Jump to content
Българският форум за музиканти

Sign in to follow this  
Joan

Помощ при избор на звукова карта

Recommended Posts

Здравейте,  Искам да започна да композирам, миксирам и записвам динамични мелодет вокали и някви електроники като trance, индъстриъл, синтпоп, даркуейв, прочие. Накратко искам да започна да правя музика. Съвартиранта ми разрешава да му ползвам част от техниката, която включва: мониторни колони, един кино микрофон зенхайзер mzh 416, един вокален стар микрофон - Audio Technica AT4040един от сървърите му (има 48GB RAM,) за VST инструменти, с които ще правя инструментали и кино рекордера му zoom h6 (със EXH-6 за допълнителни канали). Кино рекордера можел да се ползва като звукова карта, ама се притеснява да не му изгоря някакво фантомно захранване или нещо такова, та по тази причина и аз се притеснявам да не му го изгоря, ако го ползвам за звукова карта? А и едвали ще мога да записвам достатъчно чисто с него, та ще ми трябва да си купя звукова карта, специално за целите ми? Как мислите, права ли съм, че ще трябва да си купя звукова карта? Доколкото разбрах за мелодет записи се гони голяма чистота, така че искам при избора си на звукова карта да взема такава с която ще мога да записвам с максимум чистота, а това в моя случай ще засяга само запис на вокали или бъркам? Доколкото ме посъветваха разни другари не трябвало да има голяма латенция. Това нищо не ми говори и грам не разбирам от звукови карти, затова моля да ми помогните. Бюджета който съм отделила е 730лв. но, ако си струва да инвестирам и има смисъл мога да налея и още.

 

Също, тези микрофони ще ми свършат ли работа? Или доникъде няма да вършат и ще ми трябва да си купувам и микрофон? 
Също, сървъра му поддържа само usb2, това означава по-ниска скорост на трансфер. Това има ли значение за звуковата карта? Мога да взема за 20-30лв един usb3 контролер и да го инсталирам в PCIE слота. Не може да бутва ssd от него, но след като системата е заредила си работи usb3 контролера перфектно.

А дали usb3 ще е достатъчно за скоростта?  Мога да му ползвам и другия компютър, където има usb 3.1 и type c, а на дъното има един Thunderbolt хедър. Обаче за съжааление този му компютър има само 32ГБ РАМ, а сървъра му има 48ГБ, а на мен за виртуалните инструменти ще ми трябва колкото се може повече рам. Има ли смисъл да ползвам Thunderbolt/ type c/ усб 3.1. ? Или мога да си мина със усб2 или да си мина с pcie контролер усб3.0 или 3.1?

 
Пускам темата най-вече за да ми се помогне с насоки и конкретни предложения каква звука карта да си взема? Всякаква информация, която ми дадете смятам, че би ми била полезна.

 

Много хора ми казаха задължително да си взема Focusrite като марка и за конкретен модел доста хора ми препоръчаха да взема: Focusrite Scarlett 18i8 2nd Generation.

Някои ми препоръчаха Focusrite Clarett. Други ми казват, че Mackie Onyx Producer 2.2 е по-добър от всички focusrite алтернативи...  а други ме насочват към Native Instruments Komplete Audio 6. Кое да избера, кой да послушам? Всеки препоръчва различни звукови карти. 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да почна оттам, че РАМ паметта и 16 гига ти стигат. Естествено колкото повече, толкова повече. Процесора според мен е по-важен. 

Относно аудио интерфейса/звуковата карта - няма да сбъркаш нито с Focusrite-a, нито с Mackie-то. Латенцията, по начина, по който аз я разбирам, е времето в което звука излиза от източника и се възпроизвежда през монитори/слушалки. Там колкото по-малка, толкова по-добре. Естествено не очаквай нещо фрапиращо като закъснение, става въпрос за някоя и друга стотна/хилядна от секундата. От опит казвам, че с микрофон за скайп, включен с 3.5мм как в 10 годишен лаптоп и включени една камара амп симулации в Reaper, латенцията беше под една секунда, така че си вади изводите.

Щом тепърва започваш надали ще ти трябват много входове. 2 стигат, но пък след известно време ще искаш да разшириш системата, така че да се "запасиш" с няколко, на първо време излишни, входа не е излишно. 

Самия интерфейс (USB 2/3/Thunderbolt) - ако имаш възможност вземи си Thunderbolt - към момента това е най-бързия интерфейс. Не мисля, че в момента се произвеждат каквито и да било карти с USB 2.0. Може и да греша естествено. USB 3.0 е най-масовия порт на повечето компютри, с него също няма да имаш проблеми.

