Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 09/26/24 във всички области
-
Едно от най-интересните и любими неща за мен е записът на акустични китари. Акустичната китара е един от най-динамичните инструменти, като детайлите са безброй и вие сте ги изброили по-горе. Подходът при семплирането трябва да е "non-linear", подобно на summing алгоритмите и за по-голям реализъм. Има чудесни библиотеки на акустични китари, но те се ползват повече за съпорт към аранжименти. Все още не са достатъчно добри да заместят основни партии, понеже накъртват на семплер и са еднообразни. Реализъм от семплер изисква и много време за МИДИ програмиране, което е толкова много, че понякога е по-лесно да се запише истинска китара, отколкото да се опитваме да изкараме реализъм от семплирана такава.3 points
-
Не, не е МИДИ. Всички китари са живи Другите инструменти също са живи. Само за барабаните не съм сигурен, понеже от фирмата пращаха на различни музиканти да записват музикалните си партии - китаристи, басисти, барабанисти, кийбордисти. Всичко по принцип е живо свирене, но разбира се, няма как да гарантирам 100% за това, което другите колеги са правили. Записвам всички китарни партии на живо и им връщам готовите тракове. Идеята, която МИДИ-СПОТ са разработили, е да продават караоке инструментали, където инструментите са записани на живо и се плейват през тяхно приложение, през което можеш да спираш/пускаш инструменти по избор. Например - ако си китарист/трубадур, който свири сам - спираш китарите и си ги свириш на живо, ако си басист, спираш баса и го свириш на живо и т.н. Много добре, са го замислили. А най-хубавото е, че не са МИДИ тракове, а такива, записани с живи инструменти. Ето една друга песен, която записах за тях. Ще я разпознаете лесно. Там обаче няма акустични китари. https://www.midispot.com/en/?fPhrase=LADY+WRITER&tabid=3&fNationalityId=&fCategoryId=&fRealGuitarIndicator=&formatplaying=Sound+source Поздрави!2 points
-
Малко сис-админски хумор. https://dreal.net/wiki/index.php?title=Ауе_аре_уе https://dreal.net/wiki/index.php?title=Гит2 points
-
Нещо малко извън темата. Понеже записвах доста парчета с живи китари за датчаните от MIDI-SPOT.com, поствам линк на "Sailing To Philadelphia" на Dire Straits, където направих всички китари, но акустичните партии са ми любими. Линкът ще ви заведете направо в сайта на MIDI-SPOT и ще можете да чуете откъс от MP3-ка на това, което им записах. Всички алектрически китари съм ги записвал през плъгини на Universal Audio и за мое учудване доста се доближиха до оригиналния звук. https://www.midispot.com/en/?fPhrase=Sailing+To+Philadelphia&tabid=3&fInstrumentId=&fProductGroupId=&fNationalityId=&fCategoryId=&formatplaying=Sound+source2 points
-
На форумната сбирка с колегата @musicman решихме да пофилософстваме защо е толкова трудно да се направят добър виртуален инструмент имитиращ акустични/електрически китари. Ако погледнем другите инструменти от съвременната музика ще забележим, че при барабаните Superior Drummer се справя много убедително, въпреки огромният ресурс от дисково пространство/оперативна памет, който му е нужен. При баса Trillian на Spectrasonics е прекрасен, в едно добре смесено парче трудно ще разпознаете вече дали бас китарата е истинска или не. При пианата отново има редица играчи, които семплират успешно инструмента, дори и тези, които ползват физично моделиране вече имат някакви нелоши успехи, на времето нещата бяха трагични. Ако погледнем виртуалните ампове ще видим, че успешните такива прилагат изключително добре физично моделиране – всеки чарк и поведението му от един истински усилвател е взето, репрезентирано дигитално и като пуснем китарен сигнал през него се доближаваме доста до оригинала. Същото важи и за производните компресори, EQ-та, дигитални вербове и т.