Jump to content
Българският форум за музиканти

Музикалния бизнес и защо не ставаме ....


Recommended Posts

Четох че чакате отговор от Alley Sin и мога да ви кажа че бяхме 4-ма фена на бандата в Търново.Цялото им турне е било супер набутвация,както и на Odd Crew,Fyeld и други банди които не свирят всичките 20 кавъра които свирят повечето групи.Не знам само кризата ли е виновна,но хора няма никъде като цяло.Всички се оплакват от това.С моята банда свирихме в The Box с Adibas и едва събрахме пари за път,а коментарите бяха, че авторската музика не е лоша ,ама "не можете да избягате от българското" Така че не знам кой за какво не става,ама съм сигурен че всички групи няма да се откажат и ще си извоюват феновете и те пък ще се научат да плащат за любимите си банди иначе няма голям смисъл наистина.Щото явно в момента има предлагане ,пък няма търсене и всъщност музикалния бизнес е на самоиздръжка(тука не споменавам Пайнер или великите БГ звезди дето си раздават награди по БГ радио)Пожелавам на всички късмет и по малко рев повече труд и нещата ще се случат.Всичко е преходно и кризата ще мине и другите пречки да съществува истинска музика :butcher:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 332
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

:butcher::angry: ето и отговора, аз го знех от други източници, но не исках да се изказвам от чуждо име. Не мисля че проблема е в кризата, а в хората ! Редактирано от Guitar_man
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рока имаше бум в края на 80-те и в "зората на демокрацията",после дойде чалгата и за 20 години се утвърди като музикалния бизнес (нали за това е темата) на селската ни рОдина..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic-001::nono: ето и отговора, аз го знех от други източници, но не исках да се изказвам от чуждо име. Не мисля че проблема е в кризата, а в хората !

 

 

Друже, проблемът никога не е в хората. Те винаги са прави, защото са мнозинство. Проблемът е, че ние музикантите често отказваме да даваме на мнозинството това , което иска ( а аз знам това добре, свирейки предимно джаз, който дори повечето музиканти не понасят, а какво остава за публиката), а след това очакваме масови позитивни реакции. Когато свирим непопулярна музика, е нормално да го правим за хоби и за лично удовлетворение, а в най добрия случай и за малко пари . За повече от това се искат много обективни и субективни фактори, които на почти всички ни липсват. Според мен, единственото възможно решение, с цел запазване на качеството е, да се работи нещо друго, а качествената (поне според нас разбира се) музика да се прави за хоби. Всички непрофесионални музиканти на запад са така, а и почти всички от най големите са започнали така. Професионалистите пък обикновено даскалуват или свирят халтури и се надяват някой ден да успяват да се изхранват от собствената си музика, или поне от по прилично съотношение между нея и останалото (даскалуването и халтурите)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е въпорс на традиция и култура в не малка степен. Не можеш да очакваш от хора (нашите родители), живеели със забрана да слушат Beatles да не ги слушат. Е, разбира се комшулъка със сръбското и гръцкото винаги е било на почит, а това са музики за маса, а ние софрата си я тачим. Не че има нещо лошо на ракийка и шопска да слушаш и Рахманинов и дори народна музика, ама... някак си традицията на таверната, кръчмата... те си искат сръбското и гръцкото, а софрата с мезетата и парцуцата е свързващото звено в тия комшийски нрави. Люс чинията у пода, айде едрогърдестите лепи брени на микрофона с набичен до дупка дилей.

 

Някак си Рахманинов и Ръченицата не се вписват да му се не види. Кво остава за Бийтълс или Morbid Angel.

 

Та така. И майка ми цяло лято е работила в цех за да си купи "транзистор", па току-виж хване Радио Свободна Европа или още по-добре BBC. Там пускат Beatles, ама дойде "свобод(ия)та" и ей го на. Вече си имаме нашенските варианти на Такис Сифилистакис или Извесна Зарибянец. Тука рока е вирял само заради времето си и модата. Както сега е с хоп-хопа и рапа. Иначе 99% от всичките тези сядат на маса или ще седнат съвсем скоро. Аз да си призная не сядам "на маса", едно че не пия твърд алкохол, друго - че не понасям прости хора. изморяват ме с посредствеността си. И предпочитам да си мълча и да си слушам и свиря метъла... на слушалки. :offtopic-001:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...С моята банда свирихме в The Box с Adibas и едва събрахме пари за път,а коментарите бяха, че авторската музика не е лоша ,ама "не можете да избягате от българското"...

 

Въпросът ми е - защо трябва да бягаме от българското? Който казва, че българското значи нещо пошло, значи няма култура! Аз дори мисля, че много групи в авторската си музика и в цялостното си представяне имитират чужди групи.

