Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      6

    • Мнения

      1320


  2. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      4

    • Мнения

      1504


  3. Baby Thomas

    • Points

      2

    • Мнения

      9177


  4. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      378


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 10/14/24 във всички области

  1. Бихте ли ми обяснили какви са тези "съвременни правила за нотация", както и кога, и кой точно ги е въвел без да разбера? Това много ми прилича на разгорялата се преди години дискусия за 'правилото на пълния член' - понеже много малко хора знаели кое се членува и кое не, имаше предложение просто да го махнат и навсякъде да имало само кратък член, тъй като така или иначе хората не били наясно, пък и не желаели да се научат. Паузите са си нотни знаци, напълно равностойни с нотите и останалите елементи, и без тях няма как да получиш времената на един пълен такт. Интересно ми е при дълга и силно раздробена поредица от ноти, разделени с паузи, как ще се ориентираш кога точно да спреш и кога да продължиш? А ако има точки до нотите и паузите...или пък са с по 2 точки? Или ако си в някой "дълъг" размер позволяващ множество 16-тини, 32-рини или още по-кратки ноти и паузи? Или ако имаш партитура, където в един момент свирят едни инструменти, а другите паузират или се вмъкват между тях? И още безброй примери могат да се измислят, така че няма нужда да се осланяме на шестото си чувство и да гадаем "какво е имал предвид композиторът", щом може просто да имаме паузи на нужните места.
    4 points
  2. А ние отговорихме. Не се предвижда в скоро време писането на паузи да отпадне - махнем ли пауза, все едно махаме нота и целият ритъм отива по дяволите. Всъщност това е и един от основните проблеми на децата, които отскоро са започнали да се учат да свирят на някакъв инструмент (примерно на пиано) - редовно съкращават дължината на "тишината" и затова е необходим метрума, за да ти излезе ритъма. А и както споменах по-горе, музиката не е само до ниво "Мила, моя мамо" с 2 вида нотни стойности, а имаме безброй ситуации, където без паузи просто няма как да опишем музиката.
    2 points
  3. Те вече доста години наред го мъчат, поне 10. А и не е вече spring chicken, както казват на запад. Но инак си е мега зъл тип. Още 70-та години свиреше всички неща, по които се прехласваха открилите Интернет през 2018-та. На мен ми е в Топ 3 класацията!
    1 point
  4. Стив Морс имаше здравословни проблеми с ръцете, но го гледам стърже пак, и той е голям пичага.
    1 point
  5. И аз съм далеч от "академичности", но според мен нотите и паузите са музикални знаци, като първият обозначава звук с времетраене и височина, вторият тишина. Изпускането на паузи води до неточности и неразбории. Единствено съм срещал изпускания при разни хвърчащи листи/чернови/нотирани идеи, когато искаш да обясниш нещо на бърза ръка или пък когато мелодията, която свирите е световно-известна и ти предполагаш по презумпция какво трябва да се изсвири ... това нито е устойчиво, нито е точно и няма нищо общо с професионален нотопис. Ако за първи път виждам творбата ти, дадеш ми нотния лист и седна на пианото да свиря на "прима виста" ... какво правим? Свободна интерпретация?
    1 point
  6. Далеко съм от училища, консерваротии и т.н. Но по моя логика няма как да не ги пишеш. 1. Ако свириш по ноти в реално време ще е много по-трудно да прецениш, че си видял две четвъртини и остава половин такт паузи, отколкото да видиш нотите + самите паузи. 2. Ако имаш някаква ритмика с омешани ноти +паузи... примерно четвъртина нота + осмина пауза + осмина нота + четвътина пауза и т.н. Как ще прецениш колко да не свириш между нотите? П.П. Паузите вероятно също са ноти, но не знам как да го напиша, може би тонове...?
    1 point
  7. Скоро след това окончателно реших, че ще се занимавам с музика. 2012 година един съфоромник и съгражданин - malkin71 направи проект "Джаз училище" в Стара Загора, в който бях одобрен след кандидатстване. В него няколко изявени имена от сцената в България - Николай Карагеоргиев, Мирослав Турийски, Александър Леков, Михаил Йосифов... Възможно е да пропускам някой. Дойдоха в Стара Загора и в рамките на няколко седмици обучаваха одобрените в проекта и това завърши с концерт. Тогава се запознах с един от моите учители - Николай Карагеоргиев. Той ме открехна' към джаз и съответно теория и към това да разбираш какво свириш и да знаеш предварително как ще прозвучи преди да го изсвириш... Както и много други неща... 2013 започнах да се подготвям за кандидатстване в Музикалната академия в Пловдив. Ходих на Солфеж в Стара Загора. В крайна сметка кандидатствах и ме приеха - Поп и джаз изпълнителско изкуство с електрическа китара. Първоначално учител по китара ми беше Веселин Койчев, от който също научих не малко неща. Но след втори курс отново бях при Николай Карагеоргиев, от който вече за по-дълго време преподаване научих изключително много неща... Четвърти курс втори семестър започнах да ходя по кораби и юни като се върнах имах завършващ концерт. След това септември записах музикална педагогика, която завърших ходейки и по кораби. Миналата година спрях с корабите, защото не виждам развитие там и изпускам много възможности в България. От тази година станах учител по музика в общообразователно училище на 3 до 7 клас... Това е сбития преразказ...
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.