н. Какво се случва обаче с електрическата/акустичната китара? Защо е толкова трудно? Определено ако поемем по пътя на физичното моделиране на инструмента входните параметри са безкрайно много - помещение, адаптер/микрофон, позиция на ръката спрямо грифа, позиция на перцето спрямо струната, атаката върху струните, позицията на ръката спрямо отвора (ако е акустична) или спрямо адаптера, дали струната е опъната или не е ... имам чувството, че този инструмент е толкова експресивен, има толкова много нюанси, че дори ако трябва цялото нещо да бъде семплирано, количеството семпли първо ще е супер огромно, дори да се наложи да правим интерполация между да кажем 20 семпъла за опън на струната и то с различна динамика според мен входните параметри стават прекалено много и затова няма все още адекватен начин този инструмент да се репрезентира виртуално добре. А вие как смятате, защо е толкова трудно? Дали след време ще излезе machine learning модел, който да е захранен с толкова много информация за даден модел китара, че накрая от него да се създаде читав виртуален инструмент?1 point
-
^ Абе нещо не съм дорасъл за тази идея с reverb IR-ите. Но дори и така, този вариант, който си дал става само с IR Loader-a, което не е малко.1 point
-
Шум и брум много трудно се борят, особено ако не си запознат кое какво е и откъде идва и съответно какво би помогнало. Аз за такива цели мислех да си пазарувам уредче, но се оказа, че няма един, който да мери всичко, а и не са евтини и ми мина мерака. Ако приемем, че всичко е изрядно и има прилична техника и кабели, шум и брум могат да влязат в аудио сигнала по няколко начина/причини: 1. Т.нар. Ground Loops - появява се, когато има два пътя на масата. Най-типичното е свързването на два усилвателя с пасивен А/Б бокс. Такива обаче може да има и в некоректно конструирани амп или китара (за последното има твърдения, че нямало как, понеже не е "активно" устройство (със захранване), но както и да е). Също и при използване на ефекти + траф с неизолирани изходи, а с един изход + daisy-chain кабел за 9-те волта. 2. Смущения по електрозахранващата мрежа. Най-типичното е климатика (по-скоро компресора май), пералнята на комшийката вдясно, абрихта на комшията под нас и т.н. 3. Електромагнитни смущения. Най-типичното е трафовете на ампа - те си излъчват, адаптрите (и всички метални части, които са "антена") ги улавят и влизат в аудио сигнала. Също кинескопските монитори, луминисцентни осветления... 4. Радио смущения. Тук влизат всякакви рутери, блутуут дивайси, мобилни мрежи и какво ли още не, което излъчва някакви радио сигнали. Доколко е редно последните две да са различни категории или трябва да са обединени оставям на спецовете в областта. Аз по-скоро от практическа гледна точка ги разделям така. Не претендирам за изчерпателност и изрядност. Та... като са налични извънредно големи много шум/брум пробваш и анализираш едно по едно кое е и откъде идва и така. Луесно нема!1 point
-
Не може да се измери, поне не лесно. Гледа се по схемата и се смята... някак. И двете не знам как стават, "малко" ми е над нивото. Входът е лесен - ягледаш при жака какво имаш като резистор към маса. Китарните ампове (почти) винаги имат 1Мом. За да нямаш загуби е добре входният импеданс да е 10 пъти по-голям от изходния на предната джаджа. Адаптрите са 10-тина килоома - входът на ампа и 100к да е пак си ОК. А той е даже 1М, съответно нямаш никакви загуби. Обаче ако включиш китарата в проц 10к и ще звучи като задник. Сходна е ситуацията с пиезо елементите (директно, без преамп!), които са с много висок изходен импеданс и ако ги включиш в типична джаджа с типичен вход - пръц-пръц. Китарният адаптер е проста джаджа с известни параметри. Ако имаш нещо друго с неизвестно какви точно параметри и чаркове... става сложно. Има начин да се мерят, но преди години като рових ми се видя твърде сложен, за да седна неясно колко време да го умувам и си останах неук. Колкото до фабриките... май никой нищо не мери. Понеже МАСОВО липсва конкретна информация за входно и/или изходно ниво и/или импеданс. Отделно няма и твърд стандарт за ФХ лууповете. Също и мерките се различават (+4dBu and -10dBV), веселба е! Правим каквото можем с наличните знания + емпирично и така.1 point
