Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

ебаси смешката - lm386 ;) всъщност пропускате факта че огромна част от дистерите нямат повече елементи от това но пак не са никак евтини и поне са със свесни чипове

Редактирано от Overdrive
Отговорено

Аз имам един отговор на въпроса - защото не се хабят да проучват, пробват и търсят достатъчно. Питат продавач в магазина, някой френд с какво свири (който също е инструктиран там), евентуално ще прочетат 5 реда в нета и ще се натикат с някой келяв Босс... ;)

Отговорено

Изводът е: не купувайте неща, които реално струват 5 лева за 150 лева.

Евала на Никифена, че прави копия на известни ефекти като ги продава на реалната им цена, а не на пазарно-митологичната.

Отговорено

^Дай да закрием тогава фабриките и това е. 16 век, Острова "Утопия", Томас Мор & т.н.

 

Не знам дали сте наясно, че в една компания разходите не са само за железарията. Има и дизайн и проучване и административни разходи и разходи за заплати... и въобще айде да не го обръщаме на учебник по икономика.

 

Не се съмнявам, че всички знаят, че не е работата в броя/цените на компонентите - работата е да ги подредиш и да подбереш точните стойности, колкото и елементарно да звучи - така че това, което се получи като резултат да звучи добре. А това иска време. И за да се поддържа консистентност в звука в едно серийно производство, както трябва да е и както се спомена вече по-горе - процента на изхвърлените компоненти е доста голям - за Diezel усилвателите например - лампите, които чисто и просто се изхвърлят, защото не стават, са около една трета.

Иначе и аз може да нацъкам компоненти за 5 кинта на една платка ама резултата ще е боклук.

 

А никой не пита Nikifena, metalhammer, Gregg (и се извинявам на тези, които пропускам) дали могат да се издържат с това, което получават за устройствата, които правят. Защото ако трябва да се издържат, да живеят добре (колкото и субективно да е това), да се развиват и да си плащат данъците с тези обеми, които произвеждат/продават - цените съвсем нямаше да са такива и това е проста икономика и математика.

 

А иначе NAudio Corp. rulz и аз съм един от най-големите фенове ;)

Отговорено

^ Браво! Стигнахме дъното и дълбаем към ядрото.

 

ДА ЖИВЕЕ КРАЖБАТА НА ЧУЖДА ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ!

НИЕ НЕ СМЕ МУЗИКАНТИ - НИЕ СМЕ КРАДЦИ.

 

И РЕАЛНО ОТКРАДНАТИЯТ ПРОДУК ПРИМЕРНО СТРУВА С 50 - 100 ЛЕВА ПО ЕВТИНО.

ПИТАМ СЕ, КОГАТО ЦИГАНИТЕ СТАНАТ МНОЗИНСТВО В ТАЗИ ДЪРЖАВА, КАКВО ЩЕ ПРАВЯТ -

ЩЕ СЕ КРАДЪТ ЕДНИ ДРУГИ ЛИ И ДО КОГА?

Отговорено

За първи път чувам Никифена да продава ефекти за 5 лева... Абе хора, повечето от вас са чули името на Ники в този форум, което ви вкарва в числото на малкото просветени;) Ефектите на ники имат РЕАЛНА цена - дали тя е ниска или висока едва ли някой ще спори. Истината е, че ако не си купувахме "настъпи кутийки" от магазина, едва ли щяхме да сме чували за Маршал, Кранк, Босс и квото там се сетите и съответно пичове като Ники и Дими, нямаше да има какво да копират, защото грубо казано те това правят. Е верно е, че едно е да го пипне мераклия като тях, а не някой отегчен китаец. Примерно мен слушането на семпли и гледането на схеми не могат да ми отговорят на въпроса дали търся точно това, докато в магазина - вадиш, пробваш и ако те изкефи отнасяш....за 150 $. Изделията на колегите са значително по-недостъпни от тази гледна точка, което ги прави и по-малко купувани и популярни. В крайна сметка и двата варианта са оправдани - да си купиш Капиталистически ПРОДУКТ или Бутиково ИЗДЕЛИЕ (доста често копие на предния) - всичко зависи от това какво ти харесва.

 

И не на последно място - в основата на големите марки седят работилници като тази на Ники и Дими - всичко друго е въпрос на идея и пари.

Отговорено

Има много яки постове в темата.

 

Искам само да внеса уточнение, в началото всеки копира нещо.

Аз нямам още изделие за пазара но когато имам то няма да е копи пасти.

 

Ще имам мое изделие !

 

Доколкото съм в течение на корпорацията Н Аудио - виждам че там нещата са по същото течение - Fire Sounda e авторски !!!

 

Не влизайте в заблуждение че ще изкопирам кранка и ще го пусна да се продава по 30 лева парчето - forget about it.

