Jump to content
Българският форум за музиканти

axel

Members
  • Posts

    283
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

axel last won the day on July 14

axel had the most liked content!

About axel

  • Birthday 01/25/1984

Previous Fields

  • Инструмент
    барабани

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София

Recent Profile Visitors

2568 profile views

axel's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

175

Reputation

  1. Така е, аз не твърдя обратното, говорех само за компресията на мастера, не на отделните тракове, групи, паралелни и тн.
  2. Нямах много време напоследък, но сега седнах да направя няколко промени и ето последната версия. https://drive.google.com/file/d/1J0bmViBcVCdhb71-F2B3m_sh9AOI8j3z/view?usp=sharing Не стигнах до ексайтери и максимайзери, но така или иначе има няколко сатуратора тук там, което също добавя от испанското. Кообенот, този дразнещ фус е на солото, както споменах някъде по-нагоре, точно той ме дразни и мен много. В тази версия малко го загасих, предимно с автоматизации. Освен това махнах компресията на овърхедите, май така ми харесва повече, вдигнах малко високите с шелф и мисля, че е това. Това, което казваш за партизанската война, абсолютно не си заслужава, според мен. Крайният продукт трябва да звучи добре и на никой не му пука дали си слагал семпли или не. Ако са записани зле барабаните и/или са изсвирени зле, въобще не бих се церемонил да ги заместя изцяло ако трябва. Относно това, че смесвам с толкова малко гейн редъкшън, според мен, за повече от това трябва да се погрижи мастеринг инжинера, не миксера. Ако трябва да пратя парчето за мастеринг, дори ще махна целия процесинг от мастера. В момента освен SSL бъс компресор, има и PSP Vintage Warmer 2, както и лимитер за да вдигна нивото малко, но той работи доста деликатно, метъра въобще не реагира, но е ясно че реже малко пиковете, което е видимо и от вълната на експортнатия трак.
  3. Хубавото в случая е, че няма клиент, който да мрънка. Траковете са от тук: https://www.cambridge-mt.com/ms/mtk/ Сега да започна подред. По предложенията на Бейби Томас. 1. От няколко години вече се занимавам в свободното си време с това и този топ даун миксинг не можа да ме грабне. Пробвал съм няколко пъти, но просто при мен не се получава и резултатите винаги са ми по-добри от долу нагоре. 2. Това с мултибанда ще го пробвам, не ми беше хрумвало. По-принцип не компресирам чинелите много, дори хич в повечето случаи и оставям тази задача на дръм бъс компресора (или в по-голяма степен на паралелния дръм бъс ако има такъв). Тук обаче съм компресирал, и то повече от обикновенно (но пък няма никаква паралелна компресия на барабаните), в желанието си да изкарам някакъв живец от тези чинели. Ще пробвам със сигурност мултибанд. 3. Както казах по-горе, с блийда смятам че успях да се справя до степен, в която вече не дразни. Debleeder-а е отговорен за това, много ми е любим този плъгин и други гейтове не съм използвал отдавна. По-принцип нямам скрупули с използването на семпли, но тук успях да докарам самите барабани(корпусите) да звучат така както исках до голяма степен, а и след като ограничих и блийда, по-скоро няма да слагам семпли. И докато го пиша това (проекта не е пред мен) се сетих, че всъщност има семпъл на барабанчето. Изрязах един по-свестен удар и го направих на уан шот. Подложиш го с около 5-6-7-8дб по-тих, не помня точно колко. А относно семплите като цяло, с мидито хич ме няма и използвам, когато се налага (почти винаги )функцията dynamic split. След това ръчно си ги дооправям и слагам one shot семпли. Смятам да си купя Trigger по някое време, но не ми е приоритет. И сега по точките на Кообенот. 1. Това с диесера съм го пробвал няколко пъти със спорни резултати, но тук не съм. Може би трябва. 2. Поради някаква причина, винаги съм бягал от плъгини, които имат в името си звучни думи като Maximizer и Exciter. Така или иначе ги нямам споменатите от теб плъгини, но мисля че ми се намират подобни на Уейвс, ще пробвам. 3. С тази идея точно винтидж екюто на уейвс съм ползвам тук - VEQ4. Едно от любимите ми екюта м/у другото. 4. Вече споменах, че няма паралелни тракове, което май ми е за първи път. От друга страна казах, че не е готов, така че може би щеше да приключи така или иначе с някакви паралелни неща. Сега със сигурност. Благодаря ви, че се включихте! Прави ми впечатление, че разискваме само това, което не ми харесва на мен. Кажете на вас, какво не ви харесва?
  4. Има, да, но проблемът не е толкова в тях, а по-скоро в самите чинели и начина по който свири на тях барабаниста. Най-ме дразни отворения фус по време на солото, има и много блийд в микрофона на барабанчето, но с него се справих до поносима степен, според мен. И баланса между райда (който се явява краш в случая) и фуса е проблем. Искам и да изкарам малко повече блясък от тях, но където и да бустна излизат някакви гнусотии.
  5. От известно време и аз съм хоби миксер та реших да взема да се изложа тук, надявайки се да получа градивна критика от вас. А пък и ако се получи някакъв продуктивен диалог, още по-добре. По-принцип съм си метълист, но като че ли ми доставя по-голямо удоволствие да смесвам парчета далеч от този стил, някак имаш по-широко поле за креативни решения, поне така ми се струва. Не че няма да има и метъл де. Ще започна отзад напред. Това парче смесвам в момента и не е готово, но го поствам. Най-големи затруднения изпитвам с чинелите и не мога да ги вкарам в микса така, както си ги представям, а и този фус ми бърка в здравето сериозно. Ако някой има идеи да казва. https://drive.google.com/file/d/1s6a_73pSY-i7W3kjq7huyzTa1WsiAGqm/view?usp=sharing
  6. Въобще не бих се занимавал със суминг на твое място, особено пък през тези устройства. Както Бейби Томас каза, баланса е по-добре и според мен, но и с другите му забележки съм съгласен. При барабаните почти нищо не се е променило и предишните ми забележки остават. Касата ми звучи една идея по-добре, но пък се губи като стане по-натоварено. Целият микс ми звучи пресилен, сякаш клипва всичко, хем всичко се чува от дистанция, хем е прекалено агресивен за ухото. Освен това е прекалено лимитиран, индикаторите почти не помръдват, има доста мастери, които са по-динамични от този микс. Надявам се, че не смесваш в този лимитер. Бих махнал всичко от мастера на твое място, освен някакъв компресор с не повече от 2-3дб редъкшън през който да смесвам. Може да ставам досаден, но според мен в един метъл микс (а и не само), най-важни са барабаните и гласа, затова мисля, че там трябва да обърнеш най-голямо внимание. Бих съдействал с барабаните, ако имаш нужда съм насреща.
  7. Сега го чух на мониторите. Всичко звучи много от дистанция, не мога да преценя ефекти ли са или нещо друго, но не е добре. Китарите все едно са зад някакъв параван в другия край на стаята, баса не може да се разбере какво свири. За барабаните, както казах вече, според мен е много важно да се едитнат, защото се случват много фрапиращи неща и просто не звучи никак добре. Тази каса, особено в първоначалния бийт, задължително трябва да се замести на 100% със семпъл, защото половината удари само се подозират. Компресията на овърхедите е прекалена според мен, може и да е на микс бъса, не знам, но чинелите са много замазани. Най-хубавото нещо в микса е барабанчето и после вокала (с доста уговорки), всичко останало си иска доста работа, ако целта е да не звучи като демо. Пак казвам, че това е градивна критика с цел да помогна, дано я и разбираш така.
  8. Малко градивна критика от мен. Мисле, че първо трябва да се едитнат барабаните, защото има сериозни неточности на няколко места. Аз лично бих заместил изцяло ( или поне на 80% ) касата, защото има прекалено големи разлики в динамиката, с които компресор няма да се справи, а и не е нужно за тази музика. Също така ми се струва прекалено скупната, има супер ниски, цъка супер високо и нищо между двете. Може и да е такава концепцията, разбира се, не знам. Останалото ми звучи доста добре. Като го чуя на нещо друго (не на телефона) може да допиша нещо.
  9. axel

