bratmito Публикувано Юни 6, 2016 Share Публикувано Юни 6, 2016 Пускам една развлекателна тема да си излеем мъките и да похейтнем малко дъното на китарната апаратура(пък и не само). Целта на темата не е да се изпокараме и да спорим, а чисто субективно да наплюем най-омразната апаратура в личните си класации(+причината да бъде там) Кое е това нещо, което като отидете в обществена репетиционна или видите колега китарист да използва ви кара да изгубите апетит и да предпочетете да бяхте си останали вкъщи? (тук изключваме задкитарното устройство) Моят личен фаворит е небезизвестният за жалост Fender FM212R. Чувал съм много повече и по-лошо звучащи усилватели, но този специално ми бърка в здравето по особен, личен начин. Дали заради популярността си, дали заради звука си(който е на другия полюс на това, което харесвам) не мога да кажа, но ме е карал да си нося 35 килограмовото комбо от вкъщи само и само да не се включа в такъв усилвател. Let the hate begin Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jim-ph Отговорено Юни 6, 2016 Share Отговорено Юни 6, 2016 (Редактирано) 1) Marshall JCM 2000! Много пъти преоценен усилвател, абсолютно не сбалансиран, не универсален и просто откровенно гадно ми звучи като овърдрайв тон. 2) Bugera. Без значение какво се пише след думата Bugera. 3) Blackheart. Много, много гадно направени ампове! Текстолита им има 6-7 слоя , и отгоре на текстолита стоят много горещи компоненти, със времето цяла конструкция се пече и накрая всичко отива на кино и сменяш цял амп. Не подлежи ремонт после! Редактирано Юни 6, 2016 от Jim-ph Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Heartman Отговорено Юни 6, 2016 Share Отговорено Юни 6, 2016 (Редактирано) Не е много положителна тая тема, ама карай да върви. Та всички процесори.Онея двата скъпите не съм ги пробвал и сигурно никога няма да ги пробвам.Просто за толкова много пари бих си кпил истински китари, ефекти и усилватели. Fender FM212 наистина е хит на гадния звук.FM сигурно е свързано с това че може да ловиш радиото Доста съм се мъчил докато извадя приличен саунд, а да не говорим колко пъти изпушва и му сменяха говорители(не беше мой) Beringer също всичко на тази нивируятна марка. Line 6 доста от нещата им. За Bugera, и Blackheart съм съгласен също. Jimph - за Marshall JCM 2000 ще има да вземаш.Няма по-универсален усилвател.Единстения минуси са недотам добрия clean channel и fx loop. Разбрал съм отдавна, че нямаш вкус за китарен звук.Или просто е по-извратен от нормалния. Редактирано Юни 6, 2016 от Heartman 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
blr Отговорено Юни 6, 2016 Share Отговорено Юни 6, 2016 (Редактирано) Защо насочвате омразата към апаратурата? Насочете я към тези, които са решили да спестят някой лев, т.е. към себе си. Редактирано Юни 6, 2016 от blr 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bratmito Отговорено Юни 7, 2016 Автор Share Отговорено Юни 7, 2016 Защо насочвате омразата към апаратурата? Насочете я към тези, които са решили да спестят някой лев, т.е. към себе си. Нещата не винаги опират до това какво си си купил. В един момент съдбата те свързва с някои продукти без твое желание. В моя случай Fender FM212 не съм имал, но се е налагало многократно да свиря на такъв поради определени обстоятелства. Някои от нещата в горните мнения не са и евтини. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Юни 7, 2016 Share Отговорено Юни 7, 2016 (Редактирано) Има много усилватели, които не са ми по вкуса, но според мен лоши усилватели почти няма, освен някои наистина много евтини, а при тях наистина няма какво да очакваме, предвид цената им. Просто много често искаме от усилвателя неща, за които той не е пригоден. Аз лично, напоследък свиря най често с транзисторен Роланд от 80те за около 200 лева и го харесвам доста за нещата които правя, а съм сигурен, че болшинството хора тук биха повърнали от сърце (и с право), ако трябва да свирят с него ( ужасен драйв, странен клиин и тн.). Иначе в топа на личната ми класация са моделиращите ампове (Line 6, Peavey, Behringer и тн, с изключение на два присета на Fender SCXD) и Bogie Triple Rectifier плюс всичките му клонове. п.