rockfire Отговорено Януари 3, 2012 Отговорено Януари 3, 2012 Tуй дърво последното за хвалба ли е -такваз хубавица даде за него Цитирай
TONY Отговорено Януари 3, 2012 Отговорено Януари 3, 2012 Браво Данчо! Това се казва старт на годината! Цитирай
Hillbilly Отговорено Януари 3, 2012 Отговорено Януари 3, 2012 За да не отварям нова тема ще си позволя да питам тук относно 1-2 неясни ми неща около Студио сериите. Какво ще рече faded? Прочитам лоши неща за тях, това някаква характеристика на китарата ли е или просто определена серия? Каква е разликата между carved mahogany body и chambered mahogany body? Всъщност второто ми е ясно какво значи /с камери/, но това значи ли, че carved не е с камери? На едно Студио пише, че е с мейпъл топ...това е грешка, нали? В смисъл няма Студио с топ? Мерси предварително Всички Гибсън са с топ,за разлика от китайските т*шаци с ламинат,фейдед не са лакирани плътно и са евтина серия,има я с махагонов топ,но пак е с топ,мисля,че бях пускал ренгенови снимки преди време (копирани от Лес-Пол форума),за камерите в тялото,и Стандард модела е така,това не значи,че акустичното тяло звучи зле.Моето Студио е от 97-ма,мейпъл топ,едно парче махагон за тялото,тогава са ги правили с 9 фрезовани дупки за олекотяване,където ти е дясната ръка,на тялото естествено,топа отгоре е от две парчета мейпъл,е, и така тежи към 4,4 кг.. Цитирай
Jordan_J Отговорено Януари 4, 2012 Отговорено Януари 4, 2012 За да не отварям нова тема ще си позволя да питам тук относно 1-2 неясни ми неща около Студио сериите. Какво ще рече faded? ... ...мисля,че бях пускал ренгенови снимки преди време (копирани от Лес-Пол форума),за камерите в тялото,и Стандард модела е така,това не значи,че акустичното тяло звучи зле... 1 Цитирай
Yves Отговорено Януари 4, 2012 Отговорено Януари 4, 2012 (Редактирано) Мерси и на двамата! Кофти, че вече няма фейдед експлоръри, всичките вече са 2 бона и нагоре... И още един въпрос...има ли все още Гибсъни във Фактор? А някъде другаде? Редактирано Януари 4, 2012 от Yves Цитирай
sasho77 Отговорено Януари 4, 2012 Отговорено Януари 4, 2012 Еха ,има какво да се види .......................... честито на гордите собственици Цитирай
cecob Отговорено Януари 4, 2012 Отговорено Януари 4, 2012 (Редактирано) За да не отварям нова тема ще си позволя да питам тук относно 1-2 неясни ми неща около Студио сериите. Какво ще рече faded? ... ...мисля,че бях пускал ренгенови снимки преди време (копирани от Лес-Пол форума),за камерите в тялото,и Стандард модела е така,това не значи,че акустичното тяло звучи зле... Ето малко разяснения по темата Gibson and the Chambering. Въпреки негативизма статията е интересна : http://www.heritageg...chambering.html Редактирано Януари 4, 2012 от cecob Цитирай
gueorgues Отговорено Януари 4, 2012 Автор Отговорено Януари 4, 2012 (Редактирано) Много бюджетен експлорър http://www.thomann.d...dy_maker_se.htm в същия магазин, както и в другия немски голям магазин можеш да намериш и по 1000 евро (и по-евтини) експлоръри, Ви-та и прочее модели. Гибсън до 1000 Евро си е евтин Гибсън, каквото и да си говорим. Посочената рентгенова снимка е на BFG Les Paul, като студио моделите и Стандарт 2008 имат същите камери. Така наречената олекотена конструкция (swiss cheese), за която Hillbilly спомена е с "дупки" а неолекотени вече се срещат само в къстъм шоп reissue изпълненията, където ползват хубав качествен махагон, който е лек също така, та китарата да не тежи около 8 килограма. По правило LP faded studio моделите са изцяло махагонови, а стандартните студиа са с кленов топ, но през последните 3 месеца пуснаха доста нови модели, с различни дървесини, като печен клен за позиционната дъска и разни други по-евтини вариации. Освен че в момента предлагат доста бюджетни модели, което преди липсваше като цяло и е добре сега, мисля че последното се дължи и на факта, че федералните им конфискуваха повечето запаси от палисандър, но за това можете да прочетете в мрежата. Редактирано Януари 4, 2012 от gueorgues Цитирай
Yves Отговорено Януари 4, 2012 Отговорено Януари 4, 2012 Да, гледах го, ама с тая глава просто не е експлорър Статията е доста интересна, но е малко странна. Първо когато получава новата китара се казва But something was different about that replacement guitar ,and at the time, I couldn't quite put my finger on what was different, but something was definitely different Вече научавайки, че има камери в тялото на новата китара Shortly after that I realized that the replacement guitar just didn't feel right, it was too difficult to play, изведнъж става трудна за свирене... И между другото всичко това идва от фен-сайт на Heritage guitars и се споменава, че за разлика от Гибсън те все още правели ЛП по начина, по който би трябвало да се правят.... Не коментирам последствията от камерите, обаче на мен това ми звучи като реклама на Heritage и анти-реклама на Гибсън. И като цяло аз друг довод против олекотяването /освен малко инфантилното "абе трябва да е тежка"/ не прочетох в статията Цитирай
