Baby Thomas Публикувано Март 1, 2013 Публикувано Март 1, 2013 Седнал съм да пиша нещо като песен (в което съм бос, куц и т.н.) и по едно време реших да си търся тоналността. Обаче греда - нещо нищо не излиза. Заради това заглавието на темата е такова - няма такава тоналност... Имам Е мажорен акорд (по-скоро Е7 #9), който се явява нещо като основен. И по някое време имам G мажор. И тук вече греда - к'ва ше е тъя тоналност - грам идея нямам. От всички по-известни, така да го кажем, не се вижда някоя с два мажорни акорда с такива интервали... Ясно че има разни "външни" акорди, ама как да разбера тоя такъв ли е и накъде да завия по-нататък с писането? Сещам се за Little Wing, в която само мен ме няма като акорд. Също е силно неясно има ли изобщо някаква тоналност там или просто е бил по-надрусан Джими... Цитирай
daniel.hristov Отговорено Март 1, 2013 Отговорено Март 1, 2013 Ако звучи горе-долу в ред вероятно има тоналност. Естествено не е нужно всички тонове да са вътре, вероятно си докопал някакъв хармоничен "трик" по слух. Дай малко повечко, това ли са единствените акорди (ако да - дай ги тон по тон, че Е7#9 дава доста повече информация от "мажорен акорд")? Little Wing ако си мислиш за Eb moll май си е съвсем в ред (доколкото го помня) Цитирай
Лими Отговорено Март 1, 2013 Отговорено Март 1, 2013 До тук не е достатъчно само по хармонията да се определи тоналността, а трябва да се чуят и фрагменти от мелодията. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Март 1, 2013 Автор Отговорено Март 1, 2013 В интрото: има предимно E7 #9, тук-там по една осмина А5 като акцент. В куплета: има такт и половина Е7 #9, после половин такт G мажор. Накрая на куплета има един преход G, A5, B5, C5. И иде припев, дето още не съм мислил какво да е. Пробвах да намеря тоналността, че да опитам някои акорди от нея, но греда... П.П. Онази кривата на Джими май беше Hey Joe... Цитирай
aarab Отговорено Март 1, 2013 Отговорено Март 1, 2013 По темата: Ще съм много благодарен на всеко, който обясни като за малоумен (демек мен) как се определя тоналнст по принцип на вокали, на песен и т.н. Тенкс Цитирай
Caprycorn Отговорено Март 1, 2013 Отговорено Март 1, 2013 Съдейки по акордите, които изреждаш, тоналността е ми минор. Цитирай
TONY Отговорено Март 1, 2013 Отговорено Март 1, 2013 Прогресията ти е индентична с тази на Пурпурната мараня. Спокойно може да свириш Ми минорна пентатоника върху нея, Тоналноста ти се определя от основният акорд - Ми мажор. (когато си на Е7#9, вместо сол -може и сол #) Върху Е7#9 - може да свириш лад - E, Fa, G#, A, C,,D, E, тогава само акорд Сол ти се яввява преминаващ. Погледнато от друг ъгъл. Пърпъл хейз има момент - фа # - ми-ре (х2), си-ре-сол Типичен ми минор, а пък основният ти акорд е Ми мажор. Предполагам си срещал песни в които се минава от мажор в минор или обратно на един и същи акорд, ми, ла, каквото и да е. Искам да кажа, че може да гледаш на песента и като комбинация от ми мажор и ми минор. До аараб - тоналност най-общо казано се определя от основния акорд, какъвто случай имаме и тук. Една песен може да бъде и в две, три тоналности.(като обикновено една е основна, парчето започва и завършава с нея, като има модулация в друга например) Когато почне да минава през всички, вече се говори за атоналност. (парчето ев различните моменти е с различни тоналности, които са "равнопоставени "и не може да се каже , кой акорд точно е тоналният център) Мисля, че някой може да каже горно по-систематизирано, привилно теоритически и тн. Като мисля, че в общи линии надявам се да съм прав. Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Март 1, 2013 Отговорено Март 1, 2013 (Редактирано) ^ Правилно Е7#9 има вътре и G и G#. Голямата терца е ясна - G#, а малката е заради #9, който е надстройка, но може да се разглежда и като малка терца G, а не като увеличена нона F## Понеже основният ти акорд има вътре и голяма и малка терца, то тоналността е неясна и песента ще е нестабилна ладово между мажор и минор. Което е интересно, защото не се среща чак толкова често. Но го има Акордът G пък не съм сигурен, дали изобщо може да се счита за външен, при положение, че тониката ти е толкова нестабилна. Интересно ми е някой, който е много навътре в теорията, какво ще каже, но според мен ще е на мойто мнение Maй бях вадил една подобна песен дори със точно същите или подобни акорди пак в E, която точно по същия начин не можеше да се определ мажор или минор е. Heavenly Hound на Good Music Society. Ако искаш я виж, може и да се бъркам, но май беше точно с тия акорди. Поздрави! Редактирано Март 1, 2013 от Vasil Pavlov 1 Цитирай
daniel.hristov Отговорено Март 1, 2013 Отговорено Март 1, 2013 @Baby Thomas можеш ли да драснеш цялата прогресия по тактове (с буквени означения за най-лесно, означавай доминантовите септакорди със 7, защото са ужасно важни за определяне на тониката и всъщност доста се различават от мажорните) за да се ориентираме малко. Не че се пиша разбирач, ама Е7#9 в моите разбирания за мен хич не значи ми мажор, по-скоро ако не говорим за блус (въпреки, че и там #9 е леко странно) е нещо което зверски тегли към ла (мажор или минор, или пък към D#, ако приемем, че става дума за тритонусна субституция). Ако не ти е много тегаво, помисли и на квинтите (A5, B5, C5) кои са им другите тонове (трета и по възможност седма степен) и ще се намери кой лесно да ти реши задачката ;-) Цитирай
ultramega Отговорено Март 2, 2013 Отговорено Март 2, 2013 (Редактирано) F Мелодичен минор F G Ab(G#) Bb C D E -- Това пасва на Е 7#9 или Е7alt накратко или Е7b9#9#11b13 Нашироко На G мажор , A5, B5, C5 си отива G йонийски (G,A,B.C.D.E.F# ,G) Като цяло обаче ако искаш да не се затормозяваш може да си бичиш Е минор навсякъде Е еолиън Което пак си е G мажор(Йониън) А запо сигурно минорна пентатоника Редактирано Март 2, 2013 от ultramega Цитирай
travelcaster2 Отговорено Март 2, 2013 Отговорено Март 2, 2013 Здравейте. Темата е интересна. Учили сме, че тоналността се определя от финалния акорд на пиесата. Често предхождан от Доминантата. Това в класическата хармония. Но когато се запалихме по Блуса забелязахме неговия феномен. Всички акорди, дори тоническия са септакорди. Както в случая Е7/9#. Това изяснява донякъде нещата. Още повече ще се изясни ако пуснеш запис. 2 Цитирай
3232 Отговорено Март 2, 2013 Отговорено Март 2, 2013 Виж си мелодията на кои тонове набляга - кои са най-стабилни - и кой ти е последния тон. Така с акорди само може да е от коя да е тоналност Цитирай
ultramega Отговорено Март 2, 2013 Отговорено Март 2, 2013 А сега ... мелодията или хармонията определят тоналността? Като имаш предвид , че и двете произлизат от третото хахах С тези акорди е достатъчно ясно според мен каква е тоналността Друг е въпроса , че на музикантите повече им се пише отколкото им се чете , защото информацията я има .... намираш , четеш , осмисляш , усвояваш и забравяш. Цитирай
kolio_k Отговорено Март 2, 2013 Отговорено Март 2, 2013 Каква, в края на краищата, се оказа тоналността? Цитирай
kiusha82 Отговорено Март 2, 2013 Отговорено Март 2, 2013 Не съм много в час и за това ще попитам,какви са тия акорди с "5"които за изброени по горе ,примерно-А5,B5,C5... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.