Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Evtim Djerekarov

    Evtim Djerekarov

    VIP listed


    • Points

      2

    • Мнения

      8668


  2. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      2

    • Мнения

      1565


  3. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      1

    • Мнения

      6186


  4. Baby Thomas

    • Points

      1

    • Мнения

      9185


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 01/08/25 във всички области

  1. От гледна точка на получаването на минимално количество шум и брум, основният закон е, че ефектът с най-голямо усилване (драйв/дисторшън) трябва да е първи във веригата. Това не е желязно правило. Има и друг нюанс - тона. Ако да кажем ползваш овердрайв, който по принцип звучи мазно и плътно, и замазва при по-сложни неща (богати акорди, неконсонантни двугласи, палм мютинг), или китарата има адаптери, които звучат плътно и правят "киша" като се свири с повече овердрайв, тогава един бустер, който подсилва средните или средно-високите честоти (или изяжда от ниските) може да се ползва не само за да получиш повече изкривявания от дисторшъна/овердрайва, но и за да избистри изкривения звук, ако сложиш бустера пред овердрайва, на цената на повечко шум. Варианти има много.
    2 points
  2. Не ти трябват никакви педали за Кемпера, освен неговият си kemper remote който е педалиера за управление на главата + 1-2 експрешън педала. Има заводски вградени туб скриймъри, ако ти се налага, но повечето хай гейн профили нямат нужда. МНОГО важно е ако ще си ползваш кемпера с китарен кабинет да си заредиш т.нар. "директни" профили. Т.е. при снемането на "отпечатък" от усилвател, да е ползван само усилвател през външен товар вместо кабинет. Това е така, защото когато се прави модел през глава И кабинет, тогава ако и ти го включиш в кабинет става доста зле звука. По принцип кемпера има бутон, от който уж можеш да изключиш кабинет симулацията, но мисля че е най-добре да се ползват "чисти" профили.
    1 point
  3. - Do you like Pink Floyd music? - I didn't know her last name until now... 😆
    1 point
  4. Аз го слагам преди драйва. Защото съм металист Реално, хората го ползват преди или след драйва. Преди - ако искаш да получиш повече драйв, след - ако искаш да усилиш нивото на драйва без да му даваш още кривоч. Примерно класиката в хай-гейна е да пуснеш един Tube Screamer преди усилвателя (преампа) и китарата ти е готова за смесване, защото TS-a има специфични характеристики, които режат ниските и добавят среди. TS-a в този случай е бустер, слагаш гейна на 0. Някои хора ползват бустер за да си вдигнат нивото, примерно по време на соло. Тогава го слагаш след драйва. Ако ползваш усилвател е след драйва и преди усилвателя. А на въпроса дали преди или след дивей, ревърб, определено преди. Дилея и ревърба са винаги последни във веригата. Освен ако не правиш някакви експериментални звуци. Но идеята на буста е да усили сигнала, или да добави малко гейн към драйва.
    1 point
  5. Без да знаем в какъв амп ще го пускаш и дали имаш FX loop гадаем просто. Щом питаш дали да е "преди дилей-ривърба или след тях", най-вероятно схемата ти е нещо от сорта: китара -> кабел -> дист -> някаквки_други_ефекти -> дилей/върб -> вход на ампа -> микрофон/DI изход -> централно Ся, нека първо да помислим каква е ролята на booster-а и в какви комбинации може да се ползва в горния сценарий. Свириш на clean канала от кубето, обаче идва време да солираш, независимо над подложка или работиш с банда, удряш booster-а и какво прави той – вдига ти входното ниво с +15dB и ако топололгията на ампа има голям headroom преди изкривяания или си е направо транзисторен, крайният резултат е, че китарата ще се чува по-силно и ще изплува в микса. Приключва ти солото, удряш го пак да го изгасиш и си продължаваш. Ако свириш с лампов амп, който има само един канал да речем и няма достатъчно gain, че да ти криви както ти харесва, booster-а е удачно решение, за да ти изкриви канала, все едно печелиш "още един канал" от педалче. Имаш хеви-метъл амп, като Mesa Boogie да речем и бустера го ползваш с намален гейн до края или примерно работи на 10% колкото да ти компресира канала и всички паур акорди да ти звучат еднакво. Тоя distortion дето го ползваш примерно ти криви прекалено много и искаш да имаш още една алтернативна опция за overdrive или пък примерно си нагласил диста да няма много гейн и като натиснеш буустера, да спечелиш още гейн и така да си разшириш наличните тонове по време на творбата. Употребата му в горния чейн след дилей-върб би имала смисъл според мен, единствено ако искаш да го ползваш като някакъв глобален gain stage – примерно нагласил си си целият тон и накрая искаш на моменти просто да изплуваш над всичко ... аз в такъв контекст бих го сложил там и това при положение, че ампът няма FX-Loop. Това си идва и със своите последствия, зависи колко стерилен или оцветяващ ти е бууста ще ти се промени тона глобално. Когато го слагаш преди дист или други ефекти, буустера им променя характера, защото стои на входа - диста ще стане с повече гейн, дилеят и върба ще получат по-голямо входно ниво, което ще рефлектира върху броят и типа на повторенията на дилея и върху поведението на самият върб ... ако има други ефекти, ще има друго влияние върху тях над входа. Изясни си какво искаш да постигнеш и ще разбереш къде му е мястото ... и още по-важно дали ти е нужен изобщо. P.S. кое къде стои и как му влияе най-лесно можеш да разбереш, като вкъщи си инсталираш един multi-fx guitar processor като BIAS FX/Guitar Rig и почнеш да въртиш и да им променяш местата и ще чуеш на практика какво става ... но според мен всяко решение трябва да е водено от някаква логика.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.