Редактирано от luppo3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

приятели,музикантът не дава това което хората искат,а това което той смята за правилно и което иска да създава.велики хора са го казали и то много отдавна.щом се занимаваш няма как да не знаеш.а иначе тук въросът е именно да я запазим тая муэика и да съществува.по твойта логика kolio_k дай сички да правим чалга.проблемът е именно в много голямата част от българската негодуваща и бездействаща публика.а иначе относно рекламата в FB и MS едно е да ти видат грпата да ти станат 1000 човека фенове ама като трябва да те подкрепат има няма 20-30 човека и дотам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, не си ме разбрал добре. Аз съм съгласен с теб, че музиканта определено трябва да свири своята музика на всяка цена, но за густо, а не за пари, поне в началото , защото докато хората не го научат , не може да вади пари то това. Чак когато публиката вземе да харесва точно неговата музика, нещата започват да се нареждат. Дотогава, работим, а в свободното време творим (кой колкото може) и влагаме в бъдещето (с надежда то да дойде)идеи, време и пари

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама чакай колега Дито - ако привлечеш 1000 души във фейсбуука си, нали трябва да ги мотовираш да дойдат на гиг-а ти?!

Това, че те по разнообразни стечения са се присъединили към фенската маса е само 1вата независеща от теб дори стъпка.

Мисля, че с всички оплакващи се съм и аз, но мисля, че и доста от вас разсъждават в неправилна посока и няма да има резултати. Един пример з анеправилна посока е да не разбираш защо от 1000 фена идва 20-30 и с това да окачествяваш напълно безплатен рекла,мен метод като неефективен :rolleyes:

 

Знаеш ли, колега, че има специални фейсбуук дивелъпъри? Това е официална длъжностна характеристика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ае пичове, ще се повторя сигурно за десети път. Какво само се оплаквате. AC/DC при 3 издадени албума са обикаляли Австралия с един бус, свирели са понякога по 3 пъти на ден (включително и на гръцка сватба) за да съберат пари за ядене, цигари и бензин. И са успели, щото каквото и да им е било са продължили да свирят. И сигурно не са мрънкали. Сега да добавя за протокола - хванете и прочетете всички биографии на популярните банди, които са успели, станали са звезди. Навсякъде, запомнете навсякъде рок музиката не е била комерсиална. Пише го във всички книги. Големите компании не са лансирали рок групите. Те винаги са пробивали със собствен труд. Те са си създали публиката. Помислете над това. През цялото това време, когато групи като Deep Purple, Led Zeppelin, AC/DC и колко ли още са свирели, пробивали, прочували са се, винаги е имало много, много други стилове, които са били комерсиални, предпочитани и лансирани от звукозаписните компании. Това е пълен аналог на ситуацията с нашата чалга . Сега ще кажа още нещо. В клуба, който с доста големи трудности управлявам от година-две свириха и Alley Sin, и Fyeld, и Maze, и Шеки. Всички те правеха свои турнета тази пролет. Попитайте ги, какво е впечатлението им от BLUE JEANS CLUB от Ботевград. За протокола, най-много хора събраха Alley Sin. И двата пъти, когато свириха при мен. И ноември миналата година, и март тази. Значи просто момчетата печелят публика. Не знам на други места как е, но при нас в Ботевград си има достатъчно много чалгаджии, хип-хопъри и други фенове. И да ви кажа са си много като бройка. Но - явно тази банда има успех в Ботевград. Питайте ги, направете си изводи от това, че те са успели да привлекат публика някъде. Останалите банди също не могат да се оплачат. Свириха, имаха публика - не прекалено много - но се събраха по около 50 човека на всяка банда. Но хайде стига съм се отплесвал. Колкото по-малко неща ви кажа, а вие ги чуете - толкова повече полза ще има.

Айде успехи и свирене му е майката. И много, много, ама много реклама!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно Велизар се гъбарка, ама методите за стимулация на публиката трябва да стават все по-разнообразни. Къде шишенце от минимална водичка ще напълним с домашнярка и ще раздадем на входа, било нещо друго /задължително от материален характер/. Така се правят нещата. Хората трябва да намират смисъл в това да се разделят с част от времето си, както и с $$.

Майтапите настрана, но наистина слушателите /феновете/ са виновни, но до толкова до колкото не си дават сметка колко ужасно са се разглезили. И повечето слушатели грам не им пука и не ги ебе българският музикант Х от населеното място У колко много си е поцепил Д-то и колко отвратително много му е коствало да постигне нещото, за което най-често получава оценка: "слабо", "изтъркано", "остаряло", "не на световно ниво", "идеите това", "идеите онова", и тн итн...........

И питам аз най-накрая до къде стигаме? Стигаме до там да влезнам в шибания торен тракер където всичко е на два клика разстояние. И какво? Ами как - ние сме велики "колекционери" на музика. Ние знаем как трябва да звучат нещата. Всичко е компютри днешно време и нали, ние сме сериозно очудени как така не можеш да си седнеш в къщи пред шибаната цифрова машина и ей така като си ползваш ушите не можеш да звучиш като "онези" продукции. Е, надали музикансткия форум точно е мястото да ги нахраня тези нещастници, защото все пак тук сме основно хора с поглед върху нещата. Но ми е болно колеги. Не може в ерата на бума на технологиите, когато всичко е свръх достъпно, не мога да разбера как така става. Колкото по-лесно е да имаш информацията и знанието, толкова повече да е факт масово затъпяване и духовно осакатяване. И до къде ще ни доведе това? Отправям го като въпрос към вас. Страхувам се да напиша моя отговор.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да има качествено изкуство, хората трябва да имат пари. Това е универсалния отговор на всички въпроси, колкото и да е циничен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аман...

