kolio_k Отговорено Февруари 24, 2010 Отговорено Февруари 24, 2010 Много благодаря, наистина много се радвам, че писанията ми ви допадат и ги намирате за полезни ( на мен ми се стори, че са доста разхвърляни, но е мнофо хубаво, че не мислите так). По нататък бих могъл да ги продължа Цитирай
synchu Отговорено Февруари 25, 2010 Отговорено Февруари 25, 2010 Аз направо нахално ще си помоля да ги продължиш. Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 26, 2010 Автор Отговорено Февруари 26, 2010 Обаче има и друго - ако в една дискотека няма бас, хората няма да танцуват (или поне не толкова много) - явно и честотите имат някакво значение... Още по-надълбоко в заешката дупка - слушах един албум на Масео - яко 4/4 ТОЧНИ - никво разклащане - и пак ме кара да си клатя надрамието. А като слушам суингирана балада - нищо не ми се клати (освен ушите, щото мога да си ги мърдам). Т.е. темпото, цикличността, баса влиаят повече от колкото суингирането и груува - на клатенето на глави. Цитирай
CyberGene Отговорено Февруари 26, 2010 Отговорено Февруари 26, 2010 Вярно, басът наистина играе доста голяма роля! Дори звукът му е важен - във всички грууви парчета се ползва бас-китара, при това мощничка. Да живеят басистите! Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 26, 2010 Отговорено Февруари 26, 2010 Груув и суинг се отнася до ритъма и динамиките между нотите и не толкова до това на какъв инструмент са изсвирени (изпяти). Соло вокал може да е толкова грууви/суингиг колкото и бас, барабани или всички заедно. Грууви бас в комбинация с подходящ грууви бийт (не като моя секс машиин) усилва впечатлението за груув. Понякога груув и особенно суинг са изразява не в точното свирене на всички заедно а в свирене един срещу друг или по-напред , по-назад. Така се създава едно напрежение (което евентуално се разрешава или не). Цитирай
CyberGene Отговорено Февруари 26, 2010 Отговорено Февруари 26, 2010 Какво ще кажете за една идея - да пробваме всеки да запише (и/или нацъка на компютър) някаква груув музика или просто патърни и да видим получава ли се или не, да ги коментираме заедно и да видим евентуално къде-какво, да обсъдим? Дали има смисъл? Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 26, 2010 Автор Отговорено Февруари 26, 2010 (Редактирано) Идеята е супер - даже и Кольо беше подхвърлил нещо. --- А за суинга - ето го моето научно заключение Щом това са прави осмини: А това medium-swing: И hard-swing: Ето как би трябвало да изглежда просто swing: И четирите примера са едно и също (различно написани), а именно - осминка с легатирана 32-ка триола и останалото. Защо така? Ами защото празното място м/у права осминка, триола и осмина с точка, е точно 32-на триола. Къде е това празно място? Права осминка, (празно), триола и осмина с точка Тези четири правят друга триола, която започва от правата осминка и затваря кръга на осмината с точка. Не знам дали някой ще ме разбере, а и вероятно никой не може да бъде толкова прецизен (освен чипа на компютура), но ми се искаше да раздробя ядрото на ато...суинга! Редактирано Февруари 26, 2010 от Ивелин Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 26, 2010 Отговорено Февруари 26, 2010 А така. Земи сега разпиши соло на Колтрейн по този начин. После го дай на някой да ти го прочете. После - открийте разликите. Или още по-добре - аранжирай го за биг бенд и го разпиши така и го дай да го четат 30 и кусур човека. И сега въпроса! Колко от тея хора в биг бенда ще ти скъсат гъза (с извинение) от бой? Цитирай
