Jump to content
Българският форум за музиканти

Kemper. На живо.


jabs

Recommended Posts

След голяма борба с кабели и настройки, с колегата Anomandrus успяхме да произведем

първия форумен Kemper тест.

 

Kemper-а от него, мястото от мен :)

 

Да започнем със следните уговорки:

1) Kemper-а е нов, това е вторият опит за профилиране от страна на Anomandrus;

2) Тази машина има 1001 настройки и следва да се разучи основно за да се постигне резултат по-добър

от днешния...; 

2) И двамата сме куци видео-оператори. Аз съм свръх-куц видео-монтажист... ;

3) Не преставам да се изумявам колко скопен звучи звуков файл след като се качи в Soundcloud;

 

С оглед на гореописаното, няма особен смисъл от обяснения, представяме на любезната аудитория

следния видео репортаж:

 

http://youtu.be/JuFTi1fyfsE

 

Пробвахме запис и "клониране" на звука от два усилвателя: Peavey Classic 20 и Koch Studiotone.

Директният запис (както и Kemper профилирането) са през самонаправен 2х12 кабинет със Celestion Heritage

и микрофон Shure SM57.

Записите нямат никаква обработка.

 

http://soundcloud.com/darth_jabs/peavey-classic-20-crunch-1

http://soundcloud.com/darth_jabs/peavey-classic-20-crunch

http://soundcloud.com/darth_jabs/koch-studiotone-clean-ch

http://soundcloud.com/darth_jabs/koch-direct

 

Не искам да коментирам прилики / разлики и оставям всеки да прецени за себе си.

Иван, ако има да допълни негово мнение, сигурен съм че ще го направи.

Поради недостатъчни познания не успяхме да се сборим напълно с директния чейн Kemper ---> Говорител

(да уточним че тествания Kemper е Power-вариант). Получи се някаква микрофония... и спряхме с експериментите,

за да не взривим нещо (отзад на Kemper-а има надпис 300 W RMS :) ). Моето лично наблюдение след 1-2 минути свирене през Kemper-а е че

няма осезаема разлика с копирания усилвател.

 

Смятаме темата да има продължение.

Заниманието е крайно интересно, а машината си струва всеки цент (драхма, песос, шекел)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко грешки/пропуски, които направихме с колегата Jabs по време на теста:

1. Не използвахме достатъчно дълго опцията refine profile. Моят скромен опит показва, че колкото по-дълго refine-ваш, толкова по-точен е крайния резултат.

2. При реампинга на оригиналния амп не си поиграхме с нивото на сигнала, излизащ от reamp box-а и по тази причина най-вероятно има малки разлики в gain настройките.

3. Изравняването на нивата на двата сигнала е далеч от точно и по тази причина е лесно човек да се заблуди.

4. Изравняването на нивата го направихме през предусилвателя на картата, който малко или много оцветява и добавя шум.

 

Това се сещам за момента. Със сигурност можеше да се справим по-добре, но за времето, което имахме това беше максимумът, който успяхме да докараме.

Яворе, другия път жена ти ще снима, защото сме по-зле от Уве Бол. Инак монтажът е супер- благодаря ти за отделеното време, защото знам, че доста си поигра.

 

P.S> Можеш да разрешиш опцията за download в Soundcloud, така че хората да могат да свалят файловете.

Редактирано от anomandrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Soundcloud траковете вече могат да се свалят.

Искам само да добавя, че макар и да не успяхме да постигнем най-добрите резултати предвид слабите познания и умения (все още)

с командването на тази машинка, сме се постарали теста да е абсолютно коректен.

Настройки на усилвателите, както и позицията на микрофона не са пипани между записите и на милиметър.

Дори реампнахме Пивито втори път, защото аз неволно бутнах гейна докато се мотках около усилвателя.

Редактирано от jabs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено има разлика в звученето, но като начало резултатите ми се струват добри. Със сигурност на следващия тест ще станат още по-добри, като задобреете с техниката :)

 

Браво за начинанието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би може да стане и по-як саунд от истинските усилватели :P.

Поне като тон, като динамика и как преампа реагира на свирене, не знам.

---

По-звънтящ тон и по-малко да замазва в ниските, по-ясно звучащи акорди с по-малко 'задиране' и замазване,  но това вече си е въпрос на вкус.

Glassy vs Warm съотношение, ако не бъркам за какво ползват определението glassy sound (more 'sparkle'?).

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за добрата идея и реализация на теста!  :coolp:

 

За оперирането - един китайски статив от 20 лева щеше да елиминира 90% от проблемите. ;)

 

 

 

ModSelfEdit :D

Чух семплите. Има минимални разлики, но е доста идентично. На мойте глухи уши им се счува мааалко повече високи и острота в Кемпер семплите, амповете са една идея "по-меки". Но наистина минимални.

Вече ако се запишат повече тракове и се наслагат в микс може и да се увеличи разликата. И не смятам, че непременно ще е в полза на едната или другата техника. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яворе, другия път жена ти ще снима, защото сме по-зле от Уве Бол.

 

Хахахахахх!

 

Семплите звучат близко до усилвателя, както може и да се очаква от цифрова технология, разработена през последните години.

Много ми е интересно, обаче, както коментирах и в една друга тема, как свири този усилвател на живо с неговото си крайно стъпало, сравнен с истинските усилватели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Евто, за минутката в която включихме директно Кемпера в колоната, нищо не успях да направя :)

 

Иван е водещият в комбината, ако му остане време и се намери по-широко пространство за проби съм сигурен

че експеримента ще бъде продължен...че у нас стъпка встрани и си настъпил я кабел, я котката... :)

Но си е голяма заигравка. Привидно десетина бутона, а в действителност си има много настройки.

Единственото което на мен не ми допада (Ванка, шъ прощааш :) ) е че работата става малко "приказка без край"..

Ти профилираш конкретен амп, с конкретен говорител, с конкретни настройки, да не говорим и за конкретната китара.

После, слагаш малко гейн и намаляваш високите, харесва ти и айде пак. Има корекции на самия Кемпер, но

те вече влизат в полето на симулацията. Става една необятна работа и неслучайно в нета имало (Ванката така каза де,

ако греша да ме поправи) библиотеки със стотици семпли. То тука опира може би и до спирачките на конкретния индивид.

Тоест, ако си намериш хубав звук, ползваш го, иначе трупаш и събираш и така до откат.... и друго: за студийни

условия (запис), наистина е много голямо улеснение, като му сложиш и всички входове, изходи и преходници.

Студиото става Кемпера и звуковата карта. Яката работа :)

 

Така казват, де :)

Редактирано от jabs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, както обещах в една друга тема, ще има организирано мероприятие по случая.  Вероятно другия месец. Ще има процесори, усилватели, всеки ще може да пипне, да чуе и да си прецени. Ще има и време :)  И бира ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да си докарам истински кемпер? .....

п.п. човек винаги може да научи нещо .....все си мислех че каравана и кемпер са устройства за прекарване на свободно време, далеч от тикви.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.