Vinetu Отговорено Февруари 14, 2008 Отговорено Февруари 14, 2008 ... ефектите и различните видове усилватели са просто "средства" за постигане на различни "цели".... Темата трябва да приключи тук Доверете се на слуха си Цитирай
Telerig Отговорено Февруари 14, 2008 Отговорено Февруари 14, 2008 ... ефектите и различните видове усилватели са просто "средства" за постигане на различни "цели".... Темата трябва да приключи тук Доверете се на слуха си Ами аз нямам нищо против да приключи обаче понеже стана така и така дума за Сатриани и че плащали 500 хилки да свири някой с ДС-1 - бих препоръчал в youtube.com една поредица от клипчета на същия, също и в guitar.com я има в която човека обяснява за импровизацията и скалите които използва и няколко препоръки за запомнянето им по целия гриф, там той използва само китара + ДС-1 директно в амп фендер блус делукс или блус девил не можах да видя точно с лек ревърб от ампа - тонът му си е перфектен на човека. Но това си е мое мнение... Кога ли на някого ще му просветне, че ефектите и различните видове усилватели са просто "средства" за постигане на различни "цели". Музика може да се прави с всякакъв звук, стига крайният резултат да постига целите си. А де и аз това питам Цитирай
Vinetu Отговорено Февруари 14, 2008 Отговорено Февруари 14, 2008 За подобните клипчета на Сатриани - прекрасен звук + характерния акцент на Сатриани. Имаше едно видео на Сатриани и Вай...Вай му показа ампа (някакъв маршал), отпред се вижда жълто камионче + бяло камионче Цитирай
Nikolov_76 Отговорено Октомври 19, 2022 Отговорено Октомври 19, 2022 Да изтупаме прахта от тая тема.... След 15 години от последния пост, към настоящия момент някой има ли лични впечатления от ефекти, които са по- евтино копие на утнърдената марка. И ако има такива, то дали я покриват на 100%, или са бледа имитация. Ще е интересно да се коментират конкретни модели и техните копия, разбира се от хора с преки наблюдения и личен опит. Цитирай
Voidhanger Отговорено Октомври 19, 2022 Отговорено Октомври 19, 2022 Нещата вече бая напреднаха и китайците имат копия на всичко или почти всичко, което не отстъпва по нищо на оригинала или поне разликата е толкова минимална, че не оправдава с нищо двойно и тройно по-скъпия оригинал, освен ако не си богат и парите не са ти проблем. Преди две седмици си взех копие на Keeley Magnetic Delay от Mosky. За 60 лева с доставката до врата от Еконт. Оригиналът струва 400 лева, а аз не откривам никаква разлика между двата. Същото и с бустера на Fortin 33 - Demonfx. Едното струва 450 лева, другото е 77 лева. Звучат абсолютно еднакво. И т.н.... Разбира се, има и кофти копия, просто четеш, слушаш и се ориентираш. За такива като мене, които си дрънкат вкъщи за кеф и обичат да експериментират, китайците са идеално решение. Въпреки, че в момента съм склонен да да си купя Source Audio Collider, ако изпадне на подходяща цена по ибей или другаде. Не бих дал 900 лева за този ефект. 500-600 - да. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 19, 2022 Отговорено Октомври 19, 2022 Боз. Гледам, че в далечната 2008 година, Дими е говорил за тру байпас "недостатъкът". Е да де, ама механичното превключване, когато е включено в чист лампов усилвател, понякога (в зависимост от ефектите) прави такъв чутовен пукот, че не знам, дали и това е оптимално решение. Цитирай
Nikolov_76 Отговорено Октомври 20, 2022 Отговорено Октомври 20, 2022 Нещо за копията на Boss - марки, модели, до колко покриват оригинала.....( то не, че Boss са кой знае колко скъпи....) Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 20, 2022 Отговорено Октомври 20, 2022 Boss са популярни евтини кутийки за простолюдието. Наличието на буферите предотвратява проблеми в една ситуация, създава такива в друга. Жълтурите са преценили, че така е по-добре предвид предназначението, което имат ефектите им. В идеалния случай цялата система трябва да има само 1 или 2 буфера, на конкретни позиции за конкретни цели. За "про" ригове тия неща се съобразяват с цел да се намали яденето на сигнал и губенето на честоти и нива. За мен много по-голям проблем е непрестанната миниатюризация и SMD-фикация, което не позволява бърз и лесен ремонт и модифициране на ефектите според конкретните нужди. П.П. Всъщност... корекция - в идеалния случай системата не трябва да има настъпикутийки! Цитирай