Отговорено

Всяко нещо на този свят струва точно толкова ,колкото някой е готов да плати за него. Различните хора имат различна представа за добър звук, както става ясно от много теми в този форум. Така че спора е малко безсмислен. Винаги ще има пазар и за маркови и за "бутикови" ефекти.

Отговорено
Доколкото съм в течение на корпорацията Н Аудио - виждам че там нещата са по същото течение - Fire Sounda e авторски !!!

 

И е един от най-добрите буустери, които съм под'ф'ащал. Както казва един познат - "No shit and I know what the shit is"...

Отговорено
^ Браво! Стигнахме дъното и дълбаем към ядрото.

 

ДА ЖИВЕЕ КРАЖБАТА НА ЧУЖДА ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ!

НИЕ НЕ СМЕ МУЗИКАНТИ - НИЕ СМЕ КРАДЦИ.

 

И РЕАЛНО ОТКРАДНАТИЯТ ПРОДУК ПРИМЕРНО СТРУВА С 50 - 100 ЛЕВА ПО ЕВТИНО.

ПИТАМ СЕ, КОГАТО ЦИГАНИТЕ СТАНАТ МНОЗИНСТВО В ТАЗИ ДЪРЖАВА, КАКВО ЩЕ ПРАВЯТ -

ЩЕ СЕ КРАДЪТ ЕДНИ ДРУГИ ЛИ И ДО КОГА?

 

 

Пич, какви простотии дрънкаш? Тия схеми, които им лепват разни лъскави лепенки отгоре са измислени бая преди някой да е подозирал, че ще се използват за това... аре де, то за теб сигурно и ламповата техника са я измислили за да правят китарно озвучение. Почети малко за откритията в областта на техниката и природните науки и тогава се изказвай за "крадене"

Отговорено (Редактирано)

Сериозно ли говориш ???

Какво е копирането на чужди електрни схеми , ако не кражба на интелектуална собственост?

Онези " баламурнишки " фирми са разработили даден продукт, влагайки финансови и интелектуални

средства. След това някой ги използва за да продава и печели, използвайки функцията копи пейст.

В нормалните държави това е наказуемо.

Ако аз открадна музиката на някой, дали той ще е особенно доволен, твърдейки по твоята логика, че ползвам някакви си 8 ноти, които така или иначе си съществуват в природата???

Редактирано от TONY
Отговорено

Доколкото знам, при проектирането на интегрални схеми, има правила, що се отнася до интелектуалната собственост.

При обикновената схемотехника, обаче, е недоказуемо кое кой е измислил.

То Гретц представете си какъв милиардер щеше да е станал до сега иначе......

 

Повечето топологии на усилватели, ефекти, и др. са едни и същи от поне 30-на години насам. Разликата в звука идва прединмо от подбора на компонентите за филтри, коефициенти на усилване, и т.н. Но топологията в почти всички случаи е една и съща.

Отговорено

^ ами ти като студент в Техническият Университет , би трябвало да си имал дисциплина

Патентно право - или нещо подобно.

За неща, за които говориш ясно, че не съществуват патентни права.

Обаче, съм сигурен, че си наясно , че фирми като Фендер , Бос и тн държат патенти за продуктите си

( предполагам и за конкретният Кранк има :punk_guitar: ) и ако речем, че например от xxxx подшушнат на съответните фирми , а те решът да подхванат тези, които им крадът продуктите, предполагаемите нарушители на патенти ще берат ядове.

Според теб, Евтим, да изкопираш този Кранк Максимус едно към едно и да кажеш, аз продавам Кранк Максимус изкопиран едно към едно, за по малко кинти от оригинала - кражба или не е?

( не те визирам теб конкретно, че ще го направиш , а питам по принцип)

Отговорено

Аз съм останал с впечатление ,че т.н. копиране в България понякога води до много добри резултати. Много хора предпочитат "бутиковите "ефекти пред фирмените. Пък и факта ,че всички ползваме топла вода означава ли ,че нарушаваме авторските права на наследниците на този ,който е открил ,че може да се топли? В края на краищата всичко се подчинява на някакви природни закони ,които ме могат да бъдат собственост на отделни индивиди. Пък и да не забравяме ,че преди години копиране то на ефекти беше единственият начин да имаш такива в България.

Отговорено (Редактирано)
Според теб, Евтим, да изкопираш този Кранк Максимус едно към едно и да кажеш, аз продавам Кранк Максимус изкопиран едно към едно, за по малко кинти от оригинала - кражба или не е?

( не те визирам теб конкретно, че ще го направиш , а питам по принцип)

 

Ако пипна 2 компонента малко - не е, макар и звука да остане същия.

Тази топология на това подалче е толкова популярна, че няма на къде повече.

Според мен е по-вероятно някой да те потърси за авторски права, ако вземеш външния вид или името, отколкото електрониката.

Редактирано от Evtim Djerekarov

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.