Koobenot Отговорено Март 25 Отговорено Март 25 ^ Сърдечно благодаря! Единият ми колега от акустичното трио си поръча Mooer GE150, идеята е да пуснем в него акустична китара с активна електроника и да й сложим някой друг IR отгоре. Ще видим как ще възприема Fishman електрониката първо и тогава се хвърляме на IR-ите. Принципно се бяхме хвърлили на ето този ZOOM A1 Four, но фактът, че е multi-purpose като ефекти и не могат да се слагат IR-и ни отказа от тази хава. Ако съдим по това клипче ги възприема добре. 1 Цитирай
musicman Отговорено Март 27 Автор Отговорено Март 27 Вчера дръпнах 2 безплатни IR-a от Worshiptutorials за акустична китара, да пробвам как са, и нещо ми се струват тихички. Определено намаляват основния сигнал и трябва да компенсирам от плъгина. Това не ми се е случвало с кабинетни IR-и. На кофти IR-и ли съм попаднал или е нормално за акустична да са по-тихи? Цитирай
Baby Thomas Отговорено Март 27 Отговорено Март 27 Не мисля. Просто всеки е правен кой как му доде. На "френския сайт" има какви ли не като нива и честоти Цитирай
Koobenot Отговорено Март 27 Отговорено Март 27 А има ли някакви стандарти за направата? Примерно както Тубата наказва ако нивото ти е под -13dBFS? И респективно има ли едитори да си вдигнем нивото в импулса и да го качим пак на проца? P.S. Сори за левашките въпроси, тази материя ми е нова и те първа ще тествам. Цитирай
musicman Отговорено Март 27 Автор Отговорено Март 27 Ей този суров тип също прави много яки IR-и: Ето и една демонстрация с парче на Sepultura Добре го докарва според мен. Мисля да ги тествам. 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Април 6 Отговорено Април 6 Възможно е да влезна в офтопик, обаче искам да изкажа своите вълнения по отношение на различните видове IR-и и да ви попитам дали правилно схващам ситуацията: IR на кабинет – Много ни харесва комбинацията от озвучително тяло ("колона" на народен език) + говорители + микрофон и искаме да я имаме достъпна навсякъде. За целта пускаме frequency sweep (честотен генератор тръгващ от 0 до 20kHz или както казват по народному "онова дето прави у-у-у-у-у-у-й-й-й-й-й-й-й") през висококачествен линеен усилвател (най-често транзисторен), който да внася минимални загуби в честотната характеристика/изкривявания/гнусотии и т.н. и накрая се сдобиваме с дигитален отпечатък на целият цирк и може да си слагаме каквито ампове намерим за добре пред него ... не един и два са примерите, където някаква невзрачна сапунерка като Behringer X V-AMP примерно я прекарват през IR, гасят й вградените и звуква в пъти по-добре. IR на кабинет и амп (профил) – Големи фенове сме на Green Day и се кефим на албума Dookie и китарният звук вътре, като истински пуристи купуваме Marshall Plexi Dookie Mod, гласим му тон коректорите в подходящата настройка, поставяме след него подходящ кабинет 4x12" с любимите ни говорители вътре, озвучаваме цирка с подходящ микрофон на подходящо отстояние от кабинета и записваме цялата галимация по гореспоменатия начин. Резултат е IR, който пресъздава звукът от Dookie и можем да го носим навсякъде със себе си на една флашка. За разлика от горният вариант, тук искаме да запишем характерът на ампа и прякото му взаимодействие с кабинета, докато горе се вълнуваме от характеристиките на кабинета и искаме да изключим максимално самия амп от уравнението. IR на хубава акустична китара – Имаме някакъв consumer class Fender Dreadnought за 400 лв., който има пиезо, но пляка и дразни директно пуснат в PA, за целта ползваме IR, който е базиран върху луксозно Takamine за 8K USD, записано в мастито студио с качествени микрофони/предусилватели/карти и т.н. и крайният резултат е по-добре звучаща китара пусната директно в PA без озвучаване на микрофони. IR на хубав reverb модул или любимо пространство – Това са ситуации, в които искаме да пресъздадем конкретен звук на устройство и да го развяваме навсякъде, примерно Eventide H9000, Bricasti Design M7, Lexicon MX200 или някакъв друг висококачествен реверб, който има специфичен звук. Другият вариант е примерно да пресъздадем естествената реверберация на дадена църква, колегата @Evtim Djerekarov мисля, че преди време беше поствал такъв видеоклип и има завършено такова образование и може да ни даде повече светлина по въпроса. Подозирам, че има и други IR-и за други нужди, но това са тези, за които се сещам на първо време и все пак дайте обратна връзка дали съм на прав път, че и на мен са ми нови тези неща и се опитвам да ги осмислям. 1 Цитирай
