Yves Отговорено Декември 19, 2009 Отговорено Декември 19, 2009 Нищо не разбрах...особено от тва със труните и праговете... Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 19, 2009 Автор Отговорено Декември 19, 2009 ... Мисля, че напред в темата има достатъчно сериозни мнения, за да има нужда от такива сравнително дребнички(в сравнение с вече казаното), а и не особено ясни съвети. Цитирай
Zero Tolerance Отговорено Декември 19, 2009 Отговорено Декември 19, 2009 Една стъпка в развитието ви като музиканти... В момента в който осъзнаете ,че Кърк Хамет НЕ Е най-великия китарист на света , определено имате напредък.. И поста ми е напълно сериозен , обръщам се към младите китарни ентусиасти най-вече.. 2 Цитирай
Heartman Отговорено Декември 19, 2009 Отговорено Декември 19, 2009 ^ Много умно.Това ще ги откаже всички начинаещи да слушат Кърк и Металика и какво трябва да слушат, че да станат добри?И кой е най-великия китарист? Цитирай
DeadWing Отговорено Декември 19, 2009 Отговорено Декември 19, 2009 ^ Много умно.Това ще ги откаже всички начинаещи да слушат Кърк и Металика и каквко трябва да слушат, че да станат добри?И кой е най-великия китарист? Определено Кърк не е...Самият той си признава, че свири с таблатури...В рок средите личното ми мнение е за Джими Пейдж Цитирай
Heartman Отговорено Декември 19, 2009 Отговорено Декември 19, 2009 ОК де не е.И аз знам че не е,ама мога да изброя и още 1000 дето не са.И тях не трябва да ги слушаме така ли? The best 100 Според Ролинг Стоун е на 11-то място Кърк Хамет ама няма значение на кое място е смятам че от всички има какво да се учи и да кажеш,че някой не трябва да се слуша е тъпо.Отделно че едно време китаристите са се учили от саксофонисти и други инстурменталисти,а не точно други китаристи Цитирай
IgniteAll Отговорено Декември 19, 2009 Отговорено Декември 19, 2009 Колеги, тази тема преди минути я боцнах като важна горе. Недейте да се отплесвате, моля! Цитирай
Tozi Отговорено Декември 19, 2009 Отговорено Декември 19, 2009 Онзи ден ми хрумна нещо.Мога ли да Ви попитам има ли начин, с който да разбереме на какво ниво сме горе-долу ? Има начин. Сравнете се с най-добрите инструменталисти в стила музика който свирите. За мен лично, най- добрите в стила който аз свиря имат следните музикални познания които могат и да прилагат на практика: Знаят много добре музикалната теория (хармония) на стила в който свирят и няколко други. Могат да свирят кое да е парче във всички тоналности,темпа,размери(без да гледат ноти табулатури и т.н). Знаят добре цялата история на стила в който свирят - как е възникнал и как се е развил, кой от кого е повлиян. Стемят се да бъдат информирани за новости в музиката (нови музиканти, нов звук, нови развития и т.н.). ИМАТ СОБСТВЕН ГЛАС!Не имитират никого. Това е доста обобщено. Вие си преценете и нека бавния процес на напредване продължи! Цитирай
Tozi Отговорено Декември 19, 2009 Отговорено Декември 19, 2009 Да имаш много фенове не значи че си най-добрия в това което правиш. Свиренето на китара съществува много преди осемдесете (както и нотното записванена китара). Най-добри има. Въпроса е в какво - какъв е критерия. Не е задължително най-добрите да се харесват на всички. Цитирай
