Jump to content
Българският форум за музиканти

Seymour Duncan или EMG?


Zollok

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

В интерес на истината някои хора под активни адаптри разбират - повече аутпут. До там, че логиката им е: "слагаш един прост предусилвател и готово".

 

Все пак имат някои предимства, като това да не шумят, кабелите и ефектите да не оказват такова влияние върху тях, като при пасивните, също така не може да те удари ток при разни случаи на аномалии. (мен лично ме е удрял ток като с едната ръка държах китарата през грифа, а с другата затварях врата...)

 

И все пак - никои не очаква, че ще свириш ББ Кинг на китара с активни адаптери и съответно Металика на ES-335 с PAF*

 

*Всяко правило си има изключения.

 

ЕДИТ: Хилбили - Гилмор слага активни EMG (сингли) на червения си страт, именно заради много смущения и feedbeck от много (и усилена) апаратура.

Пък какъв пример е това, че Пейдж не е сложил активни? И с колко много драйв ще свири?

Примера може да се използва и в обратната посока - Пейдж е бил пионер - експериментирал е с различна апаратура, за да постигне различен звук. Имало е и много други преди него. (До там, че умишлено да "повреждат" апаратурата си, в търсене на нови звуци).

ЕМГ са на пазара от средата на 70-те. ;)

Редактирано от Slide
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мдаа и аз да се присъединя към мнението, че всико е много относително и зависи от адски много неща

 

 

Най-важното е китарката да вади звука, който ти харесва.

 

Моя личен опит - имам две китари дийн, които пристигнаха окомплектовани с активни адаптери EMG 81 и 85

първата китара дийен дисивър (ЛП форма) не звъчеше добре с посочените адаптери. нямаше отчетливост на звука, дву и три хармонии не излизаха добре и това е. Смених адаптерите с Bare Knuckle Warpig и нещата си дойдоха на мястото.

Втората китара Dean Z79 с (explorer форма), също пристигна с посочените горе сет активни адаптери. След като посвирих достатъчно с нея се оказа, че адаптерите звъчат мноого по-добре от колкото при дисивъра, много по-отчетливо и излза звук, който напълно ме удовлетворява. Така, че решението е да не се променя нищо по китарата.

 

Да си кажа честно бях се подготвил с един бридж Bare Knuckle Warpig за смяна, но при това положение просто ще се наканя и излишния адаптер ще бъде обявен за продан.

 

Да всичко е относително

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Защо активните адаптери звучат по компресирано от пасивните? Никога не ми е било ясно от къде идва това твърдение. По принцип мога да си обясня, защо са с по лоша динамика (доколкото е така, извън чисто теоретичното), знам защо не ми харесват като саунд (по същата причина за която харесват на феновете на твърдата музика, характерно EQ, висок аутпут). Предимства също имат (и за много хора са важни, особено за любителите на многото гейн, липсата на шум е много важна)

 

Но това с компресията никога не съм го разбирал. Какво се има предвид, че адаптерите компресират звука или че ампът го прави (в по голяма степен) в следствие на по големия аутпут?

 

п.п. Сега се замислих, че на компресията може да се погледне като на лоша динамика, може би това се има предвид? Макар, че искрено се съмнявам преампът на адаптерите да е толкова лош, че чак да действа чуваемо като компресор, по скоро е много добър, по мои наблюдения. Но пък и не съм забелязал EMG да звучат компресирано, по скоро студено (EQ, с уговорката, че говоря за тези, които съм пробвал и разбира се от моя гледна точка)

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

В крайна сметка за всеки влак си има пътници.

Автора е писал, че иска от адаптерите да покриват максимално голям брой стилове, което няма как да стане. Било то с пасивни или активни.

 

Дори Хетфийлд, като един от хората, които имат сигничър сет на ЕМГ, ползва много често Гибсъни с пасивни адаптри в студиото за чистите партии. (А също така и Roland Jazz Chorus - транзистор).

 

За съжаление, понеже не можем да си позволим 4-5 китари с различна стилова насока и още толкова усилвателя - ще водим безсмилени спорове. :D

Редактирано от Slide
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

При сравнение най-много го усещам на нек 85 е там и при 81 на бридж се усеща. Все едно че е вързан бустер. Най много се усеща в репетиционната където настройките на ампа ми са такива, че звучеше малко сухичко с пасивни, с активни разликата действително е огромна.

Това е напълно нормално да звучи бустнато ето какво има вътре:

5067d1172596843-emg_81_014.jpg

417d1172596783-003.jpg

420d1172597089-010.jpg115788_577.JPG

Редактирано от lyu_records
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправете ме ако бъркам, но бустването, особено чистото такова, не е равно на компресия. Освен ако в случая не се използват като синоними

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

- кой от големите извън бичкиите свири с активни?

 

Намират се! Нормално е!

 

Vince Gill; Buddy Guy; SRV;

Е ти ме утрепа,не отричам,че си от най-информираните хора във форума,ама не знаех,че Стиви Рей е свирил с активни,доколкото знам Тексас спешъл,които са на номер 1 стратокастър са с повече намотки за по- "дебел" звук,на друга китара ще да е сигурно. Редактирано от Hillbilly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

^^

Мисля, че компресия в случая се използва по-скоро като синоним на по-лошата динамика.

 

^

Активни адаптери SRV е имал в къстъм "Hamiltone Lurktamer Strat" китара. Свирил е "Couldn't stand the weather" и "Cold Shot" с нея, но звука не му харесва и в последствие адаптерите са заменени с пасивни.

