Лими Отговорено Май 27, 2012 Отговорено Май 27, 2012 (Редактирано) Когато купих моята акустична китара Washburn D10 SCE в кутията имаше картонче(QC Card) с технически данни за екшън-а: 1стр-1-ва позиция - 0,5мм 1стр 12-та позиция - 2,2мм 6 стр 1ва поз - 0,55мм 6 стр 12та поз - 2,7мм За моят стил и репертоар това са достатъчно добри параметри. В началото се затруднявах при бендване поради ниският екшън, но сега вече свикнах. Важното е и позициите да са добре нивелирани и полирани. Редактирано Май 27, 2012 от Лими Цитирай
shtur4o Отговорено Май 27, 2012 Отговорено Май 27, 2012 (Редактирано) При мен е 1.3мм на 1ва струна и 2мм на 6та струна мерено на 12та позиция. Китарата е Лес Поул. Аз също като Сънчу смятам, че едва ли екшъна влияе много на уменията да изсвириш нещо, освен ако не е 3 и повече милиметра. За мен по-скоро екшъна влияе доста осезателно върху звука и нюансите при свирене. Натъртвам, че мнението си е само мое и съм ного далеч от споменатите насоки на свирене - шред. Аз си харесвам блуса. Между другото, казвал съм го и преди, ако някой се чуди как да си мери екшъна, става задоволително с календарче-линийка изрязано точно по нулата. Редактирано Май 27, 2012 от shtur4o Цитирай
kolio_k Отговорено Май 27, 2012 Отговорено Май 27, 2012 (Редактирано) Моите китари са с 1,5 на 12 праг на първа струна и това ме устройва чудесно. Важното е на кой какво му е удобно, при моите китари, по ниска акция е невъзможна, защото поради радиуса на фингърборда, ще ми гаснат бендовете. Единствената ми китара с по ниска акцията e Ibanez PM120, но тя е с гладки струни и на нея не правя бендове. Що се отнася до цикленето на скали и тн., само по себе си това не е никаква гаранция за успех. Повечето хора, които имат проблем с бързото свирене го дължат на неправилна техника на дясната ръка (то не че има правилна или неправилна, но неподходяща за това, което се опитват да изсвирят), липса на достатъчно синхрон между лява и дясна, както и от части на недомислени пръстовки. Упражняването, без отчитане на това къде са проблемите при свиренето ни, води до минимален или никакъв прогрес, поне в техническо отношение (освен при късметлиите, които имат силна интуиция по въпроса, познавам такива, но не съм от тях ). При липсата на подходящ учител (който да може, а и да иска да е полезен в тази посока, защото повечето учители ти казват какво да свириш, но на въпроса как, вместо някаква методика, ти предлагат да свириш бавно докато стане :-)), е хубаво да се гледат задълбочено клипове в Yotube, на хора, чието свирене харесваме и да се опитваме да ги анализираме, тоест да видим как точно правят това, което правят/ как си поставят ръцете, откъде идва движението на дясната ръка/ пръсти, китка лакът и тн. Друго важно (според мен) нещо е, докато свирим, да обърнем внимание, в моментите когато нещо не се получава, какво точно физически ни пречи да се получи (това на което казвам грешна за момента техника) и да се опитаме с целенасочени упражнения да го преодолеем. На мен, например, алтернейт пикинг не ми се получаваше от 88ма (когато почнах да свиря) до около 2005та. Много пъти, целенасочено съм се опитвал да открия защо, накрая успях и го преодолях, но ми отне доста години. Трябва си търпение (ако човек е по несхватлив/като мен) и много работа. И не съм недоволен от "загубеното" време, в процеса се научих много прилично да свиря легато, което звучи почти като алтернейт, когато искам и на практика, го използвам много повече от алтернейта, саундът и фразирането, които стават възможни вследствие на такъв тип техника, ми допадат значително повече p.p. Аз си меря екшъна съвсем приблизително, като между струната и 12 праг, вкарвам различни по дебелина пера. Имам и такова приспособление, но рядко го използвам Редактирано Май 27, 2012 от kolio_k 3 Цитирай
