Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте Приятели!  имам следното питане от скоро се занимавам със звукозаписи и имам една стара звукова карта M-Audio fast track ultra  и искам да я сменям

за това питам вас какво е kHz и от голямо значение ли е  каква е разликата от примерно 10 бита звукова карта и 24? и какво да гледам когато поръчвам

Отговорено

^ Ти кой клас си? Не сте ли учили какво е херц? Херца е мярка за измерване на честота. Колкото повече херцове, толкова по-качествен звук влиза и излиза от картата. Но в комбинация с битрейта. 

Битовете указват големината на данните в компютъра. Грубо казано. Колкото повече битове, толкова повече информация може да побере. И съответно искаш 24 бита. 

Аз ползвам 24 битова карта на 48 kHz. За сравнение CD-то е 16 бита 44 100 Hz.

Отговорено (Редактирано)

Всяка карта с поне 24 bit, от 44 kHz нагоре ще ти свърши работа. Хубаво е да попрочетеш малко, ето ресурси:

Там има отговори на въпросите ти. Ако трябва да обобщя, 3 са най-важните неща при избора на интрфейс, ще ги изброя с приоритет:

1. Качеството на драйверите, качеството на драйверите, качеството на драйверите. Може да имаш платинени кабели, рубинени конвертори, позлатени предусливатели и куп други благини, струващи несметни богатства, но ако програмите крашват, има пуканки, пръщялки, гличове, бъгове, интерференции и куп други гнусотии, тоя интерфейс е безсмислен, колкото и да струва.

2. Броят на каналите - важно е да си наясно какво ще записваш. Ако са вокали/китара - един микрофонен вход. Вокали и китара - може би два. Барабани - може би пет. Биг бенд - може би двайсет. :)

3. Цената - все пак тези интерфейси не ги раздават от БЧК и струват пари. Фирма, от която бих те посъвтвал да бягаш надалеч е Behringer, всички, които познавам се оплакват от драйвери, шумове и прочие. Задели си малко повече пари и си вземи нещо читаво.

Какво ще записваш с този интерфейс?

Редактирано от Koobenot
Отговорено

От вече немалко години (10 да кажем) интерфейсите предлагат отлично качество, многократно по-добро от материала, който можем да предложим. Не си губи излишно времето в сравнение на херци, децибели и мегабайти, ами си избери един Focusrite (или друг съседен добър производител) според нужния брой вход/изходи и това е. :)

Отговорено (Редактирано)

Всичко над 19-20 бита е много добре. Хубаво е, да може да поддържа и повече от 48kHz.
24-битови са конверторите, не защото реално могат да ползват всичките 24 бита, а защото така е удобно от схемотехническа и компютърна гледна точка.
Иначе динамичен диапазон от 24 * 6 = 144dB е непостижим поради особености на физиката.

Както и да е - Вземи да кажем Focusrite Scarlett 3rd Gen, или съответния Focusrite Clarett, ако искаш нещо по-специално и можеш да си го позволиш. Със там колкото входове и изходи ти трябват.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено (Редактирано)
Преди 16 часа, elimusic677 написа:

10 бита звукова карта

Искам да разбера модела на тая 10-битова карта, понеже явно е някаква произведена в 1 екземпляр. :greenangel:

 

Преди 5 часа, Koobenot написа:

3. Цената - все пак тези интерфейси не ги раздават от БЧК и струват пари. Фирма, от която бих те посъвтвал да бягаш надалеч е Behringer, всички, които познавам се оплакват от драйвери, шумове и прочие.

Това с БЧК ми хареса - отиваш примерно да дадеш кръв и след това вместо шоколад, вафли и 3 дена отпуска ти дават някой Focusrite. :D

А що се отнася до фирмата Берингер - да, предполагам, че заради ниската цена на продуктите им, невинаги поддръжката и качествения контрол е такъв, какъвто трябва да бъде, но нека не обобщаваме така генерално. Имам всякаква техника в най-различен ценови диапазон за различни цели. Между аудиокартите имам както скъпи многоканални, така и от най-евтините за по 40-50 лв. и понеже наскоро взех една и от Берингер, от личен опит мога да твърдя, че проблеми с драйверите на платформа Win10 + различни видове DAW нямам никакви, а самата карта е достатъчно безшумна и добре записваща, като едновременно с това поддържа до 192 килохерца (става въпрос за серията, която е с Midas предусилватели). ;)

И накрая въпрос към колегата, който е пуснал темата - защо искаш да сменяш твоята M-Audio, която по принцип не е с лоши данни...предполагам единствено заради липсата на поддръжка на драйверите с новите операционни системи?

Редактирано от yamaha
Отговорено

Истината е че драйвера на тази звукова карта поддържа от Windows 8 на долу а аз работя с WIN 10 и WIN 11 а и ми прави някви бъгове докато слушам примерно музика през нея. 

