Jump to content
Българският форум за музиканти

Как постигнахте мечтаният от Вас китарен звук?


iliev.p

Recommended Posts

По желание на автора на темата споделям скромния си опит по отношение на звука на китарите в това соло:

 

Китарата е една - Yamaha Pacifica 812 V

В десния канал е с нек адаптера - SSL1 на Seymour Duncan - винтидж сингъл койл

В левия канал е с бридж адаптера -  TB-4 на Seymour Duncan - хъмбъкер

Включена е в овърдрайв Blackstar LT - геин на 11 часа, волюм 11, тон 10

от там в мръсния канал на усилвателя Blackstar HT-1R, малко геин - на 10 часа, с ISF настроен пълно в дясно на "Бритиш" тон, без ривърб. Усилвателя е усилен на 2 (от 10) за да не ме набият съседите :(.

Микрофона е от слушалки за скайп :lol: , нямам друг  :slap:

В микса има EQ където са орязани високите и ниските и на двете китари, а средните са леко различни при двете.

Китарите имат съвсееем лек Vintage Plate Reverb.

Записано е върху бакинг трак от нета - всъщност първият ми опит за запис на две китари.

За моя приятна изненада се получи сравнително добре.

Редактирано от exxct
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прилична китара с пасивни адаптри, читав кабел и лампов амп без гнусотии вътре. Всичко друго скапва звука и пречи. :yes:

 

Лично аз предпочитам супер динамични и некомпресирани ампове, дето всяко мръдване на ръцете нанякъде се чува. По-трудно се свири с такива и мнозина не ги харесват, но е супер по-истинско! Първенци за момента са ми Soldano SLO, H&K Puretone, Framus Cobra, Diezel Herbert (VH4 не съм го пробвал)... :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заглавието на темата все едно е превеждано с гугъл транслейтър.

Не е офенс към автора, ама се чудя, дали някой модератор няма да го оправи.

 

примерно -

Как постигнахте мечтаният от Вас китарен звук? - кратко, точно и ясно формулирано

Постигнахте ли мечтаният китарен звук, от времето когато бяхте грийхорн китарист?

- малко по артистично зададен, заемка от Карл Май, което е ок, четенето на романите му и запалването по китарата, горе долу съвпадат в живота на младите китаристи.

Или някаква друга формулировка....приемлива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен (и след доста години опити) индивидуалния саунд се получава най вече след като следствие на индивидуалното фразиране, техника и фил на свирещия. За мен специално, саунда се състои от китара, през повечето време с хъмбъкъри, няколко педала (най общо един или два овърдрайва, дилей, ривърб, волум педал) и чист канал на амп (лампов или транзисторен според стила)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега няма как да не пиша.

 

Първоначално, какви бяха представите ми - като тийн харесвах пак хеви метъл, но повече клонях към траш.

Тогава ми се искаше да слушам най-бруталните групи които излизаха. За мен метъл звука бе джъга-джъга,

не съм разбирал нищо и горе долу представите ми за добър метъл звук бяха нещо като звук Металика- Слеяр.

 

Минал съм през какво ли не, включително и Zoom 505, 707.

Първият ми готин амп бе Атакса, на него за първи път изкарах приличен звук.

После 8080 Валвстейт - на него може и по метъл звук да се изкара, в смисъл EQ-то на Маршал е по лесно, от това на Меса/Кетнер (където контролите са зависими едни от други). Отделно вече бях прочел , как да се скупват средите за Металика тон.

Последното ми мнение за валвстейтите - Евто на последната ни репетиция си бе поразал ръката и свирих с 8100 глава 4х12 на репетиционата.

Когато групата е с един китарист, Велвстейта не е зле. Лошото става, ако има двама китаристи.(според мен)

(отделно след като в неделя си казах, че не е зле с валвстейт, се сетих, че когато ми е харесвал китарист с този амп е бил сам - например Димо от Еридан, китариста на каскадьори - тези двамата отдавна са минали на по-сериозни ампове.)

А атакс продължавам да си ползвам, напр за домашни репетиции, звучи ми гот и не си надувам главата.

След това през годините открих и други транзисторни/моделинг ампове, които да ми харесват.