emosms Отговорено Май 27, 2012 Автор Отговорено Май 27, 2012 (Редактирано) Ясно, значи е ок. Мерси за инфото! Да речем с милиметър ми е над добрия хубав екшън, но ок. --- Относно алтернат пикинг - гледам Пол Гилбърт и не вярвам. Супер гадно е. Абсолютно чисто економи е почти невъзможно да съществува, често се получава смесено. Примерно при смяна на посоката на мелодията или стъпка назад в някаква секвенция може да "отидеш за един тон" до съседна струна и става алтернат, но понякога много тъпо закачаш струната като я прескачаш, и става двоен тон .Tогава алтернейт в чистия му вид ти се струва като някавко безумие, отвъд елементарните закони на механиката... --- Oтносно легатото - гледах нещо на Гътри Гован, и той споменава, че лявата ръка води. Т.е. Трябва да вади добре тона и сама, а дясната да следва иначе звучи като пилене/стъргане (лошо извличане с дясната), което може едва-едва да догонва лявата ръка (лоша синхронизация). Както и да е, засега проблема е, че не знам 'къде' да свиря с лявата, дясната така или иначе си свири доста еднообразни patterns в сравнение с лявата. Разбира се, синхронизацията може да е мн. по улегнала и добра де. Но и за легатото - по нисък екшън... ? Бързо движение по два тона на струна? За блус също, изстреляни експресивни и бързи хватки, искат мн. тяга в лявата. Тип Гари Муур да речем, по-агресивен блус. --- Също, пробвайки нов начин на движение по една скала (не линейно нагоре и надолу ами през други интервали), си остава в сферата на.. упражненията и не иска да влезнe още в автоматизираните движения на ръката . Т.е. трябва специално да се занимаваш с 'циклофрения', да откриваш нови секвенциики и движения по скалите, пътечки по грифа. Koето си е затъпяващо, като имаш репертоар от парчета - 0, не свириш даже елементарни акордови прогресии, не сваляш парчета. - Иначе се стига до наистина безумни кръгови patterns, които с економи пикинг показват потенциал за, изродска скорост. И звучат интересно, само гадя какво ще е ако може различни такива да ги навързваш свободно по време на свирене. НО - тези фигурки, дори не мога да си ги запомня до следващата циклофренична сесия, нито да ги вкарам върху нещо, така че, понякога ми се струва ,,,безплодно Редактирано Май 27, 2012 от emosms Цитирай
lyu_records Отговорено Май 27, 2012 Отговорено Май 27, 2012 Това приспособление: Се нарича луфтомер. Може да се намери в БГ ползват го авто майсторите за настройване на клапаните при автомобилите. Върши много работа при сетване на струнни инструменти. Когато искаш нисък екшън, работата може да Опре до пилене на прагове. На вън се продават подложки за шкурка които са с радиус. Аз ползвам едни гъбички със шкурка, продават ги в железариите, ползват се в стрОителството служат за фиНа обработка на стени и има различни номера. Но ти трябва и мастЪрче за грифа. Служи за настройка на тръста или по точно за изправяне на грифа, няма го в БГ но може да се направи. Изглежда така: Ако има браждене се прави следното: 1. Изправяш грифа - тръс рода. 2. Проверяваш дали праговете са наред, ако не са - шкуриш. 3. При пилене на прагове се ползва и една пила за наостряне на върха на прага. Това е в общи линии. 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 28, 2012 Отговорено Май 28, 2012 (Редактирано) Няма такова нещо като универсален екшън, но моя опит с китарите показва, че най-често 1.5мм на 12-то прагче е добър компромис между нисък екшън и прилично малко звънене при по-динамично свирене. Има и много фактори, които зависят от конкретния инструмент, като една голяма част от китарите ще имат едва забележими гърбици или усуквания по грифа, или пък локални неравности по самите прагчета, които при много нисък екшън ще водят до липсващи тонове или зони по грифа с повече звънене. Други, разбира се ще са видимо усукани или криви и изобщо няма да свирят с ниски струни. Друг момент е, че в зависимост от различни фактори(конструкция, материали, сетъп), едни китари са с по-меки струни от други, когато ползват едни и същи струни и са настроени в един и същи строй. По-'твърдите' китари по принцип позволяват малко по-нисък екшън от по-'меките', но за сметка на по-твърдото усещане при бендване. Всичко е въпрос на компромис(и на поддръжка на инструмента). Редактирано Май 28, 2012 от Evtim Djerekarov Цитирай
