Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Лими

    Лими

    Members


    • Points

      5

    • Мнения

      1770


  2. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      3

    • Мнения

      1320


  3. Jordan_J

    Jordan_J

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      2426


  4. Evtim Djerekarov

    Evtim Djerekarov

    VIP listed


    • Points

      2

    • Мнения

      8667


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 01/27/23 във всички области

  1. Айде и аз с подобна история... (съжалявам за спама, може CyberGene да го затрие после) Концерт на клавирно дуо. Миналия век. По-точно - по времето, когато все още съществуваше Концертна дирекция "Музика" ('80-те). Имаше през тези далечни соц-години т.нар. 'образователни концерти', където одобрени състави и солови изпълнители обикаляха страната и правеха концерти навсякъде - от училищата до разни зали в читалища и "културни домове". С жена ми (по онова време все още гаджета) бяхме клавирно дуо и имахме доста разнообразен репертоар както за 4 ръце, така и за 2 пиана...където каквото има в наличност. Тръгваме един ден с колата за концерт към едно градско читалище с малка зала и пиано, на стотина километра и понеже вече бях облякъл костюма, реших баща ми, който също беше музикант, да ни бъде шофьор, че да не си мачкам концертната визия докато карам. Пристигаме там 3-4 часа преди концерта, влизам аз в заличката да опитам пианото....отварям капака (който май не беше отварян от доста години), праскам един разложен до-мажорен акорд в първа и малка октава и....о, ужас - чувам разложен си-мажорен акорд. Разцъквам из другите октави - същата работа...пианото паднало абсолютно равномерно с половин тон на всеки клавиш. Влиза в това време жена ми да се разсвирва и ме гледа, а аз седя като ударен с мокър парцал. Пита ме - какво става, добре ли си....а аз безмълвно само й изсвирвам един псевдо до-мажор, след което тя автоматически придоби моя изглед, защото по случайност и двамата сме абсолютисти. Свирили сме на какви ли не пиана и рояли - с неработещи клавиши...с пеещи струни...абе на всичко сме свирили, но в такова сложно положение като това не бяхме попадали. Който е абсолютист знае прекрасно, че когато ръката натисне 'до' - слухът очаква да чуе до и нищо друго, та колкото е хубаво да ползваш екстрите на абсолютизма, толкова е и обвързващо при подобни ситуации. Опитахме се да "посвирим" - какво ти свирене, на всеки такт, някой от нас бърка, спира - абсурд за какъвто и да е концерт. И тук се намеси съдбата - баща ми, освен диригентството беше и акордьор и винаги мъкнеше в колата по няколко куфарчета с акордьорски приспособления. Да, ама оставаха 3 часа до концерта, а пиано се акордира за много повече време. Извади екстрено баща ми ключовете и останалите джунджурии с думите "Само дано му държат вирбелите, че ако пак пада, няма спасение" и започна като на състезание - а то не са и само 88 струни, а знаете колко...няколко октави с по 2, високите с по 3. Ако щете вярвайте, половин час преди концерта, макар и грубо, вече го беше върнал с половин тон където трябва, а публиката започва да пристига. Нито се разсвирихме, нито опитахме клавиатурата, изкарахме концерта със свити сърца, мислейки си през цялото време дали докато си свирим всичко няма да тръгне пак надолу, но вирбелите излязоха читави и задържаха строй. Та така с този злополучен концерт и никой не разбра нищо от премеждията ни преди него. А относно въпроса от 2012-та в поста на CyberGene дали абсолютистите могат да чуят тия 8 херца - вероятно да, нямам представа по онова време ('80-те) дали съм чувал такива малки разлики, които всъщност хич не са малки, но след като започнах със студиото и минаха години тренировки на слуха, някъде преди 6-7 години се тествах колко е най-малката височинна разлика, която хващам. Имаше един сайт, където те тестват с нарастваща трудност и постоянно намаляващ толеранс на херците. Тогава изкарах резултат "стабилна чуваемост" от 0.5 Hz в тестовия диапазон на 500 Hz, който те ползват...даже още си пазя някъде скрийншотовете, ако реша някой ден пак да се тествам, че да има с какво да сравнявам. Сайтът беше хубав (трябва да видя кой беше и дали го има все още), защото не го кара на принципа 50/50 я познаеш, я не, а чакаше няколко верни последователни отговора, за да се увери, че наистина го чуваш. Но тази разлика от 0.5 херца не се дължи само на абсолютния ми слух, а най-вече на работата в студиото, където съм принуден понякога да напрягам сетивата си с цел да чуя нещо много микроскопично, та всичко е до тренировки и време за натрупване на уменията. Сори още веднъж за километричния пост, но просто пиша много бързо. И обещавам да видя кой беше тоя сайт - ако е жив все още, мисля, че и на вас ще ви е интересно да се пробвате, а и аз също ще повторя след толкова години.