Може да преровиш форума, има още няколко теми, които биха ти били полезни с решението.

Успех с избора! :rockon:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Излишното наливане на пари няма смисъл. Използвай каквото има или ако държиш да си купиш нещо - нещо от сорта на Scarlett 2i2 е напълно достатъчно. Може и втора ръка да видиш някаква подобна. Щом сега започваш изобщо не се вживявай в конкретни марки и модели, просто вземи нещо прилично и прави музика.

ЮСБ3 няма да ти даде нищо повече при комуникацията с аудио интерфейс. Тъндърболт пък хептен, а дивайсът ще е сигурно 2х като цена само заради това.

32 или 48 РАМ също е предостатъчно, аудио софтуерът далеч не гълта толкова много, освен ако не заредиш 4 виртуални инструмента, всеки от който с 2ГБ семпли. Също така зависи и какво се джурка на тия "сървъри", ако има постоянно включени 4-5 виртуалки и 64ГБ може да са малко... :P

В момента има огромно предлагане на хардуер и софтуер и народа масово се втурва да пазарува, сменя, ъпдейтва, ъпгрейдва и т.н., но в 99% от случаите всичко това е напълно излишно. Трябва ти минимум хардуер и софтуер + желание, време и постоянство.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

даже повече от 4 виртуани инстумента мисля да зареждам. Синтезатор, Барабани с чинели и с кардан, бас китара, соло китара, ритъм китара,  отделно вокалите ми.. евентуално и виртуални фолклорни инструменти- примерно калимба, ксилифон , келтски и скандинарски струнни инсттументи, арфи и т.н.....а аз също имам виртуални фолклорни инструменти..

Не разбрах, мога лида ползвам zoom h6  без да се притеснявам, че ще му повреда фантомното захранване и без д а се притеснявам,че ще записвам с лошо качество вокалите си?


@Калоянчо Доколкото разбрах от теб латенцията не важна и да не я гледам. Но кое да гледам тогава? Споменах, че искам супер максимална чистота за вокалите ми, за тях звуковата карта не е ли фактор и ако да кой неен параметър да гледам? 

 

Искам да взема най-доброто за парите, които имам. И парите не са проблем, така че да инвестирам в нещо излишно, което в бъдеще ще ми  е в полза. 

Помогнете ми да реша Focusrite Scarlett 18i8 2ndGeneration по-добро ли е от  Focusrite Clarett? Кое от двете е по-добре, и с какво? Обяснете ми разликите м/у двете?

 

 Mackie Onyx Producer 2.2  по-лоши ли са от Native Instruments Komplete Audio 6 или са по-добри? С какво, моля обяснете ми?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хвърли едно око и на Audient iD4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моля ви, зададох някакви въпроси... отговорете ми за да ми помогните. Имам нужда от тези отговори..  Или поне ме насочете в кой друг форум да попитам. Моля ви..

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 4.04.2019 г. at 20:23, Joan написа:

Не разбрах, мога лида ползвам zoom h6  без да се притеснявам, че ще му повреда фантомното захранване и без д а се притеснявам,че ще записвам с лошо качество вокалите си?

Знаеш ли какво е фантомно захранване? Ако не знаеш - не го пипаш и със сигурност няма как да го повредиш. 

Практически с всичко можеш да свършиш работа стига да знаеш как. Просто започни да го правиш и ще видиш ако нещо не ти харесва - ще го промениш. Не може някой да ти даде съвет за нещо, което самия ти не знаеш как ще потръгне. Аз твърдя, че мога с всяка една от гореизброените карти да запиша мелодет, индъстриал и т.н. 

Разликите между разните карти можеш да си провериш и сам в сайта на производителя. Обидно е да караш някой друг да направи нещо, което самия ти можеш.

Не е от значение какъв интерфейс ( usb, thundebolt ) ще ползваш за момента. Когато започнеш да работиш и нещо от това, което имаш не ти върши работа или не ти достига, тогава питаш конкретен въпрос и ти се отговаря конкретно. Аз лично смятам, че всичко, което имаш е достатъчно за да свършиш работата, която искаш. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Както горе вече казаха - след като не си почнал още - ти е рано за каквито и да е скъпи покупки.

