Jump to content
Българският форум за музиканти

emosms

Members
  • Мнения

    1463
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    5

emosms last won the day on Януари 19 2023

emosms had the most liked content!

Previous Fields

  • Инструмент
    китара, бас

Profile Information

  • Gender
    Male

Последни посетители

2684 профилни разглеждания

emosms's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

319

Обществена Репутация

  1. Може ли да дадеш примери как го ползваш, за да диагностицираш/ нагласиш амп
  2. Какви филтри толкова, ако шума е над 8к, в последващите звена на 1-2 места ще добавя срез low pass, и толкова. Шума ме притеснява, защото слушам на слушалки. През бас говорителя едва ли ще се чува, но има и компресионен драйвер за високите - през него сигурно ще се чува нещо. Ако не е... не става. Еквалайзера вече е готов, от кит. Мисля че активната на баса шуми повече. Сега след EQ-то има един операционен с bass boost по схема baxandall, там мога да добавя верига за low pass. Закрепен е върху самата матрица с плъзгачите. На него най-много да му коригирам Q фактора на 1-2 съмнителни ленти (примерно на високата, 6к7 в момента е Q 5,4...). П.П. металните шашки, които слагат около лампите дали ще помогнат срещу шум, или е незначително? Предполагам, че работи срещу радио смущения, пожелателно срещу брум, а за въпросния hiss noise, едва ли
  3. Засега ме вълнува шума да е минимален, няма толкова да се заигравам с лентите. С един бас ще е едно, с друг друго... А хармоничния състав и изкривяванията са във връзка с преампа - там мога да базикам режима на лампите и на едни мосфет транзистори (които не би трябвало нищо да правят, освен да са буфери за сваляне на изходния импеданс на лампите) - пак е част от проекта в тази тема, и не знам как да ползвам осцилоскоп за целта
  4. Значи най-добре да го завърша, и тогава да тествам с розов шум през daw примерно? С този розов шум дали мога да хвана хармониците и изкривяванията от преампа, и там ми се ще да оптимизирам. Сега работи до EQ + крайно стъпало, но ще има модул за линеен изход, от който да го вкарам в един малък USB миксер
  5. Не мога да запиша и не мога да го изсвиря достатъчно ритмично, тези дни по-скоро съм на вълна направи сам и напъвам по завършването на проекта. Иначе, най-високата лента на еквалайзера е 6-7к. Определено искам да звучи добре и тип Маркус Милър. Тук съм ограничен и от баса с който пробвам - не е особено добър. Някои техники излизат по звънтящо, други не. Активната на баса във високите може би не е лентов филтър, и усилва всички високи над определена гранична честота. Евентуално орязване на високите може би да намали шума. Докато еквалайзера на уредбата е лента (~7к), в момента по-погрешка с доста висок Q фактор, така че за него може би няма полза от такова орязване. Евентуално с PC осцилоскоп да направя някакви измервания?
  6. Тръгна, и като контрол с линейни потенциометри е по-скоро използваем :). Чудя се за малко оптимизация - при усилване на високите (и от EQ и от активната електроника на баса) се усилва и шума, което съм го забелязвал и на други уредби. Има ли смисъл с някакъв стръмен филтър да орежа над 10-12 кхз?
  7. На китари, на които е 'вибратено' повечко, се налага втора корекция за 'най-нисък екшън', след като се посвири... Тук точно, отделната корекция на седлата идва таман. Пък радиуса... какъвто такъв...
  8. Защо ти трябва толкова плавно, по принцип сваляш до възможно най-ниския екшън (ти си преценяваш колко buzz е приемливо), и вече зависи колко е правилен левълинга/ износването на прагчетата. Не мисля че някакви разлики, дори цял милиметър, пречат особено при свирене.
  9. Бе щом с това подобие на китара се получава, не всичко е загубено..
  10. Ако не свиря, никакви, глезотии, странични занимавки и измислени проекти Ей го човека - плющи на P баса, всякакви трикове си му излизат и не баса му пречи да е по-ритмичен, където не е перфектен
  11. Интересно сравнение между нек-тру и болт он китари: Соло: Бас: Не мога да преценя за състейна (нек-тру би трябвало да е повече), но има интересен ефект: - при нек-тру като че ли има по-наситени среди, а при болт-он високите изпъкват, звука е по snapier (на солото личи повече като че ли), и цялостно има нещо като mid-scooped, което е доста подходящо за слап
  12. Нужно е за максимално ясен тон и лесно звукоизвличане при слап свирене. С перо също дава доста хармоници и високи, а на клипа, според мен, свиренето му с пръсти наподобява атаката и тона на свирене с перо. Конкретно ореха не ми се струва толкова mid scooped. Както и да е, за някои класически бас саундове, хората навират muffler парчета под бриджа, чорапи :D, имаме и животното P bass, което дава специфичен тон (става интересно и за слап свирене). Но за мен проблема (и на соло китара, вкл. с драйв) е бил винаги един и същ - максимална яснота (и при акорди), звънливост, хармоници, високи (тук някъде и състейна отговаря за тази 'яснота'). Нямаш ли това, НЕ можеш да го възстановиш, ако го искаш на макс. Имаш ли го (с много специфики и уговорки за конкретния търсен тон) - имаш пасивен тонконтрол на китарата, тонкоректори, еквалайзери, звукоизвличане - за всякакви вариации на по-мътен тон.
  13. Писах на 4-5 в алибаба, но засега няма успех. Оставям идеята на трупчета - и без това нещо се преситих, и спрях да свиря тези дни... Иначе, ето примерно за какво става въпрос: Между другото, този бас на клипа, с fanned frets, ми напомня, че другия ми бас е с по-дълга мензура от китаеца, който модвам. Още една причина, че примерно той звучи с живец и на 5-7 позиция на 5 струна, само с почукване (слап), а и по-нагоре става за нещо.
  14. Мисля, че трябва самите адаптери да са ти със средна точка. Ако е хъмбъкер, би трябвало да стане нещо (тр. да изведеш средна точка), или JB с двата сингъла с изведена средна точка, но потенциометрите и и пасивната електроника както са, няма да ти свършат работа... А и самите адаптери, особено ако са два сингъла нек и бридж, ще имат различни полувълни на сигнала и ще стане... нещо. Бленда между двата също се губи. Имам най-евтиния DI бокс от томан (20-30 лв беше), който представлява импедансен трансформатор с небалансиран вход и балансиран изход, със средна точка. Има и граунд лифт. Повече от доволен, при включване на бас директно в пулта. Но, като няма усилване на сигнала, не знам до колко метра кабел след трафа е ок.. Ползвал съм го с 2-3 метра кабел.
  15. Така и не съм открил къде продават, чак и да даваш спецификации колко да са дебели тяло/ топ... Иначе, само махагон мисля (нз) че повече ще ми хареса от сегашното тяло, но за по-bright sound би трябвало да е с топ дървесина, която е по-bright.. Поне така се прави, съм чувал Има почти готови тела за бас, махагон, пак около 100 лв, в алито. Но с дефектчета, едно си харесах и мисля че бих могъл да шлайфам около дефекта (да увелича заоблянето към ръката) и да го изкарам на нула, да не стои като дупка.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.