 

Абе хора разберете просто, че феновете не са виновни, виновни сте/сме си сами, защото нито нещата които свирите са интересни, нито ги свирите на ниво, това е. Просто няма как да ме накарате да дам 5 лв за вход и да се чудя цял концерт няма ли да изсвирите нещо интересно (било то като кавъри или авторска музика).

Чисто и просто продукта който ми предлагате не става от опаковката до вафлата.

Всички тук знаем как обикновенно се прави авторската музика (говоря за метъла) в БГ, ако някой не знае да ви кажа как- ПРЕЗ ПРЪСТИ. Три репетициии се прави парчето, още две се отрепетирва и дай да го свирим пред публика, и така 3-4 месеца се правят парчета и хоп има за албум. Отива се в репетиционна/студио и се записва всичко на един път, пак за горе долу и то от хора дето много много не разбират какво правят.

НЕ СЕ ОПЛАКВАЙТЕ, РАБОТЕТЕ!!!

 

Малко да ви обясня, защо идват по 5 човека на концерт.

 

Имате концерт в град Х в клуб У, раздавате флаяри, лепите плакати... Фен А ви вижда плаката и си вика "я концерт, тея не съм ги слушал", прибира се вкъщи намира ви я в фейсбука, я в май спейса. Имате качени парчета разбира се с ниско качество записани на репетиция през микрофона на нечий лаптоп. Фен А не идва на концерта защото си казва, "баси щом на записа са толкова зле колко по зле са на живо", и е прав все пак барабаниста ви клати, вокала е фалшив 90% от времето китариста/китаристите мажат цяла песен и разбира се като цяло сте се смазали да крадете от някоя западна група.

Фен Б не ви е виждал плакатите, флаярите... решава да пие 2 бири в клуб У във вечерта на концерта. Излиза стига до клуба чува джангъра поглежда плаката или пита човека събиращ входа "Кой свири?" не ви е чувал до сега и си казва кво пък даи да ги чуя тея пичове как забиват. Влиза посрещнат е от микрофония и ужасен звук, поръчва си бира, сяда да ви слуша и гледа. Вие стоите като дървета по сцената, вокала не се чува и ако се чува е фалшив (все пак няма монитори в клуба), барабаниста както вече казахме клати, бърка... абе като цяло знаем си се... БРАДА. Фен Б ще бяга от вашите концерти като дявол от тамян, и ще повлече и всичките си приятели.

Феновете А и Б може да не разбират нищо от музика или свирене, може да не знаят колко засукано е солото на китаиста или колко е труден брейка на втората ви песен, ама имат УШИ и ОЧИ и докато всеки елемент от музиката ви не е изпипан и направен добре мястото ви не е на сцената.

 

ЗАТОВА ПАК КАЗВАМ НЕ СЕ ОПЛАКВАЙТЕ, РАБОТЕТЕ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 момко Coprophagus,

 

 

принципно имаш известна степен право, което е валидно за известна част банди, които се държат неадекватно спрямо времето и изискуемият минимум от действия, цитирам: флаЯри и т.н.

 

Бандите за които основно идеше реч далеч са надминали нивото на гаража, както и разните там невероятни примери които даваш с вафли, бонбони и други захарно базирани производни.

 

Освен това схемата, която предлагаш /тук е момента да си чукна темето в пода и да ти кажа: О`велики, вечна признателност за просветлението с което ни даряваш!/ наистина работеше до преди 5-6 години. / При все че според скромното ми мнение /особено за градът Х и клубът У аудиторията е абсолютно идентична /следиш ли ми мисълта внимателно/ и ако ще да се публикуваш на първа страница в местния вестник това ще промени точно нищо./ 

 

Просто гледаш в близост от два месеца напред-назад във времето да няма разни динозаври по стадиони, да не е топло /ако концерта е в мазата/, да не е през седмицата, въпреки че и това не е гаранция, задължително да има локален съпорт /защото иначе е много вероятно да свириш пред барманката само/, да няма събор в съседното село. А пък ако ти си от тия с микрофониите и това ти е опита който си тръгнал да подобряваш знай, че групите, които искаш очевидно да принизиш до елементарно ниво ходят изключително силно оборудвани. Защо ли, защото на половината места където ще отидаш дори централно няма. И пулт си нося, и рак си нося с един куп джвъчоци, и монитори си нося, че даже и озвучител. Излизам и свиря кристал! И хората казват "Уау, браво пич, дано следващия път има повече хора, звучиш убийствено.".

 

Недей да товариш бандите. Тези които евентуално са се оплакали или споделили негативни емоции има защо определено. И ми се ще това което си пишем тук да се чете както от фенове, така и от собственици и мениджъри на клубове. Целта е да намерим начин все по-апатичния и неинтересуващ се фен от родно изкуство да обърне поглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.