    3 points
  2. Така или иначе, тия пружинки вършат незаменима работа само когато няма струна, която да дърпа седлата. Мисля, че каквато и да е пружина, която изглежда добре, ще свърши работа.
    2 points
  3. Битката с килограмите винаги е нечестна - човек е сам, а те са много!
    2 points
  4. @Koobenot : Лаптоп не искам да ползвам. Не. Това е личен избор. Знам - по-трудният път е, но това ми е решението. Има няколко причини: 1) Като тийнейджър, тоест до заведната 1995г когато завърших 12ти клас, нямах възможност да имам инструмент. Тогава да правиш музика с компютър за повечето хора беше немислимо и не се гледаше сериозно, докато всъщност имаше начини и аз ги ползвах. Но ако имах възможност, щях да си купя синт и барабани (все още си мечтая за един акустичен черен TAMA сет). Дори 2002г официално спрях да правя музика. Случайно стана че 2010г си купих електронни барабани и оттам взех да купувам и други неща, от които запазих само няколко машини. 2) Нямам идея как се превежда, но на английски е tactile feedback, тоест да усещаш че пипаш нещо реално и то да е добро усещане. Знам, същото се постига с контролер вързан в лаптопа, но не искам (виж и долните причини) 3) В реалният живот аз съм програмист. Гледам екран по-сериозно от 1991г, а от 2004г го гледам и целодневно-професионално. И това не ми харесва. Екраните са големи, отнемат ми от вниманието. И ме дразнят. Предпочитам на една маса да има наредени няколко машини с малки екранчета. Някои ползват таблети, знам. Но и това ме дразни. Още на живо не съм се случвал, но искам да виждам хора пред мен, не нещо да ми свети. Дори мисълта за екран ме дразни. Това е една от основните ми причини. Знам че в момента с лаптоп е много лесно, знам че съвременните DAW са със супер възможности, но не ги искам. Това е личен избор и вкус, дори естетически вкус, пък и стил. Много хора няма да ме разберат, но съм свикнал - едно време не ме разбираха че правех неща с компютър, днес не ме разбират че не ща лаптоп. Но така съм решил. Това е моят стил. Своего рода индивидуалност. Недостатъци: 1) По-трудно е, налага ти се да знаеш повече неща 2) харчиш повече пари 3) имаш по-обемист и тежък сетъп за пренасяне 4) занимаваш се с контакти и волтажи 5) Всяка машина има собствен характер на звука и начин на работа 6) Не винаги МИДИ-имплементацията е перфектна 7) Често машините имат разни дребни недостатъци, примерно подръжка на семпли само до 48khz или дори до 44.1 и често до 16 бита или просто сегашната версия на фърмуеъра има недостатъци и чакаш следващата Все пак съм го решил и малко по малко го прилагам. Недостатъците са доста, но горе-упоменатите причини за мен са по-важни. Иначе който иска да ползва лаптоп - моля. Много добре знаеш, че има хора които ползват само Pioneer плейъри, а все още има и хора които всичко което имат на масата са два Technics-а с миксер. Аз съм от тия само с машини и миксер. Ние сме още по-малко популярни, но ни има. За момента мога да дам пример че си пренесох основния сетъп през океана до България и влезна целия в един куфар без проблеми, дори остана място (5 машини нормален размер общо) Това всичко го изброих за да обясня защо няма да ползвам лаптоп в сетъпа. И няма сила на земята и в Ада, която ще ме накара. Сега да видя и другите какво са ми писали.
    1 point
  5. И ТОВА може да свърши някаква работа. https://shop.ehx.com/item/bmhwpi/
    1 point
  6. Аз го ползвам вече 5 години и съм възхитен. Параметрите му са страхотни. Тегло 530гр. цена 253лв и го захранвам с с литиев акумулатор, когато съм някъде навън. Може да го изпробаме който иска.
    1 point
