Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

По желание на автора на темата споделям скромния си опит по отношение на звука на китарите в това соло:

 

Китарата е една - Yamaha Pacifica 812 V

В десния канал е с нек адаптера - SSL1 на Seymour Duncan - винтидж сингъл койл

В левия канал е с бридж адаптера -  TB-4 на Seymour Duncan - хъмбъкер

Включена е в овърдрайв Blackstar LT - геин на 11 часа, волюм 11, тон 10

от там в мръсния канал на усилвателя Blackstar HT-1R, малко геин - на 10 часа, с ISF настроен пълно в дясно на "Бритиш" тон, без ривърб. Усилвателя е усилен на 2 (от 10) за да не ме набият съседите :(.

Микрофона е от слушалки за скайп :lol: , нямам друг  :slap:

В микса има EQ където са орязани високите и ниските и на двете китари, а средните са леко различни при двете.

Китарите имат съвсееем лек Vintage Plate Reverb.

Записано е върху бакинг трак от нета - всъщност първият ми опит за запис на две китари.

За моя приятна изненада се получи сравнително добре.

Редактирано от exxct
Отговорено

Прилична китара с пасивни адаптри, читав кабел и лампов амп без гнусотии вътре. Всичко друго скапва звука и пречи. :yes:

 

Лично аз предпочитам супер динамични и некомпресирани ампове, дето всяко мръдване на ръцете нанякъде се чува. По-трудно се свири с такива и мнозина не ги харесват, но е супер по-истинско! Първенци за момента са ми Soldano SLO, H&K Puretone, Framus Cobra, Diezel Herbert (VH4 не съм го пробвал)... :godbless:

Отговорено

Заглавието на темата все едно е превеждано с гугъл транслейтър.

Не е офенс към автора, ама се чудя, дали някой модератор няма да го оправи.

 

примерно -

Как постигнахте мечтаният от Вас китарен звук? - кратко, точно и ясно формулирано

Постигнахте ли мечтаният китарен звук, от времето когато бяхте грийхорн китарист?

- малко по артистично зададен, заемка от Карл Май, което е ок, четенето на романите му и запалването по китарата, горе долу съвпадат в живота на младите китаристи.

Или някаква друга формулировка....приемлива.

Отговорено

Според мен (и след доста години опити) индивидуалния саунд се получава най вече след като следствие на индивидуалното фразиране, техника и фил на свирещия. За мен специално, саунда се състои от китара, през повечето време с хъмбъкъри, няколко педала (най общо един или два овърдрайва, дилей, ривърб, волум педал) и чист канал на амп (лампов или транзисторен според стила)

Отговорено (Редактирано)

Сега няма как да не пиша.

 

Първоначално, какви бяха представите ми - като тийн харесвах пак хеви метъл, но повече клонях към траш.

Тогава ми се искаше да слушам най-бруталните групи които излизаха. За мен метъл звука бе джъга-джъга,

не съм разбирал нищо и горе долу представите ми за добър метъл звук бяха нещо като звук Металика- Слеяр.

 

Минал съм през какво ли не, включително и Zoom 505, 707.

Първият ми готин амп бе Атакса, на него за първи път изкарах приличен звук.

После 8080 Валвстейт - на него може и по метъл звук да се изкара, в смисъл EQ-то на Маршал е по лесно, от това на Меса/Кетнер (където контролите са зависими едни от други). Отделно вече бях прочел , как да се скупват средите за Металика тон.

Последното ми мнение за валвстейтите - Евто на последната ни репетиция си бе поразал ръката и свирих с 8100 глава 4х12 на репетиционата.

Когато групата е с един китарист, Велвстейта не е зле. Лошото става, ако има двама китаристи.(според мен)

(отделно след като в неделя си казах, че не е зле с валвстейт, се сетих, че когато ми е харесвал китарист с този амп е бил сам - например Димо от Еридан, китариста на каскадьори - тези двамата отдавна са минали на по-сериозни ампове.)

А атакс продължавам да си ползвам, напр за домашни репетиции, звучи ми гот и не си надувам главата.

След това през годините открих и други транзисторни/моделинг ампове, които да ми харесват.

 

Първият ми лампов бе Маршал Анивърсъри комбо, решението да го купя, видяла жабата - аз, да поковават коня - Сашо от Сигнал и решила и тя. За онзи момент, бе провал тази покупка. Не знах как да свиря на лампов амп. Ампа бе ужасно силен за вкъщи и не с метъл звук какъвто навремето ми бе според представите.  Направихме един бартер с китариста на Кокомания и от него взех Аа крафт 90 ( много по-добър от вавлвстейт , тогава валвстейт като импортни в Германия бяха 900 марки, а крафта, който си е местно производство - 1950 Дойч марки!), тук вече се изкефих, защото е с 2 лампи в преампа, мосфет крайно и дълги години, ми даваше звук близко до Металика. Първите Меса дуал ректифайъри се появиха много , много по късно в България.

 

За лампите, раковете и ефектите ще пиша в следващ пост.

Редактирано от TONY
Отговорено (Редактирано)

И така по едно време попаднах на Marshall JTM 30, комбо. Първоначално ми бе терсене да свиря с него,

Но след като му свикнах, доста си го харесвам, обичам да го бусвам с малката жица@, приема добре и външни драйв педали.

Същото е положението и с JTM 60 2x12 което ползвам. Естествено много харесвам и JTM 45.

При ламповите има вариант да се свири на чист канал с външни драйв ефекти.

Или със собствен драйв на ампа, с бустване или не, което зависи от самият амп.

Някои ампове, просто нямат нужда от допълнителен буст.

Минал съм и през рак маниите. Сега взимам преамп и като сложа спийкър симулация -

мога да си записвам ДИ. Пък и не се знае дали няма, пак да стане модерно.

Минал съм и през период да се опитвам да изкарвам звук като еди кой си.

Най-вече на любими банди, напр Мейдън, Металика, тези дни съм на тема Хендрикс.

Ползвал съм и много стомп боксове, като ефекти или пък ефекти на рак.

Последно си говорихме с Евто, че видиш ли китарист с голяма педалиера, пр. 20 ефекта,

по вероятно е да не чуеш звук, в смисъл, че прекаляването не е добре.

Пример - в София лайв клуб, имахме възможноста и удоволствието да видим доста велики китаристи -

Стив Лукатър, Тони МакАлпайн, Пол Гилбърт, Ричи Котцен, АлДи Меола, Влатко Стефановски.

На Стив педалиерата бе най фул и пак не бе прекалил, може би около 10 ефекта, което като се съпостави с раковете които мъкнеше навремето... А останалите - нямаше някой с повече от 5-6 ефекта. А Влатко, с две китари, просто...китарист, голям.

 

В крайна сметка нямам точно установен звук, но имам идея, ако искам по някакъв начин да ми звучи китарата, как горе-долу да го постигна.

И независимо с какъв амп съм, да си звуча по моя си начин.

А с годините концепцията ми се поизмени, сега предпочитам по стандартен хеви звук, не онзи скупед траш.

В общи линии китара, кабел, бустер, амп. (китарите ги менкам редовно, бустера е малката жица, ампа JTM 60/ Bradley the HOG най-често)

По някой друг ефект за конкретна песен и това е.

Станал съм по минималист спрямо преди.

Редактирано от TONY
Отговорено (Редактирано)

Прилична китара с пасивни адаптри, читав кабел и лампов амп без гнусотии вътре. Всичко друго скапва звука и пречи.  :yes:

 

Лично аз предпочитам супер динамични и некомпресирани ампове, дето всяко мръдване на ръцете нанякъде се чува. По-трудно се свири с такива и мнозина не ги харесват, но е супер по-истинско! Първенци за момента са ми Soldano SLO, H&K Puretone, Framus Cobra, Diezel Herbert (VH4 не съм го пробвал)...  :godbless:

 

Общо взето това, което той каза, особено за SLO и Herbert, мога да добавя EVH и ENGL Savage. Mesa-та така и не ми допадна, защото за нея нямам ръка :>

Всичко що е олампено с 6L6 и не е бритиш саунд :> 

 

Минах през всякакви процесори Fractal AxeFX, Kemper, Line6 и разни моделинг комбота - не се разбрах с тях. Поне не и за amp симулации. Готини за записи, но на живо не бих свирил без глава и кабинет.

 

Минах през 10-тина китари с EMG адаптери (3 от който още са в мен), за да осъзная, че мразя драскащия звук и замазаните среди на EMG-тата. Така стигнах до Bare Knuckle Aftermath и до стоковите адаптери на Custom Shop Gibson. Просто ми дават най-стегнати ниски и отчетливи среди. Пробвах всякакви форми, типове и китари, във всичките им класове. Общо взето LP форма, махагоново тяло и нек, пасивни адаптери. Експлорер-а ми е удобен, но все още е с EMG и не ми е на сърце. 

 

Пробвах какви ли не ефекти, включително слагах всякакви драйвове пред усилвателя. В последно време пробвах пълната гама на Maxon, като ми се сториха приятни и разнообразни в чистия канал, но в крайна сметка си останах само с Усилвател и ISP Decimator в луупа. Бих вкарал Fractal-a с 4-cable метод ако потрябва някой друг хорус, дилей или ревърб, но като цяло предпочитам да съм само с амп.

