Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/10/2019 in all areas

  1. 6 points
    Отдавна не съм се отчитал. Няколко нови неща при мен: Gibson Thunderhorse Explorer Brendon Small signature - Отдавна я дебна. Само 400 произведени и веднага разпродадени около 2011-та. Въпросната бройка е недокосвана, все още със заводските струни и сетъп. Diezel Hagen 100W Head Diezel 2x12 Vintage 30 Rear Loaded Cab Ibanez TS9 Gold
  2. 2 points
    Темата уж е за портативни сетове, ама пак се превръща в процесор и лампи.Всичко обаче можеше да се ползва, ако местата където се свири има нормални условия.Обаче не навсякъде е така.Без монитори, не става да свириш без кабинет или комбо.Друг е въпроса, че звука в мониторите никак не е същия като от китарен говорител.Може да не се усеща напред от слушателя, но от изпълнителя се усеща.Винаги бих предпочел камиончета пред всякакви процесори (не включвам Fractal и Kemper)и истински кабинет, не симулация.Та за мен това е проблема - условията в които свириш.Вече ако те кефи със процесор, симулации на кабинети и микрофони си свири, стига да ти е комфортно на сцената.
  3. 1 point
    Най после пускам новото си EP.. През много премеждия стигнах докато го пусна но ето че е факт. Приятно слушане
  4. 1 point
    Според мен можеш да измислиш нещо на струг или от друг грамофон. Не е ключов момента с тежестта. Трябва само да нагласиш баланса на рамото. Нямам регистрация да разгледам снимките, но си е направил месингова тежест - https://www.audiokarma.org/forums/index.php?threads/need-help-finding-a-yamaha-counterweight.345684/ Като от картинката по долу. Правилния грамаж (не е нужно да е точно до грамче), диаметър и едно стопорно винтче и си ти.
  5. 1 point
  6. 1 point
    Клипът към новата ни песен. Приятно гледане и слушане!!!
  7. 1 point
    ^ Не съм съгласен Цецо. Според мен не е сериозно да отричаш нещо очевидно с което хората работят ежедневно и си изкарват хляба с него. И това е елементарно да се провери. Това, че на теб (или на мен или на който и да било) не ти допада нещо или пък ти допада, не означава, че е общовалиден факт. Аз наистина съм написал, че всяко мнение отразява личната позиция на автора си но е хубаво да не се генерализират нещата. Има си youtube, където всеки може да види любимата си група или нещо подобно как свири на концерти. След това е хубаво да слезе на земята и да види групи от среден ранг как свирят по турнета и концерти и най-накрая да види групи от собствения си ранг какъв риг ползват. Във всички категории ще срещнете процесори. Дори при топ звездите, който си плащат на хора, специално да им носят и настройват хардуера. От там нататък всеки си има очи, уши и надявам се разум за да види, чуе, провери и сметне някои неща. Има си магазини и в България където може да тества, пробва и т.н. И най-вече всеки от нас си има специфични нужди - действайте според тях. За мен нещата стоят така, на живо, никой фен няма да различи добър процесор от лампов амп в 99% от случаите. Особено за рок музика. Правени са тестове (включително и в този форум) на запис над 90% от хората, които свирят не правят разлика между процесор и усилвател. И най-важното - НА НИКОЙ ФЕН НЕ МУ ПУКА С КАКВО СВИРИШ! Ако се кефи на музиката - ще ти дава пари. Ако не, ако щеш се включи в адронния колайдер - все тая. И това е така. Всеки може да се сети когато е станал фен на любимите си банди дали първо се е изкефил на музиката или първо е разбрал с какво свирят и записват и тогава им е станал фен. Забележете, че тук ключовата дума е ПАРИ. Никой не дава пари за боклуци. Ако банда Х прави по 100 концерта годишно и изкарва кинти с това аз не бих се наел да ги критикувам за каквото и да било, при положение, че аз правя 10 участия (тук не правим концерти а участваме ) годишно и за съм дал повече пари от колкото съм изкарал. Който е аудиофил и иска той да си чува разликата (ако изобщо я чува) - ОК, да си носи каквото иска, където иска. В крайна сметка важен е резултатът. За мен процесорът е удобство, качество и надеждност. Освен симулация на усилватели има страшно много други неща, които ползвам. За това действам според ситуацията и според нуждите си. Имам скъпа лампова техника, която ползвам изключително рядко. Така ми е удобно, така съм по-продуктивен, така ме кефи и не ми дреме кой какво мисли по въпроса. За това моят съвет към всички е да видят какво правят сериозните музиканти ( да, в тубата има банди от ниско ниво, които правят по 100 концерта годишно ) и да си решат сами. Защото тук всеки може да си приказва каквото иска, но не знам някой от тази тема, който да свири редовно. Включително и аз. Ето например това видео, момчетата разказват как са организирали изцяло озвучаването си. Можете да ги проверите, свирят редовно. Естествено такива примери биха могли да се намерят и за пичове, които носят по 2 тира апаратура. Но да отричаш нещо, което работи и хората си изкарват хляба с него за мен не е сериозно.
