Slide Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 (Редактирано) @Slide - много грешки във фактологията, вземи го гледай пак концерта. Ок, разбрахме се. Поздрави! Редактирано Февруари 4, 2008 от Slide Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slav Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 Хм ... табове ползвам в краен случай ако нещо ми е много трудно да чатна как точно да го изсвиря и искам да видя къде по грифа ще е най-добре да го изсвиря Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 НИКОГА не вярвай на някакви си ТАБ-ове. Аз конкретно почти винаги си пренареждам пръстовките. @Slide - грешките са относно имената на Анди и китарата на Стиви. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Infinity Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 Много интересна дискусия се е заформила. Аз нямам музикално образование и никой не ме е учил да чета ноти, напълно самоука съм и съм се учила да чета и пиша и ноти и табове без помощта на учители. От тази си позиция, аз лично за себе си намирам нотите за много по-бърз, лесен и ефективен начин да изразиш или прочетеш нещо. Напълно съгласна съм с долното: може да установите че табовете дори са по трудни за разчитане от нотите... За времето за което ще прочета някой таб, ще извадя фрагмента или дори самото парче 20 пъти по-бързо, отколкото ако се кьоря на компа сума ти време. И в крайна сметка резултатът не ми е гарантиран, тъй като е фрашкано с погрешно извадени хармонии и табулации в нета. Освен това, ако свикнеш да разчиташ на очите, притъпяваш слуха си многократно. Така сме устроени, че когато напрегнем едно от сетивата си максимално, за да работи то добре, другите отиват на заден план. Това което искам да обобщя е, че табулатурите са прекалено графично изразени и грабват зрението за сметка на слуха. Докато нотите просто маркират, не те натоварват зрително до такава степен. Аз лично за себе си съм осъзнала отдавна, че съм загубила страшно много от това, че родителите ми не се съгласиха да ме пуснат на уроци+солфеж, тогава когато това зависеше от тях. Затова никога няма да разбера тези от вас, които мързеливо се задоволяват с минималното(не говоря за тези, които си подрънкват вкъщи за кеф), а имат възможност да направят повече. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Infinity Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 ...и ако някъде не ми звучи правилно това, което е написано си го вадя сам, съответно ако някоя пръстовка ми се вижда странна си я променям както ми е по-удобно. То само по таб много трудно ще изкараш правилно каквото и да било. Само в тази връзка да вметна нещо... Понякога е много по-лесно и бързо направо на събориш цялата къща, вместо да й правиш ремонт. Последното би отнело много повече време. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KingdomX Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 (Редактирано) Съвсем друг въпрос е какво правят флойдроуз любителите Толкоз по въпроса за струната Въпроса, според мен е абсолиутно същия, дори , при мен е по лесно с флойда, защото не слагам нова струна, а просто отпускам старата и я заключвам наново, при долния моста (99.9 % късам там струните) Редактирано Февруари 4, 2008 от KingdomX Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 (Редактирано) Един въпрос към защитниците на нотацията- нормално на петолинието не се пише кой тон къде точно се свири, съответно нямаш бърза насока къде и как точно да изсвириш дадена фигура или акорд. И? Как разбираме къде точно да ударим? Щото за мен има разлика дали удряш празна 1ва или 5ти праг на 2ра. Докато в един добре направен таб, ще е дадена възможно най-практичната пръстовка. И още нещо При положение, че Guitar Pro работи с табовете точно под формата, под който ги виждаш на екрана, как щеше да възпроизвежда музиката точно без да има информация за динамика, продължителност и т.н. И още нещо Табовете ги научих за има няма месец, понеже са толкова "малоумни". Трябва ли да си изпиля нервите при разни даскали, само за да науча един алтернативен метод, който смятам за неудобен- да изхабя времето, което и без тва нямам, щото нотацията изобщо не е интуитивна и изисква много повече работа и упражнения, докато дори на едно пишлеме да покажеш таб, бързо ще разбере за кво става въпрос... и защо? Просто защото "така е прието" И съответно бих ли бил по-добър китарист в тоя случай? Не мисля. А дали тези, които сега са добри, биха били некадърници, ако вместо нотация ползваха табове? Аз не мисля, че kolio_k щеше да свири като "поредното домашно метълче, дето драпа пауър акордчета". Изобщо, цаката е в свиренето, не в многото знаене- който ги има идеите в главата си, все ще намери начин да ги изрази И те така- глупав е според мен този спор- дори сега някой да каже абсолютно доказателство, че табовете са по-съвършени от нотите, и без тва няма да повярвате и да го приемете, нали? Редактирано Февруари 4, 2008 от 7thString Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 (Редактирано) Между другото имаше няколко изказа относно табовете... на един гугъл разстояние пишат, че не са съвсем съвременна измислица, ми са си съществували преди да сме паднали под турско "присъствие". Още по интересно беше, че като гледам, формата на писане преди появата на стандартната нотация, доста прилича на таб всъщност Редактирано Февруари 4, 2008 от 7thString Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Get off Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 Моето скромно мнение е,че табовете се превръщат в проблем в момента в който потребителя им стане зависим от тях.Т.е. не може да изсвири 5 верни тона без да ги чете. Лошото е че май в последно време тези "музиканти " доста се нароиха.И най-лошото си е за тях, защото не не могат да изпитат удоволствието да извадят нещо по слух и то да е вярно.Но това е само поредният нежелан ефект от техническият прогрес.Жалкото е ,че със сигурност голяма част от тези хора разполагат с музикален слух,които не използват ,защото погрешно си внушават че табовете са единственият и най сигурен начин да свирят. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