 

Първият ми лампов бе Маршал Анивърсъри комбо, решението да го купя, видяла жабата - аз, да поковават коня - Сашо от Сигнал и решила и тя. За онзи момент, бе провал тази покупка. Не знах как да свиря на лампов амп. Ампа бе ужасно силен за вкъщи и не с метъл звук какъвто навремето ми бе според представите.  Направихме един бартер с китариста на Кокомания и от него взех Аа крафт 90 ( много по-добър от вавлвстейт , тогава валвстейт като импортни в Германия бяха 900 марки, а крафта, който си е местно производство - 1950 Дойч марки!), тук вече се изкефих, защото е с 2 лампи в преампа, мосфет крайно и дълги години, ми даваше звук близко до Металика. Първите Меса дуал ректифайъри се появиха много , много по късно в България.

 

За лампите, раковете и ефектите ще пиша в следващ пост.

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така по едно време попаднах на Marshall JTM 30, комбо. Първоначално ми бе терсене да свиря с него,

Но след като му свикнах, доста си го харесвам, обичам да го бусвам с малката жица@, приема добре и външни драйв педали.

Същото е положението и с JTM 60 2x12 което ползвам. Естествено много харесвам и JTM 45.

При ламповите има вариант да се свири на чист канал с външни драйв ефекти.

Или със собствен драйв на ампа, с бустване или не, което зависи от самият амп.

Някои ампове, просто нямат нужда от допълнителен буст.

Минал съм и през рак маниите. Сега взимам преамп и като сложа спийкър симулация -

мога да си записвам ДИ. Пък и не се знае дали няма, пак да стане модерно.

Минал съм и през период да се опитвам да изкарвам звук като еди кой си.

Най-вече на любими банди, напр Мейдън, Металика, тези дни съм на тема Хендрикс.

Ползвал съм и много стомп боксове, като ефекти или пък ефекти на рак.

Последно си говорихме с Евто, че видиш ли китарист с голяма педалиера, пр. 20 ефекта,

по вероятно е да не чуеш звук, в смисъл, че прекаляването не е добре.

Пример - в София лайв клуб, имахме възможноста и удоволствието да видим доста велики китаристи -

Стив Лукатър, Тони МакАлпайн, Пол Гилбърт, Ричи Котцен, АлДи Меола, Влатко Стефановски.

На Стив педалиерата бе най фул и пак не бе прекалил, може би около 10 ефекта, което като се съпостави с раковете които мъкнеше навремето... А останалите - нямаше някой с повече от 5-6 ефекта. А Влатко, с две китари, просто...китарист, голям.

 

В крайна сметка нямам точно установен звук, но имам идея, ако искам по някакъв начин да ми звучи китарата, как горе-долу да го постигна.

И независимо с какъв амп съм, да си звуча по моя си начин.

А с годините концепцията ми се поизмени, сега предпочитам по стандартен хеви звук, не онзи скупед траш.

В общи линии китара, кабел, бустер, амп. (китарите ги менкам редовно, бустера е малката жица, ампа JTM 60/ Bradley the HOG най-често)

По някой друг ефект за конкретна песен и това е.

Станал съм по минималист спрямо преди.

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прилична китара с пасивни адаптри, читав кабел и лампов амп без гнусотии вътре. Всичко друго скапва звука и пречи.  :yes:

 

Лично аз предпочитам супер динамични и некомпресирани ампове, дето всяко мръдване на ръцете нанякъде се чува. По-трудно се свири с такива и мнозина не ги харесват, но е супер по-истинско! Първенци за момента са ми Soldano SLO, H&K Puretone, Framus Cobra, Diezel Herbert (VH4 не съм го пробвал)...  :godbless:

 

Общо взето това, което той каза, особено за SLO и Herbert, мога да добавя EVH и ENGL Savage. Mesa-та така и не ми допадна, защото за нея нямам ръка :>

Всичко що е олампено с 6L6 и не е бритиш саунд :> 

 

Минах през всякакви процесори Fractal AxeFX, Kemper, Line6 и разни моделинг комбота - не се разбрах с тях. Поне не и за amp симулации. Готини за записи, но на живо не бих свирил без глава и кабинет.

 

Минах през 10-тина китари с EMG адаптери (3 от който още са в мен), за да осъзная, че мразя драскащия звук и замазаните среди на EMG-тата. Така стигнах до Bare Knuckle Aftermath и до стоковите адаптери на Custom Shop Gibson. Просто ми дават най-стегнати ниски и отчетливи среди. Пробвах всякакви форми, типове и китари, във всичките им класове. Общо взето LP форма, махагоново тяло и нек, пасивни адаптери. Експлорер-а ми е удобен, но все още е с EMG и не ми е на сърце. 