п. Няма универсални ампове, има прекалено много видове китарен саунд, за да се извадят прилично от един амп, какъвто и да е Редактирано Юни 7, 2016 от kolio_k 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бицев Отговорено Юни 7, 2016 Share Отговорено Юни 7, 2016 Май никой тук не помни марката Vermona - едно от най-противните неща, с които някога ми се е случвало да вдигам шум Sent from my SM-G930F using Tapatalk 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DaftFunk Отговорено Юни 7, 2016 Share Отговорено Юни 7, 2016 (Редактирано) Според мен двете неща за които човек не бива да си дава парите са: 1.китарни ефекти-камиончета на Берингер - тотална шитня са и май повечето неща на Берингер са така. 2. всички китарни мулти-ефект процесори БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ с типичния им противоестествен и супер компресиран дигитален звук. / включително даже и големия VOX-a с лампата, който е най-впечатляващият процесор, който съм виждал-чувал / П.С. Изненадан съм от мнениет за Line6 .. не съм ги ползвал, но винаги съм мислил, че нещата им стават И във връзка с гореизложеното малко оффтопик: Когато ходя на джем сешъни по клубове виждам, че 90 процента от колегите свирят с мултиефект процесори което за съжаление убива китарното звучене / лично мнение / До голяма степен разбирам това, защото осъзнавам, че е много по-лесно / и мързеливо и дори евтино / да мъкнеш един процесор който има вграден амп симулатор и така просто го ръгваш в пулта.. и хоп имаш 1000 ефекта... и една китара, а баламите като мен мъкнат -.Китара, Педалиера с камиони и 40 ватово комбо за капак. ;-) Найс а? Но накрая си струва. Струва си искаш наистина добър и органичен звук. И дори и на публиката да им е все тая. дали звукът е процесорен или от китарен усилвател, то личното ми удоволствие е безспорен факт! Редактирано Юни 7, 2016 от DaftFunk 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 7, 2016 Share Отговорено Юни 7, 2016 (Редактирано) ^Зависи, кой как може да си настройва апаратурата (и да свири с нея). В епохата на зумчетата (края на 90-те и началото на новия век) съм чувал доста приличен лайв саунд със Zoom505 и някакъв непретенциозен усилвател (евентуално, с хубав говорител). Много от мултиефектите могат да заместят купчина по-обикновени (не-бутикови) настъпикутийки, в голяма степен, стига човек да не се отплесва с изцъклянето на настройките. Все пак, повечето "legacy" настъпикутийки са купчина операционни усилватели, някои друг транзистор, диод и евентуално някоя закъснителна линия във времевите ефекти. Не е нещо, което не може да се имитира, особено при процесор с по-качествени конвертор и и по-бързо CPU. Прав си за мързела, но трябва да имаш предвид, че пренасянето на някои усилватели (примерно VOX-a, на който сменях лампи скоро) си е логистично приключение - теглото се доближава до това на два електрожена "Кракра", но ако терена не позволява да се ползват колелцата, е доста по-неудобен за носене от електрожен. Колкото до педалиерата с камиони - скромна винаги върши работа, но поддържането на огромна такава е по-скоро излишество и кутия на пандора за технически неизправности, проявяващи се точно в началото на солото на най-яката песен от сета. Все пак, 20 настъпи-копчета, байпас вериги, кабелчета.... Прокарвайки сигнала през толкова много чаркове, можеш да го скапеш дори доста повече, отколкото с мултиефект. ЗА Fender FM (особено за FM100/212) съм абсолютно съгласен, поне до толкова, до колкото съм пробвал такива в репетиционна. Ако на един LAT/Larios L55 му се сложи добър говорител, обикновено ми харесва много повече от FM212. Не знам, как са успели, да го постигнат. Редактирано Юни 7, 2016 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Юни 7, 2016 Share Отговорено Юни 7, 2016 Има и читави продукти от конкретна (считана и спомената по-горе за гадна) марка - Беринджър, Лайн 6 и т.