Slacoth Публикувано Август 13, 2008 Публикувано Август 13, 2008 Здравейте, става въпрос за така наречените практис ампове, които се използват за домашно свирене и нарочно поддържат по-малка ватова мощност. Приоритет ли са за китарните усилватели Фендер - логаритмичните потенциометри, а за Маршал - линейните? Ако не е така, защо по дяволите Фендер правят контрола върху усилването на техните ампове минимален. Имам предвид, че когато закрепиш копчето за усилване на един Фендер на 0.9 - 1.0 звукът е тих, но естествено смотан, проблемът е че усилиш ли го примерно до 1.5 деления става прекалено силен.Така на практика този потенциометър би могъл теоретично да се замени със един двустепенен превключвател. Ако някой се съмнява в моите наблюдения нека разгледа снимките на Фендерите за продан и ще се убеди че, на повечето волум потенциометрите са закрепени на 1.0.Въпросът ми е продиктуван само от любопитство тъй като съм сменил само два усилватела Фендер и нямам достатъчно наблюдения така ли е и при другите модели. Иначе Вива ла Маршал и наздраве! Цитирай
kolio_k Отговорено Август 13, 2008 Отговорено Август 13, 2008 Имам абсолютно същите впечатления. През последните няколко години си иамх работа с 5-6 евтини ампове на Фендер ( в академията имаше прредимно такива, защото нямат нужда от подръжка, смяна на лампи и тн.) и всички без един правеха точно така, поради което и бяха известни между китаристите като On/Off amps Иначе нямам никаква идея, защо е така Цитирай
TONY Отговорено Август 13, 2008 Отговорено Август 13, 2008 За ламповите Фендер - не е така.( или поне не баш, тъй като не е редно да се сравняват практиз транзисторни, с каквито и да е лампови фендери - от най-малките до най-голямите) Това, за което говориш, съм го наблюдавал и при Фендер Про 185, голям солидстейт(транзисторен) амп 185 вата, с два говорителя, ампа може да се ползва в нормални условия усилен до 1,5, натам става страшно откъм ниво на звука - просто непоносимо. Е, така е за свирене в стая. Самият модел е проектиран за свирене на голям концерт. Смоням си, че на един Джулай морниг го бях изцепил на езерото Ариана и ампа надвикваше централното. Тоест, на открито е екстра. За самият амп - има страхотно добър клийн,а ритъм и лийд канала - стават например за блус(рок) и ако свириш с фендер китара (най-добре), не са кой знае какво, но може да се ползва и като пауър хорс - демек с друг преамп ръгнат в крайното стъпало на този амп. Произведен е в САЩ и тежи не знам си колко много килограма ( хора с дискови хернии да се пазят от него) Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Август 13, 2008 Отговорено Август 13, 2008 Имам наблюдения над един 2х12 транзисторен фендер амп, където нещата стоят по същия начин - над 1 и половина реве та не се трае. Трябва със страшно внимание да въртиш потенциометъра за да налучкаш къде е нормално силен. Цитирай
Slacoth Отговорено Август 13, 2008 Автор Отговорено Август 13, 2008 Имах съмнение, че това е тенденция при малките ампове заради осем-инчовите говорители, но явно си е някаква странна политика на марката.Мене това ми звучи тъпичко за такъв титан в китарната апаратура... Цитирай
TONY Отговорено Август 13, 2008 Отговорено Август 13, 2008 Това явно го има при определени фендер транзисторни ампове, имат и трани модели без този "феномен". тъпичко за такъв титан в китарната апаратура... Фендер са титан, благодарение, не само на китарите си, НО И НА ЛАМПОВИТЕ СИ УСИЛВАТЕЛИ, Не си обърквай представите от транзисторните им серии! Колкото до особеностите на потовете и разликите с Маршал, мисля че има доста подготвени техничари, които ще обяснят кое, как и защо. Цитирай