 

Кабинети - 4х12, въпреки че в момента свиря с Mesa 2x12 Вертикален. Кабинета на Slo-то не ми идва достатъчно стегнат в ниските и не хапе както Diezel или ENGL. Той си е предвиден за друга музика, не за траша който свирим с групата. От всичко чуто до момента, най ми допада Diezel 4x12 G12K100 Front Loaded, най-добре се разбира с усилвателите ми. 

Редактирано от G.Varbanov
Отговорено

Тук се говори за глави ....енгели и меси и кабинети по 4 12ки...Аз явно се занимавам по-любителски и с по-бюджетна техника :) Но съм вхечатлен, че мога да обменя опит с хора които са сменили 10 китари и всевъзможни лампови усилватели. Това на мен ще ми се случи евентуално в другия живот :)

Отговорено (Редактирано)

^Не се впвечатлявай толквоа от гиър. Уменията са по-важни ;)

Редактирано от axel
Отговорено

Аз намерих своя звук когато обърнах перцето от паралелно на струните към ъгъл спрямо струните на около 45-50 градуса. Изключително скъп ъпгрейд, отне ми около 5-6 месеца време и все още свиквам.

Отговорено (Редактирано)

Знам една история от началото на 80-те години, когато Вальо Градинарски -  китариста на тогавашната известна рок група "LZ" и един от най-добрите за тогава китаристи в БГ е записвал няколко китарни неща в студиото на Радио София, като вместо китарен усилвател е занесъл някакъв соц. БГ лампов радиоприемник и пред неговият говорител е поставил само записващият микрофон. Той твърдеше, че това е най-страхотният звук, който е търсил и аз го чух и се уверих! Не си спомням кои бяха тези песни и дали са с LZ, но съм сигурен, че ги има някъде в YouTube или Vbox. Доколкото си спомням мисля че и Браян Мей е правил същото, но не съм сигурен дали беше той, поправете ме. Предполагам, че и вие знаете за доста такива факти от световната муз. история.

Та за какви екперименти на стойност хиляди и дори десетки хиляди левове говорите, при условие, че статуса на много от нас е любителски и дори още по-зле. Но ако имаме богат татко или дуги източници на високи доходи не пречи да си купуваме квото си искаме и да си поиграеме с него докато ни омръзне. Факт е за мен, че май не съм чул в БГ китарист с уникално отличителен и разпознаваем "от километри" китарен звук, като например Майк Олдфийлд и много други световни китаристи - знаете ги, посочете ги.

За мен обаче е доста по-важно да използвам времето си за повече музикални упражнения, та макар и с евтина, стига да не е трагична, китара/апаратура и банален, но приятен звук, отколкото да си губя времето за търси-купи-фукни-хвърли, търси-купи-фукни-хвърли и така до пета глуха!

Редактирано от Лими
Отговорено

При всички случаи ми е по-приятно обаче да хвана хубава китара с добър усилвател и да знам че нюансите, които искам да постигна ще се чуят така както аз искам да ги чуя. Това смятам е валидно за всеки китарист, независимо дали е продал 50 милиона албума или не.

Както и посочените по-горе мнения, че всяко парче и стил си имат неговата особеност и едва ли един звук ще им отива, а пък на каквото и да свириш пак ще си звучиш като себе си, т.е. усъвършенстването на собствените умения наистина е в основата.

За мен лично моя звук е всеки звук, който ми харесва как се вписва в конкретната мелодия, хармония, композиция и настроение ако щете. С годините - по-малко джъ джъ, повече чист звук, фразиране и динамика.

Важното е да ни доставя удоволствие, а за тези, за които е професия и да им върши работа (и да им плаща сметките :) ).

EDIT: иначе примери за "моя" звук на линка в подписа има предостатъчно...

Отговорено (Редактирано)

 Интересно,нещата се връщат към скромния гиър.......

Има надежда все пак,но уменията са задължителни щото едва ли някой в началото ще търси ,преди да е придобил умения,нещо като при спорта иска "тренировки" ФАКТ ! И тогава чак идва момента за звука(мн.ч.).........особено като се тръгне към записи !

Тенкс, интересни мнения, поздравления !

Редактирано от iliev.p
Отговорено

Семплия гиър е истината. Инак саунда ти заприличва на The Edge от U2. Естествено ако искаш да звучиш така ще си набичиш 16 ефекта и ще свириш разложено два акорда звучащи като 3 китари едновременно ;-) Но така малко се губи рок н рола в цялата работа ;-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.