Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 09/30/24 във всички области
-
Ето една песен, която ремиксирах със семплирана библиотека на Native Instruments "Picked Acoustic". Много е реалистична и приятна като звук, но си личи. Прекалено и клинично чиста е. THE LETTER - Acoustic version (made with Native Instruments "Picked Acoustic" library) Доста си играх, за да добавя моменти, които да разчупят темата и да маскират еднообразността на семплите. Стана добре, но не е максимумът, който може да се изкара от това. Надявам се да ви хареса. Иначе ето оригиналната и първоначална версия на песента: THE LETTER - Original version3 points
-
"Само да попитам - става ли да ползвам 4 омов говорител в горепосоченото усилвателче Electro Harmonix 5MM, за което препоръчват от 8 до 16 ома?" Не. За транзисторни ампове , условието е капацитета да е равен или по-голям. Т.е на 8 0мов изход, може да ползваш 8 или 16 омов товар ( под товар разбирам 1 или 2 , 3 , 4 говорителя) на 4 омов - 4, 8 или 16 ома. На въпросният Ел. Хармоникс , според мен ще ти трябва още един такъв 4 омов говорител ( 2х 4 ома = 8 ома ) и да ги вържеш последователно. Най-добре е да ползваш Палмър Каб мърджър. Palmer CAB M | Signal Splitter & Switcher | Palmer (palmer-germany.com) работата с него е елементарна ! ползваш кебел за говорители. изхода на ампа във вход серия. и два кабела ти излизат към двата говорителя по 4 ома ( предполагам са в кутии) Ако сценарият е друг - имаш например два 16 омови говорителя - изхода на ампа към вход паралел. ( два 16 омови говорителя/каба в паралел ти дават 8 омов товар) За лампови - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЪОТВЕТСВИЕ!2 points
-
^ Демата са наистина нещо доста коварно. Шарлатанщината взима най-голям превес при signature моделите – независимо дали е амп, китара, камионче или каквото и да е друго, хората не осъзнават, че слушат демо как X китарист свири през Y апаратура и какво ТОЙ може да прави с нея и си мислят, че единствено и само закупуването на тази техника ще е достатъчно да звучат така. Да, като бленда, нюанси и спектър ще има най-вероятно някакво приближение, но както вече се спомена по-горе тоноизвличането взима превес над каквато и да била техника. Другият аспект, който е по-неприятен е сериозен post-processing, който резултира в буквално нереалистични резултати и вкъщи абсолютно никога не е същото, за щастие това с години се случва все по-малко и по-малко. И на последно място да не забравяме коронния номер – скъпа китара през евтин амп и евтин амп със скъпа китара, като и в двата случая демото го прави виртуозен китарист ... Аз затова и винаги се старая да гледам дема или от доказани Ютубъри, които не биха измамили (или дори да го сторят по-скоро биха се извинили) или дори от случайни хора, които с недотам съвършен саунд и по-допотопни методи демонстрират как звучи сурово ... и най-вече докато не дойде вкъщи да тествам всички тези дема са едно приближение, щото от другата страна могат да правят каквото си искат, без никой да носи отговорност за нищо. P.S. Едно от най-наглите видеа според мен, макар и вече старо, е демонстрацията на един Зуум проц как бил звучат като класически Маршал. Само че трикът тук според мен не е, че Зулума има някакви страшни алгоритми и динамика, а по-скоро че Маршалът е скопен до ниво Зуум ... а разликите в блендите пък изобщо няма да ги коментирам, сравняваме чушки с домати общо взето ...2 points
-
^ Е, това е от прагматична гледна точка, но как израстваш тогава и променяш критерия си за звук, ако не се опариш? Преди 15 години ми се струваше, че с един процесор от 200 лв. ще звуча като Мейър/Хендрикс/Стиви Рей и т.н., реалността се оказа малко по-различна и не само до подбора на ампове и изучаването на режимите им на работа, а по-скоро до инвестицията във време да се научиш да свириш като хората.2 points
-
