Jump to content
Българският форум за музиканти

Baby Thomas

Mods
  • Мнения

    9193
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    336

Baby Thomas last won the day on Февруари 11

Baby Thomas had the most liked content!

2 Последователи

Относно Baby Thomas

  • Рожден ден 11/11/1977

Previous Fields

  • Инструмент
    AllTube AppleMac

Contact Methods

  • Website URL
    http://BabyThomas.name
  • ICQ
    28495543
  • Skype
    BabyThomas

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Русе

Последни посетители

18401 профилни разглеждания

Baby Thomas's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare
  • Collaborator Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

4.2k

Обществена Репутация

6

Community Answers

  1. Не знам колко може да се вярва на тия "стандартни" честоти по ефектите. Конкретно за бас оглеждах доста и нито един нямаше най-важната за рязане честота (240Hz). Принципно е най-добре да е параметрично. Поне за бас. Защото отива някъде и изведнъж се появяват някакви буустнати честоти от помещението... ако нямаш как да го изрежеш е ужасно. Но доколкото бях гледал параметрично EQ не може да се направи пасивно. А аз исках да го внедря в лампов преамп за бас и зарязах идеята. Та ако ще ти е хибридка ако искаш виж и този вариант.
  2. Unplugged. Майтап няма. Позволява и много прецизна свирня! Лампов амп в къщи не че не може да се използва, но звучи меко казано с компромиси. А и като знам на "нормално" как звучи и ми се плаче, жал ми е да го измъчвам... Онзи ден си донесох моя си амп от репетиционната, че трябва да пробвам една модификация... аз не мога да го позная. Има го характера, има я дефиницията, обаче не е каквото е. Чак проверявах корекциите да не са се разместили, супер странно EQ чувам. То и колоната е някаква смешна - хем ефтинджос, хем 112, хем с отворен гръб, хем от ПДЧ, хем по-ефтин говорител - демек нищо общо! А според мен колоната е ПОНЕ 60% от общия звук на системата (!) китара -> амп -> колона. Тоест и колоната е фактор, и помещението и най-вече нивото. Та повече се дразня че не се използва като хората, все едно Ламборджини в двор 20м2 да "караш". Инак имам за тестове един изкормен лампов Laney с 3хЕСС83 и 2хEL84. Ужасен е, но за ремонти и проби на китари става. И като басирам също свиря през него, че unplugged бас малко ми се губи.
  3. За това нямам опасения, ще дойдат 10-15 човека и това е
      • 3
      • Like
  4. Не бях се замислял, че другарите Флетчър и Мънсон могат да са виновни за възприемането на ламповия амп като по-силно звучащ. Големи палавници! За свиренето по дупки, а и на открито... В нашето село най-редовно се ходи с 50-100W лампов амп и колона 212, често по две (за всеки китарист). Доскоро свирех с 3 групи и всички само така действат, то на мен ми е против религията да е другояче! С озвучителите проблем няма, силата на машините е съобразена с акустичните барабани, отиваме си с готов сурово миксиран (като нива) звук. В централното пускат каса и барабанче, малко китарки за цвят и малко повече бас. И вокали, де. Не е точно "тихо", но ако гиъра е качествен, хората свирят добре и с динамика и групата е сработена всичко звучи как си требе. Същото количество шум вдигнато от сравнително кьопава група с умряла апаратура би звучал в пъти по-дразнещо и "силно", просто ще дразни двойно и тройно. Така че ватовете и броя говорители сами по себе си нищо не значат. Мое мнение, разбира се. Някой спомена, че само с амп не можело да се свири на голяма сцена. Струва ми се, че може. Ако си наема стадион даже ще пробвам! На открито свирих с моя си амп (50-тина вата) и колона 212. Намален както сме си на репетиция, на ~20%. В централното бяха ме мютнали, защото си се чува идеално без допълнителен майк (аз винаги си нося и слагам е906). Спрямо 20kW централно. Като знам колко запас има ампчето си мисля, че и стадион ще озвучи.