 

Ето снимка на китарата:

 

http://www.stevieray...hamtone-srv.jpg

Редактирано от TheKhan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си спомняш от клиповете на СРВ, на един от тях се появява с Hamiltone, той е с активни адаптери. Но по късно адаптерите биват сменени, явно и той като теб не си е падал по активни

 

This guitar features a two-piece maple body and a "neck-through body" design. It also originally had EMG preamped pickups, but Vaughan didn't like the pickups in it. His next music video was about to be made, which was "Couldn't Stand the Weather", and didn't want to get Number One wet during filming, so he used the Hamiltone for filming. The EMG pickups and Gibson style amber top hat knobs were changed in June 1984.

 

Но разбира се, това не пречи да е имал и други китари с активни адаптери, не съм запознат, най добре Docc да каже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Само този 'Hamiltone' е! (впрочем, китарата е подарък от Billy Gibbons)

 

... Тексас спешъл,които са на номер 1 стратокастър ...

 

Фактически, SRV не е свирил с 'Texas Special'.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще излезна в див офтопик.

Били Гибънс е един от най-голямите колекционери на китари ( и ползватели, де)

Ето малка част от колекцията

~ 1959 sunburst Gibson Les Paul - Nicknamed Miss Pearly Gates. Номер 1 за Били

~ Gibson Les Paul - A close copy of Miss Pearly Gates, used on live performances.

~ 1958 Gibson Les Paul - Used on "Just Got Paid".Set up with heavier strings and higher action for slide.

~ Gibson "Goldtop" Les Paul - John Bolin custom, with three control knobs, no pickup selector and pinstriping.

~ Gibson 1958 Korina Flying V - Bought off the street for 300 dollars by Gibbons.

~ Gibson Custom with Texas shaped body - Used during the Worldwide Texas Tour.

~ Gretsch Custom - Built for Bo Diddley later donated to Gibbons, never used live.

~ Gretsch Jupiter Thunderbird - A replica modeled after the Bo Diddley.

~ Custom Jupiter Thunderbird Bigsby - A custom built Jupiter fitted with a Bigsby vibrato.

~ Custom Reversed Jupiter Thunderbird - A custom made model of the Jupiter but with a reversed body.

~ John Bolin Billy Gibbons Super Model - Telecaster style body with two hollowed out compartments which contain one cigarette in the middle and one 'handrolled' in the neck compartment.

~ Custom Telecaster - With rubber top, allowing Gibbons to stab it with knives during live performances.

~ Fender Esquire (aka "Bones") - Equipped with Seymour Duncan stacked bridge humbucker to replicate the sound of his Miss Pearly Gates.

~ James Trussart Steelcaster - Telecaster-style guitar with steel body and "Rust-O-Matic" finish.

~ John Bolin Crazy Cowboy - White semi-hollowbody guitar.

~ Dean Explorer - Called the Fuzzy Explorer because of it being covered in fuzzy fur.

~ Dean Shrimpfork Explorer - Red finish.

~ 1951 Fender Esquire - Used during the recording of Eliminator.

~ 1956 Fender Stratocaster - With sunburst finish used for overdubs on Rio Grande Mud.

~ 1955 Fender Stratocaster - Hardtail version with maple neck used on Tres Hombres.

~ 1959 Fender Stratocaster - Maple neck used on Fandango.

~ Fender Stratocaster - Pink finish, donated to Gibbons by Jimi Hendrix.

~ Custom-made Telecaster - This guitar is also made by John Bolin called "Big Tex"

~ Schoen Guitars Apache Dynamite - 5-stringed Cigar Box Guitar.

~ Gibson Melody Maker - Gibbons first guitar which he got at age 13.

 

Хамилтън за Били

 

ballgui2.jpg

 

Fuzzy guitars

 

zz.JPG

 

И неговата Гибсън колекция

 

0_Billygibs.jpg

 

 

Та като стигнахме до Гибсън - защо не Гибсън АДАПТЕРИ?

Напоследък са ми любими.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нещо което да свърши всичката работа на света, каквото и да вземеш ще е компромис за определени неща. Аз бих ти препоръчал да направиш анализ на тези китаристи или групи на които най-много харесваш музиката и до които стилово сам се определяш най-близо. Като направиш преценка кои с какви марки и модели свирят и с каква апаратура, анализираш стила на свирене погледаш ютуб семпли, и попрочетеш тук-там отговора сам ще си дойде. Пример : обичаш примерно и Зак Уайлд и Пол Гилбърт , но по-близо се усещаш до Пол като тоноизвличане и свирене - по подходящи биха били за тебе пасивни адаптри ( провери защо е точно така) или съответно обратното. След като си си отговорил на тоя въпрос би разбрал веднага слушайки Стив Стивънс или Стив Лукетър с какви свирят по начина по- който звучат без да търсиш из гугъл. Същото важи и слушайки Малмстийн или Анди Тимънс примерно...

 

Не е толкова лесно човек да си намери най-подходящите адаптери между - другото. Може да се наложи смяна на няколко модела през известно време, а понякога тоя процес продължава цял живот както с апаратурата...:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Тексас спешъл,които са на номер 1 стратокастър ...

 

Фактически, SRV не е свирил с 'Texas Special'.

Да,но доколкото знам модела се е появил по неговите къстъм изработка адаптери с повече намотки,поправяй,ако бъркам.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Въртим го, сучим го и пак стигаме до Гибсън :D :D

 

Истината обаче е, че прекалено много обръщаме внимание на техниката и апаратурата. Вярно, кофти китара и апаратура могат да спънат желанието за свирене, обаче ако си мисли някой, че с китара за 1200лв., заедно с каквито и да е адаптери ще свири по-хубаво...

Днес искаш ESP с Floyd и EMG, утре искаш SG с един P-90. Искането няма край. :D

 

 

Нека свирим повече! По-малко да пишем относителни неща кое, как, защо и какво.

Редактирано от Slide
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.