъже паметта). Аз го взех на старо, но както и да е....

Новите части са примерно още толкова.

Тоест сумарната инвестиция става около 180 Евро.

 

Илюзия и глупост е да се мисли че подобен DIY проектец ще конкурира един Royer R121... за 1,400 Евро.

Имахме една подобна тема за Нойман vs. Behringer USB :)

Но все пак се получи според мен един сравнително приличен и ползваем микрофон (какъвто преди хептен не беше), може би в някаква комбинация с други микрофони ще ги допълни или обогати.

А може би не :) Но си е голямо забавление :) Благодаря ти за добрите думи :)

Редактирано от jabs
Отговорено (Редактирано)

А под килима на хола какво има? :))) Мисълта ми е следната - ранните отражения от пода обикновено дават много добър резултат при запис на акустични инструменти, разбира се теракот и ламиниран паркет обикновено не вършат работа и по добре с килим тогава... Експериментирай с това, разбира се всичко зависи от всичко...За мен най-добре се е получило в малкото стайче - както в 90% от домашните нетретирани стаи. За хубав запис обаче в стаичката мисля, че за в бъдеще трябва да си направиш комбинирани дифузор - абсорбери - тоест паната с вата да се отварят с пантички и отзадната страна да имат летвички или дъски примерно. До колкото те познавам мисля, че ще го направиш с удоволствие. :) Това доста ще промени играта защото акустичният инструмент не звучи добре в глуха стаичка.

 

Темата е дълга, но представете си цигулка в глуха стаичка и цигулка на сцена в хубава зала...дори и страдивариус да е в първия случай никой няма да разбере нищо от това качество.  Та така - акустичният инструмент е направен за да работи в комбинация с помещение, затова се казва акустичен :) ...имайте го впредвид при  записи.

 

Относно пробата в хола и в банята - независимо от патерна на микрофона - реверберацията не е готина според мене - ранните отражения не дават обогатяване на сигнала с хубави хармоници да не говорим, че има и дефазирания които се чуват ясно, причинени най-вероятно от ефекта на гребена във високите. Бих ти пуснал мухата да си сложиш ако имаш място в хола панелни абсорбери от хубаво дърво или МДФ ако имаш място по стените и по тавана панели дифузор абсорбери. Изглеждат готино, не излизат кой знае колко скъпо и правят чудеса с акустиката, а с лунички или дискретно осветление над тях става трепач... :) Тогава може да звукне и с евтин микрофон китарата доста по-добре. :)

 

Супер полезни експерименти между другото - поздрави, продължавай с идеите и ще коментираме! :)

 

Всъщност се сетих, че за хола има и по-евтин вариант. Може да се направят с панти по подобие на тези екрани за запис на вокали само че по големи които да се слагат зад микрофона или зад изпълнителя само, че с дъсчици в произволен патерн. Това елиминира отраженията на стаята към микрофона и дава по - добри такива. :)

Редактирано от Telerig
Отговорено (Редактирано)

stock-footage-swiss-flag-waving-against-

 

(^Това е моят протест срещу ограниченият дневен порцион одобрения :) )

 

Тук ти си доказаният специалист в звукозаписа. Затова чета и внимавам.

 

Опитвам се да стъпвам леко и малко по терлици в тая тема. Не ми се ще да се превърне в поредния колективен изблик на логорея.

Затова и пиша в нея обикновено в леко майтапчийски стил... постове като твоя обаче искат по-сериозно отношение.

Те провокират диалог от който ще има полза за всички четящи. Бих добавил и "добронамерен" диалог, което е още по-ценно.

 

Така. В условно нареченото "студио" (леко бомбастична категоризация, но да се придържаме към нея за улеснение :) ) вече няма място за мен и котката заедно.

Първоначалната идея беше именно за прибиращи се абсорбер-дифузори. Не се случи.

 

В хола, ако посегна да сложа артефакт свързан с китари или звукозапис ще последва светкавично бракоразводно дело :) Забравяме за 

абсорбери, дифузори, дори за стойки за китари. Guitar free zone. 

 

Днес отделихме два часа с Anomandrus в края на работния ден и се опитахме да подходим малко по-организирано към темата.

Първо се поразходихме из хола и потърсихме мястото което се доближава до разбиранията ни за "sweet spot ", демек къде китарат звучи и на двама ни най-добре.

След това почнахме да пробваме двойки микрофони. Аз останах горе, а Ванката слезе долу, надяна слушалките и даваше инструкции тип "наляво-надясно-стой, аре пак".

 

Загубихме първия час да опъваме кабели и да установим връзка между двете нива. Затова не записахме кой знае какво, но все пак ще постна утре няколкосекунден запис,

който считаме за най-доброто на деня.  

 

Спирам дотук че музата ми заспа. Утре пак.

Лека нощ на всички.

Редактирано от jabs
Отговорено

На свежа глава:

Спирам с хамалогията и почвам (пак) с четенето. После ще питам.

Желая хубав четвъртък на четящите темата.

Отговорено (Редактирано)

OK.

Седнах, четох, рових и установих че ясни и прости правила няма освен няколко:

 

- Стаята да не е хептен умряла;

- Стаята да не е хептен отразяваща;

- Пода да е дървен;

- Тавана да е абсорбиращ;

 

Оттам нататък, всичко било божа работа, експерименти, позициониране на китара и микрофони и прочие измъкване от отговорност

на пишещите по тая тема в интернет. 

 

Това се получи след известна доза проби. Според мен е крачка напред, въпреки старите струни които напук не сменям.

Няма EQ, само малко компресия, ривърб и пан на два от микрофоните вляво и вдясно (то се и чува).

Но може и да си въобразявам и нищо да не съм успял да направя, затова вие казвайте. Критики поемам и не се сърдя:

 

Fingerpicking:

https://soundcloud.com/darth_jabs/acoust-funk-take3-1

 

Strumming:

https://soundcloud.com/darth_jabs/holehearted-take3-1

 

Ако случайно се окаже че не съм я оплескал тотално, ха да ви видим: къде е правен записа:

а) малка глуха стая?

б) голяма стая?

Редактирано от jabs
Отговорено

...и прочие измъкване от отговорност на пишещите по тая тема в интернет.

:godbless:

 

По доста теми е така. Но наистина като е засукано и не може да се синтезира в по-малко от 500-600 страници какво ли пък да се каже... :)

Отговорено

Много по-добре звучи - поздравления! :)  Обаче задачата да се познае е доста по-трудна защото първо са различни микрофоните, освен това са и два, освен това са и стерео, а първия запис е моно. Добавения реверб също бърка работата. :)  Предполагам, че е в голямата стая ама някъде близо до секция или мека мебел които разейват или абсорбират ранните отражения и не се чуват толкова. Ако обаче е правен в глухата стаичка, значи използваш хубав ривърб за добавка, защото звучи доста реално. :) Компресията също прави доста по-различно звученето от първия запис. Обаче независимо от всичко този запис доста по-би влезнал в микс от предните.  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.