jabs Отговорено Февруари 17, 2014 Отговорено Февруари 17, 2014 Еееее ! Добре дошъл ! Рустъра е много приятен педал, Сънчу пръв го направи, после и аз го пробвах, но на вероборд, по тази схема: Както Евтим правилно е забелязъл, входният потенциометър би следвало да е 100К. Можеш да пробваш различни NPN германиеви транзистори, аз намерих два в чарколяците, като не им помня вида, единият "свири" по-добре от другия и той си и остана :) Понеже биас потчето има определено влияние върху звука, бих ти предложил да го отделиш на трети, нормален потенциометър, примерно ето така: "Истинска" схема не съм търсил, може и да има, но тези в tagboard FX проверено са ОК и работят добре за конкретния педал Успех и давай инфо за напредъка. После, правилата на темата са ясни: снимки и семпли) 2 Цитирай
ciriljhonson Отговорено Февруари 17, 2014 Отговорено Февруари 17, 2014 Понеже биас потчето има определено влияние върху звука, бих ти предложил да го отделиш на трети, нормален потенциометър. Именно това ми беше една от чуденките, идеята да го изведа на трети потенциометър явно не е само моя. Благодаря! А за снимките и семплите то се знае,но ще помоля за търпение, нужно ми е малко повече време от необходимото. Цитирай
jabs Отговорено Февруари 18, 2014 Отговорено Февруари 18, 2014 (Редактирано) ^Само за първия педал, само за първия... После манифактурата отваря и няма спиране В тая връзка и понеже ciriljhonson вля свежа кръв, да споделя че ще положа усилия да направя едно малко по-обширно ревю (доколкото ми позволяват свираческите (не)умения) на едно истинско бижу, което успя силно да ме изненада. Няма да конкретизирам засега, да има съспенс Готово е, в кутия, но за да е подобаващо, необходима е малка подготовка Редактирано Февруари 18, 2014 от jabs 3 Цитирай
synchu Отговорено Февруари 18, 2014 Автор Отговорено Февруари 18, 2014 ^Е хайде де ^^Чудесен първи избор. Red Rooster-a е една отлична модификация на полулегендарния Dallas Range Master. Аз даже го направих в два варианта, като вероборда е в кутийка, а тагборда: чака от доста време :/ да бъде кутийчосан, че е обещан Препоръчвам руските ГТ404 германиеви транзистори с усилване между 80-100. Според мен биас тримера няма нужда да се изнася като потенциометър, защото полезния ход за добър звук не е особено голям. Тримерът в оригинала е сет-нат така че напрежението да бъде 6.66 волта - случайно или не звучи отлично 3 Цитирай
synchu Отговорено Февруари 25, 2014 Автор Отговорено Февруари 25, 2014 Станалaтa традиция закачка (teaser) номер 3 5 Цитирай
jabs Отговорено Февруари 25, 2014 Отговорено Февруари 25, 2014 Това е за темата "Китаристи и Фотоапарати". Правиш някакви фото-шмекерии, да знаеш. Няма такъв подреден монтаж А и модела някакъв странен, не съм го чувАл: SOON...? Пак ще да е нещо на Dumble. Dumble Soon сигурно ще е, неизвестен за нАуката модел 1 Цитирай
emosms Отговорено Февруари 25, 2014 Отговорено Февруари 25, 2014 Снимките нещо ги пипаш, от апарата ли е или пост? Не за фрейминга, ами общите настройки, цветове, т.н. Цитирай
synchu Отговорено Февруари 25, 2014 Автор Отговорено Февруари 25, 2014 ^^Мерси Повече - скоро - от добрия стар китаец - soon ли later ли ^Някакво приложение на Aviary, което върви към flickr. Иначе са скучни, да не говорим че са правени с телефон при ниска осветеност, че не ми се вади апарата толкова късно вечер. Мързел. 1 Цитирай
synchu Отговорено Март 1, 2014 Автор Отговорено Март 1, 2014 Тъй. Имам за пореден път удоволствието да ви представя един невероятен, според скромното ми мнение усилвател. Отдавна в списъкът ми стои изработката на Trainwreck тип усилвател, но малко по-различен. В нет-а има достатъчно информация (макар и разпиляна) за легендарните дизайни на не по-малко легендарния Кен Фишер (RIP). Няма да сравнявам най-разпространения Express, с Liverpool & Rocket, но общото количество се предполага да е около 500 усилвателя, вкл. за марки различни от Trainwreck. Една от тези марки е Komet, от които голяма част от предлаганите в момента модели са или изцяло дизайн или тунинговани от Кен Фишер. Обикновено тези усилватели са изключително опростени като архитектура, липсват Master Volume, FX loops, едноканални са и т.