Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 03/12/23 във всички области
-
Има. Също да кажа - не съм dj, но ще се изкажа за няколко неща. 1) Не му знам името - около 2001г единият ми братовчед се ожени. В ресторанта човека който пускаше музика беше по-възрастен от мен, пускаше от чисти аудио-CD-та, нямаше нищо особено за миксер (демек не беше с dj-миксер) и смесваше като господ парчета които на пръв поглед не си тичаха особено. 2) DJ Любо Кей - около 1999г за малко работех в Радио ВИВА (София). Единият от хората които ме учеше беше Любо и ми е разказвал неща. През комунизма в консерваторията е имало дисциплина "диско водещ" и са ги изпитвали с жури. Любо каза че е минал този път. Любо честно казано ми е еталон как трябва да се държи един водещ, защото съм виждал онова, което слушателите нямаше как да видят - поведението на Любо докато пуска и особено - изражението на лицето. По онова време бях твърд метъл с леки заченки на фен на електронното. Тогава не понасях неща като Бритни и Бекстрийт Бойс (сега понасям много неща вече). Ами дори песни които хората си поръчваха от поздравите и бяха откровено тъпи, на 30тата секунда човека беше в музиката и си смесваше добре. Налага се да уточним и няколко други неща - да си dj не е да натискаш "бутончета". Чисто технически повечето от нас в тоя форум предвид ЕГН-тата ни знаят че грамофоните имаха буквално 2 копчета - 1) включване 2) пускане на двигателя (някои популярни грамофони нямаха това, щото преместването на иглата над зоната на плочата автоматично включваше двигателя) 3) врътка с фиксирани позиции за с колко оборота да върти 4) професионалните грамофони имат и pitch bend контролен плъзгаш за да догонващ скоростта на другата плоча, допълнително помагайки си с пръст като забавяш плочата отстрани. Толкоз за чисто техническия аспект. Но има и психологичен - трябва да "четеш тълпата". Тоест това което си пуснал харесва ли им и ако не - да правиш преход към по-вървящо парче. Междувременно да вмъкна че не е редно да категоризираме абсолютно, защото абсолютни стойности няма и всяко стадо е с черните и белите овце. Тоест да кажем че да си вокалист си баси бездарника, защото 80те години една камара бяха на плейбеци, а сега са на autotune - и веднага някои таланти от консерваторията ще се обидят и с право. И въпреки че и едно време имаше плейбеци, хора като (ай да вземем разнородни) Джеймс Хетфилд, Фреди Меркюри и Том Джоунс никога не са го правили. Ма има и други технически аспекти. Хората не разбират и не им се налага да разбират. Те наричат всичко живо де седи само пред пулта в дискотеката "dj". Само дето всъщност този който седи там може да прави различни неща. 1) класически dj - пуска и смесва музика от два или повече плейъра, независимо дали грамофони, CD-плейъри, MP3 или кой знае какво дето ще излезне. Това е откак е измислен грамофона и клуба с грамофонна уредба, та до днес 2) търнтаблист - dj от много високо техническо ниво - пуска фрагменти звуци от обикновено две плочи, но с малките фрагменти прави абсолютно ново изпълнение. Тия се появяват по състезанията за dj-и, не се виждат де бъде и вече са поизместени от долните категории по популярност 3) контролерист - човек който ползва лаптоп (обикновено с ableton live) и миди-контролер към лаптопа и опитва да направи повече като изпълнение, отколкото чистото смесване на песни, защото контролира директно патерни и семпли. Типичен пример - Скрилекс. След 2000г 4) това дори не знам как да го нарека, но е човек който ползва машини, тоест семплъри, дръм машини, синтезаторни модули итн, не ползва лаптоп, прави изпълнение директно на машините. В този случай както и в предния можем да направим чисто ново парче като в реално време създаваме нови патерни или променяме съществуващи или характера на патерните/звука чрез контрол на филтри и параметри на машините. Пак казвам - това се прави и чисто само с ableton, но има хора които опитват само с машини. Аз също съм от тия дето опитват. В тоя случай нещата видимо изглеждат само като натискане на бутончета и въртене на врътки буквално, докато под капака стават бая повече неща. Да споменем, че има хора ползващи хибридна техника от всички категории до тук. Ако се върнем назад във времето - така е сътворена хаус музиката - с управление в реално време на патерните и звука на Роланд tb-303/808/909, както и доста от техното. В тубата може да се види живо изпълнение на Джеф Милс от преди само 3г, изцяло на 909 и го докарва така, че не му трябва друга машина. Междудругото има и хора които вкарват нормален синтезатор в целия сетъп или електронни барабани и си свирят на синта/барабаните наживо, демек музиканти са си. Има и българи правещи такива неща, но повечето или не се показват, защото у нас цари някаква народопсихология "набарах нещо яко и няма да го покажа да не ми краднат идеята" или се показват внимателно по западните форуми и ютюб каналите им не са насочени към българи. Знам за един такъв дето в тубата свири на разни машини и се е показвал да води на edm-фестивал. Тъпо е, защото така ние сме нация която не може да си създаде собствена общност от такива хора. Консервативни сме. 5) finger drumming - не е официално отделна категория, а би трябвало. Така са сътворени хип-хоп хитовете откак са пипнали Akai MPC и има хора, които все още хвърлят живи изпълнения на супер звучащи хип-хоп парчета от съвременно MPC или Maschine. Най-ярък пример - Araab Music В Торонто, където живях 11г един път засекох плакат за един клуб, където правеха състезание, но нямах време да ида. Там хората си се събират по такива интереси и всякакви други странности, един път присъствах лично на "фестивал" на дронната музика. Умрях от тъпотия, защото не си падам по това, но пък отчетох колко е хубаво, че има място и време когато тези хора се събират като общност и обсъждат нещата които ги вълнуват, правят си демонстрации и дори идват хора, които правят машини специално за такава музика с разнородни алгоритми. Отплеснах се. Мисълта ми беше, че повечето хора наричат dj просто човека зад пулта. И не е речено че всички нищо не разбират. Всяко стадо е с черните и белите овце все пак. И да - за втория ти въпрос - тук хората не се показват, затова не се и знаят.3 points
-
Ако е за запис на микрофон, може би, за разни стъргалки с VST - определено не.2 points
-
Да, разбирам. И специално това последното с този ти познат е жалко. Но всеки се оправя както може, колкото и да ми е неприятно да го кажа. Иначе е много дразнещо да имаш нещо и да не го разбираш. Аз поне тотално откачам, отварям официалните инструкции и почвам да чета как се ползва. Но напълно разбирам какво казваш. И аз не съм фен на сватбените които спомена. Аааа сега погледнах - бил съм се объркал - не преди 3 а преди 6г е изпълнението на Милс. Ето за какво говоря - натиска бутони и врътка врътки. И му викат dj, но аз на това нямам идея как да кажа - изпълнение е - прави и моделира патерни в реално време:1 point
-
Благодаря за подробната информация! Точно това ми трябваше. Но аз трябва да уточня терминологията, което пропуснах по-горе. Това, което описах всъщност не трябва да се нарича Dj, а "човека джубокс", за тях говоря , че са натискачи на бутончета и аз най-вече такива познавам. Да не говорим, че този ишлеме занаят подби и взе част от хляба на много добри, но скромни музиканти. Още през 80-те джубокс-"диджеят" стана все по-предпочитан избор по сватби и други тържества, защото е по-евтино от живи изпълнители, което наложи сваляне хонорара на последните. А сега един познат си е купил много скъпа Dj техника и въобще не я разбира, но ме уведоми, че така впечатлявал клиентите си, докато тя си стои пасивно на масата, а той от лап топ си пуска песнички всякакви. Та за такива говорех, защото само такива съм познавал.1 point