 

Пробвах какви ли не ефекти, включително слагах всякакви драйвове пред усилвателя. В последно време пробвах пълната гама на Maxon, като ми се сториха приятни и разнообразни в чистия канал, но в крайна сметка си останах само с Усилвател и ISP Decimator в луупа. Бих вкарал Fractal-a с 4-cable метод ако потрябва някой друг хорус, дилей или ревърб, но като цяло предпочитам да съм само с амп.

 

Кабинети - 4х12, въпреки че в момента свиря с Mesa 2x12 Вертикален. Кабинета на Slo-то не ми идва достатъчно стегнат в ниските и не хапе както Diezel или ENGL. Той си е предвиден за друга музика, не за траша който свирим с групата. От всичко чуто до момента, най ми допада Diezel 4x12 G12K100 Front Loaded, най-добре се разбира с усилвателите ми. 

Редактирано от G.Varbanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук се говори за глави ....енгели и меси и кабинети по 4 12ки...Аз явно се занимавам по-любителски и с по-бюджетна техника :) Но съм вхечатлен, че мога да обменя опит с хора които са сменили 10 китари и всевъзможни лампови усилватели. Това на мен ще ми се случи евентуално в другия живот :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Не се впвечатлявай толквоа от гиър. Уменията са по-важни ;)

Редактирано от axel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз намерих своя звук когато обърнах перцето от паралелно на струните към ъгъл спрямо струните на около 45-50 градуса. Изключително скъп ъпгрейд, отне ми около 5-6 месеца време и все още свиквам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам една история от началото на 80-те години, когато Вальо Градинарски -  китариста на тогавашната известна рок група "LZ" и един от най-добрите за тогава китаристи в БГ е записвал няколко китарни неща в студиото на Радио София, като вместо китарен усилвател е занесъл някакъв соц. БГ лампов радиоприемник и пред неговият говорител е поставил само записващият микрофон. Той твърдеше, че това е най-страхотният звук, който е търсил и аз го чух и се уверих! Не си спомням кои бяха тези песни и дали са с LZ, но съм сигурен, че ги има някъде в YouTube или Vbox. Доколкото си спомням мисля че и Браян Мей е правил същото, но не съм сигурен дали беше той, поправете ме. Предполагам, че и вие знаете за доста такива факти от световната муз. история.

Та за какви екперименти на стойност хиляди и дори десетки хиляди левове говорите, при условие, че статуса на много от нас е любителски и дори още по-зле. Но ако имаме богат татко или дуги източници на високи доходи не пречи да си купуваме квото си искаме и да си поиграеме с него докато ни омръзне. Факт е за мен, че май не съм чул в БГ китарист с уникално отличителен и разпознаваем "от километри" китарен звук, като например Майк Олдфийлд и много други световни китаристи - знаете ги, посочете ги.

За мен обаче е доста по-важно да използвам времето си за повече музикални упражнения, та макар и с евтина, стига да не е трагична, китара/апаратура и банален, но приятен звук, отколкото да си губя времето за търси-купи-фукни-хвърли, търси-купи-фукни-хвърли и така до пета глуха!

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички случаи ми е по-приятно обаче да хвана хубава китара с добър усилвател и да знам че нюансите, които искам да постигна ще се чуят така както аз искам да ги чуя. Това смятам е валидно за всеки китарист, независимо дали е продал 50 милиона албума или не.

Както и посочените по-горе мнения, че всяко парче и стил си имат неговата особеност и едва ли един звук ще им отива, а пък на каквото и да свириш пак ще си звучиш като себе си, т.е. усъвършенстването на собствените умения наистина е в основата.

За мен лично моя звук е всеки звук, който ми харесва как се вписва в конкретната мелодия, хармония, композиция и настроение ако щете. С годините - по-малко джъ джъ, повече чист звук, фразиране и динамика.

Важното е да ни доставя удоволствие, а за тези, за които е професия и да им върши работа (и да им плаща сметките :) ).

EDIT: иначе примери за "моя" звук на линка в подписа има предостатъчно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Интересно,нещата се връщат към скромния гиър.......

Има надежда все пак,но уменията са задължителни щото едва ли някой в началото ще търси ,преди да е придобил умения,нещо като при спорта иска "тренировки" ФАКТ ! И тогава чак идва момента за звука(мн.ч.).........особено като се тръгне към записи !

Тенкс, интересни мнения, поздравления !

Редактирано от iliev.p
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Семплия гиър е истината. Инак саунда ти заприличва на The Edge от U2. Естествено ако искаш да звучиш така ще си набичиш 16 ефекта и ще свириш разложено два акорда звучащи като 3 китари едновременно ;-) Но така малко се губи рок н рола в цялата работа ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.