kulov Публикувано Март 21, 2012 Публикувано Март 21, 2012 Колеги, извинявам се за СПАМ-темата, но станах участник в един малък спор. Аз мисля, че Йоника е нарицателно за синтезатор, което идва от името на източноевропейска марка от близкото минало. Имало ли е такава марка или просто си е нарицателно... ? Благодаря ви! Цитирай
Lord Shredulous Отговорено Март 21, 2012 Отговорено Март 21, 2012 (Редактирано) Донякъде си прав. Модел на Вермона е. Редактирано Март 21, 2012 от Lord Shredulous 1 Цитирай
kulov Отговорено Март 21, 2012 Автор Отговорено Март 21, 2012 Много благодаря Темата подлежи на ключ ) Цитирай
lucke Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 (Редактирано) Йоника беше името на първата серия електрооргани от Клингентал-бивша ГДР-първия им модел беше на радиолампи,после минаха на транзисторни генератори-изключително нестабилни като работа,дори гедерайците нямаха свестен стабилизиран токоизправител,че ги карахме "йониките"(Матадор,Йоника 2,3,5,6) на 4.5 волтови батерии Х2=9в и то от първите НИКОПОЛСКИ батерии,които държаха по 1-2 часа.Почнат ли да падат батериите-почват и кошмарите с инструмента.Ама нямаше друго-бог -високо,Хемънд-далеко,Тодор комуниста -забрани туиста.Следващите вече модели на транзистори а в късните 70-те и с малко интеграли бяха далеч по- добри-Велтмайстер ТО 200/5,200/6 и по късните Вермона ЕТ-6-1,ЕТ-6-2 ставаха за работа определено,стига да си намериш някакъв фейзинг(лесли симулатор) и Вермонката си ставаше сиромашки Хемънд-е много беше собствения шум на транзисторите в предусилването и си шумяха,но си имаха всичко-и дроубари-флейти и оркестрални,перкусии и пружинен ревербератор по лиценз на Хемънд,дори дойчовците се изхитриха и и сложиха УА-УА ефект на една спица под корема на органа-включваше "тутти"-то или уа-уа ефекта,вибрато скенера им също не беше лош.А си има и един стар каламбур-Вермона с лесли кабинет е Хемънд,но Хемънд без лесли е Вермона.Бяха доста по добри от много"маркови" по онова време евтини модели на Фарфиса,Крумър,Вокс,Виконт,Елка,Ямаха а и цената 1860 лева за Вермона ЕТ-6-1-срещу 3-3500 до 5 бона за някоя от изброените,но пък си звучаха и имаше и много държавни,които се ползваха без пари.като по същото време малък модел'Т"или'Л"-спинет на Хемънд "вървеше"по 6-8000 марки без лесли кабинета??? Редактирано Март 30, 2012 от lucke 1 Цитирай
miro2bg Отговорено Март 30, 2012 Отговорено Март 30, 2012 Браво, само че същото нещо го има някъде из темите Цитирай
lucke Отговорено Април 6, 2012 Отговорено Април 6, 2012 Ами честно казано ,не зная,не съм гледал други теми за Йоника,просто всичко,което пиша е лични наблюдения,тестове и най-вече РАБОТА с тия свирки,свирил съм на почти всички източни органи-на полски и чешки,даже и руснаците извадиха някаква простотия,но беше лоша и не ставаше за работа.Е...отдавна имам Хемънд и семплери,аналогови и дигитални синтезатори ,но ГДР органите си ги биваше и ме хранеха,мен и семейството ми още като студент в Музикалната академия. Цитирай
miro2bg Отговорено Април 7, 2012 Отговорено Април 7, 2012 http://www.vermona.de/ http://www.ruskeys.net/synths.php Цитирай
Baby Thomas Отговорено Април 12, 2012 Отговорено Април 12, 2012 За първи път да видя тема с име "Йоника" и да не става дума как някой продава синтезатор Casio/Yamaha! Цитирай
lucke Отговорено Април 23, 2012 Отговорено Април 23, 2012 http://www.vermona.de/ http://www.ruskeys.net/synths.php Момче,не ми пускай линкове,които нищо не ми говорят а още по-малко на хората във форума,пак ти казвам-всичко ,което съм написал е мое лично пространство с тия забележителни изделия,освен това съм от хората,които освен с интернет са се занимавали професионално с музика и клавири повече от 40 години.И то с клавишни инструменти каквито надали си докосвал някога. Thats all. Цитирай
miro2bg Отговорено Април 23, 2012 Отговорено Април 23, 2012 А кое те наведе на мисълта, че съм "момче" и че аз не свиря от 40 години, и че на хората във форума тези линкове не им говорят нищо??? Поразрови из Клавишни и ще срещнеш всякакви теми с всякакви линкове. Можеш и да смекчиш малко тона, в този форум репченето не се толерира. Надявам се да го знаеш, щом толкова отдавна се занимаваш и с интернет Цитирай