  8. 1 point
    За микс и мастъринг - максимално детайлни и максимално линейни! Относно дали е "разрешено" да се смесва на слушалки - Дейв Рат си прави лайв микса на слушалки (и то сравнително евтини), а не е случаен, бачка с RHCP например. Тей че...
  9. 1 point
    Слушалките при миксиране играят основно (за мен) ролята на микроскоп - прецизно настройване на опашките на реверба, микродинамика в инструментите и гласа, фини EQ корекции, та отворените са идеални за тази цел - не изморяват толкова при дълга употреба, а и са по-линейни, за да знам, какво точно правя. Вярно, иска си свикване, като със всяка озвучителна студийна система, но има модели, на които и след година работа просто не можеш да чуеш това, което те интересува - не го "могат".
  10. 1 point
    Четох някакви мнения за Сонито, че имат доста вдигнати средни и някакви жестоки пикове във високите, които са ОК за следене не проблеми при живи записи и такива неща, но в никакъв случай не са флат/мониторни, нито пък са за слушане на музика. Ще му мисля още... Искам да споделя мнение за едни супер евтини китайски (тайвански?) слушалки, които получих днес Става дума за SuperLux HD-681 EVO Не ми достигаха 29 Евро за безплатна доставка на едни нещица от Томан, а както знаете доставката от там е много голяма (30 Евро) Имаше много и все положителни коментари за тези слушалки и реших да ги сложа в кошницата за "пълнеж", понеже цената им беше точно 29 Евро Реших да рискувам, пък и то не е голям риск, за тези пари колко зле може да са? Пристигнаха днес, слушам от няколко часа с тях, със сигурност имат нужда да се разработят, но още отсега мога да кажа, че за тези пари сигурно няма други с толкова добър звук. Сравнявам ги със Sennheiser HD-650, които са 11 пъти по-скъпи Естествено няма база за сравнение, но разликата в звука със сигурност не е 11 пъти, по-скоро е малка! Това говори наистина много. Може би звучат една идея по-носово в средните от зенхайзерите, а са и малко V-shaped, защото имат по-бумтящ бас и засилени високи, но като цяло впечатлението за тях ми е отлично, бих слушал музика с тях без проблеми. Сравнително удобни са, макар че не уплътняват толкова добре около ушите както зенхайзерите. Нямат и толкова добра сцена - музиката звучи малко по-директно. Бих могъл да ги сложа като звук някъде между HD-650 и бившите ми ATH-M50x. Може би защото се водят полуотворени, затова и имат някои характеристики на отворените като по-мек звук и по-отворена сцена, но същевременно и на затворените: малко по-директен звук, по-бумтящ бас и като цяло по-оцветен звук. Имайте предвид и че не са се разработили още. Какво е включено в комплекта: два сменяеми кабела (3м и 1м), които на всичкото отгоре са със стандартен мини-жак от страната на слушалките, както и с два комплекта падове: от изкуствена кожа и велур. Силно препоръчвани слушалки като за парите си!