  5. В зависимост от изх. и вх. импеданс на двете устройсвтва могат да се губят честоти и/или ниво и просто да звучи ужасно. Това че даден жак влиза в дадена "дупка" не означава непременно, че ще свирят добре заедно.
  6. Еми то това е то Master Volume-а. По-старите и/или едноканални ампове имат само Preamp/Gain/Volume, който е доста напред във веригата и редуцира сигнала който се подава след първия триод на всички останали. В резултат когато въпросният потенциометър е на ниски нива нямаш почти никакво кривене, защото не минава достатъчно голям сигнал, за да накара лампата да криви/компресира. В резултат или свириш тихо и на клийн или ако усилиш, за да излезе гейн, става (често) непоносимо силно. В по-модерни времена решават да сложат допълнителен Master Volume контрол, който в известни граници да помогне за това. Това е същия потенциометър като онзи горе (като принцип на действие), който регулира нивото на сигнала след преампа и преди крайното стъпало. Такива са сигурно 95% от съвременните ампове, включително посочените от теб. Съществува и друг тип MV - PPIMV, който седи след последната предусилвателна лампа, разделяща сигнала към двойка/четворка крайни лампи (в такива с една крайна не знам дали може да се сложи този тип). Файдата е, че може да изкараш още някой процент кривене и от сплитер лампата. Такива ампове фабрично се срещат доста рядко. Едит: Забравих да спомена, че ФХ Луупа почти винаги се намира до MV и няма разлика дали ще завъртиш вградения потенциометър или ще сложиш външно в луупа нещо, което ще прави същото (ограничаваш нивото на сигнала към крайното стъпало).
  7. [/rant on] ЕКю или друга джаджа за усилване/намаляне на нивото е същото като Master Volume, какъвто имат (почти) всички (съвременни) усилватели. А нямащите най-вероятно нямат ФХ Лууп. FRFR колоните са маркетинг и пари на вятъра. По-добре мониторна колона. Графичното ЕКю на Меса знаеш ли защо е там? Да коригира малоумния дизайн на преампа. [/rant off]
  8. Аз съм насреща, още повече щом е за Русе. Занимавам се с всичко де що е адаптри, окабеляване, екраниране, ремонти, шантави схеми и превключвания и т.н.
  9. Лично аз не знам как би изглеждал и дали може да се види на осцилоскоп.
  10. - Do you like Pink Floyd music? - I didn't know her last name until now... 😆
  11. Само дето Ерик Клекнал не бууства ФХ Луупа с този Mid-Boost Kit, нали? Говорех за соло бууст, вдигане на цялото ниво след като тонът вече си е оформен и само искаш да се чуваш по-силно. На входа на амп работи по различен начин и там доста повече носи на издевателства. Рафо, имам предвид, че буустър е подходящо/нужно да се използва с ампове, които самостоятелно вадят само лек крънч и имат нужда от допълнителна помощ, за "нормален" овърдрайв. Разбира се, има сто мнения колко драйв е "нормален". А Меса, 5150, Дизел и т.н. имат три пъти повече гейн от нужното. Какво има да го буустваш, само за повече мазня ли? Това че милиони го правят, не значи, че е редно.
  12. Koobenot, какви са тея +15dB бууст, ще взривиш нещо. За соло ниво добавяш 3-4dB, ако си по-нарцистичен тип 6. Най-типичните методи за използване са: Да вдигнеш нивото. В луупа на ампа. Да напомпиш ампа. Точно преди него, използва се с относително хилави откъм гейн усилватели или нагласен на границата на кривене амп. С бууста го подбутваш да пусне малко/повече драйв. Ако използваш клийн амп с ОД педалче - третираш го като преампа на усилвател. Драйв/дист педалчетата са евтина и преносима алтернатива на цял амп. Има прозрачни буустъри, има и оцветяващи. Вторият вид е подходящ да добави/промени тона когато го включиш (не само за ниво). Някои използват такъв тип бууст като Always On ефект (никога не го изключват).
  13. Докато я докарам дотам точно това да ми пречи за добър микс ще минат 200-300 години...
  14. Купих по-Тънкия модел, който е без батерия и сонди, защото съм скръндза. Но имам две подобни сонди от предния скоп, а подходящи батерийки има за 2-3 лева. Благодаря за подсещането, де!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.