Zoom H6 въпреки че може да се ползва за карта - не е най-подходящо кто удобство , вземи си една евтина карта от тези 2-те 

1. Focusrite Scarlett 2i2 2nd Gen

2. Steinberg UR22 MK2

и двете са около 260лв и имат всичко необходимо и удобно да твориш. А най-доброто ще го разбереш най-малко 1 година след като почнеш - защото НАЙ-ДОБРО няма - а има Най-добро за определена работа :) , така че ако сега почнеш с най-доброто, ще се окаже след 3 месеца, че то не е за твоята работи и си дал пари на вятъра и ти трябва друго най-добро.

 

На 4.04.2019 г. at 20:23, Joan написа:

Помогнете ми да реша Focusrite Scarlett 18i8 2ndGeneration по-добро ли е от  Focusrite Clarett? Кое от двете е по-добре, и с какво? Обяснете ми разликите м/у двете?

 

18i8 е много хубава карта с много входове, които обаче може изобщо да не ползваш. Иначе е стара генерация с по старите предусилватерли. Clarett е последната серия на Focusrite и съответно е по-добра като качество на звука с по-ниско ниво на собствен шум. 

Дори най-евтиният кларет FOCUSRITE CLARETT 2PRE USB е 3 пъти по скъп от горните 2 варианта за карти и по никакъв начин няма да ти помогне да правиш по добра музика :)

 

Thunderbolt интерфейс според мен има смисъл само ако си твърдо на MAC компютри , Windows машините все още работят основно с USB 2.0/3.0/3.1

Всиките отговори ще дойдат с времето , сега е прекалено рано да мислиш за това. Избери си софтуер ( DAW ) купувай една евтина карта и почвай да учиш и твориш :) ,  

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

^

Ами за съжаление много от хората тук не могат да ме разберат, че аз търся точно да купя нещо с възможно най-ниско ниво на собствен шум и не е проблем да дам 700лв или дори малко повече.. Но, Мерси. Помогна ми много в избора си да не се прецакам да взема Scarlett. Както и всички останали, които писаха ми помогнаха да установя, че usb (дори 2.0) ще ми е достатъчен и няма д аме бави по никакъв начин. Сега елиминирам Scarlett и Дилемата ми става CLARETT vs Mackie Onyx Producer 2.2.

 

Сега ако можеш да ми помогнеш и за това коя от двете Mackie Onyx Producer или CLARETT има по-ниско ниво на собствен шум? Защото това е Основният ми критерий за качество на картата.


P.S. интересно ми стана и като каза, че Zoom H6 няма да ми бъде удобен. За настройка предполагам говориш. Но след като се настрои всичко ще е окей ? Кое имаш напредвид, че няма да ми е удобно с него? Щото имам мерак така и така да го пробвам.

Edited by musicman
Не цитирай предходно мнение

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вживяваш се излишно много в някакви неща, които нямат абсолютно никакво значение, особено в твоя случай. За да не съм голословен пускам параметрите на трите споменати серии Фокусрайт (mic inputs):

  • Scarlett 1st Gen: -127dB Noise, 105dB DR;
  • Scarlett 2nd Gen: -128dB Noise, 106dB DR;
  • Clarett: -129dB Noise, 119dB DR.

In what universe нормален (а дори и ненормален) човек може да чуе 1-2 дБ разлика и то в региона след -120?!?!? Да не говорим, че като сложиш един кабел Стагг и тия числа ще ги пратиш на майната си. Дори да имат някакво значение, стойностите обявени от различни производители трудно могат да се сравнят, защото не е ясно кой къде как ги е мерил и колко лъже. Някои примерно пишат стойностите на чиповете според дейташийта, които обаче в реални условия изобщо не са такива. И т.н. и т.н. Какво казах - тотална загуба на време е това с " възможно най-ниско ниво на собствен шум".

По-добре да се купи карта за 200 лева и останалите да се вложат в добър микрофон, кабели, акустично третиране и т.н.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, Baby Thomas написа:

Вживяваш се излишно много в някакви неща, които нямат абсолютно никакво значение, особено в твоя случай.

По-добре да се купи карта за 200 лева и останалите да се вложат в добър микрофон, кабели, акустично третиране и т.н.

И аз това мислех да кажа, но се отказах, за да не бъда разбран погрешно.;)

То само от някой децибел разлика в картите ако ставаха нещата щеше да е хубаво, но уви - има още 100 неща покрай това на какво ще записваш. Сегашните интерфейси са достатъчно добри, дори и тия в по-ниския клас, така че ако си креативен в музиката, ако имаш приличен микрофон и предусилвател (както и известен опит да знаеш какво правиш) - нещата ще се получат. Разбира се има и други неща, които е хубаво да присъстват (акустично третирано помещение примерно), но според мен самата музика е най-важна и след това всичко останало, щото ако я няма - дали ще я запишеш на интерфейс за 200 лева или на някой супер-хипер за $$$$...няма особено значение.:)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
На 10.04.2019 г. at 2:23, Joan написа:

Сега ако можеш да ми помогнеш и за това коя от двете Mackie Onyx Producer или CLARETT има по-ниско ниво на собствен шум? Защото това е Основният ми критерий за качество на картата.

