Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Да се свири на китара добре, както и на каквито и да е други инструменти, си е много трудна работа. Нужна е неизбежната щипка талант ( не много, но все пак ), мерак, правилен подход и някакви си 10-15 години яко свирене, за да се постигне някакво задоволително ниво. А от там нататък започва истинската работа :)

Никой не е станал наистина добър музикант, за няколко години, тоест бавното и мъчително напредване си е в реда на нещата

  • Отговори 124
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

гейна на макс и жулиш smoke on the water - така се свири на китара!

 

и не е важно дали можеш да свириш добре ако искаш можеш да си дрънкаш разни нечленоразделни глупости и мацките пак ше ти връзват :)

 

а както знаем точно мацките са единствената причина 97% от вас (включително и аз) да започнат да свирят на китара.

Редактирано от Чукопад
Отговорено

Ако мацките бяха причината - нямаше да си давам парите за ефекти, китари, усилватели, струни, кабеляци. Щях да си взема една Q7-ца и отивам да се наливам в син сити.

Отговорено
Относно метронома - Sony Ericsson W810i си върви с вграден метроном :-(

Да живеят Сони и Уолкмен сериите - на W300i има и китарни акорди ;) сори за :crying:

Много благодаря за съветите. :P

Отговорено (Редактирано)

Ползата от разучаването на парче по слух е огромна- казвам го от личен опит. А радостта от усвоеното и чисто музикантското удоволствие са несравними. Освен това получаваш необходимото самочувствие, че можеш да свириш и преставаш да се бориш с инструмента.

Едно време, като нямаше табове, любовта към китарата и музиката беше достатъчна. Това е експресивен инструмент, не си заслужава да бъде използван минималистично или самоцелно. Резултатът от опита да направиш нещо истинско с него дефинира смисъла да свириш.

 

Поздравления за темата!

Редактирано от Wandering Spirit
Отговорено

Hail Evtim Djekarov !!! Отвори ми очите направо.Оттам насетне ползвам таба само, когато имам много малко време преди следващата репетиция :) Дано повече хора направят същото като мен.

 

 

ПП:Хубаво е темата да стане "Важна тема" ако ме разбраха модовете :)

Отговорено

Здравейте,

 

реших понеже ми гръмна главата от Cubase да споделя и аз какво мисля по въпроса.

 

1. Замазаното свирене при по-неопитните китаристи винаги е факта, че "пробват" неща които не са на нивото им. Не са осъзнали факта, че щом Пол Гилбърт може да свири парчетата си на 30 концерта за месеца, значи може много повече и е стигнал до момента в който това което свири не му коства усилия.

 

Не можеш да отидеш да свириш пред хора, независимо дали в магазина за китари или на сцена, и да свириш неща които си свирил идеално общо 2 пъти. Защото това не е твоята стая след 2 часа загрявка. Да, можеш да вдигнеш гейна много или да се оревърбъриш докато не зазвучиш все едно свириш от ваната, но не е това целта.

 

2. Липсата на динамика може да се оправдае. Първо заради наличието на всякакви дисторжъни които могат да превърнат китарата ти във мазало от гейн и шум, в което дори най-нескопосаната нота звучи като всички други.

Второ защото не всички имат лампови усилватели. Ако си имаш такъв и свириш със грешна или неприятна динамика веднага ще си проличи, и дори най-незаслуващия се, ще усети че нещо не е наред.

 

3. Свиренето с много излишни тонове според мен се "лекува" само със записи. Във процеса на свирене ако човек не е свикнал да се вслушва може лесно да пропусне много неприятни моменти от свиренето си. Но на запис, когато вече изслушваш китарата си по същия начин по който слушаш музика, е много по-лесно да осъзнаеш, че не трябва да пробваш тия sweep-ове на още 10 темпо ами да смъкнеш с 40.

 

 

Попринцип много неща има да се кажат по въпроса, но и да се струпат на веднъж няма смисъл. Хората за това ходят веднъж седмично на уроци с години, а не на един 30 дневен кемпус със по 18 часа свирене.

 

Най-важното е, ако човек се занимава сериозно с китара, да осъзнава че тя е много труден инструмент ако искаш да знаеш какво се случва и да контролираш и разбираш свиренето си.

 

А как точно се постига това, може да се изпише много, но няма смисъл да се отговаря на въпроси които човек още не си е задал. Когато дойде въпроса значи е дошло времето и за отговора му.