  11. 1 point
    Моят личен опит с бутиковите педали е, че в повечето случаи зад "бутиков производител" стои пич, в гараж, които човърка разни педалчета. Често пичът няма понятие от тон, защото е слаб/нереализиран музикант. Случва се да не разбира и много от електроника. Пробвал съм какво ли не и много от нещата са гола вОда. Понякога най-скъпите педали са най-тъпите. Като например този фейзър: Друга компания, която разочарова всеки път е Malekko Heavy Industry. Какво ужасно и претенциозно име само. Това не значи, че не обичам бутикови производители, просто съм открил, след много пробване и изхарчени пари, че просто защото някой прави готин драйв, това не значи че хоруса ще му е добър. Като казах драйв - редовно обикалям магазините и пробвам всичко. Има такива безсмислени и неизползваеми безумия, че направо може да му се завие свят на човек. И обикновено безумията са най-скъпи. И неизползваеми. Така че подхождам според индивидуалният случай. Според мен на "Фултон" нещата са на около 80% и нямат характер. Даже не съм сигурен дали се водят още хай енд. Преди бяха, сега - не знам. Много от изброените дотук марки въобще не са бутикови, нито хай енд. EHX е толкова ширпотреба колкото и Бос. ТС Електроник са ширпотреба, но на мен много от нещата ми харесват. Не ги считам за хай енд, но са функционални и добре измислени. Имам много от техните неща. Добър компромис между тон, цена и най-вече функционалност. Една малка и наистина бутикова фирма е Subdecay. Определено хай енд. Diamond са хай енд, но не са бутикови защото може да се купят навсякъде. Каквото съм пробвал ми е харесало. Принципът е - ако един производител е добър, той отива в мейнстрийма и престава да бъде бутиков. Остава хай енд, да се надяваме. Това са маркетингови пинизи да ни вземат парите, Д!@БА ТЕХНАТА МАМА!!!! Човек може да се вманиячи като мен за тон и оборудване, но така или иначе и със и без кирливите им педали, дай ми една кухарка и ще и разплета струните и със и без педали. Освен това всичко е субективно - на ТС електроник хоруса го считат за светая светих, но на мен не ми харесва. Редовно губя време да гледам демо видеа в ЮТюб, но вече имам едно на ум - видеата са полезни да добиеш представа за функционалността на ефекта, но не и за тонът. Определено не и на тонът, не се заблуждавайте - зле записани, зле настроени, зле изсвирени неща, компресирани от сайта... забрави. Най-реалистичният начин е да се пробва наживо. В заключение: Трябва да се пробва. Ако не може да се пробва - да не се съжалява - 1. може продукта да не струва така или иначе, 2. може да има подобен продукт на старо, от неизвестен производител, който да е от подобен род. Музиката преди всичко. РОКЕНРОЛ, Боян
  12. 1 point
    Ооооо според мен поне първото и Основно нещо в неравноделните (па и ф другите ритми) е да свириш прецизно.......не не беше това думата - ритмично! Оти поне я сом пробвал и в 7те разновидности на мажора и минора (Лидийски/Дорийски/Йонийски) да свириш импровизации и се получава.....Обаче ритмичносста е Основното!!Особенно както вика Пол Гилберт да синкопираш тайминга......в 7/8 или 9/8 или Още по яко в 11/8 се получава.....Откачена история.....!според мен поне в неравноделните то интересното е ритмиката....Ето типичен пример за чужденец да свири неравноделно - СТЕВЕ ВАЙ в Инкантейшън парчето след 1:20 минута......ко моеш се заслушай в ритъм китарата.....дееба тоя пича колко яко синкопира си е ебало майката..... Щото тебе не ти требе да свириш по сватби с Оркестъра......тебе ти требе некфо неравноделно което ще е с Яко жици....точно за това мисля че би ти дало некъф поглед над нещата......там е в 11/8 но се пак.....
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.