ConspX Публикувано Август 3, 2008 Публикувано Август 3, 2008 (Редактирано) Здравейте хора, такаа преди 3 месеца някъде си купих китара Stagg I300 bs(strat копие) и честно да ви кажа съм много доволен от нея, е скъсах тук таме някоя струна, ама тва е малък проблем, но откакто чух тона на лес пол наживо просто останах завладян, та сега искам да си купя и лес пол стил китара(точно за това се хванах да работя лятото ),за да свиря с кеф и по-мелодични неща и тук идва познатия проблем, тъй като съм доста ограничен в бюждета си съм разгледал в thomann.de два модела, който са по моя джоб, та моделите са HARLEY BENTON HBL400CS - 105 евро и HARLEY BENTON HBL500BK - 149 евро видях някои коментари за по-скъпата тук във форума и общо взето са положителни, въпроса ми дали си заслужава 100-те лева които ще дам отгоре или по-евтината няма голяма разлика от по-скъпата мерси за отговорите Редактирано Август 3, 2008 от ConspX Цитирай
Iv4ata_GuItaR Отговорено Август 3, 2008 Отговорено Август 3, 2008 Не си купувай harley benton НИКОГА това са много гадни китари по-добре събери малко повече пари и си вземи пак Stagg копие към 400 лв са някъде или виж Epiphone някакъв. Свирил съм със стаг(LP копие) ми харесва за парите си е перфектен. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Август 3, 2008 Отговорено Август 3, 2008 За толкова пари получаваш евтина китара с евтин звук. Това, че е същата форма нищо не значи. Звука, който си чул и ти е харесал е просто на много класи по-добра китара. В българия има няколко марки, предлагащи лп копия: -Epiphone - тези, макар и да не са от класа на гибсън са като чели най-близо до него като звук. За много хора, обаче звука на гибсън го има само Гибсън. - Vintage от RF - по принцип са прилични китари за около 500-600 лв с приятен звук, които ОБИКНОВЕНО са направени от средностатичтически материали, но истински(махагон и т.н.). Това не е винаги така, обаче - понякога се ползват и други материали, както стана ясно в една друга тема, в която имаше и снимков материал. - Richwood от Капъша - не се предлагат директно, но можеш да поръчаш. Направени са от материали. Звучат добре(ако може да се съди по стратовете им, които аз много харесвам). Пак са около 500-600 лв. Има и по-евтини копия на стаг, фактор и т.н. По- ниската цена означаво по-нисък клас китара. Можеш да разгледаш и във Фактор, Динакорд, Ямаха суперстор... все ще си харесаш някое копие. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Август 3, 2008 Отговорено Август 3, 2008 Не си купувай harley benton НИКОГА това са много гадни китари по-добре събери малко повече пари и си вземи пак Stagg копие към 400 лв са някъде или виж Epiphone някакъв. Свирил съм със стаг(LP копие) ми харесва за парите си е перфектен. Хах... ти пък кога ги пробва тия Harley Benton... имаше цяла тема, която обсъждаше качеството им и накрая се оказа, че никой не е имал и не ги е пробвал, ама ей така си пише... А щом със сигурност можеш да кажеш, че стаг са много по-добри от ХБ, значи голям разбирач си, да го е*а.... Цитирай
Icarus Отговорено Август 3, 2008 Отговорено Август 3, 2008 Това което ще напиша е по принцип, не само за случая. Каквото и да решиш, най-добре е сам да обиколиш магазините из София и да пробваш това онова и да си харесаш на живо. Няма лошо за поръчките от нета, но китарите (особено по-евтините, като тези) са изключително до бройка и е въпроса на късмет (и търсене) да намериш прилична дъска. Докато като си поръчаш - каквото ти пратят, тва е положението. Има достатъчно копия на Лес Пол из България. А и като си си намерил бачкане, можеш да заделиш малко повечко парички отколкото за тия Харли Бентъни. Цитирай
ConspX Отговорено Август 3, 2008 Автор Отговорено Август 3, 2008 мен ми е ясно че като оригинален гибсън няма да извади тон, но поне да се доближи гледал съм стагове за 385 лева, предполагам че ще мога да го купя и него, така че предлагайте кво да правя, друго предимство на стага е че мога да го пробвам на място дали ще ми хареса тона Цитирай
Zlatanov Отговорено Август 3, 2008 Отговорено Август 3, 2008 Аз лично съм за Vintage чувал съм две такива на живо (Ер Голям и Каскадьори) и си звучаха много добре ... а и не са безбожно скъпи ... Мисля точно такова Лес Пол копие да си взема и аз Цитирай
chris_barnes Отговорено Август 4, 2008 Отговорено Август 4, 2008 Без да робувам на марки, ще ти кажа, че въобще няма да се доближиш до звученето на Лес Пол с тези китари, които си посочил. Звука на тази китара не е само такъв заради формата, а заради материалите и конструкцията. Лес Пол китарите са от Махагон, и сет нек - тоест грифа е залепен за тялото и затова китарата има по-як състейн. Тези които си посочил са от различно (по-некачвствено дърво) и болт-он (грифа е хванат с болтове) Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Август 4, 2008 Отговорено Август 4, 2008 Втората, която е посочил е сет нек, не е с винтове, ама това не променя много нещата. Телата са им от елша. Цитирай
