Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. YNGWIE308

    YNGWIE308

    Members


    • Points

      6

    • Мнения

      400


  2. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      3

    • Мнения

      378


  3. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      3

    • Мнения

      1504


  4. Ламби

    Ламби

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      614


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 01/24/24 във всички области

  1. Благодаря ти! Имах някъде 🙂 (Милин Камък) но по-добре е да се пробва с шредер машина, банциг или блендер 🙂 отивам за бира.......
    2 points
  2. Много яко, следващият challenge е с distortion "ЗЕСТ Милин Камък" ...
    2 points
  3. Искам да си построя електрическа китара, но първо ми трябва тялото на китарата. Чувал съм за Диката от Пловдив, но го знам само по име, и че е лютиер. Също така не мога ли да се свържа с дърводелец тъй като това е електрическа китара и няма много значение от вид дърво, акустика и тн. Дърводелецът повече или по-малко пари ще ми вземе?
    1 point
  4. 1 point
  5. Може би няма връзка с това, което казваш, но ще го споделя. Преди мноооого години имах (и вероятно още ги имам някъде из тавана или другаде) 2 бр. Вермона Регент 150. На снимката долу се вижда, че двата входа на пръв поглед са идентични, но на практика горният вход беше с повече среди/високи и по-малко баси, а долният обратно - с повече бас и по-малко среди/високи и изобщо не ставаше дума за разлика от 2-3 децибела, а доста повече. Вероятно горният са го били предвидили ако го ползваш с китара, а долният звучеше доста по-универсално.
    1 point
  6. Наближава ежегодното изложение Българска Музикална Работилница. Съветвам и приканвам всеки да го посети и да се запознае лично какво се предлага от родните майстори, било то китари или други инструменти/продукти. Има много добри неща! 🤩 Конкретно за инструментите на КД мога да кажа, че са на световно ниво и дори са по-добри от скъпите западни екземпляри, били те стандартни, премиум или Custom Shop и т.н. Конкретно за KD споменавам, тъй като съм най-отблизо запознат - имам китара и бас, а съм и пробвал задълбочено още 4-5 бройки. Next Next Level са просто. П.П. Лютиерските инструменти не са за търгаши, скръндзи и хора, разсъждаващи по начина "Аз за 500 лева по-малко ще си взема индонезийка китата, дето е същата като истинските и после ще й сложа други адаптри". Примерно...
    1 point
  7. Виж какво е compensated nut. С две думи - подобрява интонацията.
    1 point
  8. Според мен автора на темата е изтрезнял и осъзнал,че няма да стане работата.Колкото до качествата на къстъм шоп,зависи с какво ще ги сравняваме и гледната точка на този,който сравнява.Винаги е строго индивидуално.В моя случай сравнявах китара от магазина за две хиляди с такава за седем ако изобщо има някакви разлики в никакъв случай не са за пет хиляди.При евентуална продажба на Шектъра винаги ще му взема половината пари и повече,докато другата ще е с голяма задна ножица.То нека да няма мъртви позиции по грифа,да държи строй,състена да е равен от ляво и дясно на 12 праг,ключове,адаптери,бридж и финиш да ме устройват пък ще го преживея някакси,че не е Къстъм.
    1 point
  9. 1 point
  10. Има още един аспект при вземането на такова решение дали да си поръчаме лютиерска китара, и това е препродаването. Може би не е сред най-важните фактори, и мисля че никой не си поръчва с идеята че ще я продаде като му омръзне, а обикновено това е нещо което го взимаш с намерението че ще си го имаш и ще му се радваш доживот. Обаче в живота всичко се случва, и понякога за човек може би е по-разумно да се "застрахова" със добре познато лого на китарата, за да знае че ако я пусне на пазара някой ден, другите също ще я оценят. Даже стойността на къстъм шоп инструменти, на които не пише fender/гибсън/есп/ibanez/джаксън (и др.), може дори да се покачи, поради факта че се чака по две години+ за поръчка. А и пазара потенциално е по-голям. Сещам се за една лютиерска китара на която вече няколко години и стои обявата във форумния базар... За мен къстъм шопа си остава за хората, които ще го усетят по-леко по джоба си, дори от колкото аз примерно бих усетил покупката на един скуайър булет страт. Но тук мисля че темата е за изработка/построяване на китара, и мисля че е по-удачно да се търсят отделни части за да се направи сглобка, като някакъв "партскастър", или нещо на този принцип. Не ми стана ясно точно какъв резултат се търси.
    1 point
  11. https://www.facebook.com/share/r/TDLyJFuGnMqvCALA/
    1 point