musicman Отговорено Април 6 Автор Отговорено Април 6 Цитат IR на кабинет и амп – ... Това мисля, че се нарича профил. Така както си го описал. Ползва се от Kemper. Иначе във всички IR-и влиза и микрофонът с който са направени. И обикновено го има в името на файла заедно с това от какво разстояние е записан, дали е off-axis и т.н. Казвам "обикновено" защото тези дни си купих IR-и от Bogren и там имената на файловете са някакви измислени от него. Във FAQ има въпрос "Ти пиян ли ги измисли тези имена" Но! Това се оказва много хубаво защото не робуваш на кабинети, говорители и микрофони а ползваш ушите си за да избереш кое звучи добре. Разбира се, в менюала е написал какви кабинети и микрофони са ползвани но не знаеш кой IR с какво от тях е. 1 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Април 8 Отговорено Април 8 On 4/6/2024 at 6:31 PM, musicman said: Това мисля, че се нарича профил. Така както си го описал. Ползва се от Kemper. Да, но при Kemper конкретно има една интересна особеност – представлява хибрид между physical modelling и profiler. Ако беше чист profiler, трябваше примерно за един амп да се направят примерно 10000 IR-а, които да хващат най-различни настройки на bass/middle/treble/presence и т.н. и примерно ако избера Bass регулатор със стойност 2.63, да ми пуска 2063-тия IR (примерно), както все едно са семплите на дигиталните пиана/барабани/VST и т.н. Поради ограничените му възможности за памет/процесор/дисково пространство, инженерите са се сетили, че могат върху готов записан IR, при едни настройки на ампа, да приложат честотни корекции посредством различни алгоритми. Ето оригиналния текст: Quote Signal Processing: The KPA's internal processing algorithms work in conjunction with the captured profiles and the applied EQ adjustments to produce the final sound output. The adjustments made using the tone controls interact with the captured profile to shape the tone in a manner similar to how the original amp would respond to changes in its controls. Overall, the KPA's implementation of tone controls involves applying EQ adjustments on top of the captured profiles. This allows for extensive flexibility in shaping the sound to achieve various tones and textures while maintaining the authenticity and responsiveness of the captured amp profiles. Aко го сравниш с AxeFX, който е изцяло моделиращ, хората с големите уши казват, че профилиращите са много добри в това да запазят една настройка за определен саунд и да я пресъздадат много реалистично, но корекциите върху нея са по-пагубни, за разлика от моделиращите, които пък се опитват на база математика, диференциални разлики в сигнала и алгоритми да пресъздадат топологията на един амп, че като бъзикнеш нещо да реагира максимално близо до истинския. 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Юли 10 Отговорено Юли 10 Тия на York Audio много кефят за блусарски хави. 1 Цитирай
Voidhanger Отговорено Юли 16 Отговорено Юли 16 Много фен станах на York Audio. И за тресканици са супер. 1 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Септември 23 Отговорено Септември 23 Наред с читавите IR-и, изключително важен за реализма на импулса е т.нар. Z-Curve параметър. Представлява връзката по отношение на импеданса между кабинета и усилвателя, като по-примитивните лоудъри/софтуери не емулират този параметър, който допринася за това да вкара още обем, пънч и динамика в китарния сигнал. https://www.celestionplus.com/speakermix-pro-overview/ 1 Цитирай
musicman Отговорено Септември 24 Автор Отговорено Септември 24 Да, и Богрен има нещо такова, което е включено в неговите плъгини, но ако не ползвате неговите, човекът продава и само тази част 1 Цитирай
synchu Отговорено Септември 24 Отговорено Септември 24 "It's not the end of the road, but it's just about there" - дет се вика енд гейм лоудъра.... като изключим всякакви proprietary технологии (на Two Notes, Overloud, Celestion, UA и етц....), макар че и те имат собствени "импулси" с всичките изброени неща... https://www.threebodytech.com/en/products/cabinetron 1 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Септември 24 Отговорено Септември 24 ^ Е те навсякъде обясняват, че имитацията на нелинейните процеси била ключа от палатката да звучи по-реалистично един IR ... И най-вече факта, че повечето посредствени IR лоудъри по никакъв начин не репрезентират процесите, които се случват между ампа и кабинета. Цитирай
musicman Отговорено Септември 25 Автор Отговорено Септември 25 ^^ Да, това също е много добро, в buy листата ми е. Между другото и другите им плъгини на Three Body Tech са доста добри, някой казват, че са по-добри от Fab Filter, обаче са китайци. Съпорт няма, аз им писах, като влезеш във форума им - всичко е спам, не можеш да откриеш една нормална тема... е как да им се довери човек??? В смисъл за сега плъгините са добре и работят, ама утре какво ще стане - никой не знае. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.