Jump to content
Българският форум за музиканти

Истински модерен джаз!


Tozi

Recommended Posts

Ти нещо много се разпали :). Сесил Тейлър доказан музикант ли е, или пак е извращение според теб? И ако е извращение, как ще ми докажеш, че си прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще повторя, че никъде не съм казал че цялата музика на даден изпълнител е " извращение " не е точната дума, по скоро неприемлива.А ти смяташ ли че всяко едно произведение на дадения изпълнител е гениално . Точно затова дадох и много примери . Ако всички бяхме съвършени нямаше да ходим до тоалетна , което важи и за Сесил Тейлър , и за Колтрейн и т.н. По принцип те са хора достигнали до по-високо ниво от повечето музиканти , но това не означава че са безгрешни и нямат слаби произведения . Не мислиш ли ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не смятам, че всяко изпълнение на даден изпълнител е гениално( е може би на Кийт Джарет :) ), същото важи иза Моцарт нали?. Освен това не забелязах някъде думата гениално да беше използвана, за да характеризира пуснатите клипчета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се ! По скоро заглавието казва , че това това е истинкия модерен джаз и моето мнение е че ако целия модерен джаз стане такъв и това е критерият за истинност то тогава или трябва да се измисли друго име за този стил или някои фенове на джаза като мене да се откажат от него

 

Поздрави ! :)

Редактирано от emo_tion1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти пречи да си слушаш каквато искаш, но да отричаш развитието на музиката е несериозно.Всеки сам си избира иначе какво да слуша и защо да го слуша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не я отричам . Дори както каза Колио К има моменти в които дори може да се слуша и то ако е на живо . Против това съм това да се превръща в стандарт за творене на музика, но си прав иначе. ДОри и да стане тандарт , аз не мога да го променя , но пък поне мога да се абстрахирам от него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не смятам, че един музикант трябва да се абстрахира от каквато и да е музика и то само , защото инатливо иска да и се противопостави. Няма нужда от излишно философстване...така, или иначе това не е музика за широката публика, но това не я прави лоша. Вероятно така са мислили и за би-бопа и за още куп течения не само в джаз музиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бихте ли приключили с "форумната фолклористика"? И 400 страници да изпишете че на един му харесва, а на дрг не - файда ХИЧ!

:butcher:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно малко уточнение, казах, че има моменти, в които на мен ми допада, но само на живо, с което имам предвид, че не бих искал да слушам такъв тип музика в къщи на запис, защото не ми въздейства, а и често ме дразни с натовареността си. Но това далеч не значи, че я отричам, просто не е моята музика.

 

И още нещо, аз съм слушал доста много музика писана и/или изпълнявани от Бранфорд и обкръжение и я харесвам (и то много). Далеч не е такава през цялото време. Ето нещо съвсем противоположно като звучене (но изсвирено със същото майсторство)

http://www.youtube.com/watch?v=Td0hIVOVXOI

Това свирене е съвсем традиционно, но това не го прави нито по добро нито по лошо. Класата си е класа

 

По принцип, според мен не може да се каже, че едни музиканти на нивото на тези могат да правят лоша музика, само такава, която не ни допада (по ред причини). Оценяването на музиката става по обективни и субективни фактори. По обективните нищо не може да се каже ( и да е прав), това са едни от най добрите музиканти на съвремието ни, субективните, за това са субективни защото няма нужда да се доказват и не подлежат на оспорване. С една дума това е спор, в който никой в нищо няма да убеди.