Steppenwolf Отговорено Февруари 26, 2010 Отговорено Февруари 26, 2010 Пишеш просто "Swing" и т'ва е. Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 26, 2010 Отговорено Февруари 26, 2010 В така наречения суинг и груув не всички ноти са равни. Именно това разклащане на перфектния ритъм е суинг и груув. Именно заради тази нееднаквост не може да се унифицира и даде конкретно единно определение по въпроса. Има толкова видове груув и суинг колкото и музиканти. Отделно всяка музикална традиция си има своя характерна пулсация и начин на разклащане на ритъма. Най-добрият начин да разберем какво е груув/суинг е да вземем някой който е смятан за най-гууви в стила в който свири и да анализираме тайминга му (как се отнася към метрономното "равно" време и към останалите в групата). След като го анализираме е хубаво да се опитаме да го имитираме. В процеса на научаването ще разберем каква е разликата между това което изпълнителя прави и това с което ние сме свикнали. Проблема в обяснението на Ивелин е , че при суингирането не всичко е еднакво - тоест буквално е разклатено,залюляно. Дейв Либман в обяснениата си по тази тема говори за времева зона, т.е. това е зоната между свиренето назад , център, напред от метрономното време. Фразирането може да се движи в тази зона и да се променя от силно назад, през център, до силно напред и всички останали нюанси. Затова суинга се пише и обяснява условно, като всеки изпълнител се предполага да научи как го правят майсторите от джазовата традиция. Така се натрупва ритмичен стилови речник който би могъл да бъде ползван при нужда. Цитирай
bgmttt Отговорено Февруари 27, 2010 Отговорено Февруари 27, 2010 Суинг и груув са коренно различни понятия. Разликата се вижда (чува) веднага, когато слушаме недотам добри музиканти да свирят суинг - усещат триолковата пулсация, клатят си осмините, владеят си инструментите, но публиката не се клати. Суинг има, груув няма..... Суингът може да бъде нотиран и да бъде обяснен математически. Груувът е метафизично понятие. Не може да се обясни с едно изречение. Всеки голям музикант си има собствена дефиниция. Общото е нещо като пулс, усет за време, спойка. Ритъмът и хармонията са важни, но не са най-важни. Груувът се усеща дори ако осмините са заковани със стоманени пирони през равни разстояния. Ако не се усеща, проблема не е в осмините. Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 27, 2010 Отговорено Февруари 27, 2010 Супер! Така мислиш ти , или това е абсолютната истина? Цитирай
kolio_k Отговорено Февруари 27, 2010 Отговорено Февруари 27, 2010 (Редактирано) Ако заковеш осмините с пирони, ще имаш груув изкараш просто невероятен груув . Магия няма, всичко е въпрос на усет и комбинация от фактори наистина, само че това се добива с целенасочени упражнения и може да да се обясни при нужда доста математически. Ето едно миди, което врътнах набързо, луп 8 таката. Единственият истински инструмент е китарата, записана направо в саунд картата, че не ми се занимаваше ( и е фалшива, за което се извинявам ), всичко е изсвирено на клавиатурата от мен ( барабаните също, не са луп, първо каса и барабанче, после останалото) и куантинизирано по определен начин ( но не постоянен навсякъде, не съм използвам хюманаизер, не го харесвам ). Работата отне около час, което си е доста нерентабилно, предвид, че свястна секция би го изсвирила за 2 минути и ти по добре, но идеята ми е да покажа, че миди може да се обработва за да стане грууви. И цялата работа е свързана със малка доза тернерно свирене, свирене зад биита на някои инструменти и малко динамика. http://www.4shared.com/file/231012276/e0248266/grtry.html Вие какво мислите за груува? Редактирано Февруари 27, 2010 от kolio_k Цитирай
Лими Отговорено Февруари 27, 2010 Отговорено Февруари 27, 2010 (Редактирано) О-о, да, да, това вече е кеф, ама кеф, та кеф! Ритъм-китарата просто танцува скокливо, а и аз покрай нея се разтанцувах вече! Наистина удоволствие! П.П. Направи го по-дълго, ако може, за да не секва така внезапно кефа! Редактирано Февруари 27, 2010 от Лими Цитирай
bgmttt Отговорено Февруари 27, 2010 Отговорено Февруари 27, 2010 Точно това искам да кажа: човекът кара музиката да диша! Да.... има груув, звучи истинско! Tozi: Със сигурност нямам нищо общо с абсолютната истина. Исках само да кажа, че двете думички (суинг и груув) означават различни неща. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.