На форумната сбирка с колегата @musicman решихме да пофилософстваме защо е толкова трудно да се направят добър виртуален инструмент имитиращ акустични/електрически китари. Ако погледнем другите инструменти от съвременната музика ще забележим, че при барабаните Superior Drummer се справя много убедително, въпреки огромният ресурс от дисково пространство/оперативна памет, който му е нужен. При баса Trillian на Spectrasonics е прекрасен, в едно добре смесено парче трудно ще разпознаете вече дали бас китарата е истинска или не. При пианата отново има редица играчи, които семплират успешно инструмента, дори и тези, които ползват физично моделиране вече имат някакви нелоши успехи, на времето нещата бяха трагични. Ако погледнем виртуалните ампове ще видим, че успешните такива прилагат изключително добре физично моделиране – всеки чарк и поведението му от един истински усилвател е взето, репрезентирано дигитално и като пуснем китарен сигнал през него се доближаваме доста до оригинала. Същото важи и за производните компресори, EQ-та, дигитални вербове и т.н. Какво се случва обаче с електрическата/акустичната китара? Защо е толкова трудно? Определено ако поемем по пътя на физичното моделиране на инструмента входните параметри са безкрайно много - помещение, адаптер/микрофон, позиция на ръката спрямо грифа, позиция на перцето спрямо струната, атаката върху струните, позицията на ръката спрямо отвора (ако е акустична) или спрямо адаптера, дали струната е опъната или не е ... имам чувството, че този инструмент е толкова експресивен, има толкова много нюанси, че дори ако трябва цялото нещо да бъде семплирано, количеството семпли първо ще е супер огромно, дори да се наложи да правим интерполация между да кажем 20 семпъла за опън на струната и то с различна динамика според мен входните параметри стават прекалено много и затова няма все още адекватен начин този инструмент да се репрезентира виртуално добре. А вие как смятате, защо е толкова трудно? Дали след време ще излезе machine learning модел, който да е захранен с толкова много информация за даден модел китара, че накрая от него да се създаде читав виртуален инструмент?1 point
-
Съобщение от модератор: Линк към оригиналната тема: цък Тука да направим уточнение, нали не става дума за земята в жилището ти? Решението не е ли супер калпаво, ако тръгнат 220V по тоя радиатор и ти решиш да идеш да се грееш няма ли да хвърлиш топа?1 point
-
^ Няма проблем, разцепих я да се дискутира тук на воля.1 point
-
Това, което описваш се отнася до нови сгради. В такива от преди 50-60 и 80 години, където съм живял и сега живея, такива шини-мини няма. В сегашната квартира поне зануляването/заземяването ми е добре, та не ползвам гръмоотвод все още, но над 30 години ползвах радиатор или чешма. Господ, паркет и пантофи + здраво тяло ме пазят. Ама отклонихме се от темата. Зададох тъп въпрос по-горе, а зануляване и въвземяване + закопаване със шини, стави или без, неизбежно всички ни чака. 😇1 point
-
Според скромните ми знания правилното решение е: Заземителна шина: Това е метална шина, разположена в главното електрическо табло на кооперацията или апартамента. Тя събира всички заземителни проводници от електроуредите и контактите. Заземителен проводник: Специален проводник, който свързва електрическите контакти и уреди с шината и със заземителната инсталация. Обикновено този проводник е с жълтозелена изолация. Заземителна уредба: Това е системата от метални електроди или проводници, които се намират в контакт със земята (обикновено под сградата). Тя отвежда нежеланото напрежение директно в земята. Всички останали заобиколни и компромисни варианти водят или до заря или до смърт ...1 point
-
