Somebody Отговорено Август 16, 2011 Отговорено Август 16, 2011 Забравих - така ще усетиш кои неща като техника ти куцат и се нуждаят от ден, седмица или дори месеци упражнения. Това всъщнпст е най-важното. Искаш да извириш нещо, хрумва ти, а не го можеш. И тогава дупе да ти яко - търсене в гуугъл следват, техники, чаове пот и т.н. НО... пък е удоволствие! 1 Цитирай
iliev.p Отговорено Август 16, 2011 Отговорено Август 16, 2011 (Редактирано) Най точни отговори могат да ти дадат,Учителя по СОЛФЕЖ и Учителя по КИТАРА. А между УРОЦИТЕ яко ,ама много яко, упражнения ,демек свирене на КИТАРАТА,ако искаш да се научиш как се композират сола. Редактирано Август 16, 2011 от iliev.p 1 Цитирай
Fats Отговорено Август 17, 2011 Отговорено Август 17, 2011 Всичко е много просто. Рецепти няма, но все пак: 1. Най-напред се научаваш да свириш. 2. Почваш да свириш добре, евентуално. 3. Изяждаш с парцалите сола на любими китаристи. 4. И в един хубав ден отговорът на твоя въпрос идва сам. Не е сложно, нали? Всичко останало са празни приказки. 1 Цитирай
Lady Guitar Отговорено Август 25, 2012 Отговорено Август 25, 2012 От това , дето съм слушала Dance of Death на Iron Maiden ми дава най-добра представа за соло - изпълнение. Не знам дали го няма в учебниците по композиция. Цитирай
synchu Отговорено Август 26, 2012 Отговорено Август 26, 2012 Фенщината е хубаво нещо ама чак пък толкоз. Послушай малко повече. Чак пък в учебници... Цитирай
7thString Отговорено Август 26, 2012 Отговорено Август 26, 2012 Тези дето викат ходи и даскала по китара щи каже, може ли да ни светнат каква е точно тайната която споделят даскалите по китара? Някаква тайна супер-секретна формула за смятане на сола, или ти дават диск със специален софтуер като оня за чалгата дето попълваш форма - соло тип шред, музика тип мейдън, бпм, и то излиза на ноти Истината е, че ако не ти звучи музиката и идеите в главата, ако ще да наемеш сатриани, вай и малмстийн да са ти частни учители, ще си останеш дъска Как се композира соло? Сядаш и свириш - приеми всякаквите техники, скали, арпежи, дивотии като думи в езика на музиката - какво точно ще правиш с тези думи - дали ще бръщолевиш или ще правиш поезия, зависи от това докъде стига таланта ти От друга страна, за да ВИДИШ докъде стига таланта ти, ТРЯБВА да знаеш техниките(думите). Само веднъж през живота си съм виждал музикален зубър на наше прослушване, който като му казахме просто да свири в/у проста хармония, извади лист и почна да "композира". Гледах като ударен с парцал, после отидох да пия бира, за да не го обидя като кажа това, което мислех Цитирай
kolio_k Отговорено Август 31, 2012 Отговорено Август 31, 2012 Като даскал по китара съм първият , който ще се съгласи, че тайна рецепта няма. Просто си иска малко талант (не толкова много, колкото някои хора си мислят) и много работа. А един даскал по китара (ако става за такъв) има доста какво да каже (стига да има кой да го слуша), но със сигурност не може да свърши работата на мястото на композиращия. 4 Цитирай
L.K. Отговорено Август 31, 2012 Отговорено Август 31, 2012 Абе истината е, че даскалите пазят тайната и ще трябва с много бачкане да я откриеш или да се откажеш. Цитирай
emosms Отговорено Август 31, 2012 Отговорено Август 31, 2012 (Редактирано) Без даскал - един вид bootstraping - сам да се издърпаш за тирантите Дори и да не ходиш на учител, музиката и музикантите, които ти харесват ти влияят косвено и се явяват като учители. Според мен най-големия смисъл от учител е директния пример. Много по-голям ефект има, когато някой наистина добър се занимава с теб, и ти показва неща, общуваш с него, отколкото когато сам се занимаваш забит вкъщи. Пък и ако никой не го интересува какво правиш и не те поощрява грам... трябва да си т. нар. самонавиващ часовник, но рискуваш да се забиеш в мноого глухи улици.. Или пък може да получиш безкритично поощрение, ако имаш такава среда, което поощрение да те задълбае в посредствеността ти. Някой хора даже стават успели и известни така, и хич не им е зле, нищо че това което правят не е на ниво --- п.