svet.k Публикувано %s в %s Публикувано %s в %s Здравейте, понеже от години имам проблем със съседите отгоре, реших да изолирам тавана, където е най големия проблем. Става въпрос за панелка ( не че на монолитните плочите не са от бетон ) С какво да го налепя хем те да не чуват толкова, хем и аз да не ги чувам, второто и то е важно! Има разтояние достатъчно. Мислех за фибран или стеропор по дебел. Цитирай
Baby Thomas Отговорено %s в %s Отговорено %s в %s Преди 2 години някъде се наложи да правя ремонт в едната стая (където спя) и реших да сложа "вътрешни стени" от гипсокартон + тежка каменна вата. Както и на тавана, поради причините посочени от теб. Също и за термоизолация, но конкретно на тавана беше изцяло против шум от съседи. Купих сравнително читава вата с добри параметри. Термоизолацията се подобри многократно, шумотевиците отвън и отстрани също (тук влияе и дограмата). Джангъра отгоре обаче си остана на 90-95% същия. Тоест усеща се някаква полза, но минимална. Как точно влиза и откъде и защо не съм много сигурен, но на практика това е резултата, поне в моя случай. Цитирай
svet.k Отговорено %s в %s Автор Отговорено %s в %s Според мен каменната вата не е добър шумоизолатор. Цитирай
yamaha Отговорено %s в %s Отговорено %s в %s ^ На обратното мнение съм. П.П. Не визирам конкретния случай на Baby Thomas. Цитирай
svet.k Отговорено вчера в 06:57 Автор Отговорено вчера в 06:57 Не трябва ли да е нещо плътно, корка знам че е, но е много скъп. Приятел ми каза че много добър е "дунапрен" за матраци, оребрен на пирамидки. Но дали ще върши работа и за това аз да не чувам? Цитирай
Koobenot Отговорено вчера в 07:25 Отговорено вчера в 07:25 Не разбирам от изолации, но знам, че звуко/шумоизолацията е изключително скъпа и няма общо с акустичното третиране. Второто е за да се постигне стая с по-добри/приятни/реалистични отражения, която да става хем за прослушване, хем за записи, без да се чуват кънтежи. В БГ знам, че една от малкото фирми, която се занимава с това професионално е Acoustic Force, другото място, където е инвестирано да се направи като хората е Sofia Live Club. Може би си струва човек да даде пари само за консултативна дейност, за да е ясно струва ли си главоболието или не. Ето Ютуб каналът им. https://www.youtube.com/@acousticforce2708/videos Цитирай
svet.k Отговорено вчера в 07:59 Автор Отговорено вчера в 07:59 Няма да правя студио. Идеята е да чувам по малко отгоре и те съответно. Каменната вата очевидно не става, друг ако е правил нещо подобно, ще се радвам да сподели. Цитирай
synchu Отговорено вчера в 08:39 Отговорено вчера в 08:39 Няма как да стане само с изолация на тавана. Каквото и да се сложи само на тавана, ефектът ще е минимален - материали от типа на "дунапрен, стиропор и фибран" - даже не влизат в този разговор. За да има ефект трябва да се направи "стая в стаята". Аз имам по-лек вариант реализиран в домашното студио със специализиран винил, вата + гипс картон навсякъде, но без плаващи рамки и тампони, за които вече може @jabs да даде повече информацията. Моят по-лек вариант, който не е евтин също, изолира достатъчно за моите нужди, но ударни шумове, ниски честоти и като си "крещят" комшиите се чува - и аз бях наясно с това предварително. За да стане както трябва изисква доста ресурс. 1 3 Цитирай
svet.k Отговорено вчера в 10:19 Автор Отговорено вчера в 10:19 Преди години си купих един драйв от пич от Пловдив, беше си направил студио в апартамент. Но с половин метър стиропор отвсякъде. Качваш се със стълба в една малка стая, предполагам била хол. Цитирай
yamaha Отговорено вчера в 11:37 Отговорено вчера в 11:37 (Редактирано) 5 hours ago, svet.k said: Не трябва ли да е нещо плътно, корка знам че е, но е много скъп. Приятел ми каза че много добър е "дунапрен" за матраци, оребрен на пирамидки. Но дали ще върши работа и за това аз да не чувам? Преди 30 години бях изолирал цял апартамент с корк - ама целия, дори коридора и входната врата, но ако е тънък, полза много няма...и като влизах в апартамента, малко се чувствах все едно влизам в някоя пещера. Иначе е красиво де, ако говорим за външния декоративен корк над другия отдолу (бях взел някакъв испански). А за пирамидите - май бъркаш вътрешното акустическо оформление с шумоизолацията. Това са 2 съвсем различни процеса когато ги осъществяваш и единственото общо между тях е принципът за количеството материал - "колкото повече - толкова повече". 1 hour ago, svet.k said: Преди години си купих един драйв от пич от Пловдив, беше си направил студио в апартамент. Но с половин метър стиропор отвсякъде. Качваш се със стълба в една малка стая, предполагам била хол. Имам неприятен опит със стиропор на листове (за звукоизолация) когато бях започнал да си правя студиото. Бяха ми останали много листове 2х1м с дебелина 6 (или 8 см., забравил съм вече) и реших да го оползотворя като допълнителен слой зад стените. Оказа се, че така на листове ефектът е по-зле, в смисъл че се получаваше резонанс в някои ниски честоти и усилване на звука, вместо обратното и се наложи да го махна всичкия и да мина основно на вата...много вата. А тоя пич със стиропора, ако наистина е сложил 50 см., може и да не даде резонанс на такава дебелина (особено ако е цял блок или залепени един за друг листове), но пък да скъсиш с по метър помещението на срещуположните стени...или трябва да ти е доста голямо, или да си голям ентусиаст...