Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Еееее !

Добре дошъл !

 

Рустъра е много приятен педал, Сънчу пръв го направи, после и аз го пробвах, но на вероборд, по тази схема:

DAM+Red+Rooster+-+corrected.png

 

Както Евтим правилно е забелязъл, входният потенциометър би следвало да е 100К.

Можеш да пробваш различни NPN германиеви транзистори, аз намерих два в чарколяците, като не им

помня вида, единият "свири" по-добре от другия и той си и остана :) :) :)

Понеже биас потчето има определено влияние върху звука, бих ти предложил да го отделиш

на трети, нормален потенциометър, примерно ето така:

 

img1911kt.jpg

 

"Истинска" схема не съм търсил, може и да има, но тези в tagboard FX проверено са ОК и работят добре за конкретния

педал :)

 

Успех и давай инфо за напредъка.

После, правилата на темата са ясни: снимки и семпли) :) 

Отговорено

 

Понеже биас потчето има определено влияние върху звука, бих ти предложил да го отделиш

на трети, нормален потенциометър.

Именно това ми беше една от чуденките, идеята да го изведа на трети потенциометър явно не е само моя. Благодаря! 

А за снимките и семплите то се знае,но ще помоля за търпение, нужно ми е малко повече време от необходимото. ;)

Отговорено (Редактирано)

^Само за първия педал, само за първия... :)

После манифактурата отваря и няма спиране :)

 

В тая връзка и понеже ciriljhonson вля свежа кръв, да споделя че ще положа усилия да направя едно малко по-обширно ревю (доколкото ми позволяват свираческите (не)умения) на едно истинско бижу, което успя силно да ме изненада. Няма да конкретизирам засега, да има съспенс :) Готово е, в кутия, но за да е подобаващо, необходима е малка подготовка :)

Редактирано от jabs
Отговорено

^Е хайде де :)

^^Чудесен първи избор. Red Rooster-a е една отлична модификация на полулегендарния Dallas Range Master.

Аз даже го направих в два варианта, като вероборда е в кутийка, а тагборда:

12573986414_7e6d0a0af2.jpg

чака от доста време :/ да бъде кутийчосан, че е обещан :)

Препоръчвам руските ГТ404 германиеви транзистори с усилване между 80-100. Според мен биас тримера няма нужда да се изнася като потенциометър, защото полезния ход за добър звук не е особено голям. Тримерът в оригинала е сет-нат така че напрежението да бъде 6.66 волта - случайно или не звучи отлично :)

Отговорено

Това е за темата "Китаристи и Фотоапарати".

Правиш някакви фото-шмекерии, да знаеш. Няма такъв подреден монтаж :)

А и модела някакъв странен, не съм го чувАл:

SOON...?

Пак ще да е нещо на Dumble.

Dumble Soon сигурно ще е, неизвестен за нАуката модел :)

Отговорено

^^Мерси :) Повече - скоро - от добрия стар китаец - soon ли later ли :)

 

^Някакво приложение на Aviary, което върви към flickr. Иначе са скучни, да не говорим че са правени с телефон при ниска осветеност, че не ми се вади апарата толкова късно вечер. Мързел.

Отговорено

Тъй. Имам за пореден път удоволствието да ви представя един невероятен, според скромното ми мнение усилвател. Отдавна в списъкът ми стои изработката на Trainwreck тип усилвател, но малко по-различен. В нет-а има достатъчно информация (макар и разпиляна) за легендарните дизайни на не по-малко легендарния Кен Фишер (RIP). Няма да сравнявам най-разпространения Express, с Liverpool & Rocket, но общото количество се предполага да е около 500 усилвателя, вкл. за марки различни от Trainwreck. Една от тези марки е Komet, от които голяма част от предлаганите в момента модели са или изцяло дизайн или тунинговани от Кен Фишер. Обикновено тези усилватели са изключително опростени като архитектура, липсват Master Volume, FX loops, едноканални са и т.н. :)

След известно време изследване на възможностите се спрях на Komet 60, който съчетава качествата на Trainwreck, с малко по-голямо разнообразие от звуци, използва EL34 (като работи вкл. с 6L6, 6550, 6CA7), малко по-некомпресиран звук. Много интересен като архитектура, работещ на границите (и над границите) на възможностите и спецификациите на лампите :)

Изключително непрактичен усилвател, поради факта че степента на усилване е от най-силно до най-най-силно :) Наличието на атенуатор, вкл. и в студийна обстановка е почти задължително.

За сметка на това звукът е просто - великолепен. Изключително динамичен, с къса атака, има и една опция наречена Gradual/Fast, която общо взето намалява или усилва гейна. Едно от най-забележителните качества на всички Трейнрек тип усилватели и изключителна интеракция за усилването на звука от китарата - от чист звук до дисторшън само с Volume от китарата. При това звучащ наистина добре. Тъй като разполагам с известно количество усилватели от разпространени и не толкова разпространени марки и съм просвирил още доста, честно казано досега не съм срещал толкова добра реализация. Абсолютно невероятна (отново според скромното ми мнение).

Без повече описание (освен ако има въпроси разбира се :) )ви представям Synchu's Mars:

12849538575_4c794854ff.jpg12849975924_4fa2ee2a34.jpg

12849542165_0034e70475.jpg12828662534_6b19a727a7.jpg

12849546595_f8d5b52525.jpg12849963544_37efa95735.jpg

12849970464_0ea22314fe.jpg12787996365_c546fa4371.jpg

 

Ето и малко звуци, които са записвани само със Страт, тия дни ще запиша и с LP.

Едни металисти :) от предварително прослушалите го, ме накараха да пусна повече жица:

Тук и малко по-различен семпъл демонстриращ употребата на Volume контрола на китарата - няма никакви корекции по контролите, всичко е от Volume контрола и смяна на адаптерите:

 

Enjoy!

Отговорено

Бутикова изработка и звук :).
Всичко е пипнато перфектно!

Сподели, ако може, малко за чейна след усилвателя:

- кабинет, микрофон, вкъщи в стаята ли записваш, има ли пост обработка - някакъв мин. компресор на микрофонния преамп,

какъв ревърб (в луупа?), пост EQ

Отговорено

Благодаря за добрите думи.

Кабинетът е 4х12" - Vintage 30 & Tone Tubby говорители. Записът е с микрофон, в домашното студийце, което е акустично третирано стайче с известна шумоизолация.

Пост обработка няма никаква на тези записи, с изключение на добавените дилей и ривърб в Samplitude. Усилвателят няма лууп :)

Отговорено

Само така изглеждат :) Не всеки две букси една до друга биха били loop - това са изходите за колоните - просто има два, пък и "окабеляването" би било малко различно в случай на loop. При всички случаи обаче добавянето на пасивен тип loop е проста модификация, която няма да има ефект върху тона (когато не се използва разбира се), но съвсем не в духа на тези усилватели. От друга страна би било удобно...

Това, което обаче в по-предходен момент като остане време ще направя е добавянето на някакъв вид Master/Power Scaling с възможност за изключване от веригата.

Отговорено (Редактирано)

Имах удоволствието да подочуя нещо "предпремиерно" и още оттогава съм на мнение че това е най-сполучливият от направените до момента 4 (?) от теб. Любопитно ми е, какъв е процеса на проектиране: имаш ли отново промени и "тунинговане на вкус" на схемата или я следваш точно? Ако променяш нещо, как и защо? Предполагаш на база теория и познания (калкулации, изчисления) какъв би бил ефекта върху звука или правиш, пробваш и подменяш?

 

Пиес: много готини "набити" надписи. Как?

Редактирано от jabs

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.