panhead Отговорено Юли 21, 2013 Share Отговорено Юли 21, 2013 това последното беше яко! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Telerig Отговорено Юли 21, 2013 Share Отговорено Юли 21, 2013 (Редактирано) По-добро, аргументирано и нагледно обяснение на въпроса за кабелите не съм срещал досега... Редактирано Юли 21, 2013 от Telerig Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 21, 2013 Share Отговорено Юли 21, 2013 (Редактирано) ^ ^ Горното мнение е много добре издържано и е хубаво да се чете внимателно. Нещата, които се описват не са сложни, но са фундаментални. Единственото, което мога да допълня е, че изходният импеданс на китарата може да варира в широки граници в зависимост от адаптерите. 500К ми се вижда височка стойност(поне при усилен докрай регулатор на силата на звука). По-ниско изходно съпротивление на китарата би изместило гореспоменатите честоти в посока към по-високи, а индуктивността на пасивните адаптери ще направи резонансен пик в общата характеристика китара+кабел, но разликата между двата кабела пак ще се запази. Горния пост е наистина един отличен пример за онагледяване на разликите между кабелите. Редактирано Юли 21, 2013 от Evtim Djerekarov 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Лими Отговорено Юли 21, 2013 Share Отговорено Юли 21, 2013 (Редактирано) От коментара на Валяка стигнах до следният специфичен за мен извод: - Понеже от няколко години аз свиря из Софийските паркове с акумулаторни/батерийни апаратури и съм забелязал, че никога не съм имал никакъв брум, това значи ли, че не са ми нужни екранирани кабели? Т.е. ако ползвам неекранирани кабели, хем няма да имам брум, хем, няма да имам вреден капацитет, хем ще ми излезе по-евтино и по-качествено?! А със същата апаратура в домашни условия се "скъсва" да бруми!(обикновено я заземявам за радиатора на парното и брумът спира ) Интересен казус! Редактирано Юли 21, 2013 от Лими Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Юли 21, 2013 Share Отговорено Юли 21, 2013 Винаги ще имаш вреден капацитет. Ако ползваш неекраниран кабел жилата трябва да са раздалечени на 5мм и повече, за да има смисъл. Това на практика не се прави. Ако проблемът "борба със следствията от паразитния капацитет" стои пред мен бих го решил със сорсов повторител в китарата. Прост вариант: Сложният вариант е с предусилвател за всеки адаптер, нискоомни потове и буфер на изхода с изходно съпротивление 1к или надолу. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Лими Отговорено Юли 21, 2013 Share Отговорено Юли 21, 2013 (Редактирано) Това на практика не се прави Ще го направя и още как? Добре, в такъв случай ще ползвам неекранирани кабели с едно жило, а "масата" ще я "взимам" от някаква обща точка(стойката за микрофона). Това би ми станало още по-евтино! Става ли така? Редактирано Юли 21, 2013 от Лими Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Юли 22, 2013 Share Отговорено Юли 22, 2013 Aко проблемът "борба със следствията от паразитния капацитет" стои пред мен бих го решил със сорсов повторител в китарата. Де го този повторител, че нещо ми се губи? 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Юли 22, 2013 Share Отговорено Юли 22, 2013 (Редактирано) Това на практика не се прави Ще го направя и още как? Добре, в такъв случай ще ползвам неекранирани кабели с едно жило, а "масата" ще я "взимам" от някаква обща точка(стойката за микрофона). Това би ми станало още по-евтино! Става ли така? Това звучи така в ушите на поназнайващ човек: "-КопеУе, тъпо ми е, ще се из@Ера на масата! -Недей, копеУе, нема а те разбЕрат!" За такива случаи моята публикация завърших така: Това, което е необходимо , е консултация със специалист, който да си свърши работата от която разбира. В мнозинството случаи у нас, това е извън нормалното мислене. Не само по тази тема. Редактирано Юли 22, 2013 от Parni_Valjak Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Лими Отговорено Юли 22, 2013 Share Отговорено Юли 22, 2013 Ще го направя(в парка), както съм го описал и ще докладвам тук, а после ще се смеем по ред на номерата П.П. Обичам(чам-чам-чам) "експерименти", които са безвредни, като в моят случай 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
blr Отговорено Юли 22, 2013 Share Отговорено Юли 22, 2013 Ето как темата изведнъж стана не само интересна, но и СМИСЛЕНА. Както винаги много точно включване на Parni_Valjak. Интересно ще е да коментираме какво се случва и когато добавим индуктивноста на адаптерите, т.е. от няколко Хенри. Според мен, изместването на резонансния пик ще направи проблема още по-чуваем. А как се отразява входният импеданс на всичко това...? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