Nikolov_76 Отговорено Октомври 20, 2022 Отговорено Октомври 20, 2022 (Редактирано) Не трябва, но когато ампа е само с чист канал, как да си докарам малко гейн или ехо, без да си прецакам "ламповия" звук? 🤨 Редактирано Октомври 20, 2022 от Nikolov_76 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 20, 2022 Отговорено Октомври 20, 2022 1. Никога не си купуваш "Clean amp"! 2. Паралелно добавяш ефекти - вземаш си сигнал през Slave/Line Out или с микрофон; вкарваш в ефект/проц; пускаш само ефекта в друг амп или активна колона или в централното. Има редица предимства, най-вече - звучи по-добре! 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Октомври 20, 2022 Отговорено Октомври 20, 2022 (Редактирано) @Baby Thomas Точка две не е много лесна за изпълнение, защото: след микрофона/slave/line out като иде в ефект/проц трябва да раздаваш line level на озвучителя - в идеалния случай балансиран (било то DI-BOX/XLR изход) ако нямаш това трябва да караш озвучителя "да ти добави Chorus за куплетите на Knockin' On The Heaven's Door" ... ако не си Guns'N'Roses има голям шанс да те напсува Но си заслужава усилията, определено. Редактирано Октомври 20, 2022 от Koobenot Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 21, 2022 Отговорено Октомври 21, 2022 Зависи с какво разполагаш или какво ти се купува. Можеш да имаш: Стандартно китарно процче (тип Лайн6, за предпочитане с импулси), повечето от които имат някакъв ДИ изход Някакъв рак проц, който включваш в IR джаджа и ако тя няма ДИ изход - вкарваш и един ДИ бокс след нея Някакво малко миксерче (има МИДИ контролируеми), където да си отклониш сигнал след микрофона и да добавиш ефект (от самото него или от външен проц с МИДИ управление) и да подадеш "готов" сигнал към централното с твой си собствен микс Сигурно могат да се направят и други вариации. Изобщо не е толкова сложно, въпросът е оТзвучителя да има още 1-2 свободни входа, където да ти хакне ефектите (в първите два варианта). При последния може да минеш с две жици или ако не търсиш стерео - дори само с една. Аз използвам 4U рак с рак миксер, който има 2 микрофонни входа и няколко линейни + два ФХ Лууп-а, където съм вкарал два рак проца (единият е за пиезо сигнал). Те заемат 3U + имам един Furman и всичкото кабелак си е там и се прибира вътре. На мястото за свирене нося амп, колона и въпросния рак. Слагам микрофон, пускам две жици към централното и това е. Не носиш/сглобяваш кой знае колко повече (особено на фона да носиш сет барабани/чинели/железа си е направо нищо! ), но това даже е сравнително сложна/излишна система. Спокойно можеш да минеш с две жици и някаква малка играчка за 300-500 лева. Която ти пуска САМО ефект сигнал, изобщо не ти трябва да е супер мега хай-енд. 1 Цитирай
Ламби Отговорено Октомври 21, 2022 Отговорено Октомври 21, 2022 Тая работа с изяви на сцена се правят с истински амп,кабинет и микрофон пред кабинета или със съвременен проц струващ повече от ампа.Понеже съм виждал всякакви схеми звучащи гадно,където виновен е винаги озвучителя и никога музикантите.Разговорите кое как се прави,защо се поави така,защо не иначе никога не се водят,защото музикантите са инженери без изключения.Озвучителя си взима парите и слабо го вълнува качеството на продукцията,хич не му дреме какви кутийки настъпва кирариста или басиста.Дано да съм бил полезен. 2 Цитирай
Koobenot Отговорено Октомври 21, 2022 Отговорено Октомври 21, 2022 (Редактирано) @Ламби Генерализирано и хейтърско погледнато съм съгласен, но съм бил късметлия да свиря на фестивали (не много честно, признавам си), където хората зад пулта дават душа и сърце и правят всичко възможно да се чува добре и да се чувстваш добре на сцената. Според мен си е въпрос на ценностна система и от страна на музикантите и от страна на озвучителя, ако и двете са в синхрон, става вълшебно или трагично (според зависи). Редактирано Октомври 21, 2022 от Koobenot 2 Цитирай
Koobenot Отговорено Октомври 21, 2022 Отговорено Октомври 21, 2022 (Редактирано) @Baby Thomas Всъщност описаната идея от теб никак не е лоша! Особено тази третата с миксерчето ... кой озвучител не би ти се зарадвал да му дадеш само един XLR, а да не се занимава да ти озвучава микрофони на ампа, контрола така е доста по-голям от твоя страна не само като ефекти, ами като Low cut filter, честотни корекции и прочие ... в един идеален сетъп на канала му на миксера EQ-то ще е на unity, gain-а ще е разумен и дори и Low-cut не е нужен, те ще стават в рига ти. @Ламби Не мисля, че има озвучител на тая планета, който да ремонтира зле звучаща група, сама по себе си. Дори рок бандите дето свирят "силно" преди всичко трябва да се чуват добре без кой знае какви апаратури, аз ако членувах в такава бих подсигурил следния сетъп за репетиции: микрофона на певеца в две 12" активни колони на пилони ... повечето вече имат вграден миксер, така че той отпада от уравнението китариста с амп, в най-лошия случай с проц + активен монитор басиста с амп, в най-лошия случай с проц + активен монитор НИЩО на барабаните (ама нищо)! Цялото това нещо, записано дори с iPhone, без кой знае какви професионални рекордери, трябва да звучи добре само по себе си. Ако в тоя сетъп звучите убедително, то през истинска PA система ще сте супер. А в най-минималистичния сетъп с акустични китари и тогава истински лъсва всичко, дори без микрофони. Ей така се чудих на времето защо миксовете ми не стават като тия на Металика ... ами входния материал е съвсем различен, определено аз съм по-калпав свирач от тях. Редактирано Октомври 21, 2022 от Koobenot 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.