dedo pop Отговорено Април 27, 2012 Отговорено Април 27, 2012 Имам вермона ЕТ6-1, измъкнах я от читалището. Навремето свирих на нея, сега обаче е проблемна. Трябва да се пипне тук там. Комбинирах я с някакъв фейзинг и доста интересни неща се получаваха. Заедно с нея награбих и един огромен пулт вермона по лиценз на маки, неработещ етествено. Цитирай
yamaha Отговорено Септември 1 Отговорено Септември 1 On 3/30/2012 at 12:43 PM, lucke said: Йоника беше името на първата серия електрооргани от Клингентал-бивша ГДР-първия им модел беше на радиолампи... Реших да съживя темата с добавка, понеже преди малко ми попадна една стара рекламна снимка от 1957-ма година на Вермонската EMP1, на която вляво се чете "ionika". Три октави и половина започващи от "фа", с лампи 27 x ECC 81, 14 x ECF 82, 1 x ECL 8, така че от сега нататък всеки, който каже, че си е купил "йоника", спокойно може да го пращате тук за сверка по снимката. Цитирай
Maestroto Отговорено преди 17 часа Отговорено преди 17 часа (Редактирано) Ама много леко си се объркал, колега Baby Thomas Синтезатор е точното наименование на този тип инструменти - където звукоизвличането става посредством интегрални схеми, микропроцесори и чипове. Наименованието "Йоника"(тотално грешно станало като нарицателно за клавишните електронни инструменти) идва от простия процес по звукозвличането - чрез йонизация на газ. Крайно неефективна и допотопна технология. Та - всичко що е с платка е синтезатор! - няма значение дали е Хитър Петър или работна станция! Казах! 😜 Редактирано преди 17 часа от Maestroto Цитирай
Koobenot Отговорено преди 14 часа Отговорено преди 14 часа ^ Не е баш така, колега. Синтезаторът е клавишен инструмент, който генерира звук, използвайки различни техники като адитивен, субтрактивен синтез, честотна модулация, физическо моделиране и фазово изкривяване. Сиреч, в момента който настиснеш клавиша на база определени входни параметри се генерират на секундата определени звуци и като промениш някакъв входен параметър, като cutoff/LFO филтър или някаква друга крива променящ изцяло характера на звука. За разлика от тях повечето Хитри-Петъровци/работни станции/дигитални пиана и т.н. ползват предварително записани семпли. Някой е седнал примерно пред пианото и за всеки клавиш е записал с микрофони в студио 10-15 динамиични слоя (velocity layers), изчистил е, унифицирал е семплите по сила, полирал ги е базово с EQ и ти ги предоставя в определен обем, че да може клавира да ти ги зарежда хем като твърда памет, хем като RAM. На абсолютно същият принцип се праят качествени библиотеки за акустични барабани. Недостатъкът е, че дори да променяш някакви параметри те са върху вече записан материал, а не както при синтезирането да са на входа на звукосинтеза. Реално погледнато дори да имаш EQ в един кийборд със семплите, ти не променяш дължината на лирата на виртуалния роял, ако подадеш бас, ами все едно коригираш EQ от каналите на миксера върху входния сигнал, същото е. Съществува една хибридна категория, при която примерно ако имаш семплиран Rhodes можеш да определяш колко "камбанки" (tines) има в пианото, Studiologic имат такива модели, но пак звукът стъпва върху основата на семпли и са ти дадени определен ROM и RAM като диапазон, с които да оперираш. Кое вече е по-добре и по-зле е дълга тема, аз все още физично моделирано/синтезирано пиано, което да звучи реалистично не съм срещал, повечето са бая кьопави ... от друга страна за разни синтезаторни звуци пък първият подход е по-добър. Цитирай
yamaha Отговорено преди 11 часа Отговорено преди 11 часа 2 hours ago, Koobenot said: ^ Не е баш така, колега. ... Нещата са прости - синтезаторът синтезира звуци сам ; аранжорът има готови аранжименти, а саундите му най-често са семплирани ; пианото си е пиано - с тежка клавиатура, дори и да има добавени още саунди за бонус ; органът си е орган и т.н. Оставям настрана, че в съвременните инструменти от доста време нещата започнаха да се преплитат, в смисъл, че в някои пиана вграждат аранжори, някои аранжори пък имат опция за синтезиране и редактиране на звук, подобно на "натуралните" синтезатори и т.н., но реално всичките изброени категории работят със споменатите от колегата "интегрални схеми, микропроцесори и чипове". Така че електронните инструменти от времето на йониката е може би по-правилно да ги наречем 'електрически кийборди', понеже задължително имат хем клавиатура, хем им трябва ток за да работят. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.