Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      5

    • Мнения

      1938


  2. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      3

    • Мнения

      1442


  3. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      496


  4. RaverWild

    RaverWild

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      198


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 04/01/25 във всички области

  1. Абсолютно ЗА! Щом нещо работи за някой - кой съм аз, че да го съдя? Даже има доста народ, които изобщо не ползват акустични барабани. И тук говоря за рок, метъл и т.н. И защо не? То и китарата не е "автентична" доста отдавна, ползваме усилватели, ефекти ... ама хората на това се кефят. Ако постигаш, това което искаш - ползвай каквото ти върши работа. Като фен, дреме ли ми - не. Ако ме кефи каквото там свириш, изобщо не ми дреме какво ползваш.
    2 points
  2. Обикновено в тази тема давам съвети на всеки, който пита нещо, но сега не смятам да го правя, понеже нямам много впечатления от тази китайска фирма. Все пак ще поразсъждавам на база това, което знам и ще се поставя на мястото на колегата ако аз имах неговата дилема, а ако той извлече за себе си нещо полезно от моите разсъждения...ок.... Щом говори за мито и ДДС, значи няма да го взима от някой вносител тук, а ще си го поръчва директно от Алибаба или от самата фирма. И тук идва първото ми чудене - ако след сглобяването на това пиано нещо не му е наред или пък след малко ползване нещо му стане, а на едно пиано с 88 клавиша, 3 педала и софтуер могат да му се появят доста проблеми, какво ще правя ако установя примерно, че някой клавиш заяжда, потъва или пък някой сензор не му работи? В Китай ако съм е лесно, но тук как ще му ползвам гаранцията и кой сервиз ще се съгласи да го ремонтира гаранционно? Все пак това е китайска фирма на няма и 15 години и надали има верига от сервизи в Европа. ОК, ако се опра на твърдението, че преди време MAYGA са работили с южнокорейците за около 3 години, да предположим, че на пианото нищо няма да му има и няма да се повреди в следващите години, но от друга страна - ще имам ли завишени претенции към инструмента, в смисъл да очаквам прецизна клавиатура и хубав саунд (+ разни технологични бонуси)? Слушах/гледах "двата клипа", за които вероятно споменава колегата - един китаец с дънки и очила, свирещ не съвсем прецизно, демонстрира моделите. Не съм съгласен, че звучи като CLP-775, реално е доста далече от клавиновата и в ниския, и във високия регистър, а от втора октава нагоре си звучи определено "постно". Личното ми мнение е, че клавиатурата позволява доста нюанси, но същите тези нюанси мога да ги имам и от най-елементарната двусензорна GHS на Ямаха. И като стана дума за сензорите - споменатото CLP е с GrandTouch, която е трисензорна, докато и двата китайски модела най-вероятно са с по 2 сензора. Казвам "най-вероятно", защото никъде в спецификациите не видях да пишат нещо за това, а ако бяха с по 3, със сигурност нямаше да пропуснат да се похвалят. Отделно на рекламния им клип от фабриката за момент се вижда разглобена клавиатура и там определено са си 2 сензора. И понеже съм си така устроен - да чувам и виждам разни подробности, на които останалите обикновено не обръщат внимание, пак на рекламния им клип видях един от белите клавиши с козметичен дефект, който бяха подготвили за монтаж...вярно, няма как да знам дали качественият им контрол не го е бракувал по-късно, но да го оставиш на рекламен клип, където всичко трябва да е идеално, някак си не ми се струва много професионално. Та това са в общи линии разсъжденията ми ако аз се двоумях между китайско пиано и нещо марково. Нямам нищо против китайците, понякога имат хубави и сполучливи неща, понякога не, но и едните и другите винаги външно изглеждат добре, защото ония са царе на копирането и дизайна. Основният проблем е евентуалното ползване на гаранцията тук + чуденето как пианото ще се държи в по-дълъг период, а другото (звук и клавиатура) евентуално би могло да се преживее предвид ниската цена...която все още даже не я знаем колко е с митото, пътните и ДДС-то.
    2 points
  3. Не един и двама озвучители споделят, че за живият звук на барабаните в метъл бандите, които озвучават се използват тригери и семпли. Аргументът е прост – за да докараме една каса или соло барабан да звучи в PA системата като топовен гърмеж са нужни сериозни подавания на EQ, компресия, saturation добър noise gate, правилно разположение на микрофона/микрофоните. Сцените са различни, акустиката също и това трябва да бъде съобразено. Както можете и предполагате, някой умен човек се е сетил, че е много по-лесно за озвучаване и смесване ако се поставят тригери на барабаните и по този начин хем намалява processing-а след микрофоните, хем имаме консистентен звук при различните сцени. В главата ми има обаче една дилема – вие съгласни ли сте да слушате как някой тригира семпли, докато свири? Не се ли губят онези фини нюанси в тоноизвличането от истински барабан или високото темпо и агресията на музиката не предполагат такива проблеми? Ето малко "кликбейт" мнение по темата:
    1 point
  4. В началото на месеца реших, че искам да направя прочит на това парче оригинално на Stevie Wonder. Преди няколко дни разбрах, че този месец се навършват 50 години от издаването на албума "Blow by Blow", в който всъщност е и тази композиция.
    1 point
  5. ^ Смея да се съглася с теб, чиста доза недоглеждане е, като че ли.
    1 point
  6. Абе..."честни", за мен това си е недоглеждане и някой не си е свършил работата, още повече че дори и на поточната линия да са допуснали клавиш с външен дефект, постфактум в клипа можеха да го закрият за секунди с някой редактор - все пак говорим за голяма фирма с претенции, която навсякъде ръси суперлативи колко хубави продукти прави, а в рекламния си триминутен клип, където работниците пипат с бели ръкавици, а роботи опаковат пианата, допуска макар и дребни недоглеждания. Ама карай...явно само мен ме дразни, понеже аз съм си такъв...не знам как се нарича - дребнав или перфекционист, но все тая...
    1 point
  7. John Norum - Endica (Full band cover) Drums, Mix and master - Ivan Kolev Bass - Geno Gospodinov Guitars: Valentin Danev Ако ви харесва съдържанието на YouTube канала ми, ще се радвам да се абонирате. Китарите са записвани с: Mesa Boogie Lonestar Special озвучено със Sennheiser E906 и Shure SM 57. Китарите, които използвам са: Gibson Les Paul Standard и Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 1957. За ритъм китарите съм използвал само Sennheiser-а, като вляво е с Gibson, а вдясно - Fender. За всички китари използвам Friedman BE-OD в комбинация с JHS - Double Barrel. За соло китарата са използвани двата микрофона. Има допълнително записани китари на "припева": първата дублира темата октава отдолу, а втората с хоросоподобни' ефекти дублира в унисон, но е изсвирена с Fender-а.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.