  7. Ето това след миксера мисля, че е решението. DBX GORACK-V - 253.00лв https://onlineshop.audio-factor.eu/product/2901/dbx-gorack-v.html https://dbxpro.com/en/products/gorack DBX goRack - процесор за оптимизиране работата на озвучителна система! Компактно устройство, най-малкият член на популярните DriveRack® серии на DBX, включващо следните алгоритми: - Anti-Feedback (базиран на AFS™ Advanced Feedback Suppression algorithm) - goRack "слуша", "предвижда" и премахва микрофонията автоматично, без да променя звука. - Compression (базиран на легендарния dbx 163 Compressor) - контрол на динамиката и прецизна настройка на системата - Sub-Harmonic Synth - добавя "екстра бас" към звука, патентованият Subharmonic Synthesis на DBX от десетилетия е "тайното оръжие" на професионалистите за допълнително "напомпване" в нискочестотния спектър, добавяйки Waveform Modeled™ бас тон, октава под оригиналния бас от аудиото. - EQ - настройки за коригиране картината в нискочестотния, средния и високочестния спектър, в съответствие с характеристиките на помещението. DBX goRack е идеален за приложения, където преносимостта е от съществено значение, без компромис в качеството на звука.
    1 point
  8. Твърде много разсъждения и малко действия и както споменах и един пост по-горе ти го намериха в musicworld.bg, магазина на Динакорд - имат. Аз не съм скептичен, защото съм го правил - не давам "идеен проект" - правил съм го - става със струна и работи.
    1 point
  9. Несъответствието на сигналите между китарните ефекти и миксерите е относно 2 неща: ниво на сигнала и импеданс. За да се отговори на 100% трябва да проверят параметрите на конкретните джаджи. Но предполагам че: "Китарният" сигнал е с ниско ниво (по спомени 0.1-0.3 Vpp), ако вкараш такъв във вход за линеен сигнал на миксера - ще трябва да усилиш бая, което ще вкара излишен шум; Ако вкараш линеен сигнал от мискера (по спомени 1.5-3 Vpp, тоест грубо казано 10 пъти по-силен) в китарно ефектче - ще клипва гадно; "Китарният" сигнал е с висок имеданс (примерно 10кОма) и иска 8-10 пъти по-голям входен такъв, за да нямаш загуби, тоест около 1МОм (такива неща в миксера няма по принцип (изключваме един канал Hi-Z ако е наличен)). В резултат ти изяжда доста честоти (високи и звучи глухо); Линейните сигнали са с нисък импеданс и може и да не е проблем да се включат в китарен ефект. Не съм сигурен, трябва да се провери изходния импеданс на едната джаджа и входния на другата. Но дори това да не е проблем - нивото ще е; Микрофонните входове изобщо не ги гледаме в случая, защото те са пък съвсем различни/несъвместими. Тези неща съм ги проучвал повече за връзка между китара/ефекти/амп/ФХ-Лууп/рак процесори, но със сигурност важат и за връзка с миксер. Ако някой е пробвал/проучвал по-детайлно да не се скатава, ами да каже. Цифровите Бери миксери са добри машини и на теория могат да ти свършат работа. Обаче X18 & XR18 (разликата им е във формата и мониторните изходи) имат ограничение за броя използвани "плъгин" ефекти. И не съм сигурен, че ще са ти достатъчни. На всеки канал имаш параметричен 4-бандов или графичен еквилайзер + компресор, както и на мастър изхода. И освен това има 4 слота за "плъгин" ефекти (които са стерео или dual mono, тоест можеш да insert-неш 8 канала ако са моно). Не са малко, но за цял многоканален микс доста бързо се изчерпват. Цената гледам е 1300 лева, не знам доколко ти се връзва в стратегията и бюджета. А следващия модел Х32 (с доооста по-големи възможности) сигурно е двойно по-скъп. И е малко overkill сякаш. Даже не само "сякаш". По-слабите им модели XR12/16 нямат многоканален интерфейс и няма да свършат работа, мисля че имаха "прост" стерео ЮСБ интерфейс и няма как да вкараш цифрово каналите. Което обезсмисля наличието на миксера (в тази ситуация). Докато X18/XR18 има 18 входа/изхода и можеш да му вкараш 18 трака от някакъв DAW и да си смесваш и оперираш 100% в миксера. Правил съм го с мултитрак запис на групата, 12-13-14 канала или колкото бяха.
    1 point
  10. Доста пиана имат тази опция, но работата е, че по-голямата част от тях са семплирани (да не кажа всички, освен Roland моделите, които ползват технологията "SuperNatural Modeling"), което означава, че семплите са били записани от пиано, което е било настроено на 440 Hz, така че когато се ползва опцията за промяна на настройката ще се влоши качеството на звука, може би ще е минимално, но ще го има. И за какво е всичкото това? 😀 Тая работа с 432 Hz за мен е някаква мистификация, съизмерима с чипирането през 5G от Бил Гейтс, кемтрейлса и плоската земя.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.