За първи път срещам добър китарист, който да търси 8" говорител. Аз ползвам такъв, Celestion EIGHT 15, защото свиря по парковете с Joyo BantCab - кабинет, а Усилвателя е Electro Harmonix 5MM. Тонът – (чистия и "кривия") е пробивен и отчетливо дефиниран, но малко сух, защото му липсват плътност(ниски) и сочност, звънливост. Поради това ползвам и малкото страхотно мониторче - SINGTHING TC HELICON. Просто разцепвам китарния сигнал след ефектите(нямам процесор) и го балансирам между двата усилвателя. HELICON-а ми дава сочност и плътност, защото има двукоаксиален говорител Full range 6.5" TANNOY 2-way coaxial ICT Driver . В него в ключвам и плейбек от лупер и кондензаторен микрофон за вокал. Акустична китара също звучи прекрасно. С цялата тази система плюс сложен педалборд свиря в парка с акумулатори и без проблем с комшии у дома с ориг. захранване. Срещу шум и брум, освен добро зануляване или заземяване(чрез парно радиатора) ползвам и допълнителните джаджи - Joyo JP-06 Power Noise Blocker и Lehle DC Filter. Въпреки десетината педалчета плюс лупер постигам кристално чист и почти безшумен (дори с кривоч) тон. Ако някой желае мога да му демонстрирам, а и той сам може да опита. Живея почти до Стадион Левски София. П.П. Само да попитам - става ли да ползвам 4 омов говорител в горепосоченото усилвателче Electro Harmonix 5MM, за което препоръчват от 8 до 16 ома?1 point
-
1 point
-
1 point
-
Не, не е МИДИ. Всички китари са живи Другите инструменти също са живи. Само за барабаните не съм сигурен, понеже от фирмата пращаха на различни музиканти да записват музикалните си партии - китаристи, басисти, барабанисти, кийбордисти. Всичко по принцип е живо свирене, но разбира се, няма как да гарантирам 100% за това, което другите колеги са правили. Записвам всички китарни партии на живо и им връщам готовите тракове. Идеята, която МИДИ-СПОТ са разработили, е да продават караоке инструментали, където инструментите са записани на живо и се плейват през тяхно приложение, през което можеш да спираш/пускаш инструменти по избор. Например - ако си китарист/трубадур, който свири сам - спираш китарите и си ги свириш на живо, ако си басист, спираш баса и го свириш на живо и т.н. Много добре, са го замислили. А най-хубавото е, че не са МИДИ тракове, а такива, записани с живи инструменти. Ето една друга песен, която записах за тях. Ще я разпознаете лесно. Там обаче няма акустични китари. https://www.midispot.com/en/?fPhrase=LADY+WRITER&tabid=3&fNationalityId=&fCategoryId=&fRealGuitarIndicator=&formatplaying=Sound+source Поздрави!1 point
-
Нещо малко извън темата. Понеже записвах доста парчета с живи китари за датчаните от MIDI-SPOT.com, поствам линк на "Sailing To Philadelphia" на Dire Straits, където направих всички китари, но акустичните партии са ми любими. Линкът ще ви заведете направо в сайта на MIDI-SPOT и ще можете да чуете откъс от MP3-ка на това, което им записах. Всички алектрически китари съм ги записвал през плъгини на Universal Audio и за мое учудване доста се доближиха до оригиналния звук. https://www.midispot.com/en/?fPhrase=Sailing+To+Philadelphia&tabid=3&fInstrumentId=&fProductGroupId=&fNationalityId=&fCategoryId=&formatplaying=Sound+source1 point
-
Едно от най-интересните и любими неща за мен е записът на акустични китари. Акустичната китара е един от най-динамичните инструменти, като детайлите са безброй и вие сте ги изброили по-горе. Подходът при семплирането трябва да е "non-linear", подобно на summing алгоритмите и за по-голям реализъм. Има чудесни библиотеки на акустични китари, но те се ползват повече за съпорт към аранжименти. Все още не са достатъчно добри да заместят основни партии, понеже накъртват на семплер и са еднообразни. Реализъм от семплер изисква и много време за МИДИ програмиране, което е толкова много, че понякога е по-лесно да се запише истинска китара, отколкото да се опитваме да изкараме реализъм от семплирана такава.1 point
-
Няма да свирят различно силно (принципно). Мощността на говорителя определя при каква подадена мощност ще "цъфне" намотката, а не колко силно ще свири. Последното зависи от чувствителността му (примемрно 100db/w/m) и от позицията му в озвучителното тяло (горе/долу на вертикален каб като този на снимката). Така че 25W говорител няма да се чува по-слабо от 60W (при еднакви други параметри). В случая, понеже двата говорителя са 16 ома, сигналът (в моно режим) ще се разделя равномерно към двата говорителя. Като подадеш 25 вата - по-слабият ще гръмне (условно казано, могат да имат запас). Така че това ти е максималната мощност на колоната. Ако усилвателят е транзисторен тогава мощността му се влияе от импеданса на