 

Само не разбирам защо всичкия интерес към съвременния джаз. Както по горе писах на някои допада, на други не. При това за обосновано спорене по въпроса се иска и сериозна подготовка

Според мен има много повече материал за споровете в китарния подраздел примерно. Има тема за най добрите сола на китара. Лично според мен, 2/3 от споменатите са от доста слаби до някои сериозно смехотворни. Което не пречи на много хора сериозно да си вярват, че това е музиката. Защо не спорите и с тях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма лошо в това всеки да харесва различни неща, няма лошо и в това някой да не харесва музика, която друг харесва. Лошото е, когато това премине в снобария и стане основа за противопоставяне на различните видове музика и феновете им. Аз лично смятам, че заглавието "Истински модерен джаз" за съжаление не е най-удачното от тази гледна точка. Музиката не е съдебен спор, за да определим кое в нея е истина и кое неистина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май много емоции се вложиха в доказване правотата ни един на друг и повечето бяхме прави. Но и не съвсем, защото никой не посочи критерия по който оценява. В тази връзка искам да отбележа следното:

Да свириш модерно /авангардно, напредничаво, актуално/ означава да си се доказал вече като "голяма работа" в предишните стилове. Т.е. да си признат от другите. Като Колтрейн, например! Да не те харесват всички е по-малката беда, отколкото да словоблудстващ с инструмента си дълго и скучно, без да кажеш почти нищо. И това да представиш като нещо изключително "модерно"... Мошеници има и в изкуството. И като по правило са арогантни, защото много не знаят. Но това е друга тема.

Не всичко неразбираемо е модерно! Да оцениш трябва критерий! Познато, нали? Но колко пъти сме се люшкали по псевдомодерното, лъжовното, измамните ценности. Еталонът служи за сравнение. Може да ползваме чужд, но затова също трябва да избираме. Най-авторитетния! И колкото се може повече знания да трупаме. За което се иска време.

Няма лошо, че все още слушаме, свирим и харесваме музика от предишни години. Такива са ни вкусовете. По-лошото е, ако не слушаме! Или се прекланяме пред псевдомузиката. В джаза, чалгата... няма значение. Навремето, а и до скоро, са се избивали на верска основа. Ние нали няма да се скараме за дължината на инструмента си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Критерият е много конкретен и ясен. Модерно е направеното през последните няколко години (да речем 5-8). Актуално и ново е това което се прави сега. Авантгардно вече не е синоним за ново или алтернативно тъй като това течение идва от края на 60те и началото на 70те.

 

Позволи ми да не се съглася обаче с използването на етикетите "доказал се" и "голяма работа". Историята познава много примери на "доказали се" по различни начини музиканти които много бързо отшумяват поради повърхностният характер на тяхната същност. "Доказал се" и "признат" в наше село може да не бъде толкова доказан и признат в съседното където критерият е по-висок. Пример: Азис, Десислава, Глория, Бритни Спиърс и др.

 

Критерия за инструменталисти е също конкретен и то от векове насам: добро познаване и владеене на възможностите на личният инструмент, музикалната теория и свободното приложно боравене с нея. Днешно време се добавя владеенето на множество различни музикални стилове както и познаването на музикалната традиция и развитието на всеки стил; знаенето на голям репертоар от парчета (теми, мелодии...), познаването и владеенето на езика на всяка музикална естетика (ликове, патерни, подходи, концепции...); запознаване с приноса в развитието на музикалната традиция на най-важните личности от всички периоди на развитието и (кой от кого се е учил и с какво е допринесъл и променил). За да се види всичко това в изпълнението на някой инструменталист понякога са нужни само няколко такта, понякога един хорус, понякога цяло парче.

 

От гледна точка на "обикновения" слушател, не е лошо той да се запознае с установените критерии за качество. От друга страна всеки има правото да да е игнорентен и да няма вкус.

 

Колкото до споменатата от Евгени снобария - аз също не съм съгласен, както не съм съгласен с тенденцията за прекалена академичност на музиката във високите слоеве на музикалната гилдия последно време. Съпоставянето на стиловете също е нелепо и поставя музиката в сверата на футболните запалянковци готови да се избият заради собствената си неадекватност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и една много интересена интерпретация на стар стил, която според мен може да се нарече истински модерен джаз тъй като много добре отразява енергията на съвремието:

 

Редактирано от Tozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.