Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Именно, правя това поради лошо смесен бас при микса. Нямам време да презаписвам 10 песни с нов бас и режа остатъчния тътен при мастеринга. Може да не е правилно, но човек се учи. Вече знам как трябва да се смеси баса за да не възникват подобни проблеми.

  • Отговори 64
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Може би трябваше да уточниш в първия пост, че това е пресет за гадно смесен бекинг трак или нещо такова. ;)

Освен това бих пробвал 2-3 други плъгина, точно такъв проблем с графично ЕКю не би тръгнал да оправям. Даже изобщо не се сещам масово да се ползва някъде в микс/мастър процеса (това не значи, че е неправилно). Динамично ЕКю или Мултибанд компресор вероятно ще свършат по-добра работа.

Отговорено
Преди 4 часа, Panzergrenadier написа:

Именно, правя това поради лошо смесен бас при микса. Нямам време да презаписвам 10 песни с нов бас и режа остатъчния тътен при мастеринга.

А защо трябва пак да го презаписваш - нали имаш нещата на канали и може да се върнеш на предишния етап като коригираш само проблемите на баса?

Отговорено (Редактирано)

Грешката е, че не пазя старите настройки. Трябва да работя с референтен бас и да се опитам да направя сходни настройки. Не винаги е лесно. Хората работят с резервни копия, но не и аз. 

Редактирано от Panzergrenadier
Отговорено

Хайпаса е ок ,но  го прави на ниво миксинг на отделните тракове по отделно. На ниво мастър режеш ниските на цялото парче . При баса тътнещите честоти може да ги чуеш и между 230-280 херца. И както казаха по-горе рязане -18 децибела е прекалено. Никога не съм рязал повече от -6 дб. Аз обикновено не слагам хайпас на баса а търся честотите, които дразнят. Успех!

Отговорено (Редактирано)

Ако имаш достъп до отделните писти е грехота да мачкаш мастера - изземаш живота както на касата си, така и на бас китарата. Доколкото виждам, без дори да съм слушал записа, на мен много ми прилича на one-note-resonance проблем. Както колегите те посъветваха, дай един многолентов компресор на тоя тътен или mastering eq, опитай също да направиш side-chain между касата и баса, тъй че баса да се отдръпва леко, за да не пречи на касата. Всеки мастит мастеринг инженер ще те върне със списък от пропуски, които да решиш в микса и тогава ще ти вземе тракът за мастер. Ако си правиш нещата сам, в идеалният случай на мастер канала не трябва да имаш нищо друго освен прозрачен лимитер и лек компресор/saturation за цялостна кохезия. Проблемите ти трябва да са решени първо в bus-овете (груповите канали) по отделно и най-вече в траковете в тях. Да решаваш проблеми на мастеринг ниво, които могат да бъдат решени в микса (и в идеалния случай по време на запис) е безмислено и тъжно. Едно много показателно клипче по темата:

 

Редактирано от Koobenot
Отговорено (Редактирано)
On 3/20/2021 at 9:18 PM, wiseppman said:

Тук си набарал проблема... да първо се прави синхрона на баса и касата. Единия начин е да освободиш честоти от единия, но най добре е със компресор, примерно на баса,  със сайд-чейн към еквилайзера. Ако нямаш хардуера, маного плъгини имат тази възможност. И за компресорите е важно: ниските честоти са с по-дълга вълна и затова атаката трабва да е по-голяма за да пропусне ниските. Да, ми на 4-та на баса е 40 херца.

Това са моите два цента.

Защо атаката да пропусне ниските? - точно в тях, при атаката от звукоизвличане на бас китарата се получава мазен ефект, като кик дръм.
Особено при слап свирене.

И нз за какъв тътен става въпрос (някакво общо замазване), но най-гадно звучи баса 100-200 хз и ниските среди. При слушане на музика - ако там имаш руум мод е отврат.
Ниския бас под 50 хз е по-скоро мазен :D, И специално, много съм търсил как да го подсиля (при слушане на музика). До степен, да си направя 4 канална система с 2 суба.
Преди съм го правил с лауднес корекция, но след като издъних няколко говорителя и колони, видях че не е работа :D.
Навремето комшията го правеше с лауднес и 2 чифта дърти амфитонки (да не сили много 1 чифт), но и те се разпърдяха...

Редактирано от emosms
Отговорено (Редактирано)

На част от хората, пишещи по всички въпроси бих препоръчал (ако искат сериозно да смесват / мастерират):

1. Прилчно помещение с хубава мониторна система, позиционирана правилно, както и поне entry-level prosumer звукозаписна техника.