P.S. интересно ми стана и като каза, че Zoom H6 няма да ми бъде удобен.

То между двете карти тук изобщо няма база за сравнение: 

Focusrite Clarett 2Pre USB - е с по-добра изработка, по качествени преампи, допълнителна AIR ефект на преампите, отзад има 4 изхода 6.3мм ( 2 при Mackie ) и отделно има и ADAT input. Софтуерния пакет който идва с него е прекрасен (Includes XLN Audio Addictive Keys, Focusrite Red Plug-in Suite, Softube Time and Tone Bundle, Focusrite Plug-in Collective and Ableton Live Lite)

Е да само дето идва на цена от 333 Евро :)  ( 3 пъти повече от Mackie )

 

Mackie Onyx Producer 2x2 си е бюджетна звукова карта за 100 Евро която идва само със много ограничен софтуер (Tracktion Music Production software with Essentials Collection plugins for PC/Mac)

Колкото до Zoom H6 то е външен рекордер с функция за звукова карта - за работа с компютър изобщо не е удобно , нито има врътките отпред за звука на монитор, нито удобен жак за слушалки - нито брой изходи които да ползваш - Преампите изобщо не блестят с някакво убийствено качество - общо взето ако го имаш и си на зор за звукова карта можеш да го ползваш - но не може да се сравнява с Clarett-a 

А иначе те разбирам напълно ,че не искаш евтини неща :)

Edited by JetMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By newwave
      Здравейте, наскоро си купих втора ръка външна звукова карта на М-аудио, можете да видите спецификациите тук: http://ec1.images-amazon.com/media/i3d/01/A/man-migrate/MANUAL000018753.pdf  
       
      Проблемът е че сигнала от изхода е толкова слаб, че саморъчният ми усилвател който работи перфектно с линейния изход на CD плеър, едвам едвам се чува когато включа картата към него. Изходите на картата са 4, като всеки един от тях може да работи като балансиран и не балансиран. Аз съм си направил кабелите не балансирани (използвам масата, и плюса от балансния изход, докато минуса е свободен и не свързан). 
       
      Купих си предусилвател - готов кит - с операционен усилвател, монтирах го  в усилвателя, сега нивото е достатъчно силно, но шумът е нетърпим, като в по-голямата си част този шум е цифров, от процесите в комтютъра и самата звукова карта. 
       
      Мисля че картата има някакъв проблем, според мен не би трябвало сигнала да е толкова слаб, и 4-те изхода дават еднакво слаб сигнал. Иначе си работят, а шумът който чувам сега е заради това че усилването на предусилвателя и усилвателя е МНОГО голямо, а сигнала твърде слаб.
       
      В спецификациите на картата пише че с превключвателите на панела може да се избират два режима - балансиран, с ниво +4dBu, и не балансиран с ниво -10dBV. Само че!!! Като щракам превключвателите на режима, звукът се променя съвсем слабо - когато го включа на не балансиран мод, се уселичава съвсееем мъничко. Освен това!!! Освен това си направих следния експеримент, взех стари високоомни слушалки, и ги свързах между плюс и минус на един от каналите. Ако сигналът който излиза от там наистина беше балансиран, щеше звукът който чувам да е повече от два пъти (заради логаритмичното ни чуване) по-силен, отколкото между масата и плюса или масата и минуса... Нали принципа на балансирания изход, е че сигнала върви по плюса и минуса с различни полярности. 
       
      Не знам какво да мисля, някой може ли да ми каже дали е нормално сигнала да е толкова слаб? Мисля си че може би картата е предвидена за усилвател с мноооого голямо усилване и почти никакъв шум, но това ме съмнява. Освен това, сигнал +4dBu обърнат във волтове е близо до този който излиза от линията на CD плеър - около 2 волта. 
       