badValue Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 (Редактирано) Един въпрос към защитниците на нотацията- нормално на петолинието не се пише кой тон къде точно се свири, съответно нямаш бърза насока къде и как точно да изсвириш дадена фигура или акорд. И? Как разбираме къде точно да ударим? Щото за мен има разлика дали удряш празна 1ва или 5ти праг на 2ра. Докато в един добре направен таб, ще е дадена възможно най-практичната пръстовка. Стана ми интересно как за забавлявате .. не съм и аз правилния човек ,които да го каже .. но над петолинието с РИМСКИ цифри е обозначено в коя позиция се свири(като говорим за кл.китара специално, а като не знаеш че МИ първа-празна и трета-девото са едно и също вече е проблем на "китариста") или поне аз така си спомням.... ........ а като ОТРИЦАНИЕ на всички тези твърдения (вярвам че всички сте го гледали), които показва че колкото и да си велик дори гибсън да земеш пак по добре "партията" ти да я исвири някои които може ,щото дори показване с пръст не помага(да не говорим за таб/ноти) .. всеки си има "лоши" моменти Редактирано Февруари 4, 2008 от badValue Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 (Редактирано) ^ и КЪРК ХАМЕТ Е ПРОСТОСМЪРТЕН Бил съм и в неговото положение - някой ми показва риф и аз се мъча да го хвана , бил съм и аз покаващият - а друг се е мъчил. Няма нищо лошо и неестесвено в това. ето и един негов гаф(на Кърк) на живо свирене http://www.youtube.com/watch?v=cSwZDn9nYXc&NR=1 в крайна сметка - това е рок ен рол! ( не зависимо че формата е метъл) Редактирано Февруари 4, 2008 от TONY Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Infinity Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 (Редактирано) Get off , абсолютно те подкрепям! 7thString, на всички въпроси, които задаваш в постинга си е отговорено вече в тази тема, стига да си направиш труда да прочетеш цялата тема. Но труд? - какво беше това? Не беше ли нещо прекалено уморително? Майтапа настрана, но нотацията е много по-интуитивна, особено в комбинация със слух. Защото в крайна сметка при липса на последното, няма нужда и от първото. badValue , Редактирано Февруари 4, 2008 от Infinity Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ultramega Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 Номерата на струните и техните прагчета са всъщност тонове. По добре е да свързваш визуално всяко прагче на всяка струна с определен тон, а не с номер. Аз лично като видя например цифра над 12(да речем 19 прагче) ми се налага да отброявам нагоре след дванайстото(или от 24 надолу), а това си бави.... А защо е добре да свързваме прагчетат и струните с определени тонове? Ами например ако си редиш някоя идея , която си сътворил с китарата ,в миди, да речем в Кюбейс няма как това да стане ако не знаеш, малко повече за това, на кои тонове ти е мелодията(не е за пренебрегване че трябва да си запознат и с нотните трайности). Там не са валидни номерата 12, 13,17...... Смятам че примера е точно и за хора , които се занимават само за кеф в домашни условия, така че познаването на нотите не е задължително единствено за професионалистите. Все пак удоволствието(кефа) от заниманието с музика, идва когато нещата малко или много се получават, а те трудно се получават ако не знаеш какво всъщност правиш За по високи цели, например участие в биг бендове и оркестри, изобщо не говоря, далеч съм от тези неща. Изобщо не настоявам да не се ползват табове. Както писах по горе и на мен ми се е налагало и съм го правил. Само споделям какво си е моето мнение... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 (Редактирано) Хора, вече целия въпрос и всички допускания около него бяха подробно обсъдени, че даже и до консенсус се стигна някъде около средата на темата. Хайде да не разводняваме повече. Който каквото разбрал-разбрал. Всичко вече се обсъди от различните гледни точки. От там нататък, който го боли лявото ухо - да ходи на лекар. Мисля че темата е достойна за затваряне вече. Нека не я превръщаме в поредото дълго кокошкарско кълване. Така тя губи всякакъв смисъл и структура, и служи еднинствено за да се види кой какви музикални проблеми има, и какво в обективната реалност не иска да приеме, поради тази причина. Нека оставим правилата да си бъдат правила - не случайно е така. От там нататък всеки си предценява. Да отричаш правилата поради наличието на изключения, обаче вече показва само безотговорност, себичност, и липса на реален поглед върху нещата. Редактирано Февруари 4, 2008 от Evtim Djerekarov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Февруари 4, 2008 Share Отговорено Февруари 4, 2008 ^^^^ Айде бе то има видеа, на които Петручи си забравя солата, което доказва че е от тази планета или поне не е машина Пък Кирчо на репетиция ли няма ? Принципа, иначе е на кой каквото му върши работа - табулатури, ноти, Nashville numbering system. А хубавото на петолинието, е че много лесно се виждат зависимостите в едно произведение и при положение, че е известна (намираема поне) тоналността на произведението се свири доста лесно. Вярно, доста куци нотации има и не са изписани позициите, но е ясно че например ако имаш ла и ми на първа струна последователни, 16-тини, 150 темпо, ще бъде трудно да разтегнеш съответно между 5 и 12-та позиция на същата първа струна и е подходящо да се подбере 10-та позиция, 2-ра (отделен е въпроса, че звукът от двете алтернативни позиции е различен, като тонални характеристики - едното звучи по-плътно, другото с повече хармоници, но това е отделна дискусия). Още повече ако знаеш например, че тоналността е ла минор например тогава (освен ако няма некъв атонални изродии напред назад по грифа и нотацията) нещата се четат и излгеждат доста прости по петолинието Но хубава нотация за китара (освен класически или джаз произведения) не съм виждал в интерес на истината. Така че табулатурите си остават добра алтернатива - поне тези направени на Powertab или Guitarpro, например със всичките му украшения и чудеса, които показват не само какво да се изсвири, ами и как да се изсвири. Съгласен съм че слушането на произведението помага хехехе в това "как" да се изсвирят нещата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts