Jump to content
Българският форум за музиканти

Кога музикантите и в частност китаристите ще спрат да купуват кутии с марка на тях?


metalhammer

Recommended Posts

ебаси смешката - lm386 ;) всъщност пропускате факта че огромна част от дистерите нямат повече елементи от това но пак не са никак евтини и поне са със свесни чипове

Редактирано от Overdrive
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам един отговор на въпроса - защото не се хабят да проучват, пробват и търсят достатъчно. Питат продавач в магазина, някой френд с какво свири (който също е инструктиран там), евентуално ще прочетат 5 реда в нета и ще се натикат с някой келяв Босс... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изводът е: не купувайте неща, които реално струват 5 лева за 150 лева.

Евала на Никифена, че прави копия на известни ефекти като ги продава на реалната им цена, а не на пазарно-митологичната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Дай да закрием тогава фабриките и това е. 16 век, Острова "Утопия", Томас Мор & т.н.

 

Не знам дали сте наясно, че в една компания разходите не са само за железарията. Има и дизайн и проучване и административни разходи и разходи за заплати... и въобще айде да не го обръщаме на учебник по икономика.

 

Не се съмнявам, че всички знаят, че не е работата в броя/цените на компонентите - работата е да ги подредиш и да подбереш точните стойности, колкото и елементарно да звучи - така че това, което се получи като резултат да звучи добре. А това иска време. И за да се поддържа консистентност в звука в едно серийно производство, както трябва да е и както се спомена вече по-горе - процента на изхвърлените компоненти е доста голям - за Diezel усилвателите например - лампите, които чисто и просто се изхвърлят, защото не стават, са около една трета.

Иначе и аз може да нацъкам компоненти за 5 кинта на една платка ама резултата ще е боклук.

 

А никой не пита Nikifena, metalhammer, Gregg (и се извинявам на тези, които пропускам) дали могат да се издържат с това, което получават за устройствата, които правят. Защото ако трябва да се издържат, да живеят добре (колкото и субективно да е това), да се развиват и да си плащат данъците с тези обеми, които произвеждат/продават - цените съвсем нямаше да са такива и това е проста икономика и математика.

 

А иначе NAudio Corp. rulz и аз съм един от най-големите фенове ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Браво! Стигнахме дъното и дълбаем към ядрото.

 

ДА ЖИВЕЕ КРАЖБАТА НА ЧУЖДА ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ!

НИЕ НЕ СМЕ МУЗИКАНТИ - НИЕ СМЕ КРАДЦИ.

 

И РЕАЛНО ОТКРАДНАТИЯТ ПРОДУК ПРИМЕРНО СТРУВА С 50 - 100 ЛЕВА ПО ЕВТИНО.

ПИТАМ СЕ, КОГАТО ЦИГАНИТЕ СТАНАТ МНОЗИНСТВО В ТАЗИ ДЪРЖАВА, КАКВО ЩЕ ПРАВЯТ -

ЩЕ СЕ КРАДЪТ ЕДНИ ДРУГИ ЛИ И ДО КОГА?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първи път чувам Никифена да продава ефекти за 5 лева... Абе хора, повечето от вас са чули името на Ники в този форум, което ви вкарва в числото на малкото просветени;) Ефектите на ники имат РЕАЛНА цена - дали тя е ниска или висока едва ли някой ще спори. Истината е, че ако не си купувахме "настъпи кутийки" от магазина, едва ли щяхме да сме чували за Маршал, Кранк, Босс и квото там се сетите и съответно пичове като Ники и Дими, нямаше да има какво да копират, защото грубо казано те това правят. Е верно е, че едно е да го пипне мераклия като тях, а не някой отегчен китаец. Примерно мен слушането на семпли и гледането на схеми не могат да ми отговорят на въпроса дали търся точно това, докато в магазина - вадиш, пробваш и ако те изкефи отнасяш....за 150 $. Изделията на колегите са значително по-недостъпни от тази гледна точка, което ги прави и по-малко купувани и популярни. В крайна сметка и двата варианта са оправдани - да си купиш Капиталистически ПРОДУКТ или Бутиково ИЗДЕЛИЕ (доста често копие на предния) - всичко зависи от това какво ти харесва.

 

И не на последно място - в основата на големите марки седят работилници като тази на Ники и Дими - всичко друго е въпрос на идея и пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много яки постове в темата.

 

Искам само да внеса уточнение, в началото всеки копира нещо.

Аз нямам още изделие за пазара но когато имам то няма да е копи пасти.

 

Ще имам мое изделие !

 

Доколкото съм в течение на корпорацията Н Аудио - виждам че там нещата са по същото течение - Fire Sounda e авторски !!!