н. Примерно DI Box кутийките на Бери не са откровено гадни или пък някои от рак процовете им. За китарните ефектчета съм съгласен, че са отврат. На Лайн 6 съм имал 3 дилея (Echo Park) и смятам, че е доста добър. Разните емулации/симулации са смотани обаче. Още си спомням с мъка на сърцето какви отвратителни скибуцания издава 100 вата "ламповата" им глава с дизайн на крайното от Богнър... Ако генерализираме обаче (и пренебрегнем ментета и хипер евтинджоси), в моята лична класация водещи са китара Фендър, стъргалка Бос и амп Маршал. The Ultimate Anti-Rig! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jim-ph Отговорено Юни 7, 2016 Share Отговорено Юни 7, 2016 Jimph - за Marshall JCM 2000 ще има да вземаш.Няма по-универсален усилвател.Единстения минуси са недотам добрия clean channel и fx loop. Разбрал съм отдавна, че нямаш вкус за китарен звук.Или просто е по-извратен от нормалния. усилвател без чист звук не може да бъде универсален. Гнусав гаден овърдрайв също става за много ограничено количество на приложения. Маршалл звук е плекси, или ЖМС800. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hillbilly Отговорено Юни 7, 2016 Share Отговорено Юни 7, 2016 Фендер фронтмен определено е най-гадното нещо в което съм се включвал,и то не защото е транзистор-свирил съм с Роланд джаз хорус,пак транзистор,но звучеше много хубаво. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DaftFunk Отговорено Юни 7, 2016 Share Отговорено Юни 7, 2016 (Редактирано) Да ненавиждащ Фендер, Бос и Маршал си е професионално хейтърство ;-) Това е все едно да отпишеш 50 процента от саунда на легендарни музиканти. Признавам талантлив си! Относно отговора на Евтим: склонен съм да се съглася, че има терени на които не е подходящо да мъкнеш електрожена. А инак имитацията на камиончета относително. Можеш да имитираш времевите процесинги като дилей, ехо....флейнж.. и т.н. и всичко което подлежи на дигитализация, и тук идва уловката.... Можеш да нашиеш 323343444 дигитални ехота и времеви процесинги които звучат що годе идентично, но не можеш да имитраш един добър органично звучащ аналогов драйв. Инак TS808 нямаше да струва колкото един китарен процесор ;-) за Клонове и Кентаври въобще няма да говорим. А за аналогов драйв през добър китарен усилвател да не говорим. Ще е битка на пластмаса срещу органична материя. Освен това онова нещо "амп симулация" е пълен .. майтап. Все едно имаш амп ама не точно. Това може би повече осъкатява звука и от мултиефект процесорите. Но това е голяма тема и можем да спорим цял ден. Мир и прекратяване на огъня предлагам! Редактирано Юни 7, 2016 от DaftFunk 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jim-ph Отговорено Юни 7, 2016 Share Отговорено Юни 7, 2016 фронтмен - да! Определено! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PlamenM Отговорено Юни 7, 2016 Share Отговорено Юни 7, 2016 Определено Фендер ФМ води моята класация. При все че старите лампови фендери са ми еталон за звук. Никога не можах да се разбера и с Маршалите, прекален сух и ритащ звук имат за моя вкус. Но това си е лична драма. Също така и не съм намерил удобен за мен стратокастерски гриф , при все че съм свирил на доста и имам такъв и сега. Обаче пусто ми звучат уникално и не мога да се откажа 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.