Jump to content
Българският форум за музиканти

solar_sea

новаци
  • Мнения

    19
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    5

solar_sea last won the day on Април 12 2023

solar_sea had the most liked content!

Previous Fields

  • Инструмент
    n/a

Последни посетители

592 профилни разглеждания

solar_sea's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

11

Обществена Репутация

  1. Анкета в уни - моля укажете вашият опит като музикант с една от следните думи - глухар, слухар, сухар
  2. Аз съм в подобна ситуация - тридесет плюс, работа и ежедневие си вървят. Целия ми съзнателен живот слушам китари и преди година и половина почнах уроци. Нямам пряг досег с АМТИИ, но пък и двамата ми преподаватели, по солфеж и по китара, са студенти там :). Така аз избирам в/у какво да се фокусирам и темпото на обучение отговаря на възможностите ми. Нямам нито илюзиции за комерсиална реализация , нито амбицията да ставам виртуоз - искам да свиря музика която да е приятна на мен. Ако някой му харесва, добре е дошъл да слуша, за момента жена ми все още ме търпи 😂
  3. Къде могат да се намерят ноти за по-старите настройки на тамбурата, примерно ре-ла-ре за 6 струнна или дори за четири-струнна ? Школата на тамбура на Тодор Прашанов от 1977-ма е с нарисувана 6-струнна тамбура на корицата, но вътре си е стандартния китарен строй за 8- струнна тамбура и за съжаление няма и дума за бурдонното свирене. Най-близкото което намирам са няколко книжки от един американец, Дейвид Билайдс, който е събрал част от народните песни в Македония и по Пиринско където се обръща внимание именно на 4-ри струнната тамбура и свиренето с бурдон. Взех си ги, страхотни са макар и малко да ме боли, че е трябвало изследовател от другия край да описва балканския фолклор, за да мога го разучавам.
  4. Една акустична блус машина Два дена си играх за сетъп - нът, бисквитка (бриджа), тръсс рода на грифа, интонация (заради подвижния бридж), обичайните неща.Тамън реших, че съм готов и на другия ден се разбръмча Разглобяване изцяло, почистване на конуса и вътре с влажен, сглобяване пак, нови струни. Сега е трепач. Тежи яко, не случайно хората ги свирят седнали. Корпусът е изцяло от месинг и е покрит с никел.
  5. Препоръчайте какъв слайд да си търся за акустична китара. Мисля да го ползвам в open d/open dm, като китара в момента е с 12-52-ки. Пръстите ми не са от най-дребните, та се чудя за гърло от бутилка или тръба от железарията. Ако някой иска да се комбинираме за неръждавейка също става, че ги продават само на метър.
  6. Като бюджетен вариант за звук - midi клавиатура заедно с някой от нелошите опции за компютър - Pianissimo (за 19 долара), TruePianos (65 евро) или дори 4Front Piano (безплатно, иска vst host примерно SAVI, също безплатен). Жена ми искаше да пробва пиано, взех ѝ някакво базово от Томан с 88 клавиша но вградените звуци бяха мъка. С горните е чудесна комбинация, стига човек да има компютър покрай пианото.
  7. Историческите източници, придлежно описани в тази статия, сочат, че линейният строй се е постигал с добавянето на допълнителна, по-ниска струна като сдвоена на 4-та. Тази практика идва от лютнята и арабския уд, възприета е при виуелата и при ренесансовата китара. Само, че как да добавя пета струна, като инструментът има само четири отвора за струни и четири машинки ? Гледах клипчета където лютиери (професионалисти) преправят магаренцето на класическа китара от 6 на 12 дупки с цел по-лесно захващане на струните. Същите ползват доста специфични дълги бургии каквито у нас не намерих, а проверих магазини специализирани за режещи и пробиващи свредла .. В крайна сметка си купих няколко бургийки ф1.4мм и успях да ги запоя на към дръжката на часовникарска отверка. Бавно, внимателно и с доста усилие успях да пробия допълнителна дупка и да прекарам четвърта, вита струна от класическа китара през дупката. За настройката ѝ много се надявах да намеря такива ключове, че да паснат на текущите дупки но уви изглежда машинки с такова междуосие нямаше. Оригиналните ключове бяха монтирани с 40мм междуосие, а повечето ключета, дори и тесните такива за мандолина и бозуки са с 23мм междуосие. Тъй като бях убеден, че не мога качествено да запълня текущите отвори и