Jump to content
Българският форум за музиканти

Студийни Монитори


IvanDTr

Recommended Posts

Аз лично не съм съгласен, че  flat звукът не е приятен за слушане. Много добре си се слуша музика на студийни монитори. Личното ми мнение за NS-10 че са некачествени, нито ниските са им ниски нито звучат добре а дори не са и качествено направени говорителите им са с лошо качество и славата им е доста надута. 

Link to comment
Share on other sites

Обикновено като си уморя слуха с многочасово слушане на едни и същи пасажи и започна да губя критерия...или отварям вратата на контрол рума, излизам в коридора и слушам микса от разстояние в друга акустична среда, или започвам да прослушвам материала на различен чифт озвучителни тела, защото в помещението имам 7 различни по марки, големина и предназначение чифта. ;) 

Бих могъл да кажа няколко неща и за 'NS-10m Studio', защото единият от чифтовете ми са такива. Мониторите звучат доста прилично, но само когато са паснати с правилния усилвател. Когато ги взех някъде около 2000-та година, бях изпаднал почти в безизходица докато им намеря точния усилвател - пробвах с какво ли не, вкл. даже и с един Yamaha AX-570 (имам 2 такива, които от време на време ползвам малко нестандартно за живи озвучавания)...дори с него май изкараха най-кофтия, бездетайлен и скучен саунд от всички проби с различни усилватели. Когато обаче си харесат правилен усилвател, звукът им става коренно различен и с тях дори може да слушаш музика за удоволствие, без да се изморяваш. Вероятно някои колеги може да имат различно от моето мнение за тези монитори, но аз доста съм си играл с тях особено в началото и вече знам наизуст как звучат с този, този или онзи усилвател, а разликите наистина са големи - всеки път все едно слушаш нови колони, а всъщност само си им сменил усилвателя. Предполагам знаете, че първообразът им изобщо не е бил правен за студио, но доста звукорежисьори са забелязали, че с тях нещата звучат като през монитори...после от Ямаха им вдигат малко мощността, попроменят говорителите, обръщат ги от вертикал в хоризонтал, и чак тогава добавят към номенклатурата онова "m studio". :)

Link to comment
Share on other sites

Всъщност, ако едно озвучително тяло звучи много различно с два различни усилвателя, това означава, че или поне единият усилвател е много зле, или озвучителното тяло представлява някакъв твърде кофти реактивен товар, който толкова много товари клетия усилвател, че да му промени чуваемо АЧХ. 

Link to comment
Share on other sites

Преди 1 час, Evtim Djerekarov написа:

Всъщност, ако едно озвучително тяло звучи много различно с два различни усилвателя, това означава, че или поне единият усилвател е много зле, или озвучителното тяло представлява някакъв твърде кофти реактивен товар, който толкова много товари клетия усилвател, че да му промени чуваемо АЧХ. 

Даже не само с два, а с много повече (мисля, че тогава пробвах с поне 5-6 различни). :)

Нямам представа за причината, но при всеки усилвател звукът беше коренно различен - може и слухът ми да улавя прекалено малки подробности, може и усилвателите да са били с големи разлики един спрямо друг, не знам...просто споделям какво чувах докато ги сменях. Всъщност сега като се замисля...понеже в работата си ползвам много усилватели на най-различни фирми, същият феномен с различния звук съм го забелязвал и при най-обикновени пасивни Hi-Fi колони когато им смениш усилвателя, но в по-малка степен, докато големите разлики при NS-10 може да са били точно заради това, че са мониторни и с тях чуваш повече и по-дребни детайли. ;)

Link to comment
Share on other sites

Това може само да говори, че усилвателите едва ли са толкова линейни, колкото би трябвало на хартия. Иначе, ако ги разглеждаме като близък до идеален източник на напрежение с нулево вътрешно съпротивление, не би трябвало да има разлика.