kolio_k Отговорено Август 4, 2008 Отговорено Август 4, 2008 Ще се намеся с оф топик, само защото винаго като стане въпрос за Гибсън ЛП винаги се споменава ,че същите имат повече състейн. Повече от какво се има пред вид. Защото съдейки от Гибсъните, които аз съм имал (4 до сега), определено не мога да кажа , че този тип китари като цяло са чак толкова забележителни на тема състейн (не че нямат достатъчно де). Предполагам, че това се дължи на по късата им мензура, но само из моите китари имам две, една Ямаха СА 2200 и една правена от Диката, които имат много повече от един Гибсън Стандарт например. При това китарата на Диката е с кленово тяло и кленов гриф, а Ямахата е с махагонов гриф и полуакустична. Това, което аз намирам за наистина много важно при добрите ЛПта е плътния тон с много и особенните ,ясно чуваеми дървесни отсенки в него(не знам как да обясня, това всеки най добре го разбира като го чуе), както и хармоничния и прозрачен звук, напълно нехарактерен за евтините китари с хъмбъкъри. И същото зависи почти изцяло от качеството на материала и сглобката, а шанса да се срещне при евтин ментак, правен от нещо си, някак си е несъществуващ. За съжаление и смяната на адаптери върши твърде малко работа, от опит съм се убедил, че подменянето на адаптери на една по принцип не додтам добре звучаща китара, не води до почти нищо. Особено добър пример ми беше опита ми с един Блейд Телекастер, на който миналата година смених (тоест Никифена смени) адаптерите с С Дънкан Супер 59 и Хотрейлс. Китарата разбираше имаше гейн и си работеше много добре, само че беше отчавайщо безлична като саунд и доста нехармонична на акорди с драйв, както и имаше серизоно размазан бас. Та целия оф го писах само за да подчертая, че ако колегата е харесал звук наживо на ЛП е хубаво да има предвид, че същия не може да се получи от евтино копие с подобен вид.От друга страна останах с впечатлениетоо, че не свири отдавна, а тези неща за които говоря убягват на много хора с доста опит или пък просто не ги интересуват в много случаи (особенно любителите на по екстремния гейн . Най добре си остава да се пробва на място и от там всеки според вкуса си. п.п. Изписването на евтини китари е наистина доста опасно, просто никога не знаеш какво ще получиш Цитирай
Baby Thomas Отговорено Август 4, 2008 Отговорено Август 4, 2008 ...по-добре събери малко повече пари и си вземи пак Stagg копие... Te щото Стагг са перфектни, айде моля-моля... Аз лично съм за Vintage чувал съм две такива на живо (Ер Голям и Каскадьори) и си звучаха много добре ... а и не са безбожно скъпи ... Мисля точно такова Лес Пол копие да си взема и аз Подкрепям за Каскадьори и черното Vintage LP! Цитирай
synchu Отговорено Август 4, 2008 Отговорено Август 4, 2008 Това, което аз намирам за наистина много важно при добрите ЛПта е плътния тон с много и особенните ,ясно чуваеми дървесни отсенки в него(не знам как да обясня, това всеки най добре го разбира като го чуе), както и хармоничния и прозрачен звук, напълно нехарактерен за евтините китари с хъмбъкъри. И същото зависи почти изцяло от качеството на материала и сглобката, а шанса да се срещне при евтин ментак, правен от нещо си, някак си е несъществуващ................... Та целия оф го писах само за да подчертая, че ако колегата е харесал звук наживо на ЛП е хубаво да има предвид, че същия не може да се получи от евтино копие с подобен вид. .......... Минал съм през различни копия, притежавал съм много добър корейски екземпляр Епифон Лес Пол Стандарт, но разлика с Гибсън Лес Пол Стандарт/Класик/Къстъм има и това си е. Колкото и да въртиш и да сучеш и адаптери да сменяш, истинският Лес Пол просто звучи по-добре - и вече не му търся обяснение на този, поне за мен, факт. Не знам какво вуду им правят ама туй то. От подобните - Еклипс серията на ESP/LTD също е доста добра и бих се разходил до Динакорда в Дружба за една проба. Уошбърн IDOL също не са лоши никак. Но както винаги при избор на китара, най-добрият съветник е собствения слух и усещане. Отиваш, хващаш, свириш, чуваш и избираш. Ако се съмняваш в собствените си способности - вземи някой, на който имаш доверие, ако не искаш - поръчай си китара, която ти харесва на вид в нета - след година свирене, ако държиш да се занимаваш с това и нататък - ще я смениш, като вече ще имаш повече увереност Цитирай
prayer4eto Отговорено Август 4, 2008 Отговорено Август 4, 2008 Подкрепям за Каскадьори и черното Vintage LP! Те хората после им сменят адаптерите, споко Цитирай
chris_barnes Отговорено Август 4, 2008 Отговорено Август 4, 2008 Онзи ден гледах каскадиорите в Бекстейдж. Не знам дали аз съм кьорав ама пишеше ЕПИФОН на пича на китарата и беше с активни ЕМГта Цитирай
Overdrive Отговорено Август 4, 2008 Отговорено Август 4, 2008 е може да има няколко китари Подкрепям за Каскадьори и черното Vintage LP! Те хората после им сменят адаптерите, споко Те ги сменят ама и Винтидж са съмнителни - виж китарите на edgecrusher - едната е махагон, другата не се знае какво е, така че пак не се знае резултата от новите адаптери. Чувал съм и от хора, че има бройки с прозрачен лак отзад вътре (в кухините на електрониката) са светло дърво - тоест имат само махагонов топ. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.