IgniteAll Отговорено Декември 20, 2009 Отговорено Декември 20, 2009 Явно не станах достатъчно ясен с предишния си коментар и днес на закуска след коледното парти на фирмата, в кисело състояние трих коментари и преглъщах бана на някои хора, които сами ще трябва да се сетят кои са, за да не посочвам Yo The Real персонално! Слагам едно леко уточнение, което е за ваша яснота. Тази тема ще се включи в темите, които ще са третирани като важни за раздел Китара. Всеки коментар, който влиза в офтопик ще бъде трит. Сега запилявам само последните и когато нещата са ясни като структура ще мина с голямата секира през всяка тема, която е отделена като важна. Останалите теми по усмотрение ще оцеляват из раздела. Още едно леко допълнение. Приятно за някои от вас или не, започвам да влизам в раздел Китара и да го подреждам, което значи, че ще виждам какво пишат хората. Това ще има две развръзки. От една страна ще гледам за хора, които ще са полезни за възхода на този раздел и ще се говори с тях дали имат желание да го правят и занапред. От друга страна ми знаете лошата слава на слаб психически модератор и лека ръка с тежка секира. Сами се досетете какво ще стане с онези, които сеят офтопик и водят до разпри в този раздел. Има Говорилня, в която можете да пишете относно споровете си за кой музикант е по-велик. В специализираните раздели, не че нещо лично, ама няма да го бъде. Като толкова много искате да има един стегнат вид на форума и респективно на раздел Китара, в който вие пишете, хайде да пазите и вие малко! Не искате теми от новобранци с глупави въпроси, добре, но тук отговора е супер прост! Ами помогнете да организираме нещата и всичко ще е супер хем за вас, хем за нас, а и новите в китарното поприще ще са доволни и ще гледат и те да трупат знания от изписаното. Цитирай
TytusPulo Отговорено Март 11, 2010 Отговорено Март 11, 2010 Здравейте на всички. От месец започнах да се уча на китара и ми е доста забавно(поредния кандидат китарист, нищо ново под Слънцето). Честно казано имам голям късмет понеже в момента около мене има доста хора които свирят. Баща ми свири от доста години, но за съжаление не умее да обеснява, но пък съседите ми имат китари и също свирят. В началото ми казаха да се уча на акорди, дрънкам си разни работи и се опитвам да науча една две песнички, отделно заучих няколко прости сола. Тука има няколко китари, никоя от тях не е особено хубава, но предвид нивото ми предполагам това няма значение. Сега работата е следната...в края на месеца заминавам на плаване 3 месеца, най-вероятно ще мога да си взема китара и най-вероятно няма да има нокой който да свири там, следователно ще трябва да се оправям сам. Можете ли да ми дадете някакви насоки какво да упражнявам, доколкото усещам не е добре да се прекалява с Guitar Pro и цифричките. Колкото и да не мога, се стремя да усещам нещата, които дрънкам вместо само да наизустявам. Незнам дали на този етап има значение, но не съм много надъхан на метъл музиката и повече ми харесват по-испано звучащи мелодии(например като работите, които Антонио Бандерас свири по филмите си), дори електрическата китара не ме влече особено(и такава имаме тука, подрънквам някое и друго соло на нея). Ще се радвам ако получа съвети как да се упражнявам само, някакви уроци които да изтегля... Извинявам се ако това е написано другаде, прочетох разни теми за начинаещи, но не намерих точно това, което ме интересува. Цитирай
Stoil simeonov Отговорено Март 15, 2010 Отговорено Март 15, 2010 Вече 7 години продължавам да уча ел. китара, само че повече обръщам внимание на състава си. Доста музиканти смених в групата и още не съм намерил мойте доближаващи характери. През това време минах от началото 3-месечен начален курс по класическа китара продължих сам с школа и приятел,който ми показваше.Много от доста мои отскорошни познати ел. маниаци използват вол. педал вместо динамика и други техники. Досега все още харесвам и свиря пънк-рок ,вече имам Гибсън лес пол джуниър,не съм по солата, даже,честно казано повече харесвам еднообразните бързи кратки сола на Billy Joel. Голяма трудност ми беше,но и слабост все още,свиренето по грифа с едновременно пеене без гледане в ръцете и бързото превключване на драйв флоор педал след припева,който вече съм свършил с вокал-а.