да направя нови реших, че естетиката няма да бъде на първо на място и ще монтирам пети ключ на оставащото място на главата на инструмента. Намерих подходящ ключ за акустична китара който да съвпада по цвят на механиката и врътката с другите, направих шаблон по него и пробих отвора. Разширих отвора отпред, така, че по-голяма част от оста да е видима и да може да се ползва за навиване и монтирах ключа. С помощта на пила и шкурка направих нов прорез в горното магаренце и настроих струната, прекарвайки я през него. Част от историческите източници предполагат, че бордонът е бил от външната страна, но едно, че не ми се пренареждаха струни, а и така е по-удобно при свирене - мога сравнително лесно да дръпна само високата ако искам да го ползвам като типично укулеле.
  8. На другия ден инструментът пристигна в местния куриерски офис - придлежно опакован и за мой късмет цял. Личеше, че е сглобен набързо - по главата имаше неотстранени тресчици от пробиването за ключовете, декоративният слой на главата не я покриваше за 1мм по горния ръб, декорацията в/у магаренцето и тя беше доста груба, отворът в предният капак и той не беше изрязан перфектно. След половин час с няколко пилички успях да отстраня нещата които ме дразнеха и се заех да настройвам инструмента. Оригиналните струни бяха Aquila за баритон, две вити и две чисти. За съжаление изглежда бяха поседяли доста време по разни складове, тъй като не успях да ги настроя така, че да звучат добре. Вече леко ядосан, че тези 270лв можеше да ги похарчим на маса с приятели се заех да търся нови струни. Струните за баритон у нас обаче са кът, и нито един магазин от всичките които прозвъних нямаха.. Един от магазините ми препоръчаха да опитам със струни за класическа китара, което съвсем не беше лошо предложение. Тъй като оригиналните струни бяха с по-малък диаметър улеите в горното магаренце бяха прекалено тясни. Добре, че същото беше от пластмаса - използвах парчета сгъната на две шкурка за да ги разширя, оформя и полирам. След това сложих (първа, трета, втора, първа) найлонови от два комплекта и след настройка най-накрая чух хубав звук от инструмента. Но все пак - така се получи укулеле в традиционен строй където четвърта струна е с по-висок тон от трета и втора, а за ренесансова китара ми трябваше линеен такъв.
  9. От известно време ми беше влезнала в главата мисълта за ренесансова китара - това е четириструнен инструмент със сдвоени струни и с по-малко тяло от днешните класически китари. Обаче като всяка екзотика - и тези китари съвсем не са евтини. Други (по-мъдри от мен) хора също са разсъждавали по темата в интернет и отбелязват, че днешните по-големи укулетата, в размер тенор и баритон, наподобяват в много голяма степен ренесансовата китара. Вдъхновен от съответните размисли реших, че и аз ще си намеря по-голямо укулеле което да използвам като ренесансова китара. У нас изборът на баритон инструменти не е много голям но все пак се оказа, че един магазин от Велико Търново имат в наличност един модел на Mahalo, баритон, при това с преден капак от плътен смърч, а не ламиниран такъв. След като от магазина ми изпратиха прикачената снимка реших, че за 270лв и да има проблеми не е краят на света и го поръчах.
  10. Укулелето изобщо не е необходимо да бъде само за хавайска музика Виж следния учебник - това са кратки етюди за всяка тоналност на укулелето в обичайния сол-до-ми-ла строй. По нета има множество аранжименти - класическа, поп и фолклорна музика.
  11. Той е магнит, не съм сигурен как да го добавя. Може би като цитат ?
  12. Покрай уроците по класическа китара се заинтесувах и от по-стара музика за лютня. Попадна ми колекция от учебници и табове за такава, който могат да се свирят на китара с минимална промяна - 3-та струна от сол на фа диез.
  13. Страничката вече има и възможност да се свири с обикновена компютърна клавиатура. Има диаграма с наредбата, с чиято помощ се постигат общо три и половина октави
  14. На страничката от първия пост вече има добавена виртуална клавиатура и може да се разцъка и само с мишка
  15. На https://spaskalev.com/Karpsichord/BWV/ качих произведения на Бах, извирени от готов миди файл през виртуалния инструмент.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.