товара, така че в моно режим може и да не пуска такава мощност. Щом е 40W предполагам, че е лампов, но да кажа. BTW, за мен "стерео" кабинетите са нещо безполезно. Нито дава някаква стерео картина ако пуснеш такъв сигнал (нямаш растояние между говорителите, за да има ефект), нито звучи добре с два усилвателя, които да редуваш с някаква суичинг система (реално все едно имаш два 112, звучи ялово). Даже е по-зле. Евентуално може би да има някаква файда ако пускаш едновременно сигнал от два ампа едновременно и избегнеш проблемите с напасването на нивата, ground loops, дефазиране. Но това се ползва от сигурно 0.5% от хората.1 point
-
Я да си видя умнотийте дето съм ги писал по тази тема преди 3 години... Сега вече всеки доминантен акорд го третирам като АЛТ :), нема значение че не са го писали като такъв...ДА СА!1 point
-
По тези въпроси във форума е писано доста, но често се срещам с хора, които не са наясно. Затва правя този опит да изясня нещата. Не се повтарям, а може би потретвам или почетвъртвам, но въпросът е важен от гледна точка на сигурността на ламповите усилватели. Импедансът/ съпротивлението на високоговорителите/ колоните/ кабинетите трябва задължително да съответства на избрания импеданс в изхода на ламповия усилвател. Всяка експериментаторска дейност, твърде характерна за творческия дух на музиканта може да доведе до сериозни проблеми с усилвателя. за импедансите Мощността на свързаните високоговорители/ колони/ кабинети трябва да съответства на посочената от производителя на усилвателя. Това се отнася за всички "нормални" усилватели, които работят в чист режим. За тези усилватели, които работят в "изкривен" режим, т.е. с "distortion/drive/lead..." мощността на високоговорителите трябва да е 2 пъти мощността на усилвателя. Тук ще поясня за тези, които имат технически познания. Усилвателите, които работят в чист/неизкривен режим, имат синусоидален или близък до него сигнал. В режим на "кривене", сигналът е почти правоъгълен, или близо до него по форма. Който има понятие от математика, знае, че мощността, която е от втора степен и представлява интеграл (площта на сигнала затворена между абцисата и обвиващата на сигнала) е два пъти по-голяма за правоъгълния(изкривен) сигнал, сравнена с мощността на синусоидалния (чист/clean) сигнал. Това "увеличение" на мощността в действителност се отлага като топлина във високоговорителите, защото максималният ход на трептящата система на високоговорителителите остава един и съща. Затова високоговорители, които са с нормална мощност се прегряват, миришат, пушат и изгарят, когато работят в "изкривен" режим, понеже се натоварват с повече мощност отколкото могат да понесат. Надявам се написаното да стигне до повече хора чрез раздела "Китара", защото тези въпроси са коментирани във форума, но в по-ограничения раздел"Изработка и ремонт". И да послужи за предпазване на китаристите от емоцинални и финансови щети.1 point
-
Това с радиатора е крайно решение, когато зануляването е скапано. Предварително проверявам с фазомер. Но, теб не те ли е страх в такъв случай да си пипаш радиаторите у вас или другаде? Фазомер ли си носиш непрекъснато преди да пипнеш радиатор? Същото се отнася и за други метални неща в къщи, например алуминиева дограма. До колкото разбирам(не много) от електротехника, ако някой включи или допре някаква фаза към радиатор, то веднага ще изскочи искра и евентуално ще изгорят бушони. Много пъти ми се е случвало случайно да опра силнотокова машина с фазова утечка до радиатор и точно това се случва - гръм, искри и бушон. Но това се отнася само за старите инсталации с метални тръби, които отиват в земята под улиците. С новите пластмасови тръби е опасно, защото те са изолирани от земята и не отвеждат ток. В такива случаи - фазомер, но тези тръби и без това не стават за "земя". У нас инсталацията е стара с метални тръби. Добро заземяване става и чрез водосточните тръби, ако са метални. Даже съм заземявал и в алуминиева дограма или стърчаща арматура в панелка. Все още не съм пробвал с гръмоотвод, но нямам наблизо - ха-ха.0 points