п. А ако даскала не отговаря на търсенията, защото пази тайна, или просто не е в тази посока, трябва да търсиш другаде. Но дали пази тайна, или ти не разбираш, че има смисъл да минеш от точка А до точка Б през еди къде си, а не през еди къде си.. Или дали ученика бърза и не е готов, или учителя го бави за повече часове.. вече е сложно аз бих ходил, но съм дърт и ме е срам, и не ме интересува през цялото време, повече чешем, само когато сме на кеф Редактирано Август 31, 2012 от emosms 1 Цитирай
bassbull Отговорено Септември 2, 2012 Отговорено Септември 2, 2012 Сперед мен и свиренето по групи спомага много. Когато свириш в група, това е реална ситуация. Трябва да се съобразяваш с ритъм. А и като свириш с групи, започваш да имаш контакти с други музиканти. Обменяш информация. Този ти каже нещо, друг ти каже друго. Цитирай
emosms Отговорено Септември 2, 2012 Отговорено Септември 2, 2012 btw, като някакви реални насоки: - научи минорната пентатоника (ако те вълнува блус-рок стила примерно) - научи обръщенията на натуралния минор/мажор Трябва да свикнеш да ги свириш като скали от произволни позиции по грифа. Също някакви по заиграни хватки по тези скали. След това - пускаш си бакинг трак и свириш отгоре. Това може да го правиш винаги и сам. Записваш и слушаш - какво ти харесва, какво не, какво ти се получава, какво не. --- Общуването с преподавател, групи и др. музиканти, които да ти дават пример, да те надъхват, т.н. изобщо не е за пренебрегване. Все пак има значение на какви хора ще попаднеш. Рутината с група и на сцена е незаменима, но доколко ще ти е интересно да отделяш време за някакъв "прос' кавър бенд" и колко радост ще ти донесе (или колко мадами ще минеш евентуално покрай това ) виж там, плюсове, минуси... Цитирай
Tozi Отговорено Септември 5, 2012 Отговорено Септември 5, 2012 кажете ми как се композират сола! Я кажи какво точно питаш: Какво се свири в солата, или как точно всичко което знаеш да го подредиш ,така че да придобие някакъв завършен композиционен смисъл в съответствие с това което се е случило преди солото и ще се случи след? Ако е по-скоро първия въпрос - научи всичко което има да се научава - гами,ладове, интервали, пентатоники, тризвучия,четиризвучия и т.н. Ако е втория - слушай много музика и отиди при някой майстор да те научи. 1 Цитирай
Telerig Отговорено Септември 7, 2012 Отговорено Септември 7, 2012 Както се научаваш да говориш. С учене на думи, фрази свързването им в изречения и.т.н. Но трябва да имаш какво да кажеш на човека (хората) пред теб. Иначе няма много смисъл от празни приказки. А и говорители има достатъчно. П.п. Дано въпроса ти е свързан с желанието да научиш нещо, а не да създаваш полемики и да гледаш сеир.... 4 Цитирай
тагрид Отговорено Септември 30, 2012 Отговорено Септември 30, 2012 (Редактирано) 7thString- даскала като цяло не може да те научи на творчество, ако не го носиш в себе си, но може да ти помогне по-лесно да достигнеш до начините на изразяване на себе си и творчеството! Може да имаш много ноти и мелодии в главата си, ама като не знаеш как да се изразиш- кел файда! Искам да кажа, че самоуките (ако са отдадени и сериозно) научават това, което и тези, които посещават уроци, но по много по-труден начин, а им трябва още повече време да приведат знанията си в ред и да ги вкарат евентуално в някакъв вид(мелодия), и си мислят (доста от тях), че са открили топлата вода преди всички останали! :Д А въпреки, че не съм китаристка, съм се убедила колко много могат да ти помогнат солфежа и хармонията (хармония на класиката или рок и джаза, зависи какво ти се свири!) Редактирано Септември 30, 2012 от тагрид 3 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.