bluelemon Отговорено Май 28, 2012 Отговорено Май 28, 2012 Аз си разпечатах ей такова нещо на картон http://www.stewmac.c...0670/i-0670.gif Нарязах си няколко (естествено занулени) и си ги ползвам без забележки. И забравих да кажа че преди това във векторна програма си направих шаблона. Цитирай
lyu_records Отговорено Май 28, 2012 Отговорено Май 28, 2012 Има едни метални линийки, които се продават в "Метро" на фирмата "CASSA" са. Като линията започва от 0 и е идеална за тая цел. От 0 до 10см има обозначение на скалата 0,5мм. , което е супер моята е с дължина 40см. Това с картона върши работа стига да е направено в мащаб. Аз съм си направил във вектор мастара от снимката по горе също така и комплект от радиусите на грифа въпрос на време е да ги резна от качествена нераждавейка. Няма да е лошо да се направи една тема, която да обхваща инструментите и техните заместители, които се намират в БГ. Аз лично мисля да го захвана след като си резна мастарчето. 1 Цитирай
emosms Отговорено Май 30, 2012 Автор Отговорено Май 30, 2012 (Редактирано) e неее, МАСТАР за китара... нееее. Ако видя така кръстена тема и ша падна На първа струна ми задира, дори и сега леко, по добре да рефретна позиции 2/4 вместо да пиля, там има проблем. Иначе да изпъна грифа и да оставя първа повдигната от струнника - грозна работа. Също понатегнах шиша, едвам свали екшъна (пак на 19та) до 2, и взе да дава зор, не пробвах повече. Ще питам един майстор за частичен рефрет или сам ще базикна, но не съм много ентусиазиран да стегна грифа на менгеме и да пробвам да избия фрет там с нещо подръчно.. Редактирано Май 30, 2012 от emosms Цитирай
lyu_records Отговорено Май 31, 2012 Отговорено Май 31, 2012 (Редактирано) Падаш не падаш това е положението! Хората на вън го наричат Notched Straightedge аз му казвам МАСТАР защото не се сещам за друга дума която да е близка до Notched Straightedge на български а и върши същата работа. Фред или аз го наричам праг не се избива а се маха по следния начин: 1. Нагряваш го с поялник. 2. Хващаш го с (аз ги наричам конски клещи) и го издърпваш внимателно. 3. Ако не се нагряват може да се нацепи фингърборда! Когато праговете не са захабени много и няма големи дефекти по тях не се нуждае от рефрет а се пилят! Една от моите китари е пилена вече 2 пъти и не се нуждае от рефрет все още! Качествен лютиер няма да се навие за частичен рефред, без да има смазан праг или нещо от този сорт! Дори когато се рефретне китара новите прагове се пилят ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Вместо да питаш майстора за частичен рефред дай му китарата за да ти свали екшъна! Редактирано Май 31, 2012 от lyu_records Цитирай
emosms Отговорено Май 31, 2012 Автор Отговорено Май 31, 2012 (Редактирано) ее, значи заради вдлъбнатини 2/5 позиция, да пиля всички прагове до 24.... направо на майстор по нататък или като изпаткам някой ден и фащам конските клещи (керпедени ??) Редактирано Май 31, 2012 от emosms Цитирай
7thString Отговорено Май 31, 2012 Отговорено Май 31, 2012 И в двата случая нямаш инструменти, защото и при нови прагове, освен правото пилене за да стане всичко равно, ползват и едни пили с обратен радиус, с които оформят коронките на всяко прагче. То не, че не можеш да си купиш, но ще дадеш пари за едни инструменти, дето през живота си, я ги ползваш, я не. Цитирай
lyu_records Отговорено Май 31, 2012 Отговорено Май 31, 2012 (Редактирано) Ако инструмента е хубав и не си го правил до сега не ти препоръчвам ти да го пилиш. Дай го на компетентен майстор той ще го изпили. Но спрямо това което си написал до момента за мен китарата не е за смяна на прагове! Въпросната пила се продава в Томан и клещите са керпедени, дядо ги наричаше "конски"! Редактирано Май 31, 2012 от lyu_records Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 31, 2012 Отговорено Май 31, 2012 Мда, определено МАСТАР и ФРЕД са си чисто български и невероятно грамотно написани думи! 1 Цитирай
Lord Shredulous Отговорено Май 31, 2012 Отговорено Май 31, 2012 A аз не разбрах какво не ражда таз нераждавейка. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.