Забързвах,забавях но имах барабанист до мен който също се учеше и ме търпеше както и аз него,но не започнах с някакви компютърно-модулирани дръм-машини.Поне знам от опит че след известно време,години на сцена сме се разбирали само с поглед ,но не сме професионалисти а малко опитни. Обичам хубавият звук мек(лампов ест. хубава китара(обикновенно) и при всичкото това вече мога да си позволя 4-5 часови репетиций,загрявки разучаване на песни,някое и друго разучаване на песен задно с момчетата. Аз имам лично,много проблеми с разучаването на солата,обожавам акордите,ритъм-ът ми е в кръвта, ,НО ХВАЩАМ КОЛОСТРОФОБИЯ ОТ ПО-ТЕСНИТЕ ПРАГЧЕТА!!! харесвам ритъм-китара+вокал едновременно,стилът си. Ефтиме,и другите,мисля след тези 7г. акорди и повечето внимание към бенда,че солата дори и да не ми харесват,задължителни ли са да ги знаеш до вирто. при мойто положение на фронтмен-а китарист -вокал.Кърт Кобейн незнам дали ще ме спаси за пример. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 15, 2010 Автор Отговорено Март 15, 2010 E, всичко опира до това каква концепция за музиката имаш. Ако искаш да свириш сола, може би ще е добре да отидеш малко и на съответния учител. Цитирай
Flame Отговорено Март 16, 2010 Отговорено Март 16, 2010 Сега работата е следната...в края на месеца заминавам на плаване 3 месеца, най-вероятно ще мога да си взема китара и най-вероятно няма да има нокой който да свири там, следователно ще трябва да се оправям сам. Можете ли да ми дадете някакви насоки какво да упражнявам, доколкото усещам не е добре да се прекалява с Guitar Pro и цифричките. Колкото и да не мога, се стремя да усещам нещата, които дрънкам вместо само да наизустявам. Не знам доколко ще ти помогне, но все пак: Guitar Pro дава доста повече възможности от "цифричките" Ако искаш да избягаш от "наизустяването" можеш винаги да направиш следното - намираш или съставяш прогресия по свой вкус и намираш съответната скала, по която можеш да импровизираш върху нея. С Pro-то не е нужно да правиш предварително свои записи на прогресията, а можеш директно да я "вмъкнеш" и да започнеш да свириш върху нея. (вярно, звукът на акомпанимента не е като от истински инструмент, но кажи-речи става.) Самата скала се намира от tools - scales - find scales, доколкото си спомням. Лично аз намирам това упражнение за изключително полезно, един вид сам намираш това, което ти звучи добре, същевременно добиваш усет за ритъм и мелодия. Цитирай
emosms Отговорено Декември 15, 2011 Отговорено Декември 15, 2011 (Редактирано) За свиренето с дисторшън, или по сериозен овърдрайв - изобщо не мисля че е по лесно. Не свиря в група и основно си свиря разни неща на сухо, но гледам това което идеята му е да се свири като соло с дисторшън - да го свиря с дисторшън. Защото ако не се полага особено внимание, едни бързички пасажи които звучат прилично на сухо звучат просто отвратително замазано с дисторшън. А предпочитам на сухо, защото по малко ми се изморява слуха, особено като свиря със слушалки си е изморително. И след едно разсвирване на сухо, оставам често неприятно изненадан как звучи с дисторшъна. Така че трябва да се стараеш да свириш с изравнена динамика и изразително даже повече с ефекта - иначе това което се мъчиш да изкараш като шредове е просто един нечленоразделен шум. А за компютърните симулации и амп моделинг, наречете ме музикален инвалид но не усещам разликата особено. Сега ако наживо свириш с едно страхотно кубе, и през някакви пултовесигурно има разлика. Но когато слушаш крайния резултат на колони, не знам. След като чух литъл уинг свирено и записано на гитар риг, не някакъв нафращян дистър ами този брилянтен металически саунд с динамиката му и всичкото, не знам какво да кажа. И аз не вярвах Редактирано Декември 15, 2011 от emosms Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.