emosms Отговорено Юли 22, 2013 Share Отговорено Юли 22, 2013 Лично благодаря на парни валяк че професионално поправи моето 'капацитивност на метър' на капацитет на метър !!! Наистина, това беше много важна и основна встъпителна част от изказването, направо нямаше нужда, но все пак, благодаря. Имам eдин въпрос: http://i652.photobucket.com/albums/uu244/kvimbo/muzikant/guitcableSCH_zps77f83f97.jpg Защо въпросното съпротивление 500к е свързано последователно? Не е ли потенциометъра паралелно на веригата? Аз ли бъркам или е сгрешено нарочно Прилича ми по-скоро на симулация на един друг проблем с който съм се сблъсквал Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 22, 2013 Share Отговорено Юли 22, 2013 (Редактирано) Съпротивлението 500К, нарисувано в схемата, изобразява вътрешното съпротивление на източника на променливо напрежение, не регулатора на силата в китарата. По-горе споменах, че това съпротивление може да бъде различно в зависимост от конкретния адаптер. Това съпротивление не е правотоковото съпротивление на бобинката на адаптера, както много хора биха помислили. Това е изходното съпротивление на китарата(за променлив ток). Това съпротивление(импеданс) е освен всичко и честотно зависимо, но на фигурата е нарисувано с демонстрационна цел. Мнението на валяка касае разликите между кабелите, а не цели да бъде урок по вътрешно устройство на китарата. Редактирано Юли 22, 2013 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
emosms Отговорено Юли 22, 2013 Share Отговорено Юли 22, 2013 (Редактирано) Ok, изходния импеданс на адаптера значи е 500к? Ако приемем че е по-нисък, честотата при която започва затихване на сигнала се качва малко нагоре, както беше казал. Следващата стъпка е - да увеличим входния импеданс на усилвателя? Последното изказване оставя впечатлението, че стандартните стойности за импеданси на адаптери и усилватели, капацитивни съпротивления на метър при различни кабели (дори с разлики в пъти) вадят незадоволителен резултат, и има нужда от някаква тайна интервенция, за да се справим с проблемите на масовото производство Редактирано Юли 22, 2013 от emosms Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 22, 2013 Share Отговорено Юли 22, 2013 (Редактирано) ....Интересно ще е да коментираме какво се случва и когато добавим индуктивноста на адаптерите, т.е. от няколко Хенри. Според мен, изместването на резонансния пик ще направи проблема още по-чуваем. А как се отразява входният импеданс на всичко това...? ---------------------- В случая на китара с пасивни адаптери, в амплитудно-честотната характеристика има ресонансен пик, който се получава от трептящия кръг, образуван от индуктивността на адаптера и капацитета на кабела(както и паразитният капацитет на самите бобини на адпатера). Качественият фактор на този трептящ кръг (колко "остър" ще бъде пика) зависи от съпротивлението на бобините на адаптера и може би в малка степен съпротивлението кабела, както и стойността на реалната част на импеданса на индуктивностите/капацитетите във веригата(може да се измери с импедансметър, а на дадена честота - и с RLC-метър). Ако имаме два адаптера с една и съща индуктивност по-рязък пик в АЧХ ще има адаптера с по-малко съпротивление на бобината. При капацитета на кабела важи друго правило - колкото по-голям капацитет има кабела, толкова на по-ниска честота ще се случи въпросния резонансен пик. Ако пък искаме да се отървем от него, можем да поставим буфер бежду адаптера и кабела. Може да искаме и да създадем такъв пик нарочно с цел постигане на характерен тембър. От доста време из мрежата се върти една интересна статия по въпроса: http://buildyourguitar.com/resources/lemme/ Входният импеданс на добре направените апаратури е най-често 1 мегаом за ниски(звукови) честоти. Това е нещо като установен стандарт за електрическа китара и се смята за достатъчно висок, въпреки че се твърди, че тази стойност би могла да бъде проблемна с някои пиезо адаптери(без предусилвател). Редактирано Юли 22, 2013 от Evtim Djerekarov 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
musicman Отговорено Юли 22, 2013 Share Отговорено Юли 22, 2013 Аз да похваля бас кабелите на VOX Взех един с уговорката че ако това е маркетингов трик го връщам но се оказа наистина, че вкарва повече баси от Еликсир-а. Тествах го Бас -> Кабел -> Звукова карта. Препоръчвам! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.