      Възможно ли е картата да е с думнали операционни усилватели на изхода? Не малко пари дадох за нея, нарочно исках стара звукова карта за която няма драйвери за съвременни уиндоуси, за да знам че е добра и евтина защото няма поддръжка.
    • By miro977
      Реших да си направя скромно домашно студио, което ще ползвам за запис на рап песни. Та въпроса ми е как ще вади по-хубав звук? Ако си взема Behringer c-1u? Ако си взема Behringer c-1 +  Behringer Xenyx Q502 USB? И ако може да ми кажете какво представлява, за какво служи и с какво ще ми помогне звуковата карта? Може и да предложите някой друг вариант, но бюджетът ми е около 250лв. и за това се съобразявам какво вземам.
    • By feko1
      здравейте колеги имам само едно малко питане някой сблъсквал ли се е с звукова карта
      motu 828 mkii и ако въобще някой е работил с това нещо какви впечатления има от нея,и дали може да работи с windows защото доколкото съм  чул е за Mac OS X. благодаря предварително.
    • By master_gamgee
      Здравейте колеги. Търся повече информация и лични впечатления за тези три модела на Tascam.
      Намерих коментари във форума, но не ми дадоха достатъчно информация.
       
      Някой има ли повече впечатления за качество, стабилност, функционалност на тези интерфейси?
      Преди не съм използвал продукти на Tascam, като изключим обикновено CD устройство за компютъра, професионален Audio CD рекордер и мобилен аудио рекордер с микрофонни входове. От тези джаджи бях доволен.
       
      Чувал съм/чел съм че по принцип Tascam правят хубави неща и затова се колебая за закупуване на някой от тези три интерфейса. За мобилни ситуации ползвам един портативен професионален рекордер на Sony, но той няма микрофонни входове, а и искам да се оборудвам с външен аудио интерфейс за лаптопа си, за да мога хем да съм мобилен, хем да имам микрофонни входове, хем да имам малко повече възможности за запис и обработка на аудио.
       
      Тези три модела ги гледах в сайта на Musicworld.bg. Цената им е приемлива за бюджета ми (около 300 лева). Изискванията ми са следните:
      - безпроблемна работа под WindowsXP, WIndows 7/32bit, WIndows 7/64 bit (единия лаптоп с който работя е с 64 bit архитектура и Windows)
      - 2 микрофонни входа с приемливи като качество (за цената си) микрофонни преампове
      - фантомно захранване за микрофонните входове (с опция за изключване)
      - индивидуален контрол на нивото за всеки микрофонен вход
      - 2 линейни входа, които обаче да не минават през микрофонния канал (работил съм и с такава карта...получавах повече шум или повече изкривяване, когато прекарвах линейни сигнали през мик. преампове)
      - изход за слушалки с потенциометър за нивото
      - 2 линейни изхода
       
      опционални (незадължителни) изисквания: MIDI IN/OUT, SPDIF IN/OUT (коаксиален и/или оптичен), ако е възможно - да се захранва през USB порта, direct monitoring (тоест да си чувам входовете директно в изходите, без латенция)
       
       
      На базата на тези изисквания приемам съвети и за други интерфейси с цена около 300 лева...НО да не са M-audio. Имам PCI модели на М-audio. Вършат прилична работа, но съм брал ядове с външни модели и не искам такива.
    • By ntraykov
      Здравейте,
       
      Бих искал да започна записи на класическа китара в домашни условия и сега правя избор на микрофони и звукова карта. Бюджетът ми е ограничен до 200 лв за микрофон и около 150 лв за звукова карта.
       
      Първоначално, идеята ми беше да си купя един микрофон JTS JS-1E или Behringer B1. Но не знаех, че всъщност се прави стерео запис и са нужни два микрофона. Попаднах на стерео двойки Behringer C-4, които са 138лв, а също е и вариант да си взема 2 броя Behringer C-1 (излизат 150 лв.). Behringer C-2 и C-3 също са варианти. Също е вариант да си взема един Behringer B1 сега, тъй като видях много добри отзиви за него в интернет, а след време още един.
       
      Посъветваха ме, обаче тъй като китарата ми не е висок клас (Yamaha C70), а и има доста какво да се желае от свиренето ми, да си взема по-евтини микрофони и да експериментирам с позицията им, да направя първи стъпки в записа и след време да сменя оборудването с по-висок клас.
       
      Относно звуковата карта - харесах си M-Audio Fast Track MKII, но ми е малко по-скъпа, а и има само един вход за микрофон. Затова си мисля, че Behringer Xenyx Q802 USB е добър вариант за моите цели. 
       
      Бих искал да ви помоля за вашето мнение и съвет. Какво бихте ми препоръчали? Имате ли впечатления от гореизброените микрофони или някои други от същия клас, както и от звукови карти и конкретно този миксер, който съм си харесал?
       
      Благодаря ви предварително!
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.