Slacoth Отговорено Август 13, 2008 Автор Отговорено Август 13, 2008 (Редактирано) Съгласен съм, но аз говорех само за транзисторните им модели. Благодаря за споделените впечатления - явно все пак не съм се заблудил относно тази тенденция. Редактирано Август 13, 2008 от Slacoth Цитирай
Baby Thomas Отговорено Август 13, 2008 Отговорено Август 13, 2008 Според мен тоя "ефект" не идва единствено от самите потове, а и от още доста други дивотии като схема, мощност, говорител, етц. Цитирай
Slacoth Отговорено Август 13, 2008 Автор Отговорено Август 13, 2008 Незнам откъде идва, но ми лазеше сериозно по нервите. Аз си купих едно VS30R и комшиите ми казаха: "Чухме че си си купил нов усилвател!" Цитирай
Cutthroat Отговорено Август 13, 2008 Отговорено Август 13, 2008 Да, направо си е безсмислен потенциометъра на този тип фендери. Освен ако не си купиш по дълъг кабел и не свириш от другата стая Цитирай
sevenstring Отговорено Август 13, 2008 Отговорено Август 13, 2008 Ще вкарам малко оф-топик в темата, но, като стана дума за практис ампове и техните нива, някой има ли опит с 5-ватови (или прочее нисковатови) Class A лампови усилватели (независимо от марката)? В смисъл, успяват ли да докарат истински добър лампов звук на тези нива? Въпросът, между другото, ме вълнува не само и не толкова за домашно свирене, колкото за записи и (евентуално) микрофонно озвучаване на живо. Цитирай
Nikifena Отговорено Август 13, 2008 Отговорено Август 13, 2008 Може би за практис ампове и нискобюджетни серии трябва да се изсмуче всичко от към цена. Поради тази причина волюИтата им звучат он-оф. Ако не те кефи фендер ще ти кажат, че имат страхотен туин ревърб all tube и там не е така. Дето се вика парите определят, а не ергономичността например Цитирай
Hillbilly Отговорено Август 13, 2008 Отговорено Август 13, 2008 Ще вкарам малко оф-топик в темата, но, като стана дума за практис ампове и техните нива, някой има ли опит с 5-ватови (или прочее нисковатови) Class A лампови усилватели (независимо от марката)? В смисъл, успяват ли да докарат истински добър лампов звук на тези нива? Въпросът, между другото, ме вълнува не само и не толкова за домашно свирене, колкото за записи и (евентуално) микрофонно озвучаване на живо. Ето един клас А да добиеш представа,въпреки че е с ужасен микрофон- http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=42643 А тук е същия пак на 7 вата (то няма голяма разлика м/у 7 и 15в като сила),записвано с микрофон от слушалки на 1,5м от говорителя без обработка.На 54 сек. влючвам Boss SD1 за буст - http://www.esnips.com/doc/0c09e561-b79d-46...66ac2a0e/fredie За съжаление не мога да го изцепя за запис с това микрофонче,ако се усили волюма ,а не гейна както в случая става с доста повече високи и въобще варианти много. Цитирай
Gregg Отговорено Август 13, 2008 Отговорено Август 13, 2008 Няма никакъв проблем големи фирми като Фендер да си поръчат на производител потенциометри с каквито и да било характеристики, като за бройките, които поръчват, типа на потенциометъра не оказва абсолютно никакво влияние върху цената. Дори при цени на дребно няма разлики в цената на линеен и логаритмичен потециометър, така че едва ли цената е проблема в случая. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Август 14, 2008 Отговорено Август 14, 2008 Такива проблеми могат да се разрешат по два начина - 1.Модификация на конкретната част от усилвателя, която е отговорна за регулирането на усилването. Както беше споменато - потенциометър, схема, елементи. 2. Използване на Power Attenuator. Въпреки относително малката мощност на конкретния усилвател, използването на Power Attenuator е много удачно решение. И понеже ще се появят въпроси как, за колко и т.н., ако някой се интересува, на ЛС. Опасявам се обаче, че поради ниската стойност на усилвателчето няма да има желаещ за подобни решения. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.