-
Даже три 12" говорителя имам излишни... Jensen за свирене със стъргалки недей гледа изобщо. Относно връзката на преампа с комбото. Без да се провери всичко изрично няма как да се каже категорично дали има проблем с напасването на нива/импеданс, но е доста вероятно да не са много подходящи. CD In обикновено е за линейни нива. Китарен преамп... предвид това, че е главно за включване в ФХ ретърн, които са преобладаващо за "китарни" нива, много вероятно е да е слабичък сигнала. И също и импедансите. СД входа ако е 10к значи изходния на предното устройство е добре да е докъм 1 килоом (за да няма големи загуби), което е малко вероятно. Лошото е, че повечето производители рядко дават подробна информация по тези въпроси. Ето тез дни се чудя как да разбера дали един EBS бас преамп става за включване в линеен ФХ ретърн и нищо не мога да измисля пооради липсата на конкретна информация. Обаче го чувам, че нещо не е като хората. Относно това дали Екю секцията на ампа влияе на сигнала включен в CD In/FX Return/PA Input - в повече от случаите не. Защото Екю се слага в преампа, а онези входове са след преампа и преди крайното стъпало. Има и изключения най-вероятно, но доста рядко. Вече ако имаш Presence/Depth, които се подвизават и под други имена, те са тон корекция на крайното стъпало и могат и да оказват влияние на сигнала пуснат в гореспоменатите входове.1 point
-
В плъгина на TwoNotes Wall of Sound - можеш да използваш ен-на брой кабинети - не съм гледал специфично за ограничение - с повече от 4 не съм експериментирал - то и с толкова няма много смисъл, освен за експеримента. Иначе за IR load-ерите е важно да могат да зареждат по-длъжки импулси - именно, за да може, ако искаш да използваш една или две секунди импулс с хм "реверберация". Това се отнася най-вече за тези насочени към колони/говорители. Иначе стандартните IR load-ери зареждат общо взето каквото им подадеш.1 point
-
1 point
-
Трудно, но не и невъзможно. Попадал съм на доста добри библиотеки, включващи множество нюанси на свиренето. Проблемът по-скоро е, че има безброй различно звучащи китари, а ако добавиш и виртуалните ефекти към тях, комбинациите наистина стават астрономически и няма как да има единствена библиотека, която да може да обедини всичкото това многообразие. А относно въпроса в последното ти изречение - защо използваш думата "дали", след като сам знаеш, че все по някое време ще изучат някой AI да пресъздава всяка една дреболийка от тембъра и щриха. Просто на този етап все още не са опрели до това, понеже така или иначе съществуват нелоши библиотеки, които вършат работа, пък и има по-комерсиални неща като генериране на хора и пейзажи на снимки и видеа, композиране на музика във всякакви стилове, генериране на гласове дето да пеят и говорят на всеки език и т.н., но някой ден със сигурност ще опрат както до китарите, така и до останалите инструменти .1 point
-
Бате Пешо от Studio Buster ни демонстрира как можем с подръчни средства в кой да е DAW да проверим чрез null тест и множество наслагвания на един и същи plugin как влияе върху АЧХ/фазата на сигнала, който обработваме. В края на видеото също се загатва за лимитациите на дискретизиращата честота. Разбира се, по-мързеливият начин е чрез добре познатият ни PluginDoctor, но ако сте Тома Неверни и искате да пробвате сами, това е ръчният начин.1 point