Е, да кажем, че между BJT, MOSFET усилватели, диф. двойки, както и лампови усилватели, има разлика в звука заради различния характер на изкривяванията, а при ламповите - и заради високото изходно съпротивление, което прави механичните резонанси в нискочестотните говорители по-чуваеми. Но предполагам, не говориш за това. Пък и "референтните" усилватели, уж имат THD от рода на 0.01% на 10kHz. Tа не знам, Совите май не са това, което са.

Edited by Evtim Djerekarov
Link to comment
Share on other sites

Преди 5 часа, Evtim Djerekarov написа:

Но предполагам, не говориш за това.

Не разбира се - бяха стандартни усилватели с хубави данни на хартия от реномирани производители и почти всички бяха Made in Japan  (и само един Made in U.S.A.) от по-старата школа...Yamaha, Onkyo, Sony, Marantz, Sanyo...(с последния най се харесаха). :)

Link to comment
Share on other sites

On 5/13/2023 at 2:26 PM, Koobenot said:

Естествено изпадането в другата крайност - файлове на 192 kHz през система Maranz със златни накрайници и окабеляване спрямо фазата на Луната и проявата на Ретрограден Меркурий също е безсмислено. 

Забрави, че трябва да са сресали килима! :greenball:

За мен слушането на музика на "флат" студийни монитори (по принцип) е супер, въпросът е, че се чуват всичките бъгове на запис/смесване/мастъринг с тях и някои неща са направо неслушаеми.

Потвърждавам инфото че народът масово е глух, включително някои музиканти. Пък какво остана за "простолюдието"... За съжаление... :(

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Къде ги намирате тези толкова флат монитори и слушалки, не знам. Особено пък нещо като ДТ770, което спомена някой по-назад. Те са  доста далеч от флат, според мен. Не че са лоши, супер са си и всичко, което съм правил на тях се транслейтва добре на други системи, но флат въобще не са. Не казвайте че и НС10 са флат. :) 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, axel said:

Къде ги намирате тези толкова флат монитори и слушалки, не знам.

Е защо - тия монитори, за които говоря по-горе, са си бая флат от 70 / 50  херца нагоре. Даже измервания (не на производителя) има. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, axel said:

марката не съм чувал дори. 

Ако говориш за Kali Audio, те са сравнително нова фирма.
Е, не са точно като Genelec 1031A, но са и не много далече, за 5-6 пъти по-малко пари.

Edited by Evtim Djerekarov
Link to comment
Share on other sites

Ами нещо се обърках явно, не говоря за Кали, а за тези които си писал, че ги няма в европа. 

Edited by axel
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Малко встрани от темата - личен проект: Взех едни говорители Swan HiVi W6 и Swan Hivi Q3. W6 е интересен с това, че има резонансна честота 40 Hz и Qts = 0.52 (среден). Ще им замеря импеданса free air / delta mass, както и ще им splice-на nearfield нискочестотните измервания с farfield средно/високочестотните (щото стаята не е голяма и висока). Върти ми се в главата и малко измерване на IEC Baffle или тестов обем "на поляна", но не знам дали ще имам време и нерви за това. Във всеки случай, като направя тестови кутии, ще трябва да ги меря поне в някакво хале или заличка.

Не съм проектирал никакви озвучителни тела от 2013 година, което си е бая време. Защо се занимавам - искам да опитам да направя прилично линейни (примерно +-1.5dB - +-2dB от 50Hz до 16-20kHz) активни озвучителни тела с около габаритите на Kali-тата, които обаче могат да слизат по-ниско (да кажем, f(-3) = 38Hz, f(-6) = 33Hz), на цената на по-малък масимален SPL (от сорта на 94-96dB / 1m), това защото говорим за 6-инчов говорител с Xmax = 4.3 милиметра, така че имаме известни ограничения, мембраната си има максимален линеен ход. Предполагам, че ще направя басрефлексна кутия с порт отпред. Обмислям варианти за кутия, която няма съвсем паралелни стени, както и за по-заоблен по краищата baffle.

Ако имате опит, практически съвети винаги са добре дошли.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.