Jump to content
Българският форум за музиканти

emosms

Members
  • Content Count

    1,124
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

emosms last won the day on May 3

emosms had the most liked content!

Community Reputation

269 Excellent

About emosms

  • Rank

Previous Fields

  • Инструмент
    китара, бас

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

1,349 profile views
  1. Направих шаблон водач. Чудя се дали да монтирам тремолото малко по-напред, като се "целя" края на мензурата (25.5'') да се пада по средата на ходата на седлата.. Старото е изнесено малко по-назад. А и самата мензура пък я меря да е 25.472''...
  2. Новото тремоло не е лошо като за 50 лв, ще видим стоманата колко е читава: Обаче монтажа ще е проблемен. Нито една от старите дупки на опорите не пасва - старото е нестандартно. Дупките са Ф8 и ще се запълнят с обикновени дибли. После ще си направя шаблон от текстолит, с втулки водачи от стоманени нит гайки М8, за да разпробия новите отвори. Стандартна шина от месинг с дебелина 10 мм НЕ става за изработка на нов блок - отворите на струните и отворите за монтаж към основата (3 болта) изискват по-голяма ширина. Блока на китайското тремоло наистина е от някаква стомана, 14 х 64 мм ширина и си тежи. Няма да го сменям. Купих парче шина месинг, но трябва да я наставя с нещо, за да е по-широка и не ми се занимава П.п. някой да знае лепило за ПВЦ (ВиК) дали ще стане да залепя пикгарда? Долу зад бридж адаптера двата слоя са се разделили и тр. да го залепя.
  3. Изглежда по винтидж горното, и всъщност е по стилно Aма онова винтидж бялото на ultramega е по-яко. По-добре от чисто белия чарвел с черния пикгард. Само една идея по модерен хардуеър да му се сложи..
  4. Това ли в Олимпик уайт? Кефи ме и наситено жълто тяло, но горното е по винтидж.
  5. Това второто също ми се види класика, с крийм пластмаси
  6. Ако цвета е полупрозрачен и се вижда текстурата на дървото - да. И пак mapple fretboard, cream пикгард, копчета и капачки на адаптери. За хардуера - всъщност ключовете ме кефи да са черни, в комбинация с мейпъл фретборд. Бриджа и жак плочката може да са хром (или друго 'металическо') в зависимост от цвета на тялото (ако е тъмно). И не съм против различен финиш на хардуера.. Но защо е такава анкета? Колкото хора, толкова вкусове..
  7. Ако въобще е страт, толкова напомпано - Mapple fretboard и черен хардуеър. Пикгарда всъщност ме кефи vintage cream, с подходящ цвят на тялото. Но пак си клоня към черен хардуеър.
  8. За протокола, онлайн магазин от Бургас - https://www.crafts-supply.eu/produkt/mesing-shina-40-%d1%85-10%d0%bc%d0%bc/
  9. Разбира се, че е много по-важно какво правиш с китарата. Не знам дали си виждал какъв да е скуеър (или прилично сетната най-проста страт китара), с какъв да е овърдрайв камионче и какво да е кубе, в ръцете на човек, който може да свири :D. За съжаление не съм в тази графа 'свирачи', но просто съм ахвал. Дори с маршал мини амп, пластмасовата портативна джаджа.
  10. С риск да досаждам, и от негативен опит, пак ще повторя - научи се да свириш стриктно нагоре надолу всякакви фигури. По три на струна, по две, 2 + 3 на съседни, нататък и фигури с разширени интервали, доближаващи се до арпежи (примерно 1 + 3 + 1). С започване нагоре, надолу, с акценти на различни места в гамичката, нагоре и надолу. Това ще ти даде солидна база да свириш чисто, стегнато и ритмично. Ако се замислиш, без добра алтърнейт техника ще ти е невъзможно да свириш стегнато и бързо пентатоника (не говоря за легато варианти). Тя е 2 удара на струна и е крайно неудобна за движение на перото в удобна за теб посока, при смяна на струна . А е основен похват в хардрок и хеви метъл... Аз не наблетнах стриктно на това, въпреки че съм гледал уроците на Пол Гилбърт преди 15 години, и имам проблеми. Просто съм си губил времето. Месеци ми отне да не се изкушавам с хибридни забежки. При тях ритъма и акцента бяга, защото си зависим от най-лекото съпротивление - лесните посоки на движение, за разлика от стриктната алтърнейт техника. И сега или свиря фигурите алтърнейт, (още се мъча) или не се занимавам с глупости - неравномерни и омазани пасажи. Ако някаква хибридна техника ти идва отръки и някои фигури ти излизат стегнато и ритмично, ама наистина, ползвай я. Но НЕ разчитай това да ти е основата. Не е правилно и няма в общия случай да ти донесе стабилни резултати. Всичко горенаписано е за свирене с перо. Легатото си е отделен филм. Има си упражнения за развиване на тяга на лявата ръка - почваш с удар на перото и после само легато - вкл. при преминаване от една на друга струна. Това ти е основата на легато техниката. Когато ти излиза чисто така (преминаване на друга струна без удар с перо) с помощни удари на перото ще си перфектен. Тапинга е технически по-лесен, но пак тр. да внимаваш и да свириш чисто. Позволява свобода за дълги преходи, разширени интервали и иска много занимания, за да правиш интересни и разнообразни, впечатляващи неща. Обаче технически си е по-лесен, и от чистото легато (само с лява ръка), и от стриктно свирене с перо.
  11. emosms

    Бридж тип Флойд Роуз

    Дойде варианта с лазерно гравиран надпис "Gotoh Japan": Тежи
  12. Имаше една стара тема с видео урок на Николай Карагерогиев. Отговорът е ALTERNATE PICKING - стриктен alternate picking. Т.е. перото следва посока на движение стриктно нагоре надолу. Не трябва да има никакво значение колко тона на струна свириш, дали започваш с удар надолу или нагоре, дали се налага да прескачаш струни. Също, акцентиращия удар във пасажа, дали ти се пада при удар надолу или нагоре, не трябва да има никакво значение. Всичко друго, колко удара на струна, специални пръстовки, така че да ти е удобно преминаването от струна на струна са глупости, които отклоняват и забавят усвояването на стриктната техника.
  13. Някакви идеи от къде да се купи материал 12 мм дебелина, и евентуално да си разделим количества :D
  14. Някакъв от Варна продава месингова шина 50х10 мм. Дадена примерна цена 10 лв за 10 см - матрял за 2 блока Дупките на колонна бормашина или стойка за обикновена що да не станат? Но майстор ако има парчетии материал в наличност, може би е по-добре. Самия детайл, освен че е мръсна работа, е елементарен
  15. Томанското е от лята стомана. Че не е закалена ясно, разликата с парче профил (валцован или др.) не знам каква ще да е. ---- Hello,thank you for your mail !I received information from my colleagues..block of this tremolo isn´t solid steel..it´s cast steel.. thats the information I got ---- Опитвам се да намеря отнякъде блокче месинг (brass), и да си изработя блок. Но засега получих само оферти за резен ламарина 10 мм, 1м x 4 см. Или шина на 3 метра... Някакви идеи? Така или иначе ще изчакам китайското от ибей, има какво да правя до тогава. Примерно, мога да свиря...
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.