kolio_k Публикувано Октомври 19, 2011 Публикувано Октомври 19, 2011 (Редактирано) Днес направих интересно (за мен) сравнение между две китари с много сходна конструкция и използвани материали. И двете са с махагонови (с камери) тела и кленови топове, махагонов сет нек, различни фингърбордове (Гибсъна е с палисандър, а тази на Диката с абаносов). Адаптерите и на двете са Гибсън Бърстбъкъри. Като цяло единствената сериозна разлика е в бриджа. А всеобщо споделяно мнение е, че тюноматика дава повече състейн от тремолото. Аз обаче се убедих от собствен опит, че при добро качество на изработката (точен джоб за грифа и добро лепене), нищо не пречи на китара с тремоло да има същия, ако не и малко повече състейн от такава с Тюноматик. Има ли някой друг подобни наблюдения, би ми било интересно дали някой е правил подобни опити? п.п. Умишлено не използвам много гейн и не правя вибрато, за да е по ясен теста Редактирано Октомври 19, 2011 от kolio_k 7 Цитирай
edgecrusher Отговорено Октомври 20, 2011 Отговорено Октомври 20, 2011 Здравей Кольо и благодаря за интересната тема! Аз бях правил подобно сравнение, но с по-различни инструменти със сходни параметри. В моя случай едната китара бе Ibanez Prestige, с basswood body, maple neck, edge pro tremolo, DiMarzio PAF Pro pickups, a другата бе Ibanez XPT700 Xiphos c mahagony body, wallnut neckthru, edge 3 tremolo, DimMarzio DeActivator's pickups. вярно е че използвах хай-гейн звук за опитите, но резултат ме удиви дотолкова, че реших да вкарам в експеримента трета китара - cumtom made RR7 (излязла изпод сръчните ръчички на Ненко - pioneer_306) c mahagony body, wallnut set neck, Т-О-М Бридж, DiMarzio PAF Pro pickup и за мое още по-голямо смайване и тази звучеше абсолютно идентично с другите две, пре все всичките конструктивни разлики. Единтвено от към състейн мисля при проби на "сухо" къстъм китарата има осезаемо по ясен и отчетлив звук. Цитирай
Slacoth Отговорено Октомври 20, 2011 Отговорено Октомври 20, 2011 нищо не пречи на китара с тремоло да има същия, ако не и малко повече състейн от такава с Тюноматик Втората китара наистина изкарва повече състейн.Дори ми се стори че се "самовъзбужда". Въпреки това Gibson-а чуваемо вади по-хубав тон.Все си мисля, че впечатленията ми не са провокирани от марката. п.с. - според мен силата на tone-o-matic изпълненията е при хармониците, като чели вадят повече унисон в съзвучията; Цитирай
synchu Отговорено Октомври 20, 2011 Отговорено Октомври 20, 2011 Бриджа по принцип няма значение за конкретните качества на конкретния инструмент (не че по принцип няма значение) Най-голямо значение има лютиера. Сър например до преди 1-2 години нямаха въобще китара с фиксиран бридж, като според Джон Сър това се е дължало най-вече на липсата на такъв, който да осигурява достатъчно състейн и ясен тон. Та просто Диката е добър лютиер 2 Цитирай
Hillbilly Отговорено Октомври 20, 2011 Отговорено Октомври 20, 2011 Предполагам,че си с еднакви струни,мисля,че и пружините на тремолото допринасят за звученето,на дъртия ми Страт също е добър състейна,на Гибито съм свалил струнника почти до тялото и държи доста,е има 1-2 глухи тона,но от Студио толкоз,за съжаление нямам камера да ги пусна сравнително,а и амповете са различни. Браво за темата! Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 20, 2011 Автор Отговорено Октомври 20, 2011 @edgecrusher Благодаря , радвам се че сравнението ти харесва, на мен лично ми стана интересно @Slacoth Китарите с тюн/о/матик определено вадят по различен саунд, в случая с тези двете това е съвсем очевидно. Но не бих казал, че някоя от двете вади по добър тон. Просто всичко си зависи от ситуацията и търсения в момента звук. С китарата на Диката работя по 4-5 пъти в седмицата и установих, че в много случаи се справя по добре от Гибсъна, в редица случаи пък е точно обратното . Ако мога грубо да обобщя, Гибсън има по винтидж характер, а къстъм китарата е по модерно звучаща. И двете са супер, поради което си свиря и с двете . Но ако говорим за състейн (който всъщност не ми е важен, в интерес на истината), Гибсъна няма много шанс Между другото самовъзбуждане няма, защото семпъла е записван на изключително тихо - мастъра на ампа е на под едно, а гейна е на 1 часа. Просто в тази част на грифа, къстъм китарата има много сериозен състейн. @synchu Диката без съмнение е добър лютиер, един мой приятел тук (в Берн) има китара от същата серия, състейна (а и саунда) на която е в същите параметри. Точно тези дни, друг колега ще му поръчва 3та, след като пробва моята преди седмица. Тези китари са изключително сполучливи и бързам да си припиша кредита, защото спецификациите са изцяло мои. Може би заслуга за състейна има факта, че грифа влиза доста навътре в тялото ( до бридж адаптера), не като при нормален Лес Пол и контактната площ между тялото и грифа е много голяма, а джоба беше изключително точно изрязан и грифа си стоеше стегнато в него преди да е залепен. Също така и материала беше възможно най добре подбран, без компромиси. Между другото , на тема ясен тон, преди два дена свирих с Suhr Guthrie Govan, саунда не беше съвсем мой тип (най вече заради типа китара) , но беше кристално ясен и отчетлив, а китарата беше маниашки изработена и със перфектен сетъп Цитирай
a_panov Отговорено Октомври 20, 2011 Отговорено Октомври 20, 2011 (Редактирано) Мензурите едни и същи ли са? Аз имам една китарка от New Zagora... Вади приличен звук, без забележки. Да, просто без забележки, както твоята китара от Диката ( )! Брадягата истинска ли ти е на снимката или колаж? Редактирано Октомври 20, 2011 от a_panov Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 20, 2011 Автор Отговорено Октомври 20, 2011 Да, мензурата е еднаква, иначе сравнението би било нелепо, разбира се :-) Брадата е добавка от телефона, и да искам не мога да си отгледам такава, наполовина кьосе съм :-) Цитирай
EAmechaniX Отговорено Октомври 20, 2011 Отговорено Октомври 20, 2011 То и в момента си е нелепо... Трябва (ако изобщо трябва, даже не виждам смисъл, щото отдавна разбрах че звук, състейн и прочее е съвкупност от много компоненти) да се направи експеримента с инструмент, с възможност за монтаж на ТОМ и Тремоло, и чак тогава вероятно може да има обективна оценка по казуса. Другото е митове и легенди. ...щото има китари с тремоло, които вадят повече състейн от такива с ТОМ, както и обратното. Не може да се каже категорично кое е по-по-най. В този случай ако е така, в друг не е... 1 Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 20, 2011 Автор Отговорено Октомври 20, 2011 @EAmechaniX Не мисля, че сравнението ми е нелепо (разбира се мога и да бъркам), защото целта ми е да покажа, че китара с тремоло и свястна изработка може да вади повече състейн от такава с ТоМ (при това не дъска за 300 лева). Мисля, че явно си личи на семпъла. Въобще не искам да вадя някакви генерални изводи . И да, Фендерът ми например има състейн 3 секунди около 15 праг на първа и втора струни. Така, че за правило и дума не може да става. Между другото бих искал да видя китарата, която може да е хем с ТоМ, хем с тремоло. Сигурно някой и подобна изгъзица е пробвал да направи, но не ми е попадала пред очите Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 Според мен не е нелепо и темата определено има смисъл. Както КольоК каза - да се покаже, че тремоло китарите нямат непременно малък състейн и това, че ТоМ имащите инструменти са непременно с по-як такъв. Цитирай
Heartman Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 Винаги съм знаел, че не е задължително китара с флойд или тремоло да има по-малък състейн от китара с ТОМ.Състейна зависи от толкова много неща че не е само до бриджа.Зависи и от струните и от тялото и много неща според мен.Някои слагат на главата на китарата едни месингови блокове ,други сменят блока на тремолото или флойда с такъв. Цитирай
Slacoth Отговорено Октомври 21, 2011 Отговорено Октомври 21, 2011 Ако степенуваме критерийте neck through китарите са с най-дълъг състейн. Цитирай
Bobobby Отговорено Ноември 15, 2011 Отговорено Ноември 15, 2011 Според мен разликата не е дали китарата е с ТОМ или Тремоло, а как са монтирани. Свирил съм на Gibson с ТОМ и Gibson с ABR-1 (монтира се директно в тялото ) има разлика, както също така с китара с тремоло, което е монтитано с втулки в тялото и друга при която тремолото е монтирано с винтове в дървото, също има разлика. При китари с директен монтаж дървото поема резонанса, докато при втулките не е така. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Ноември 15, 2011 Отговорено Ноември 15, 2011 Според мен разликата не е дали китарата е с ТОМ или Тремоло, а как са монтирани. Това го прочетох като Том Морелло :D:D 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.