-
Проверявай SMART статуса, постоянно да пускаш проверка за лоши сектори не е работа. SSD-тата по-често се скапва "от веднъж" и до състояние да не можеш да извадиш нищо (спрямо HDD), но не винаги. В офиса от 40-50 компа, всеки с SSD и HDD, за срок от 10г. се скапаха 2-3 SSD-та и 4-5-6 HDD. Най-добре да приемеш факта, че всичко гърми (независимо от марка, цена, гаранция, реноме и т.н.) и да вземеш нужните мерки за бекъп. Напоследък има доста приемливи цени за cloud бекъп, включително се предлагат Zero Knowledge услуги, ако те гони параноята. Не е лош вариант.1 point
-
Микрофонните предусилватели наистина променят играта в един интерфейс. Ползвам Mackie ProFX10v3 за репетиции и неговите преампи ми харесват повече от тези на Focusrite-а. Какво имам предвид – едно нещо записано през Mackie-то няма нужда да му слагам тонове VST-та в DAW - просто "си звучи" и си има собствен цвят, докато Focusrite-а го записва много стерилно и там трябва повече processing. Предимството на Mackie-то е бързината на смесване - няколко ефекта по каналите, няколко ефекта на master bus и е готова песента. Недостатъка, че ако цвета на преампа не ти харесва ти е спукана работата. При Focusrite наопаки – там докато натъманя ми трябват 10 плъгина на канал, от друга страна аз мога да избирам как да го оцветявам, защото имам тонове headroom и никакъв шум. На кой каквото му харесва.1 point
-
Нямам представа дали ще ти свърши работа... Аз записвам предимно глас за реклами/подкасти и тук-там я ползвам за запис на разни инструменти. Взел съм я, защото има готини микрофонни преампи (има функция за повдигане на хармониците) и мобилността - целият ми сетъп (лаптоп, микрофони, кабели, слушалки) го събирам в раница.1 point
-
Виждам, че си от Бургас и ако искаш мога да ти дам за няколко дни един Scarlett 4i4 3rd да го пробваш, преди да решиш да купуваш1 point
-
С риск да прозвучи като реклама, но нямам нищо общо с хората, просто кафето им много ме изкефи. Най-вкусното кафе, (по мой вкус) което съм пил до сега, е на Кафе от Дюкянъ - арабика специално, конкретно това. Не си го взимам за ежедневно пиене за вкъщи, заради цената, но още не съм намерил нещо друго което да ми харесва толкова.1 point
-
С риск да разстроя пуристите, в събота и неделя насладата ми идва в комбинация на био разтворимо кафе от Нова Гвинея с мляко. Иначе, досега по-добро кафе от етиопското Illy не съм намерил, а съм опитвал много изгъзици, чак и онова дето ги изкарват от дупарата. Всякакви машини съм пробвал - обикновени, необикновени, с манометри, медна изработка... накрая останах вкъщи и в офиса с капсулите за Francis на Illy. Субективизъм, както в избора на китара. 😊1 point
-
1 point
-
Този модел китара с добър сетъп (ако такъв вече не е направен) би било един напълно приличен инструмент. Просто винаги ще има хора, които "и да искат да им я подарят не биха я взели", но там проблема не е в инструмента.1 point
-
Тоя ебанйец в каквото да го включиш се тъя. Според мен е безсмислено да купуваш аудио интерфейс в сегашната ти ситуация. Събирай пари за приличен инструмент, след това за нормален усилвател.1 point
-
Всичко това е вярно. По едно време бях се запалил да търся нещо по-добро като сет и като видях че кафемелачка и начално ниво кафемашина ще ми излязат над 2000лв се отказах. Хайде няма нужда 🙂 Иначе и така кафето, което си правя е прилично. А хубави кафета могат да се пият в малко обекти. За 2000лв един хоби музикант може да си накупи други неща и да си начеше музикантската краста. Някак си не мога да сравня кафеджийски сет за китарата и ефекта от подписа ми А като се сетя, че навремето пиех даже и нес кафе, за което ми бяха нужни само бурканче нес и топла вода 🙂1 point
-
Ако ще записваш само китари, карай си с Mooer-a. Вече ако искаш микрофони да включваш си вземи звукова карта.1 point