Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Бладаря за линка друже :wallbash: , но в интерес на истината, не съм в процес на търсене на себе си, поне за момента. Имах такива периоди, в които пишех моя музика , имах си проекти и тн. Но установих, че не съм доволен от две неща.

 

Първо не ми стига да се развивам в една посока, просто не ми е интересно. Знам, че така е трудно да се постигнат някакви сериозни висоти, в която и да е посока, но на мен не ми и цел. Просто харесвам самия процес на развитие и да свиря от всичко по малко. Освен това аз не се имам за творец, а по скоро се опитвам да бъда добър занаятчия, като вкарвам по малко изкуство където и когато мога :rockon: .

 

Второ, не искам да се занимавам за момента с композиране и търсене на себе си, защото не съм доволен от общото си техническо ниво и имам още много да работя докато покрия собствения си минимум за умения, за да се насоча към по важни неща. За мен ( лично ) изкуство се прави, когато се овладее занаята, иначе не ми прави удоволствие. Никога вече не бих си помислил да говоря за арт, като си слушам елементарните грешки, които още допускам при свирене, това го правих преди 10тина години, мина ми :), надявам се пак да започна като позадобрея . Знам, че много хора въобще не мислят така, а и има много примери, за музиканти, които не са добри в занаята, но правят изкуство и то добре, но това е нещо индивидуално, аз правя каквото чувствам за правилно. Почнал съм като напълно самоук и в резултат съм научил много неща грешно, а други въобще съм пропуснал, трябва да си ги наваксам, работя по въпроса и доста съм напреднал :D . Освен това си умирам да дълбая на елементарно ниво, а това си е бавна работа

 

Иначе разбира се от време на време композирам, и в композициите си правя всичко възможно да не приличам на някого, някой път ще взема да пусна и някое мое парче. Досега съм пускал само 2-3 и то стари (май с едно изключение)

 

Почти всичките ми участия във форума са изцяло с учебна цел ( моя си ) и не представляват нищо по различно от поредния ми опит да интегрирам някакви неща върху които работя в конкретния джем. В резултат, това което свиря тук, май няма много общо с това което наистина свиря реално ( на гиг, който харесвам, а не си върша просто работата ), но за мен това е и смисъла на джема, да се упражнявам и да си правя густото.

 

п.п. По темата

 

Иначе за съжаление утре се оказа , че имам прослушване за една важна работа, така че ще поотложа писанията си за ритмиката ( гледам, че много се написало вече така или иначе) до в други ден.

 

Но , както Този каза, всъщност няма разлика между Суинга и Груува по същество. Груув и Суинг имаме когато всички в бенда имат един и същи тайм фиил, и всичко, което свирят е подчинено на него. Груув се получава тогава, когато всички в секцията, която свири фънк например, свирят 16тините еднакви ( от равни през суингирани до шеснадесетини с точки и и трийсеивторини, и номера е да го прави нарочно, дисциплинирано и контролирано) и ги базират заедно на съответното място спрямо бийта ( преди, върху, след ). Разбира се това е само базата, от там нататък напредналите си правят всякакви експерименти

 

При суинга също има и някои други явления, като акцентуване на слаби осмини, умишлено свирене назад, свирене на равни осмини зад биита, , върху суингираща секция,

Отговорено
Иначе разбира се от време на време композирам, и в композициите си правя всичко възможно да не приличам на някого, някой път ще взема да пусна и някое мое парче. Досега съм пускал само 2-3 и то стари (май с едно изключение)

 

 

 

п.п. По темата

 

 

При суинга също има и някои други явления, като акцентуване на слаби осмини, умишлено свирене назад, свирене на равни осмини зад биита, , върху суингираща секция,

Винаги са ми харесвали музиканти, който могат да свирят в груув но и извън него...

пример: Рубен Гонзалес

Отговорено

Коле супер! Значи си намерил себе си и знаеш какво искаш да правиш и го правиш. :girl_cray2::bravo::):girl_cray2:

 

Пожелавам много успехи! Само така!

Отговорено

В стилове като Фънк, ХипХоп, Соул, Блус и тн. има повече общо, отколото различно със суинга, поне според собствения ми опит. Ти какво имаш предвид?

Отговорено (Редактирано)

http://www.youtube.com/watch?v=dVkMheBXY28

 

суинг

 

 

груув

 

И все е Куинси Джоунс.

Имам въпроси. Използва ли се още терминът "офбийт", заменен ли е с друг и ако да с какъв? Продължава ли да се твърди, че офбийтът не е синкоп? Има ли резон в изречението:" Оф бийтът е един специфичен начин на акцентиране и фразиране, който джазовият музикант чувства инстинктивно." Важно ми е за сверяване на часовника. Чел съм и чета неща писани преди много време.

Редактирано от yotzzo
Отговорено (Редактирано)

Оф бийта не е задължително да се превръща в синкоп.

Всяка четна осмина ти е оф бийт. Ако имаш осем осмини в такт става така

 

1 2 3 4 5 6 7 8

 

Он дъ бийт ти е всяко нечетно в случая или "силните времена" - четвъртините.

 

Или както го обясняват хамериканците:

 

One - and, Two - and, Three- and, Four - and,

 

това анд ти е оф бийта.

Редактирано от Tozi
Отговорено (Редактирано)

^ Благодаря! :)Нямам повече въпроси.

Редактирано от yotzzo
Отговорено

Ако тактувате с ръка, броейки "едно - и - две - и - три - и - четири", това е моментът, когато ръката е горе - на "и", - освен ако не си тактувате "обърнато". :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.