Ивелин Отговорено Март 6, 2010 Отговорено Март 6, 2010 (Редактирано) I m / VI / III / VII Не знам защо, но аз същата тази хармония я гледам като "лъжлива" в мажор - пример: Am, F, C, G или (VI, VI, I, V) или [лъжлива, суб, тоника, доминанта] Може би ми липсва "онази" мажорна (в минор) {Ми} доминанта Редактирано Март 6, 2010 от Ивелин Цитирай
Steppenwolf Отговорено Март 6, 2010 Отговорено Март 6, 2010 Заради мажорните акорди и липсата на водещ тон те праща в нея посока, в мажор е все едно TSVI - S - T - D. Но при фразирането вече се поизбистря. Нали знаеш, че минорът има известна тенденция към третата степен. Цитирай
The_Final_Cut Отговорено Март 11, 2010 Отговорено Март 11, 2010 (Редактирано) Не знам, ама въпросното Аm F C G се използва в 70% от днешните песни (и в 90% от поп-фолка) и наистина върви за абсолютно всякакъв комерсиален стил. Интересното е че ако импровизираш мелодия върху съответната прогресия, винаги се получават супер готини мелодии. Редактирано Март 11, 2010 от The_Final_Cut Цитирай
balombi Отговорено Март 11, 2010 Автор Отговорено Март 11, 2010 Да наистина , въпросната прогресия е приятна за ухото . Някак си е много хубаво с точно тези акорди да се импровизира, запомня се и е приятно е това аз наричам клише . Цитирай
Бицев Отговорено Март 13, 2010 Отговорено Март 13, 2010 Мисля, че ще ви бия по простота Аз страшно се кефя на прогресията: | I | I | I | I | % | % | ... etc - без никакъв майтап, най- (ама най-) сериозно! Безкрайни възможности за композиране и импровизация. Някой да предложи нещо по-просто? Внимание: тази прогресия също предлага безкрайни възможности за рехармонзация При което пък ще е трудно да се намери нещо по-сложно... Цитирай
Ивелин Отговорено Март 13, 2010 Отговорено Март 13, 2010 (Редактирано) Някой да предложи нещо по-просто? Следващото по-просто е: | % | % | % | % | и т.н. Редактирано Март 13, 2010 от Ивелин Цитирай
sasoh Отговорено Март 13, 2010 Отговорено Март 13, 2010 А най-простото е: | - | - | - | - | - | Ама John Cage вече го е записал Цитирай
Ивелин Отговорено Март 13, 2010 Отговорено Март 13, 2010 (Редактирано) Навлязохме в прогресивните паузи Това са един друг вид прогресии, които не са съвсем акордови Редактирано Март 13, 2010 от Ивелин Цитирай
lizardman Отговорено Март 14, 2010 Отговорено Март 14, 2010 | I | I | I | I | % | % | ... etc Тва е може би и най-трудното за импровизиране. Цитирай
Tozi Отговорено Март 14, 2010 Отговорено Март 14, 2010 Не. Не е най-трудното. Има и по-трудни, повярвайте ми. Цитирай
lizardman Отговорено Март 17, 2010 Отговорено Март 17, 2010 Вярвам ти, само дай пример. За мен трудността се изразява в това, че всичко пада на твоите плещи. Очаква се от теб да грабнеш слушателя. Единственото развитие идва от теб. Цитирай
kolio_k Отговорено Март 17, 2010 Отговорено Март 17, 2010 Абе може би на един акорд пък е по лесно, ама кой знае може и да бъркам Цитирай
CyberGene Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 Въпросът не е дали на свирача му е лесно или трудно да свири на един акорд, а дали на слушателите ще им хареса това, което ще изсвири върху един акорд, така че на тях да не им е скучно. От такава гледна точка смятам, че наистина свиренето върху един акорд е "най-трудно". Иначе да, на мен ми е супер лесно да свиря върху например Cmaj7 - До-лидийски нагоре, след това надолу, след това нагоре, след това надолу, така 4-5 минути - супер лесно е наистина Цитирай
Tozi Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 (Редактирано) Това, дали на слушателите ще им хареса дадено изпълнение зависи от тяхната музикална култура и настроението им в момента на слушане. Дори и най-посредственото изпълнение може да се хареса на някой (мисля че имаме достатъчно примери тук във форума). Добрият "свирач" би трябвало да се изразява еднакво добре както върху един акорд така и върху най-сложните акордови прогресии. Върху един акорд той би трябвало да може да звучи достатъчно не просто и интересно, а върху сложните прогресии да умее да създаде усещането за простота. Хората свикнали да свирят само върху един акорд (използвайки да речем само една мнорна пентатоника) имат проблем да свирят върху прогресии с много модулации и обратно - хората свикнали да свирят постоянни модулации намират за трудно свиренето само върху един акорд (модално). И в двата случая говорим най-вече за хора с придобити навици и не достатъчен контрол върху това което правят - "автопилот" - свирене на ликове и заучени "хватки","пътечки" и т.н. Добрият импровизатор не би трябвало да има проблем с изразяването върху каквато и да е акордова прогресия ( във всяко темпо и размер). Редактирано Март 18, 2010 от Tozi Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.