 

Поздрави,

Християн

Отговорено

Искам да добавя:

 

Бавния процес на напредване в началото е бавен, после се забързва а после отново и постепенно се забавя. Важното за мен е този процес никога да не спира!

Отговорено

в съседния клас всяко междучасие свирят едни млади талантливи класически китаристи.

които при това на едно значително ниво.

и които няма да казвам що за хора са щото лорд оф даркнес ще ме изпорти и ще ме набият

Отговорено

Мдам, нещата които си написал са вернички; по-новото поколение китаристи е изправено пред доста странна ситуация:

- живеем в някакъв свят в който всичко живо бърза нанякъде; да си музикант от друга страна изисква страшно много време. Супер лесно е да се заблудиш че ще стане без години яко свирене.

- транскрипциите са лесни за намиране, оттам идва един естествен мързел да вадим по слух

- разни боклучиви процесори и софтуерни симулации са прекалено достъпни. Да ама да свириш през цялото време през колконките на компа с някаква яко компресирана пластмасова симулация + куп ефекти замазващи положението е пагубно за звукоизвличането. Сега като се замисля дъртите Larios-чета вършеха много по-добра работа за тренировка

- много народ "учи" без учител. Това от една страна е гот защото се създават предпоставки за това да следваш свой път, но в опити да откриеш топлата вода може да се набиеш в задънени улици

- липсва читава поп/рок/джаз китарна школа (поне в България)

- повече си търкаме пръстчетата по клавиатурата отколкото по грифа (драскайки глупости в музикантския форум например)

Отговорено (Редактирано)
- живеем в някакъв свят в който всичко живо бърза нанякъде...

- транскрипциите са лесни за намиране, оттам идва един естествен мързел да вадим по слух

- много народ "учи" без учител. Това от една страна е гот защото се създават предпоставки за това да следваш свой път, но в опити да откриеш топлата вода може да се набиеш в задънени улици

...

- повече си търкаме пръстчетата по клавиатурата отколкото по грифа (драскайки глупости в музикантския форум например)

Съвсем не по темата , ала това ми напомни за едно изказване по адрес на новата порода "хакерчета" ,които без грам да разбират кое как действа и естествено нямайки нищо общо със създаването на какъвто и да е било код си го използват наготово-свален от всевъзможни , съмнителни домейни и вече се имат за голямата работа...

С музиката - като вид изкуство - всеки , на каквато си поиска възраст, ниво на образование ,пол ..планета може да бъде изключителен , гениален , даровит и тн , без значение на какъв инструмент свири , но какво пък би било ако обърне внимание на теорията - дали не би бил още по -по ! Сещам се за Доминик ДиПиаца, който също каза, как е трябвало да открива топлата вода , което му е коствало, ако не друго то много загубено време.

Дидо , по адрес на последното казано от теб : Абсолютно ! - Повечко упражнения, по-малко дъра бъра ,.. !! :music336:

Редактирано от ipo
Отговорено

Онзи ден ми хрумна нещо.Мога ли да Ви попитам има ли начин, с който да разбереме на какво ниво сме горе-долу ?

 

(Мисля, че е излишно да поствам нова тема, а и въпроса засяга и темата :) )

 

Благодаря!

Отговорено

има, да

 

за определяне на нивото на техниката аз не мога да ти помогна

 

за определяне на нивото на начин на мислене и подход към музиката:

ако мислиш, че някой може да ти каже "нивото ти е такова" с две думи и това да е много изчерпателно, ако мислиш, че да разбереш какво ти е "нивото" ще помогне по някакъв начин на развитието ти като музикант, ако мислиш, че пътят ти към някаква цел(не знам каква е твоята) е само един и той е разделен на някакви си нива - далеч си дори от начинаещ :)

 

поздрави

 

\/

 

 

пп искам и аз да поздравя автора за темата :)

Отговорено

Ето и един съвет от мен - пробвайте песни на квинти - една или повече бързи и същото за бавни. Аз препоръчвам Guano Apes - Big in Japan ритъм линията с приплъзване между акордите, и когато наистина усетите и чуете, че не ковете струните/акордите, а го правите ритмично, тогава... тогава ще сте с една стъпка напред. :)

 

P.S. Приплъзването на тази песен се прави с пуснати струни - т.е. удряш Си, пускаш праговете, но не и струните и плъзгаш нагоре/надолу. Успех!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.