Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 10/29/24 във всички области
-
То проблемът е, че създателите на плъгини едва в последно време започнаха да ...хм... "промъцват" нещо за калибриране на входно ниво и т.н. Защото - очаквано на - UA plugin-ините (и NDSP между другото) са калибрирани около UA интерфейсите, което е 12.4dBu max input. Мойто Apogee в момента е 20dBu (съответно поддържа и 24 - но да кажем, че най-ми харесва сетнато на 20), да не говорим, че използвам активни DI, част от предусилватели и гейн стейджинга си става част от задачата - защото просто (както и истинските усилватели) се държи по различен начин моделинга. За кепчърите пък е съвсем, съвсем валидно - просто усилвателя не звучи "правилно", а масата народ не са и чували Плекси напържено на 10 та си нямат и идея как звучи, така че 'да си го нагласят'. Демек проблемът си е реален, вече се прокрадват решения и някакъв тип автоматизация при корекциите, така че да улеснят хората - които все пак нито са аудио инженери, нито какъвто и да е тип инженери - просто искат да си включат китарката и да си свирят. (което с "истински" усилвател си е "почти" баш така )...2 points
-
Проблемите тук са няколко. Единия е че не всички китаристи са аудио инженери (и не е необходимо) но тези средства/инструменти се дават сега на хора да работят с тях като преди с това със същото са се занимавали тон инженери в студиата. Сега всеки си има компютър и се опитва да си прави някакви записи. Свиря на китара от 30 години и се занимавам с процесори за китара от горе-долу тогава. Имам повечето известни плъгини за китара купени но свиря с Axe-FX III заради динамиката, която ми дава (тази която плъгините не могат да ми дадат. Някои са по-добре , други много зле но общо взето не е същото). Axe-FX III не е истински амп но е най-доброто което съм пипал след истински амп. Реагира като амп, като му сложиш педали отпред реагира като амп. Всеки път като пробвам разни плъгини и се върна на него моментално виждам разликата (не че това ще ме спре да купувам плъгини за китара ) Проблемът с кепчърите (и не само) и нивата е че за разлика от синтезатори и други, когато един китарист ползва волюма на китарата в зависимост от усилвателя и хедрума този звук на китарата може да се промени от почти чиста китара (clean) до супер изкривена за усилватели които не носят много на инпут буст / геин и така китаристите си регулираме колко да ни е изчистен саунда. Като свирите на виртуално пиано то пак си е пиано много или малко. Не става пиано като свирите тихо а орган като натиснете малко повече клавишите на МИДИ клавиатурата. Когато гейна не е съобразен , китаристите които познават някакъв амп как им реагира на китарата и колко е динамичен очакват този плъгин да им реагира така както и истинския амп (за тези които могат да свирят и знаят за какво става дума) и като видят че или гейна е малко (а те знаят че на gejn 3 този точно усилвател примерно влиза в edge of breakup) или пък е много или си намалят потенциометъра на китарата и истинския амп чисти а този кепчър не и се разочароват. И не всички гледат видеа и се образоват. Почват тогава да псуват тонекса (примерно) и го продават "щот не става" и не могат да постигнат това което очакват като звук и като реакция. Да , кепчърите докарват честотна характеристика но не и динамиката. Не че хич я няма - има я. Някъде повече, някъде по-малко. Ако свири човек метъл с някакви яки гейнове, кво значение има динамиката и волюма на китарата че да изчиства? Кемпера дет е най-зле от всички кепчъри и той става. Колко блусари свирят с кемпер? Аз не съм видял някой. Както и да е , отплеснах се та имах предвид нагласянето на нивото и какво е искал да каже автора е много важно, защото ако автора разбира ще направи правдоподобни кепчъри, а ако читателя пък разбира ще си нагласи нивото на слух горе-долу за да изкара гейн и респонс какъвто се очаква точно от този амп. Всъщност преди това всички го правиха на ухо и никой не гледаше таблици за определени интерфейси еле пък китаристите всичките разбират от SNR и конвертори и ала-бала. Както се видя и разбирачите в тубата не разбират щот са само китаристи а не тон инженери. Включително тези дет продават от години кепчъри и пачове за моделиери като за Line6 (да не визирам имена) които обясняваха че това че IK multimedia и Fractal Audio дет им казваха да си калибрират инпута било глупост (що трябвало изкуствено да си вдигат нивото на DI сигнала като искали били китарата да си останела такава както при включване в амп и очакват аудио интерфейса да е същия инпут като на лампов амп).1 point
-
^ Барабаните ги чувате, ама колко точно силно искате да ги чувате в комбинация с останалите инструменти. Може ли да ги намалите? Китарните усилватели, който стои пред него се чува себе си и барабаните, ами другите? Идеята е да имаш един приличен микс от всички инструменти + вокали. А приличен за мен е е едно за теб друго, за барабаниста трето и т.н. Според мен си е доста полезно, но все още скъпичко.1 point
-
И отново ми се струва, че май опираме до едно положение, което добре е описано в книгата "Why your recordings sound like ass"1 point
-