или и двете. При мен го има другия момент, че където и да съм бил, винаги съм бил на последен етаж, та този проблем със съседите отгоре, дето го имаш ти, при мен не е съществувал, но пък съм имал съседи отдолу и принципът за "пода", прилича малко като при този на "тавана". Когато човек ходи (особено с обувки или пък жена с токчета)...или пък мести някаква мебел, имаш пряк контакт на това, дето се мести - с пода, а в твърдите тела звукът се разпространява многократно по-бързо и по различен начин, отколкото във въздуха, така че се налага физически да изолираш с гума или някакви тампони, всички тези листове, дето си налепил на тавана, защото дори да се опират само на няколко точки в гипсокартона (примерно), през тези точки ти се пренася доста от звука и пак стига до тебе. Не съм правил досега никъде нищо с гипсокартон, затова нямам опит с него, но пода ми мога да го дам за пример - под него има изградена скара, в които отсеци е натъпкано голямо количество вата и като казвам "натъпкана", имам предвид не наредени листове, а ръчно съм ги тъпкал до откат, докато повече не може да поеме. Самата скара пък съм я изолирал от оригиналния под (преди ремонта) с гумени подложки, за да не предава надолу тропането и ходенето. Ефектът е много добър - в 3 през нощта (най-продуктивното ми време ) мога да пускам монитори + големи боксове (ако работя някакъв денс) с прилични децибели, без да будя съседа отдолу. Разбира се всичко това си има цена - помещението ми е скъсено от всяка една стена, а за да влезеш в него, трябва качиш "стълбичката" на издигнатия под. Освен това всеки градус остава в помещението и лятото без климатик е абсурд да преживееш, но пък зимата може и да не го пускаш много и да се отопляваш само от топлината, дето излиза от усилвателите, ако имаш много като мен. Така че всичко си зависи доколко искаш да намалиш шума, който влиза, респ. и който излиза от помещението - ако не е много, няма нужда да правиш някакви еквилибристики, но ако държиш ти самият да вдигаш джангър през нощта или пък ония над теб са прекалено шумни...трябва да вземеш по-сериозни мерки, защото физичните закони са си все още същите. Редактирано вчера в 12:02 от yamaha 1 3 Цитирай
Baby Thomas Отговорено преди 4 часа Отговорено преди 4 часа Доколкото аз съм проучвал стиро/моно/стерео и други такива порове са лош избор. Коркът също не е чак толкова ефективен, а и е супер скъп. Дунапренчета/пирамидки пък изобщо не са за това. Материалите си имат коефиценти на звукопоглъщане, на базата на които могат да се подберат подходящи такива. Ватата е сред най-добрите. Има вата, която почти нищо не прави (относно звукоизолация), има и такава, която е перфектна. Има два кофти момента при избора обаче... 1: различните производители мерят по различен начин и не са идеално сравними помежду си и 2: не всичко е налично тук и/или вече има нови модели и старите "изпитани модели" ги няма в продажба. Бях намерил едни таблици с параметрите на МНОГО материали, с конкретни марки и модели и цифри, събирани от фенове, задълбали доста в материята (и правили си "студиа"). Обаче буквално нищо от тях не намерих в БГ, така че файдата от списъците се оказа малко символична. Без да задълбавам излишно - трябва ти дебелина/обем и плътност. Но и структурата на материала е от значение. Има си калкулатори, при какви дебелина и плътност какви честоти се афектират и в каква степен (коефицент на поглъщане). Макар че те са по-важни за акустично третиране - могат да са от полза и при звукоизолацията. Също е от голямо значение кое къде как се слага и комбинира, разликите могат да са огромни! Обаче без да разделиш стени/под/таван от конструкцията на сградата не се надявай на кооой знае какви резултати. Това, което споменаха по-горе - тип стая в стая/тампони/пружини/други. Което за нормално обитавано помещение е по-скоро идиотщина. Дразнещите шумотевици могат да се пренасят "въздушно" (просто глас/колона през въздуха), но също и "ударно" (вибрации, от тропане, думкане, барабанисти и т.н.). И този втория модел е много трудно да се пребори. Темата е меко казано много сложна. Преди време четох една доста интересна тема в западен форум от един тип, който искаше да си прави студио. Мисля че съм го споменавал вече и тук някъде. Та този си имаше бюджет, беше наел специализирана фирма. И беше дал няколко десетки хиляди евро, а резултатите бяха плачевни. После извика някакъв мега гуру по темата да разгледа, измери и напише нещо като доклад с резултати и други такива. Оня беше намерил хиляда бъга на фирмата (оттам и никаквите резултати). После 2-3 години се беше опитвал да ги гони/съди и да си иска парите, така и не стана ясно дали е успял, но надали. Това беше в "белите страни" (май в Италия), представям си тук как ще е... Та след тази тема окончателно се отказах да правя каквото и да е в тази насока. Малко се оплеснах, ша ма извинявати... Цитирай
Ламби Отговорено преди 2 часа Отговорено преди 2 часа Звука се разпространява винаги надолу.Но и настрани и нагоре зависи от озвучителните тела и мощността.Примерно сет акустични барабани няма начин да не се чуват надолу и настрани нагоре само два етажа.Лампова стотарка с халф стак усилена на 6 от 10 на Лийд и Крънч се чува ясно на 100 метра извън сградата,надолу по всички етажи,нагоре няма значение.Така де каквато и изолация да има е все тая.Не мисля,че е възможно е панелен блок да не вибрира цялата сграда заради арматурата,тръбите за водата и парното,талашитените врати и т.н.По разумно е ако си решил да вдигаш шум да смениш жилището отколкото да се занимаваш с изолации.Така стоят нещата от моя гледна точка. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.