Jump to content
Българският форум за музиканти

emosms

Members
  • Content Count

    1,342
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

emosms last won the day on March 11

emosms had the most liked content!

Community Reputation

298 Excellent

About emosms

  • Rank

Previous Fields

  • Инструмент
    китара, бас

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

1,535 profile views
  1. Ако ти трябва, ще изкарам лейаута, без точиците за опитна платка. Домашна платка ли?
  2. Въобразявам си май разликата с/без схемата. Запаралелявах допълнителни фолийни кондензатори, цъках, пробвах.... При сингъл, със схемата, има лек остатъчен брум и някакъв по висок шум, които ги няма при паралелните позиции, със или без схемата. Шума предполагам не е от транзисторите, а нещо, прихванато от вторичната намотка. Когато съм на позиции 2 и 4 (паралел, без брум), двата сингъла ПРЕЗ схемата, въпросния шум изчезва. Понеже така схемата инжектира брум и в двата адаптера, противофазен, този шум се унищожава. От там смятам, че идва прихванат от вторичната намотка, а не е от транзисторите. Всичко работи с допълнителната намотка от адаптер, без сърцевините и, по същия начин. Няма нужда да се следи как е свързана - просто се обръща с лицето нагоре/ надолу при физическия монтаж, за да даде сигнал с нужната фаза. Надявам се окончателно приключвам с това - още веднъж големи благодарности на Евтим, за едно от най-полезните китарни неща, които съм правил :). Винаги съм бил зарибен по сингъл саунда с драйв, и се е налагало да се въртя като шугав, да намеря не шумящо положение, и/или да прилагам брутални нойс гейтове и т.н., с надеждата да го наглася по-малко ГНУСНО да реже динамиката, при затихване на тона. Сега може да се ползва без, или почти без нойс гейт, или настроен да реже при много по-ниски нива. Предполагам при запис с микрофон хептен няма да се чува.
  3. Оправих го, сега се усетих. През жака на китарата прекъсвам минуса, когато е изкаран кабела с мъжкия жак. Бях разкривил пластините и пусках ток от батерията и във входа на усилвателя... От там пукота при превключване. Как е работило, не знам.. Звука беше нещо слаб и умрял, и ми щукна да пусна минуса отделно, като допра само минуса на батерията до тремолото. После изкарах женския жак и видях пластините.. Сега, с мода за последователно свързване, имах възможност да сравнявам звука на мидъла със/ без схемката, и директно вързан за земя. --- --- --- И ми се струва, че със схемката, високите са една идея по-обрани. Значи схемата не се явява супер нискоимпедансен товар на адаптера. От колекторния резистор ли зависи изходния импеданс (по-скоро 'проходния') на схемата? При захранена схема. Последно сложих някакви 910 ома, уж да е по-симетричен изходния сигнал/ повече хедруум да има.
  4. Моментния ток на разряд е капацитетът, F * скоростта на промяна на волтажа (v/s). Второто не го знам. Целта е да сравня разряда при 1 мФ (ако е ок за хай-пас), с тока през резистор от няколкостотин ома.
  5. С 1 мФ/ 10к имаме хай пас на 16хз (ако не бъркам определящата верига - последния кондензатор и резистор). Но и този капацитет ще задържа достатъчно ток, за разряд и пукане (мисля). Капацитетът не е ли без значение, ако има токоограничаващ резистор?
  6. Ограничаване на тока, който протича при комутация: - https://bgaudioclub.org/showthread.php?47250-буфер-за-гасене-на-брум&p=713168#post713168 Но се чудя резистора с каква стойност да е, и ще има ли смисъл ако е няколкостотин ома (да не е значим товар за сигнала от адаптера).
  7. Мода на китарата, който свързва последователно нек или бридж сингъла, с мидъла (съставен хъмбъкер), усложнява нещата. Модификацията мести масата на нек/бридж върху фазата (hot wire) на мидъла, и си имаме хъмбъкер от два сингъла, в позиции 1 и 5. В позиции 2, 3, 4 си имаме само мидъл. Комутирам изходите (OUT1, OUT2) към земя, за да елиминирам схемата. Ако не го направя, имаме изходната верига (R1, C2||C3, R4) паралелно на мид адаптера, което мисля не е добра идея, и при изключено захранване на схемата. При включено, не ми се мисли какво точно става При комутацията към земя имаме пукот. (То и ако изключвам захранването на схемата, също има пукот). Има нещо като утечен резистор към маса (R4, R11 - 10k).Какво може да се направи, за да понамаля този пукот?
  8. emosms

    Аlesis Q49 vs M-Audio Keystation 49

    модел 2012, би трябвало да не е най-нисък клас, специално като клавиши, ама втора употреба...
  9. emosms

    Аlesis Q49 vs M-Audio Keystation 49

    А това струва ли си, или е прекалено старо? (Line 6 Mobile Keys 49) - https://line6.com/legacy/mobilekeys49 Втора употреба. Първоначално мислех, задължително НЕ на втора употреба. Прецакват ли се клавишите?
  10. Значи другия вариант е да вдигна колекторния резистор до 1 к, и може да има ~0.33v. Изходния импеданс ще си е ок, доколкото си спомням от предните постове.
  11. Значи при 3 диода имаме ок. 1 v макс. размах на изхода, без клип. Само не ми е ясно на полувълна или p-p. При всички положения тр. да е по ниско от амплитудата на брума, която гоним. И просто местим работната точка да е по в клас А, т.е. по идеална и симетрична ?
  12. За опростена калкулация, има ли някаква корелация между пада на напрежението в транзисторите/ диодите, и макс. размах на полувълната в изхода? При плаващо захранващо напрежение, да речем 9-6 v. Предполагам не е 1:1. Нивото на брума в адаптерите, който гасим, също не знам колко е, и едва ли ще го хване прост мултицет.
  13. Още се влачи, като народна песен. Добавих диод във серигата за 'средната точка', има място за още един. На колекторите на транзисторите тр. да имам приблизително 1/2 от захранващото, за по-симетричен изходен сигнал, нали? Нищо не съм пускал и мерил, стана 100 часа...
  14. Защо атаката да пропусне ниските? - точно в тях, при атаката от звукоизвличане на бас китарата се получава мазен ефект, като кик дръм. Особено при слап свирене. И нз за какъв тътен става въпрос (някакво общо замазване), но най-гадно звучи баса 100-200 хз и ниските среди. При слушане на музика - ако там имаш руум мод е отврат. Ниския бас под 50 хз е по-скоро мазен :D, И специално, много съм търсил как да го подсиля (при слушане на музика). До степен, да си направя 4 канална система с 2 суба. Преди съм го правил с лауднес корекция, но след като издъних няколко говорителя и колони, видях че не е работа . Навремето комшията го правеше с лауднес и 2 чифта дърти амфитонки (да не сили много 1 чифт), но и те се разпърдяха...
  15. Мислех, че входния импеданс се определя само от резистора гейт-земя. А изглежда е: гейт-земя || гейт-захранване Някой ден може да продам по-скъпия бас sire, и да събера за warwick 5 струни. Макар че ме кефи, че е с мейпъл фретборд Sire-то. Warwicka сигурно е екстра за слап? Този който модвам и му правих адаптери няма какво да му взема. Лек и удобен (особено ако му направя левълинг, да сваля още екшъна), идеален да ми се намира под ръка
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.