    Reaper

    Ще пробвам да го инсталирам отново. Благодаря.
  10. axel

    Reaper

    Благодаря за предложенията. Ъпдейтнал съм драйверите, ъпдейтнал съм и фърмуера на интерфейса, инсталирал съм най-новата версия на рийпър от сайта им, забранил съм на уиндоуса да пести ток от каквото и да е. Daw-a не искам да сменям, свикнал съм с този. Ос-а мога да го ъпдейтна до 11, но това значи ли че ще трябва да преинсталирам всички плъгини?
  11. axel

    Reaper

    Благодаря за отговора. Видеото е от току-що създаден проект и няма нито един плъгин. Рийпър-а е в трайъл, но той е безсрочен и няма никаква разлика във функционалността освен това, че те подканят да си го купиш при стартирането му. Това съм сигурен, че не е причината, а и не го прави във всеки проект. Дали са винаги по 18(не ги бях броил), не знам, ще го проверя това. Мистерията остава засега.
  12. axel

    Reaper

    Здравейте, Неотдавна си смених компа и от тогава (след прясна инсталация на рийпър на чист уиндоус 10) се случва нещо много странно. Независимо дали отварям стар проект или правя чисто нов, на някои тракове се появява нещо като ритмичен бял шум за няколко секунди, след това спира и се появява на друг трак. Лошото е, че където се появи, там си остава завинаги, дори при експорт, въпреки че не се вижда нищо от вълната на аудиото в трака. Не знам дали ме разбрахте, затова прикачам видео. Ще съм благодарен ако някой помогне да се разправя с тая гад. IMG_2977.MOV
  13. Малко късно се включвам, но да си кажа. В Рийпър, както и в почти всеки DAW всъщност, е много лесно и сравнително бързо да заместиш барабаните със семпли, без да се занимаваш с миди. Това става чрез функцията Dynamic split. След като си нагласиш възможно най-точно трешхолда, след това просто трябва да минеш ръчно да провериш и оправиш излишните/добавените удари. Следва да маркираш всички нарязани удари и да ги заместиш със избрания семпъл. Ако барабаниста не е бил супер зле с динамиката, за няма и час се правят каса, барабанче и томове. Ако пък барабаниста е свирил добре отнема 20-30 мин макс.
  14. На спийкър оф можеш да си свириш без включен кабинет и лайн аут-а да си го включиш, където пожелаеш, включително и в аудио интерфейса в лайн ин (не в инструментален вход).
  15. Тук има много тракове за смесване: https://cambridge-mt.com/ms/mtk/ Прочетох темата (не много внимателно, признавам), но не можах да разбера, имаш ли реален опит със записи, микс и тн? Ако нямаш, ще ти трябват няколко години, за да започнеш да постигаш резултати сеизмерими с тези, които постигат малко по-опитните в спалните си. Като се вземе предвид този факт, не можеш да очакваш, че с отварянето на студио, хората ще започнат да идват. Но ако го правиш, като хоби, не виждам защо да не се забавляваш, след като имаш място и възможност.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.