н. След известно време изследване на възможностите се спрях на Komet 60, който съчетава качествата на Trainwreck, с малко по-голямо разнообразие от звуци, използва EL34 (като работи вкл. с 6L6, 6550, 6CA7), малко по-некомпресиран звук. Много интересен като архитектура, работещ на границите (и над границите) на възможностите и спецификациите на лампите Изключително непрактичен усилвател, поради факта че степента на усилване е от най-силно до най-най-силно Наличието на атенуатор, вкл. и в студийна обстановка е почти задължително. За сметка на това звукът е просто - великолепен. Изключително динамичен, с къса атака, има и една опция наречена Gradual/Fast, която общо взето намалява или усилва гейна. Едно от най-забележителните качества на всички Трейнрек тип усилватели и изключителна интеракция за усилването на звука от китарата - от чист звук до дисторшън само с Volume от китарата. При това звучащ наистина добре. Тъй като разполагам с известно количество усилватели от разпространени и не толкова разпространени марки и съм просвирил още доста, честно казано досега не съм срещал толкова добра реализация. Абсолютно невероятна (отново според скромното ми мнение). Без повече описание (освен ако има въпроси разбира се )ви представям Synchu's Mars: Ето и малко звуци, които са записвани само със Страт, тия дни ще запиша и с LP. Едни металисти от предварително прослушалите го, ме накараха да пусна повече жица: Тук и малко по-различен семпъл демонстриращ употребата на Volume контрола на китарата - няма никакви корекции по контролите, всичко е от Volume контрола и смяна на адаптерите: Enjoy! 9 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Март 1, 2014 Отговорено Март 1, 2014 Към прекрасния звук се добавя и умелото прилагане на Лидийската скала. 1 Цитирай
emosms Отговорено Март 1, 2014 Отговорено Март 1, 2014 Бутикова изработка и звук .Всичко е пипнато перфектно! Сподели, ако може, малко за чейна след усилвателя: - кабинет, микрофон, вкъщи в стаята ли записваш, има ли пост обработка - някакъв мин. компресор на микрофонния преамп, какъв ревърб (в луупа?), пост EQ 1 Цитирай
synchu Отговорено Март 1, 2014 Автор Отговорено Март 1, 2014 Благодаря за добрите думи. Кабинетът е 4х12" - Vintage 30 & Tone Tubby говорители. Записът е с микрофон, в домашното студийце, което е акустично третирано стайче с известна шумоизолация. Пост обработка няма никаква на тези записи, с изключение на добавените дилей и ривърб в Samplitude. Усилвателят няма лууп 1 Цитирай
emosms Отговорено Март 1, 2014 Отговорено Март 1, 2014 Ти си писал като описание на trainwreck, че няма fx loop, но тези два жака на снимката точно като loop изглеждаха Цитирай
synchu Отговорено Март 2, 2014 Автор Отговорено Март 2, 2014 Само така изглеждат Не всеки две букси една до друга биха били loop - това са изходите за колоните - просто има два, пък и "окабеляването" би било малко различно в случай на loop. При всички случаи обаче добавянето на пасивен тип loop е проста модификация, която няма да има ефект върху тона (когато не се използва разбира се), но съвсем не в духа на тези усилватели. От друга страна би било удобно... Това, което обаче в по-предходен момент като остане време ще направя е добавянето на някакъв вид Master/Power Scaling с възможност за изключване от веригата. Цитирай
jabs Отговорено Март 2, 2014 Отговорено Март 2, 2014 (Редактирано) Имах удоволствието да подочуя нещо "предпремиерно" и още оттогава съм на мнение че това е най-сполучливият от направените до момента 4 (?) от теб. Любопитно ми е, какъв е процеса на проектиране: имаш ли отново промени и "тунинговане на вкус" на схемата или я следваш точно? Ако променяш нещо, как и защо? Предполагаш на база теория и познания (калкулации, изчисления) какъв би бил ефекта върху звука или правиш, пробваш и подменяш? Пиес: много готини "набити" надписи. Как? Редактирано Март 2, 2014 от jabs 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.