Jump to content
Българският форум за музиканти

Tozi

VIP listed
  • Posts

    1325
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

Tozi last won the day on May 13

Tozi had the most liked content!

Previous Fields

  • Инструмент
    китара

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.ludmilkrumov.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

1537 profile views

Tozi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

547

Reputation

  1. Тук са събрани най-важните линкове към множество платформи където парчето може да бъде чуто и евентуално свалено. Лайкове и коментари са добре дошли https://ludmilkrumov.hearnow.com/
  2. Според мен терминологията за украшенията (орнаментите) е условна. Те не се изпълняват както в класиката. Също така при различните инструменти звучат по различен начин в зависимост от характеристиките на самия инструмент. Украшенията са важна част от типичното звучене и са различни в зависимост от стила и фолклорната област. Като цяло обаче в наложения от 50те години насам тракийски стил на свирене и импровизиране, украшенията сами по себе си не са толкова важни колкото комбинацията им с подлагания, синкопиране и акценти. Тези елементи заедно носят типичното народно звучене.
  3. Може Най общо казано в народната музика не се свири с гами или ладове. Съвсем друга концепция е. Нещо средно между макам системата и заимки от класиката и джаза - особено в по късните импровизатори като Петър Ралчев. Примерно в "мажор", както го наричат народните музиканти се ползват всички тонове от хроматичната гама. Народната ни музика в основата си е монодийна музика - тоест само мелодия без хармония. Хармонията се добавя с навлизането на западните инструменти и традиция. В мажор се импровизира върху мажорно тризвучие или доминантов септакорд (в до това е C, C7). Това са и акордовите степени които се опяват - извършват се грубо казано мелодични циклични движения около тях - създава се напрежение със съседни тонове което съответно се разрешава в акордов тон. Под всеки акордов тон (за до това са C E G Bb) се прибавя разрешаващ се в него тон на полутон разстояние. Получава се основната гамовидна рамка: C D# E F# G A Bb B. Тези approach тонове се разрешават почти винаги нагоре в съответния акордов, тоест: ре диез винаги нагоре в ми, фа диез винаги нагоре в сол, ла нагоре в си бемол, си нагоре в до. Останалите тонове от хроматичината гама могат да служат като разрешаващи се надолу в акордов тон (Db, F, Ab) или тежнение (Eb, Bb, Gb) - тоест менят си значението според посоката на разрешение. Тежнения в мелодичното им значение (нямаме хармония) могат да бъдат 4тата степен фа, и 6тата ла, но също и ре диез (#9) и фа диез (#11). Всичко е в зависимост от контекста и посока на движение. Като се добавят и характерните подлагания на 5та степен и основен тон, заедно с типичната акцентирана фразировка и орнаментика и се полочава характерното "народно" звучене. При хиджаз имаме подобна ситуация с тази разлика че се внимава да не се заличава характерния хиатус между малката втора и трета степени. Друг характерен за хиджаз тон е малката шеста степен, която при мажора служи предимно като хроматичен преходен тон. Нещо такова
  4. Благодаря ви! Радвам се, че ви харесва. Идеята на аранжимента е да се покаже до някъде, че народната музика може да се поднася и ползва в най различни контексти - с енергията на рок група, с дръм ен бейс ритъм секция, джазова рехармнонизация и класически контекст. Да се избяга от ограничаващия етикет "народна" който предизвиква определени асоциации най-често неприятни за хора които не се занимавали с този вид музициране.
  5. За съжаление не мога да отварям вебокс 7. Тези в саундклауд ги чух. Общо взето няма нищо от народната музика в тях. Има загатнат звукоред хиджаз, който в случая по скоро минава за фригийски мажор - 5ти лад на хармоничния минор. Разликата е начина на ползване, който в бъгарската народна музика по скоро напомня ползването на звукоредите според теорията на макама. Макам по принцип не е гама - това е гама плюс инструкция за мелодично развитие.
  6. По мои впечатления народните музиканти импровизират условно в три да ги наречем модуса : "мажор", хиджаз и минор. Има и един вариант в който се смесват всичките заедно. Не се импровизира с гами и ладове във вида в който те се срещат в класическата музика или дори джаза. По скоро се ползват структури основани на тетрахорди и подвижни разрешаващи се в акордови степени тонове. Това е една от причините музиканти които не са се занимавали с народна музика по трудно да разберат и усвоят начина на импровизиране в този вид музика.
  7. Благодаря. Всички участващи в проекта са къртачи :) Гъдулка - Пейо Пеев Кавал - Живко Василев В описанието на Band Camp от линка по-горе има всички участници. Аз свиря всички тамбури, китари и басове. Ето тук малко повече инфо в разговор с Албена Безовска за БНР: Интервю за БНР.
  8. Здравейте, бих искал в тази тема да обсъдим народната импровизация в стила на Иво Папазов, Младен Малаков, Петър ралчев. Споделете опит в народната импровизация - как става, различна ли е за различните инструменти. Орнаментика, типични фрази, колена, форма. С гами ли се свири или не? Ако не как? Приложима ли е теорията на макама за обясняване на българската импровизация? Как сте се научили да импровизирате? Как да се научим да импровизираме в традиционния стил?
  9. Здравейте. Вчера излезе официално аранжимента ми на популярното Криво Садовско Хоро. Аранжимент за народни инструменти, биг бенд и камерен класически оркестър. Всякакви коментари и въпроси са добре дошли. Можете да чуете парчето на линка по долу. Ако ви харесва следвайте ме във социалните мрежи и музикални платформи. Поздрави! Krivo Sadovsko in Svishtov by Ludmil Krumov
  10. Здравейте, заповядайте на 8ми май в БиБоп кафе Пловдив и на 9ти май в Студио 5 София на порция народен джаз. FB: @smallbulgarianfolkjazzorchestra https://www.facebook.com/events/354207658545687/ https://www.facebook.com/events/576056256249286/
  11. Пиано, китара, блус, джаз - малко но от сърце! https://www.youtube.com/watch?v=lzj9XihXxPY
  12. Малко джаз изсвирен с новата ми тамбура. https://soundcloud.com/tozi-3/indiana-tambura-solo
  13. Музика е комплексно понятие включващо редица елементи. Математиката е част от музиката (както са физиката, химията, психологията и т.н.). Това което не сте отчели в написаното до тук е, че 11/8(16) освен, че описва размер в който има единадесет равни части, в практиката се свързва и с определен танцов груув (Копаница, Ганкино), който съдържа характерна вътрешна ритмична и акцентова структура. Затова 11/4 и 11/8(16) не е едно и също нещо. В случая 11/8 и 11/16 са нещо като Times New Roman и Arial - все букви с които ще напишем едно и също нещо - само изглеждат малко по различно.
  14. Любимо парче на любим китарист. https://soundcloud.com/tozi-3/blues-for-narada
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.