Отговорено (Редактирано)

Така и предполагах. В случая си взимаш някой нов модел аудио интерфейс като тези, дето препоръчаха колегите или подобен, който поддържа 24 бита/96 килохерца (повечето от новите модели са с тези данни) и когато си избереш нещо, което ти се вписва в бюджета и те урежда с брой входове/изходи, не е зле да хвърлиш поглед върху отзивите на тези, които вече работят точно с този модел (проблеми, шум, драйвери), а и в Youtube има достатъчно ревюта на всякакви аудио интерфейси, където най-вероятно ще има и ревю-тест на твоя избор.

Както спомена Baby Thomas от доста време аудио интерфейсите в среден (понякога дори и базов) клас предоставят доста добро качество на звука и не струват толкова, колкото бяха аналозите им преди 20-30 години.

Редактирано от yamaha
Отговорено (Редактирано)
Quote

А що се отнася до фирмата Берингер - да, предполагам, че заради ниската цена на продуктите им, невинаги поддръжката и качествения контрол е такъв, какъвто трябва да бъде, но нека не обобщаваме така генерално.

За да не изпадам в сферата "Всичкология", ще кажа коя карта ме е тормозила - Behringer UM-2. Не желая да бъда погрешно разбран - Behringer за мен винаги е била фирмата на изненадите. Имам предвид, че определени модели на определени артикули са супер добри за цената си, а други пък са умопомрачителен боклук, всичко е мега конкретно и без тестове оставаме в зоната на алабалистиката. То за средния клас техника можеш да се натъкнеш на безполезни артикули, какво остава за нисшия ценови клас, където и чисто икономически е взето решението да се занижи качествения контрол ...  IMHO :).

Редактирано от Koobenot
Отговорено
преди 33 минути, Koobenot написа:

За да не изпадам в сферата "Всичкология", ще кажа коя карта ме е тормозила - Behringer UM-2. Не желая да бъда погрешно разбран - Behringer за мен винаги е била фирмата на изненадите.

 Че може да очакваш изненада от някой техен продукт - с това никой не спори. :) ...въпреки, че понякога неприятни изненади съм имал и с далеч по-реномирани фирми.

А картата, която те е тормозила (с Xenix предусилвателя) върви със съвсем различен драйвер и де факто това си е универсалния безплатен Asio4All, за разлика от серията с Midas предусилватели и вероятно там са се постарали повече когато лично те са писали драйвера. ;) Повтарям, че моята още от качването на драйвера и досега не ми е създавала никакви проблеми и като цяло съм съвсем удовлетворен от това, което показва.

Отговорено

Избирайте си модели с поддръжка на CoreAudio, които не искат драйвер, и ще има само 🌈 & 🦄

Сравнително често ползвам X-Air 18, много добре бачка, не мож каза, че е Бери. :)

  • 1 month later...
Отговорено

Продължавам малко темата със подобен въпрос и умуване. Дали е време да си сменя интерфейса. 

Ползвам от 2012 г. стар интерфейс Tascam US 122 MkII по препоръка още тогава на някого от този форум - не помня кой. ( може да е някой от присъстващите в темата). 

Беше ми описан тогава, като стар, сигурен и железен. Поне до момента се държи, като такъв според моите възприятия на  домашен хоби-музикант.  Подържа си по техническо описание:  " The stereo signal is sent to your computer at up to 96kHz/24-bit audio quality. " Последният писан драйвер за него е от 12.01.2014 г. - като обобщен Windows драйвер за 32 и 64 bit версии. Ползвам го на WIN 10 64 bit. и нямам проблеми.  Има си някакви много редки прекъсвания при особено тежки натоварвания с VST-ta , но никога това не ми е създавало неудобства. 

 Дали звукът на китарата от plug-in с IR's би имал някакво съществено подобрение от по-нов, но и по-качествен интерфейс - например някой Scarlet или Claret или с голямо пресилване Universal Audio Apollo Twin USB Duo Heritage.  Предполагам последно изброените са различен клас един от друг спрямо електроника, чипове, ADC и DAC и т.н.    Universal Audio знам, че вече си е, като отделен компютър и е повече за професионалисти - най-малко цената му говори за това. 

За брой входове, изходи, потенциометри и т.н. отдавна съм наясно колко и какво ми трябва. Като софтуер става дума за най-популярните Guitar RIG, Amplitube, TH-U и други некитарни.

 

 

 

Отговорено

Зависи какво търсиш от китарния сигнал. Ако свириш някакви метъл тресни, не вярвам да усетиш кой знае каква разлика, но примерно аз дрънкам любителски блус/рок понякога, преди 10 години си купих първото M-Audio ProKeys Sono 61 с аудио интерфейс 44 kHz/16 bit и сега ползвам Focusrite Scarlett 2i2 3rd Generation с Neural DSP. Ами китарата звучи по-истински, volume potentiometer-а е по-смислен, примерно като го намаля на 1 се изчиства, като е на 10 е пълен break-up, пробива по-лесно в общия сигнал ... но и по онова време нямаше Neural DSP. Относително е. Най-добре иди до някой магазин с лаптопа и китарата и тествай. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.