Изгледах двата клипа и оставам с впечатлението, че тия дето сте с китарите си имате ужасно много проблеми...или поне много обичате да си ги създавате сами. Принципно е прав човекът в техническите си размишления, макар, че оня вторият имаше известни забележки към цялата процедура. Аз почти не записвам китари, но при записа на всичко останало подхождам горе-долу по сходен начин, търсейки нива във всеки компонент от системата, които ще ми осигурят най-нисък шум & най-голям хедрум в крайния сигнал. Отделно не забравям, че отдавна всички записваме вече на 24 бита (някои и на 32, а някои дори и на нещо с плаваща запетая), така че не ме притеснява факта, че заради ниско ниво няма да активирам няколко бита от конверторите, понеже падането в разрядността няма да рефлектира кой знае колко слухово в крайния резултат, а често дори и човек с прецизно ухо няма да забележи разлика. Сега...с тия китари, ефекти и умишлени премодулации, които са си задължителни за тоя саунд, нещата може и да стоят по малко по-различен начин, не знам, но при "нормални" записи нямам такива притеснения, освен това да не ударя случайно нулата без да искам, защото всеки читав интерфейс има предвиден достатъчно резерв и в едната, и в другата посока на входния сигнал, така че винаги да даде свестен звук. Това са си само мои разсъждения разбира се.1 point
-
Тия неща звучат логично, в някои ситуации дори помагат. Помагат например в ситуацията, когато съм си купил някакви импулси/кепчъри и т.н., защото при тях стандарт няма, някой е записвал, продава евентуално импулса, ти го пускаш вкъщи, при него е clean, при теб edge of break-up/crunch и после му пишеш "Пич, какви боклуци ми продаваш, импуслите ти не стават." и той ти отвръща: "Ама отрегулирай си правилно входното ниво." и би трябвало тогава да заспи ситуацията. Хората наистина масово не са наясно какво е gain staging, какво се случва със сигнала като удари картата и е хубаво да има такива отправни точки ... обаче: На мен лично като музициращ рядко ми пука "какво бил искал да каже автора" по отношение на gain stage-а. Наистина. Пускам си VST-то, примерно NeuralDSP, и почвам да въртя регулаторите, докато си докарам звук, който ми харесва. Ако ампът не ми харесва като gain или го сменям или слагам trim plugin пред него, че да го направя да ми пасва. Няма грешно и вярно, има подходящо и неподходящо звучащо за мен. Много по-голям смисъл има вкъщи да си проверя дали ми е изправна инсталацията, кабелите, адаптерите, китарата, електрониката и т.н., може би да си сложа DI BOX преди да влезна в интерфейса и едва тогава да се безпокоя, къде ми е точно gain trimmer-а на картата. Да, признавам, възможно е по таблицата да изкараме по-добро съотношение "сигнал-шум" отколкото без таблицата, но без тестове вкъщи преливаме от пусто в празно и няма как да разберем за нашия случай, защото той е индивидуален по презумпция. Ако нямам цифрово управление на гейна на картата, къде поставям точно регулатора на интерфейса е в стил "едно към гьотере". Към днешна дата дигиталните миксери с цифрово управление на гейна имат такава функционалност, има и присети, високият клас аудио интерфейси – също. Само че ако аз имам един Скарлет от 4-тата генерация примерно и ти имаш същия, къде точно ще ги сложим тия регулатори е чиста доза късмет, камо ли да репликираме една и съща настройка с механични потенциометри, без да мерим с осцилоскопи, без да съм изкарал 8 докторантури по електроакустика, схемотехника, електроника и куп други неща, които не разбирам, а и не мисля, че трябва да разбирам. Със сигурност чисто технически съществува разлика в това, дали ще си подам 10 децибела от картата и това, да подам нула децибела и после с гейна от плъгина/трим плъгин да подам дигитално 10 – в първия случай отрегулирам входното ниво преди да съм ударил интерфейса, във втория случай, нивото на дигиталната фонограма. Да, технически разлика има, въпросът е – ако не печеля по-добро съотношение "полезен сигнал -> шум" ... На кого му пука точно? Ще получа ли златен медал, че съм спазил всичко по таблица? Не мисля ... Всички знаем, че ламповите усилватели, било то и VST-та, както не веднъж колегата Сънчо ни е учил, започват да изкривяват още в предусилвателната си част и е чиста доза фантанстика, дали точно тоя sweet spot на конверторите на картата спрямо някаква таблица, ще е идеалния, като отправна точка може би, но иначе надали. Картата и плъгина са само част от веригата. Ми ако съм с активни адаптери с висок output пък някой е правил кепчъра/модела с нещо пасивно и vintage? Айде "ново двайсе" в гейн стейджа, няма да коментирам дори, ако има и други устройства по веригата преди картата. И накрая ... защо е цялата тази суматоха, ако знам какво искам да постигна? Важно е да има такива таблици и такива клипове, за да може най-малкото, което е, производителите на кепчъри, плъгини и моделери да се ударят по главата и да предоставят повече информация за това как записват и продават продуктите си. При AxeFX обаче, доколкото съм чувал, гейн стейджа за абсолютно всички ампове, които излизат е калибриран, така че цялото това нещо важи повече за знайни и незнани VST-ta, моделери, импулси с пакети и т.н. където няма ясен стандарт, а и ползвателите или не разбират, или не знаят какво искат да постигнат. Моите 5 стотинки по темата. P.S. А иначе манията по калибрациите на плъгините, не е нова, още преди години Греъм от Рекординг Революшън обясняваше какъв сигнал да подаваме към плъгините като ниво, както и нивата в DAW-а, тея неща с китарните софтуери нашумяха напоследък според мен предвид залетия пазар с плъгини/импулси, както и породилата се вълна от неразбиране на хората, та тия пичаги са се опитали да решат проблема с таблици ... според мен проблемът се решава с много свирня, тестове, повторения и учение ... но е някаква отправна точка, съгласен съм. Ето го и клипа на Греъм:1 point