  12. ^ Защото не е икономически изгодно нито за майсторът, нито за магазинът. Първо, как можеш да сравниш тиражът, в който оперира една китайска фабрика и едно ателие, където работи само един човек? Във фабриката има поточни линии, екипи от хора, които се занимават с проектиране, сглобяване, контрол на качеството, продажби, маркетинг, ИТ и т.н. и накрая да сложат цена, която хем да може да продаде инструментът, хем и да останат някаква печалба за магазините. Да речем, че един лютиер ще си играе цял месец да измайстори една китара, ще вложи цялата си енергия/труд/експертиза и ще изпипа всичко до най-малкият детайл и накрая за тази бройка ще иска 3000 лв. (измислих си го, нямам представа как вървят цените) и да речем, че иска да я сложи в един Софийски магазин, както ти казваш. Да, ама магазинът пък би имал условия от своя страна, примерно: "искаме поне 50 бройки от моделът" "искаме да наложим печалба от 10% от всяка бройка (примерно)" И какво се получава накрая? Нито лютиерът може да им насмогне на изискванията, нито пък ще иска някой да печели на негов гръб, при положение, че е майсторил толкова много време ... ами няма да излезне сметката. Проблемът не е свързан с експертизата на лютиерите, а с начинът, по който функционира търговията. Освен това колко хора могат да си позволят лютиерска китара, особено в условията на тази криза/инфлация и българският стандарт на живот? Масово ще предпочетат нещо от Томан, не защото не ценят лютиерската китара, а защото просто не могат да си я позволят. Влезте в едно ателие за картини – нима са грозни или зле изрисувани? Не, просто 250-те лв., които е заделил някой няма да отидат за картина, а ще гледа да си купи някакъв електроуред/ремонт/нещо за колата и т.н. ... въпрос на мироглед и средства. Все пак, преимуществата да си купиш лютиерски инструмент според мен са: персонално отношение към инструментът, който ще си закупиш – при положение, че е за теб, човекът ще се съобрази с цвят/дърво/електроника/сетъп/екшън и т.н., за да може ти да си доволен като клиент ... бизнесът му е пряко зависим от качеството, а него като при Стаг "колко бройки ще продадем за това четиримесечие" ... шанс за схемо-технически по-добре сглобен инструмент, както и поставянето на стандартна електроника – нито ще видиш някаква гъжва от кабели при адаптерите, нито пък ще ти сложи някакъв изчанчен потенциометър със странни характеристики и размери, дето ако се повреди, ще се чудиш как да замениш ... има ли сме такъв казус тук във форума, с някакъв Бугера усилвател беше, дето са сложили такива елементи, че накрая да го направят "неремонтируем" стимулиране на местната икономика и производство – печелиш си парите в България, харчиш ги отново в България, че дори има шанс да изхраниш нечие семейство Та така. P.S. Погледнете тази статия за печалбата на Томан към днешна дата – цък. 1.4 милиарда евро. Трудно ми е да си представя в какви количества се продават инструменти, да не говорим каква прашинка в морето сме ние, като изписваме нещо от тях.
    1 point
  13. Към строителя на китари.Като начало приготви си чертеж с всички размери на тялото,грифа,ъгъл между гриф и тялото.После останалия хардуер и отиваш при лютиера или дърводелеца с парите,които си готов да платиш за нещо със съмнителни качества.Обикновено майсторите не се хващат с такива проекти,защото всяка китайска талпа е направена на по съвременни машини и съответно качеството е непостижимо в гаражни условия.Работата е малко,като да забременее мъж.Опитите са безкрайни и все без успех.
    1 point
  14. Абсолютно вярно написаното от колегата koobenot. Моята гледна точка-направил съм над 450 лъка за струнни инструменти. От-до сам.Цените на материалите бяха приемливи.Още повече,че тук един майстор от Пловдив произвеждаше жабки и бяха на половин цена от германските. Фернанбука и абаноса го купувах от Ханбург.1/3 ги купуваха български музиканти,останалото-навън.За последните 10-15г.какво стана-цената на фернамбука хвръкна от 200 евро нагоре за една цигулкова щанга.За контрабас над 300.Жабките над 100евро обикновените абаносови със сребърен обков.За специалните изпълнения да не говорим.2-3 пъти годишно получавам от Paulus имейли с промяна на цените нагоре.И спрях да правя лъкове.Колегата от Пловдив и той спря жабките.Цената на китайските лъкове са колкото смяната на косми.Като се износят космите-нов!Боклуци са,но какво да правят колегите музиканти.За заплатите да не говоря.На първокласен камерен български оркестър са му вдигнали заплатите на 1000лв.!!!Представяте ли си-прославили България по цял свят.За 20 годишното учене да не говорим. Как ще се купуват хубави инструменти?Китайски максимум!
    0 points
  15. Ако Българските майстори са толкова добри защо няма нито един техен инструмент в Софийските магазини?Най малкото щеше да изпъква сред Китайските и Индонезийски шир потреба инструменти.Майсторите обикновенно се занимават с дребни поправки на сравнително скъпи инструменти.Все пак трябва да изкарват някакви пари.
    0 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.