2. Повече задълбочено четене на специализирана литература по темата и по-малко научнопопулярни приказки. И то не на 1 или 2 "библии" по нещо си, а на повечко книжки, както и на статии. Защото това са си обширни теми с много различни гледни точки.

3. Доста реално смесване, четене, намиране на тракове от известни записи, анализ и т.н.

Това си е сериозна работа и "научнопопулярният" подход към нея води до училищно-читалищни ТНТМ резултати в стил "построяване на социализма с подръчни средства".

Аз съм посмесвал през годините неща с резултати, които мога да определя като движещи се по оста прилични-доста прилични (макар и не толкова добри, колкото ми с иска), но съвсем не бих могъл да се нагърбя с тежката и безсмислена задача, да дам рецепти за идеално смесване по табличка или фигура.

 

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, Evtim Djerekarov написа:

 

 

Благодаря за споделения опит. ☺️ Уран 242 съществува ако не се лъжа от... 2013 г. ? Имаш ли нещо измислено твое и записано с тази група? Сподели опит. 

Редактирано от Panzergrenadier
Отговорено (Редактирано)

С Уран242 свирим предимно на живо, записали сме само две песни, от които само едната съм смесил аз, за демо, набързо, без претенции за добър микс. Освен това, там Tони си движи Творческият процес, а аз само свиря (защото сме добри приятели). Та не виждам каква е връзката между това и моите, бих казал конструктивни съвети.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено (Редактирано)

Както звучеше по-добре, вече не помня. Едва ли има (разбирай, няма) универсален еквилайзер, който да работи за всеки изходен материал. Едва ли е задължително да ползваш MasterEQ върху всичко. Някои ползват примерно, мултибанд компресия за максимизиране. Различни подходи има.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Ето нещо основно от книгата на Джеф Стронг  "Звукозапис за начинаещи"  за работа с еквилайзер при мастериране. Просто отправна точкка, нещо изпитано от практиката, а не канон.  

 

As far as general EQ guidelines go, try these suggestions: If your mix sounds muddy, add high frequencies (above 10 kHz) or cut low ones (200 to 400 Hz). Likewise, if your mix is too bright (common with digital recording), try reducing the frequencies above 10 kHz by using a shelf EQ or a Baxandall curve. (To use a Baxandall curve, use a parametric EQ and set the threshold at 20 kHz with a Q setting around 1. This gradually cuts frequencies above around 10 kHz. You can adjust the Q to reach as far down as you want. Your EQ graph shows you what’s happening.) Use the same EQ adjustments for both the right and left channels because this keeps the stereo balance intact and doesn’t alter the relative phase between the channels. For example, if you add some bass frequencies (100 Hz, for example) to the one channel and not the other, you might hear a wavering or pulsating sound around this frequency go back and forth between the speakers. If you used a multiband compressor on any specific frequencies, you might need to adjust the EQ for those frequencies; compression tends to mess with frequency response. If you need to adjust the EQ of certain instruments in the mix (the snare drum is buried, for example), be careful and notice the overall effect of your adjustments on the rest of the mix. If your adjustments aren’t fixing the problem, go back to the mixing process and make your adjustments there. You’ll be glad you took the time to do that. Any adjustments you make to the EQ during mastering impact more than just those frequencies. Such adjustments alter the entire frequency spectrum — and the relationship between all the instruments. So listen carefully as you make adjustments and back off on the additional EQ if you don’t like what you hear.

Отговорено (Редактирано)

Това ми се струват прекалено общи писания за хора, които за първи път ползват еквилайзер. Единствено съветът, ако нещо никак не е добре, да оправим проблема първо в микса, ми се струва универсален, от написаното. Точно това смятам и аз - добрият запис звучи достатъчно добре и на ниво микс. Мисля, че има добри примери за известни записи, които на практика не са мастерирани (освен при финалната обработка за запис върху съответните носители). Иначе обратното - да си нагласяме микса, за да "пасне" добре да даден EQ при мастеринг, ми се струва безсмислица и двойна работа.

Извън темата, най-важно е качественото звукоснемане, и ползването на хубава техника (усилватели, микрофони, помещение). Това извън темата за изпълнението, разбира се.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено (Редактирано)

Крива на Baxandall. (За да използвате крива на Baxandall, използвайте параметричен еквалайзер и задайте прага на 20 kHz с Q настройка около 1. Това постепенно намалява честотите над около 10 kHz. Можете да настроите Q, за да достигне колкото искате. Вашата EQ графика ви показва какво се случва.)

 

https://www.youtube.com/watch?v=mGaHItlia50

Редактирано от Panzergrenadier

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.