gueorgues Отговорено Януари 4, 2012 Автор Отговорено Януари 4, 2012 Доста съм чел по разни форуми и никой не е дал един наистина солиден аргумент в полза на плътното дърво. Повечето производители на лес пол - тип китари ги правят с камери или олекотени, вкл. бутикови китари като Ник Хубер, Том Андерсън и прочее. Истината е, че махагонът също намалява застрашително в световен мащаб и хубавият махагон (който е лек и порест) съответно става все по-кът. Така че камерите компенсират и дават същия хубав звук. Цитирай
Stivy_k Отговорено Януари 4, 2012 Отговорено Януари 4, 2012 (Редактирано) Ето малко голи снимки с мойта мацка. Имам я от около година и половина. Стандарт 2008 Фейдед Чембърд. В момента на старо струва повече отколкото някога нова . Интересен феномен се получи при тази серия- Всички си купуваха само от тях и респективно гибсън ги извадиха от каталога преди 4-5 години. От там средната цена на старо скочи с 50% за 3 години. Искам само да вметна по темата с кухите тела на Гибсън. След доста проби на плътни, швеицарско сирене тип и изцяло кухи, мога да споделя, разлика определено има, и то главно акустично. Наскоро купувахме друг стандарт за приятел и той отново както и аз се спря на кух. Има едно предимство по-лек е и то много. Като звук мога да кажа, че по нищо не отстъпва на останалите , дори според мен има малко по богат и отпушен тон. Гибсън са най-голямата и реномирана фирма за китари в света. Отделно са прословути с това колко държат на традицията. Ако нямаше смисъл китарите да са кухи уверявам ви просто нямаше да са кухи . Защо според специалистите написали статията се взима очевидно плътно парче махагон , което допълнително се издълбава, което е ръчен труд както всички знаем, вместо да се монтира директно в китарата. Ами може би колегите от Гъбсън знаят защо... и затова го правят, определено не е за да пестят махагон при положение, че 3те изрезки останали от издълбаното тяло са абсолютно неизползваеми.. Също така и знаят много други неща затова как се правят китари, защото всеки, който има такъв инструмент знае, че тонът му е уникален. Каква е тайната му явно никой не е открил, но я има защото оригиналът звучи така както никое от копията му дори и скъпите модели на ИСП Еклипс и тн. не успява . Относно качеството на изработка мога да кажа, че е обидно лошо . Никакво внимание към детайла. Дори най-скъпите стандарти са правени както в час по трудово а за фабричен сетъп изобщо не може да става въпрос. Тонът им обаче е култ и с него компромиси няма. Аз лично смятам че по-добра китара няма или поне не съм я пипвал още Редактирано Януари 4, 2012 от Stivy_k 2 Цитирай
Yves Отговорено Януари 4, 2012 Отговорено Януари 4, 2012 Ако нямаше смисъл китарите да са кухи уверявам ви просто нямаше да са кухи . Защо според специалистите написали статията се взима очевидно плътно парче махагон , което допълнително се издълбава, което е ръчен труд както всички знаем, вместо да се монтира директно в китарата. Ами може би колегите от Гъбсън знаят защо... и затова го правят, определено не е за да пестят махагон при положение, че 3те изрезки останали от издълбаното тяло са абсолютно неизползваеми.. Това съвпада 100% с моите размисли по темата. И аз не виждам смисъл да се правят уж "бюджетни" въведения, които всъщност не пестят никакъв материал, а само увеличават работата нужна за направа на една бройка. Цитирай
synchu Отговорено Януари 4, 2012 Отговорено Януари 4, 2012 Всичко опира до бройка и генерални изводи не могат да се правят според мен Моят класик антик нямам никаква идея какъв е като реализация, но звучи и свири чудесно. Цитирай
Hillbilly Отговорено Януари 4, 2012 Отговорено Януари 4, 2012 Фенове,започнали са да олекотяват ЛП модела,защото доста професионални музиканти,свирейки по 4-5 часа прави са имали проблеми с теглото,доста свирят със СГ,което е по-леко.. Както и да е,Според мен плътните модели ЛП имат по-пробивен тон,а камерните прекалено високи,естествено класиките им за джаз и блус ЕС са полуакустични,но малко скъпи за стандарта на БГ. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.