Jump to content
Българският форум за музиканти

Типове потенциометри при


Slacoth

Recommended Posts

Здравейте,

става въпрос за така наречените практис ампове, които се използват за домашно свирене и нарочно поддържат по-малка ватова мощност.

Приоритет ли са за китарните усилватели Фендер - логаритмичните потенциометри, а за Маршал - линейните?

Ако не е така, защо по дяволите Фендер правят контрола върху усилването на техните ампове минимален.

Имам предвид, че когато закрепиш копчето за усилване на един Фендер на 0.9 - 1.0 звукът е тих, но естествено смотан, проблемът е че усилиш ли го примерно до 1.5 деления става прекалено силен.Така на практика този потенциометър би могъл теоретично да се замени със един двустепенен превключвател. Ако някой се съмнява в моите наблюдения нека разгледа снимките на Фендерите за продан и ще се убеди че, на повечето волум потенциометрите са закрепени на 1.0.Въпросът ми е продиктуван само от любопитство тъй като съм сменил само два усилватела Фендер и нямам достатъчно наблюдения така ли е и при другите модели.

Иначе Вива ла Маршал и наздраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам абсолютно същите впечатления. През последните няколко години си иамх работа с 5-6 евтини ампове на Фендер ( в академията имаше прредимно такива, защото нямат нужда от подръжка, смяна на лампи и тн.) и всички без един правеха точно така, поради което и бяха известни между китаристите като On/Off amps :greenangel:

 

Иначе нямам никаква идея, защо е така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ламповите Фендер - не е така.( или поне не баш, тъй като не е редно да се сравняват практиз транзисторни, с каквито и да е лампови фендери - от най-малките до най-голямите)

 

Това, за което говориш, съм го наблюдавал и при Фендер Про 185,

голям солидстейт(транзисторен) амп 185 вата, с два говорителя,

ампа може да се ползва в нормални условия усилен до 1,5, натам става страшно

откъм ниво на звука - просто непоносимо.

Е, така е за свирене в стая. Самият модел е проектиран за свирене на голям концерт.

Смоням си, че на един Джулай морниг го бях изцепил на езерото Ариана

и ампа надвикваше централното. Тоест, на открито е екстра.

 

За самият амп - има страхотно добър клийн,а ритъм и лийд канала - стават например за блус(рок) и

ако свириш с фендер китара (най-добре), не са кой знае какво, но може да се ползва и като пауър хорс - демек с друг преамп ръгнат в крайното стъпало на този амп.

Произведен е в САЩ и тежи не знам си колко много килограма ( хора с дискови хернии да се пазят от него)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам наблюдения над един 2х12 транзисторен фендер амп, където нещата стоят по същия начин - над 1 и половина реве та не се трае. Трябва със страшно внимание да въртиш потенциометъра за да налучкаш къде е нормално силен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах съмнение, че това е тенденция при малките ампове заради осем-инчовите говорители,

но явно си е някаква странна политика на марката.Мене това ми звучи тъпичко за такъв титан в китарната апаратура...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това явно го има при определени фендер транзисторни ампове,

имат и трани модели без този "феномен".

 

тъпичко за такъв титан в китарната апаратура...

 

Фендер са титан, благодарение, не само на китарите си,

НО И НА ЛАМПОВИТЕ СИ УСИЛВАТЕЛИ,

 

Не си обърквай представите от транзисторните им серии!

 

Колкото до особеностите на потовете и разликите с Маршал, мисля че има доста подготвени техничари, които ще обяснят кое, как и защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, но аз говорех само за транзисторните им модели.

Благодаря за споделените впечатления - явно все пак не съм се заблудил относно тази тенденция.

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен тоя "ефект" не идва единствено от самите потове, а и от още доста други дивотии като схема, мощност, говорител, етц.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам откъде идва, но ми лазеше сериозно по нервите.

Аз си купих едно VS30R и комшиите ми казаха:

"Чухме че си си купил нов усилвател!" :thumbup:

 

;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, направо си е безсмислен потенциометъра на този тип фендери.

Освен ако не си купиш по дълъг кабел и не свириш от другата стая :thumbup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще вкарам малко оф-топик в темата, но, като стана дума за практис ампове и техните нива, някой има ли опит с 5-ватови (или прочее нисковатови) Class A лампови усилватели (независимо от марката)? В смисъл, успяват ли да докарат истински добър лампов звук на тези нива?

Въпросът, между другото, ме вълнува не само и не толкова за домашно свирене, колкото за записи и (евентуално) микрофонно озвучаване на живо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би за практис ампове и нискобюджетни серии трябва да се изсмуче всичко от към цена. Поради тази причина волюИтата им звучат он-оф. Ако не те кефи фендер ще ти кажат, че имат страхотен туин ревърб all tube и там не е така.

 

Дето се вика парите определят, а не ергономичността например :help:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще вкарам малко оф-топик в темата, но, като стана дума за практис ампове и техните нива, някой има ли опит с 5-ватови (или прочее нисковатови) Class A лампови усилватели (независимо от марката)? В смисъл, успяват ли да докарат истински добър лампов звук на тези нива?

Въпросът, между другото, ме вълнува не само и не толкова за домашно свирене, колкото за записи и (евентуално) микрофонно озвучаване на живо.

Ето един клас А да добиеш представа,въпреки че е с ужасен микрофон-

http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=42643

А тук е същия пак на 7 вата (то няма голяма разлика м/у 7 и 15в като сила),записвано с микрофон от слушалки на 1,5м от говорителя без обработка.На 54 сек. влючвам Boss SD1 за буст -

http://www.esnips.com/doc/0c09e561-b79d-46...66ac2a0e/fredie

За съжаление не мога да го изцепя за запис с това микрофонче,ако се усили волюма ,а не гейна както в случая става с доста повече високи и въобще варианти много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв проблем големи фирми като Фендер да си поръчат на производител потенциометри с каквито и да било характеристики, като за бройките, които поръчват, типа на потенциометъра не оказва абсолютно никакво влияние върху цената. Дори при цени на дребно няма разлики в цената на линеен и логаритмичен потециометър, така че едва ли цената е проблема в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива проблеми могат да се разрешат по два начина -

1.Модификация на конкретната част от усилвателя, която е отговорна за регулирането на усилването. Както беше споменато - потенциометър, схема, елементи.

2. Използване на Power Attenuator. Въпреки относително малката мощност на конкретния усилвател, използването на Power Attenuator е много удачно решение.

И понеже ще се появят въпроси как, за колко и т.н., ако някой се интересува, на ЛС. Опасявам се обаче, че поради ниската стойност на усилвателчето няма да има желаещ за подобни решения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.