 

Не влизайте в заблуждение че ще изкопирам кранка и ще го пусна да се продава по 30 лева парчето - forget about it.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко нещо на този свят струва точно толкова ,колкото някой е готов да плати за него. Различните хора имат различна представа за добър звук, както става ясно от много теми в този форум. Така че спора е малко безсмислен. Винаги ще има пазар и за маркови и за "бутикови" ефекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм в течение на корпорацията Н Аудио - виждам че там нещата са по същото течение - Fire Sounda e авторски !!!

 

И е един от най-добрите буустери, които съм под'ф'ащал. Както казва един познат - "No shit and I know what the shit is"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Браво! Стигнахме дъното и дълбаем към ядрото.

 

ДА ЖИВЕЕ КРАЖБАТА НА ЧУЖДА ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ!

НИЕ НЕ СМЕ МУЗИКАНТИ - НИЕ СМЕ КРАДЦИ.

 

И РЕАЛНО ОТКРАДНАТИЯТ ПРОДУК ПРИМЕРНО СТРУВА С 50 - 100 ЛЕВА ПО ЕВТИНО.

ПИТАМ СЕ, КОГАТО ЦИГАНИТЕ СТАНАТ МНОЗИНСТВО В ТАЗИ ДЪРЖАВА, КАКВО ЩЕ ПРАВЯТ -

ЩЕ СЕ КРАДЪТ ЕДНИ ДРУГИ ЛИ И ДО КОГА?

 

 

Пич, какви простотии дрънкаш? Тия схеми, които им лепват разни лъскави лепенки отгоре са измислени бая преди някой да е подозирал, че ще се използват за това... аре де, то за теб сигурно и ламповата техника са я измислили за да правят китарно озвучение. Почети малко за откритията в областта на техниката и природните науки и тогава се изказвай за "крадене"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозно ли говориш ???

Какво е копирането на чужди електрни схеми , ако не кражба на интелектуална собственост?

Онези " баламурнишки " фирми са разработили даден продукт, влагайки финансови и интелектуални

средства. След това някой ги използва за да продава и печели, използвайки функцията копи пейст.

В нормалните държави това е наказуемо.

Ако аз открадна музиката на някой, дали той ще е особенно доволен, твърдейки по твоята логика, че ползвам някакви си 8 ноти, които така или иначе си съществуват в природата???

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, при проектирането на интегрални схеми, има правила, що се отнася до интелектуалната собственост.

При обикновената схемотехника, обаче, е недоказуемо кое кой е измислил.

То Гретц представете си какъв милиардер щеше да е станал до сега иначе......

 

Повечето топологии на усилватели, ефекти, и др. са едни и същи от поне 30-на години насам. Разликата в звука идва прединмо от подбора на компонентите за филтри, коефициенти на усилване, и т.н. Но топологията в почти всички случаи е една и съща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ ами ти като студент в Техническият Университет , би трябвало да си имал дисциплина

Патентно право - или нещо подобно.

За неща, за които говориш ясно, че не съществуват патентни права.

Обаче, съм сигурен, че си наясно , че фирми като Фендер , Бос и тн държат патенти за продуктите си

( предполагам и за конкретният Кранк има :punk_guitar: ) и ако речем, че например от xxxx подшушнат на съответните фирми , а те решът да подхванат тези, които им крадът продуктите, предполагаемите нарушители на патенти ще берат ядове.

Според теб, Евтим, да изкопираш този Кранк Максимус едно към едно и да кажеш, аз продавам Кранк Максимус изкопиран едно към едно, за по малко кинти от оригинала - кражба или не е?

( не те визирам теб конкретно, че ще го направиш , а питам по принцип)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм останал с впечатление ,че т.н. копиране в България понякога води до много добри резултати. Много хора предпочитат "бутиковите "ефекти пред фирмените. Пък и факта ,че всички ползваме топла вода означава ли ,че нарушаваме авторските права на наследниците на този ,който е открил ,че може да се топли? В края на краищата всичко се подчинява на някакви природни закони ,които ме могат да бъдат собственост на отделни индивиди. Пък и да не забравяме ,че преди години копиране то на ефекти беше единственият начин да имаш такива в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според теб, Евтим, да изкопираш този Кранк Максимус едно към едно и да кажеш, аз продавам Кранк Максимус изкопиран едно към едно, за по малко кинти от оригинала - кражба или не е?

( не те визирам теб конкретно, че ще го направиш , а питам по принцип)

 

Ако пипна 2 компонента малко - не е, макар и звука да остане същия.

Тази топология на това подалче е толкова популярна, че няма на къде повече.

Според мен е по-вероятно някой да те потърси за авторски права, ако вземеш външния вид или името, отколкото електрониката.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.